Σάββατο 31 Μαρτίου 2018

Ο άλλος είχε σφαίρες, αυτός καθήκον

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το antikleidi.com για τον Αντισυνταγματάρχη Αρνό Μπελτράμ που έδωσε τη ζωή του καθώς προείχαν γι αυτόν κάποιες αξίες!!! 

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

Nα ξέρεις.....



Να ξέρεις ότι ο χρόνος και οι εχθροί, ο άνεμος και το νερό,
Δεν θα σε σβήσουν.
Εσύ θα διαρκέσεις, είσαι φτιαγμένος από γράμματα.
Δεν είναι λίγο.
Κάτι, παρ’ όλα αυτά, θα μείνει από σένα.

Χάιμ Γκούρι.

Θέματα διαγωνισμού "Β. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ"

Δείτε εδώ θέματα του διαγωνισμού "Β. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ" στα Μαθηματικά και στη Φυσική που οργανώνει στη μνήμη του αδικοχαμένου καθηγητή το 1ο ΓΕΛ Δράμας.

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

Μαθηματικά και Τέχνη

Δείτε παρακάτω το ενδιαφέρον βίντεο από μια ημερίδα των εκπαιδευτηρίων Δούκα που έγινε το περασμένο Φεβρουάριο.


Προσομοιωμένο διαγώνισμα στα μαθηματικά προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

Δείτε εδώ τα θέματα και τις απαντήσεις τους από το ιστολόγιο του Σχολ. Συμβούλου Μαθηματικών της Δωδεκανήσου Ιωαν. Καραγιάννη.

Χωρίς γνώση δεν γίνεται τίποτα

Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη που έδωσε ο πρόεδρος της αμερικάνικης γεωργικής σχολής στη δημοσιογράφο Μαργαρίτα Πουρνάρα

Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Mαθηματικά Γ΄ Λυκείου Ο.Π.

Δείτε παρακάτω σημειώσεις του συναδέλφου Βασίλη Καραγεώργου που δημοσιεύτηκαν στο ιστολόγιο του συναδέλφου Μάκη Χατζόπουλου.


Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018

Σύγκριση ανάμεσα σε ιστολόγιο και ιστοσελίδα.

Δε ξέρω αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε......


Mέχρι πριν λίγα χρόνια αυτό που επικρατούσε στο διαδίκτυο ήταν ο ιστότοπος. Όταν τον «άνοιγες» έβλεπες περίπου την ίδια  εικόνα με μικροδιαφορές. Έβλεπες ένα κεντρικό μενού, με επιλογές πρόσβασης του τύπου “home”, «άρθρα», «δομή», «τηλεφωνικός κατάλογος», «επικοινωνία» κλπ. Κάποια στιγμή όμως έκαναν την εμφάνισή τους τα ιστολόγια που μπορεί να μοιάζουν με ιστότοπους αλλά έχουν άλλη εμφάνιση, άλλη δομή και προσφέρουν δυνατότητα σχολιασμού σε κάθε ανάρτησή τους. Τα ιστολόγια είναι κλασσικά εργαλεία web 2.0.
Οι ιστότοποι συνήθως είναι η παρουσία στο διαδίκτυο επιχειρήσεων, οργανισμών, δημοσίων υπηρεσιών, μέσων μαζικής ενημέρωσης, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων κλπ. Τα ιστολόγια έχουν πιο προσωπικό χαρακτήρα αφού είναι η παρουσία μάλλον  μεμονωμένων ατόμων στο διαδίκτυο.
Ο ιστότοπος προϋποθέτει γνώσεις στην κατασκευή του ενώ το ιστολόγιο μπορεί να κατασκευαστεί εύκολα και ανέξοδα στις περισσότερες των περιπτώσεων. Στο ιστολόγιο ο διαχειριστής του μπορεί να εκθέσει σκέψεις, απόψεις, γνώσεις και πάνω στις αναρτήσεις του είναι εύκολο να δεχτεί σχολιασμό, κριτική κ.λπ. Δε μπορεί κανείς να αμφιβάλλει ότι ένας blogger μπορεί να μας προβληματίσει, να μας υποβάλλει την ιδέα να του απαντήσουμε σχετικά, να δημιουργήσει προβληματισμό στους επισκέπτες του ιστολογίου του. Μια ανάρτηση σε ιστολόγιο μπορεί να προκαλέσει την έναρξη μιας συζήτησης ανάμεσα σε πολλά άτομα, κάτι που δε μπορεί να κάνει ο ιστότοπος.
Η θεματολογία ενός ιστολογίου μπορεί να είναι μεγάλη κάτι που δε μπορεί να συμβαίνει σε ιστότοπο. Κάθε ανάρτηση μας πληροφορεί για το χρόνο που δημοσιεύτηκε, δείχνει να είναι πιο άμεση από μια ανάρτηση ενός ιστότοπου, άρα και να μας «προκαλεί» να σχολιάσουμε το περιεχόμενο. Ακόμη οι εικόνες, τα βίντεο μπορούν πιο εύκολα να αναρτηθούν στα ιστολόγια προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα της εύκολης προβολής ιδεών και επιθυμών του διαχειριστή τους. Ακόμη στα τελευταία μπορούμε εύκολα να κάνουμε αλλαγές, διορθώσεις, να προσθέσουμε μόνιμες στήλες κάνοντας χρήση του κώδικα html ώστε να τα καταστήσουμε πιο ελκυστικά, αυξάνοντας έτσι την επισκεψιμότητά τους. Θεωρώ όμως ότι εκεί που το ιστολόγιο υπερέχει της ιστοσελίδας είναι δυνατότητα «διαλόγου» και σχολιασμού των αναρτήσεων  και μάλιστα μεταξύ του χρήστη και πολλών επισκεπτών του.

Το μικρό αυτό κείμενο γράφτηκε σε μια ερώτηση του προγράμματος επιμόρφωσης που παρακολουθώ μέσω διαδικτύου στο Πανεπιστήμιο του Ρεθύμνου.





Σχετική θέση κυρτής συνάρτησης και ασύμπτωτη

Διαβάστε εδώ την εργασία του συναδέλφου Ηλία Ζωβοΐλη που αναφέρεται σε θέματα συναρτήσεων.

Η σχέση των παιδιών με τα κοινωνικά δίκτυα μέσα από τα μάτια των γονιών

Διαβάστε εδώ την πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το SaferInternet4kids.gr. H ανάρτηση πρέπει να μας προβληματίσει όλους.

Ντάνιελ Γκρος: «Αν δεν αποταμιεύσετε περισσότερο, δεν έχετε μέλλον»

Διαβάστε εδώ τις απόψεις του Γερμανού οικονομολόγου για εμάς. Συμφωνούμε ή διαφωνούμε η άποψη προβληματίζει...

Προβλήματα από την Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία.

Δείτε τα ή και κατεβάστε τα από εδώ. Τα προβλήματα απετέλεσαν μέρος της ύλης που διδάχτηκε σε θερινό σχολείο.

Tεστ στις εκθετικές και λογαριθμικές συναρτήσεις.

Δείτε τα εδώ όπως τα δημοσιεύει στο ιστολόγιό του ο συνάδελφος Σωκράτης Ρωμανίδης.


Angela Lee Duckworth: Το κλειδί της επιτυχίας; Το σθένος.

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το anthologion.gr και δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο.

Σάββατο 24 Μαρτίου 2018

Υλικό γεωμετρίας Α΄ Λυκείου

Δείτε παρακάτω την παρουσίαση από το συνάδελφο Άρη Χατζηγρίβα.


Aπό μια μαθηματική συνάντηση

Δείτε παρακάτω την εργασία του συναδέλφου Θωμά Ποδηματά, όπως δημοσιεύεται στο ιστολόγιο του συναδέλφου Μάκη Χατζόπουλου από τη συνάντηση μαθηματικών στη Λάρισα στις 17/3/2018.


Διαβάζοντας τον Ευκλείδη

Διαβάστε εδώ την παρουσίαση του βιβλίου  "Διαβάζοντας για τον ΕΥΚΛΕΙΔΗ" του Beppo Levi.

Χιούμορ και Μαθηματικά

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από την ομάδα ΘΑΛΗΣ και ΦΙΛΟΙ.

Σημειώσεις Άλγεβρας.

Δείτε ή και κατεβάστε από εδώ σημειώσεις Άλγεβρας από το καλοκαιρινό σχολείο του 2012 που οργάνωσε η Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία.

Εκπαίδευση σε... λάθος δρόμο

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Απόστολου Λακασά που προβληματίζει.

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018

Grooming

Ενημερωθείτε εδώ τι είναι και πως μπορείτε να προφυλαχθείτε.

Η γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου στο Γυμνάσιο Μαραθώνα.

Εξαιρετική ήταν η σημερινή γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου στο Γυμνάσιο Μαραθώνα. Τα παιδιά απέδωσαν όμορφα τους ρόλους που είχε το καθένα και εντυπωσίασαν οι χοροί που χόρεψαν. Ευχαριστίες στην αγαπητή συνάδελφο κ. Τσάκωνα Βασιλεία που είχε την επιμέλεια της γιορτής. Πρέπει να κουράστηκε πολύ για την όλη παρουσίαση. Και του Χρόνου.

Ασκήσεις για την Α΄ Γυμνασίου

Δείτε παρακάτω μια συλλογή ασκήσεων για μαθητές της Α΄Γυμνασίου που προτείνει ο συνάδελφος-μαθηματικός στο Γυμνάσιο Μαραθώνα Ηλίας Πάικος.


on Scribd

Σημειώσεις μαθηματικών

Δείτε ή και κατεβάστε από εδώ σημειώσεις μαθηματικών για το θερινό σχολείο ( επίπεδο 1) της Κυπριακής Μαθηματικής Εταιρείας για το 2011.

Η συγγνώμη του Facebook

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την εφημερίδα των συντακτών.

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

H λειτουργία του Γυμνασίου Μαραθώνα αύριο 23/3/2018

Αύριο Παρασκευή 23/3/2018  στο Γυμνάσιο Μαραθώνα θα γίνουν μαθήματα κανονικά τις 4 πρώτες διδακτικές ώρες για τη συμπλήρωση διδακτικών ωρών που χάθηκαν από κατάληψη, σύμφωνα με την απόφαση του σχολικού μας συμβουλίου. Την 5η και 6η ώρα θα γίνει σχολική γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Οι απουσίες θα ληφθούν για όλες τις ώρες.

Πέτρος Μάρκαρης: «Ζούμε με τους βρικόλακές μας»

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Λένας Ματσιώρη όπου ο λόγος του συγγραφέα Πέτρου Μάρκαρη είναι καταλυτικός.

Η κρίση, βούτυρο στο ψωμί του ποιητή

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Ντίνου Σιώτη με αφορμή τη παγκόσμια ημέρα ποίησης.

Θέματα διαγωνισμού ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.

Δείτε εδώ τα θέματα για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών.

Ποίηση : Στίχοι που έγιναν λόγια

Mε αφορμή τη σημερινή παγκόσμια ημέρα ποίησης.... διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το antikleidi.com

«Ανοίγοντας τους Ορίζοντες της Εκπαίδευσης»

Δείτε εδώ ένα ενδιαφέρον βίντεο με το συνάδελφο των εκπαιδευτηρίων Δούκα, Βασίλη Οικονόμου.

Μια προσωπική ανάρτηση από τον Απόστολο Δοξιάδη για τον Stephen Hawking

Διαβάστε εδώ ένα δημοσίευμα του Απόστολου Δοξιάδη που αναφέρεται στον επιστήμονα που πρόσφατα "έφυγε".

Mαθηματικά τεχνάσματα

Ευχαριστώ το καλό μου φίλο και συνάδελφο, τον "προλετάριο", κατά κόσμον Γ.Λ.  που μου το έστειλε.


on Scribd

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018

Βιβλίο Γεωμετρίας Α΄ Λυκείου

Δείτε ή και κατεβάστε το βιβλίο από εδώ. Ευχαριστούμε το συνάδελφο Σωκ. Ρωμανίδη για την προσφορά.

Σάββατο 17 Μαρτίου 2018

Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου

Δείτε ή και κατεβάστε από εδώ ένα πολύ καλό βοήθημα με θεωρία και ασκήσεις από το συνάδελφο Βασίλη Μποζατζίδη.

Διαγώνισμα μαθηματικών προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

Δείτε παρακάτω τα θέματα από το συνάδελφο Ανδρέα Κουλούρη και το ιστολόγιο lisari.blogspot.gr


Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

Ένα άλλο βιβλίο που δημιούργησα απόψε...


Book titled 'untitled'Read this free book made on StoryJumper

Τρίτη 13 Μαρτίου 2018

O αριθμός π

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το ιστολόγιο του καλού συναδέλφου Ισίδωρου Γλαβά.

Eπισκόπηση τύπου για θέματα παιδείας

Διαβάστε εδώ την επισκόπηση τύπου από το Υπουργείο Παιδείας για  το Σάββατο 10/3, την Κυριακή 11/3 και τη Δευτέρα 12/3/2018.

Θέματα μαθηματικού διαγωνισμού

Δείτε εδώ τα θέματα του μαθηματικού διαγωνισμού "παιχνίδι και μαθηματικά"  για τους μαθητές των δυο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.

Διεθνής μαθητικός διαγωνισμός

Για τους μαθητές μας στο Γυμνάσιο Μαραθώνα, δείτε το έγγραφο αυτό που έφτασε σήμερα στο σχολείο μας.


by

Στατιστική.

Ένα βίντεο που δημιούργησε ένας καλός συνάδελφος και το οποίο βρήκα να είναι χρήσιμο για το κεφάλαιο της Στατιστικής που διδάσκω στους μαθητές μου στο Γυμνάσιο Μαραθώνα.


Μιλώντας για το Στράτο Γαλανή....

Διαβάστε εδώ το περιεχόμενο μιας ομιλίας για τον εξαιρετικό μαθηματικό.

Σκέψεις... μέρος α΄

Φθινοπωρινό απόγευμα στη Φούστανη....
Παρκάρω το αυτοκίνητο στην όχθη του ρέματος του ακριτικού χωριού.
Δίπλα μου φύλλα κιτρινισμένα σκεπάζουν το χωματόδρομο.
Αναζητώ το δρόμο εκείνου του όμορφου , για μένα, Πάσχα....
Ήταν ένα αληθινά όμορφο Πάσχα.
Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει τελείως, σε σχέση με το τότε....
Νιώθω τον υποβιβασμό των θεωρήσεών μου....
Η σκέψη μου σε αντάρα....
Πως θα πορευτώ;;;;
Πως θα αντιμετωπίσω το απρόσμενο;;;
Πως να δεχτώ ότι η ζωή κάποιες φορές απαιτεί τόσα πολλά ενώ δε δίνει ούτε ένα.....
Κλειδώνω το αυτοκίνητο, και καθώς με χαλαρώνει η ησυχία του χωριού  περπατώ προς το Φίλιππα.
Θα με ρωτήστε ποιος είναι ο Φίλιππας.....
Μα είναι ίσως το κέντρο του κόσμου για το μικρό χωριό......
Περνώντας για το Φίλιππα στέκομαι έξω απ το αγροτικό ιατρείο.....
Μαγνήτισε το βλέμμα μου εκείνος ο κόκκινος σταυρός......
Που να ήξερα.....
Η ματιά μου χάθηκε πίσω απ το ασβεστωμένο τζάμι.....
Όχι,  εκείνος μα κι εκείνος δήλωνε απών...εκείνο το απόγευμα.....
Ο παλιός αγροτικός γιατρός αλλά και ο τωρινός του χωριού.....
Ας όψεται και η αρρώστια του διαβόλου.....
Εκείνος , ο παλιός,  είχε κλείσει ραντεβού με  τη Χριστίνα-Αλεξάνδρα στις πηγές της Αχερουσίας.....
Τότε με τα όμορφα χρώματα μιας Άνοιξης.....
Τότε που είχα καταστεί ο λεμβούχος της σχεδίας της....
Νιώθω για πολλοστή φορά την ασυμβατότητα.....
Προχωρώ προς το γεφυράκι....
Αρχίζω να ανακαλώ εικόνες απ το τότε....
Απ το τελευταίο πέρασμά μου απ το χωριό.
Πούσι τότε, πούσι και τώρα......
Όμως τότε ήταν όλοι εκεί, η μάνα , ο πατέρας, η θεία, οι φίλοι, ο Εμπειρίκος.... και πολλοί άλλοι. Θυμόμουν και τις σημαίες....Ήταν κόκκινες κι εκείνες.....
Σημαδιακό το χρώμα τους.....
Που να ξέρω πως πρέπει να το αποδεχτώ......
Οι στιγμές εκείνες όμως μου λείπουν πολύ.....
Δεν υπάρχει αντίδοτο σε αυτή την έλλειψη....
Κανένα, απολύτως κανένα.....
Αν και το νου μου ξεκουράζουν τα λόγια του Δεσπότη, αυτού που είναι αληθινός Χριστιανός......
Είδος σε ανεπάρκεια τούτος ο γέροντας....
Καθώς τα πισωγυρίσματα της σκέψης πληθαίνουν η εικόνα του τοπίου συμβάλλει σε άλλα......
Μελαγχολία.... κι εν τω μέσω της προσπαθώ να δω μια φλόγα.....
Ξαφνικά ένας γέροντας, ένας απλός χωρικός,  με εξετάζει απ την κορυφή ως τα νύχια.....
" Πούθε είσαι παλλικάρι μου;;; Τι θες απόψε εδώ;;;;" 
Του απαντώ κοφτά, ίσως ενοχλημένος απ το  ανακριτικό ύφος του...
" Το γιατρό θέλω, τον αγροτικό γιατρό, ξέρετε που μένει;;;;;" 
Η απάντησή του με καθηλώνει.....
" Ποιον, αυτό το σακάτη θές;", μου απαντά......
"Δε με νοιάζει τι είναι", του απαντώ ενοχλημένος, και συνεχίζω...
" Το γιατρό θέλω, ξέρεις που μένει; " 
" Εκεί στο στενό , που είναι η τοπική οργάνωση του κυβερνώντος κόμματος, θα στρίψεις αριστερά", με καθοδηγεί.....
Η διάθεσή μου είναι πεσμένη....
Αλλά πρέπει να βρω το γιατρό.....

Συνεχίζεται.....




Κοινωνικοπολιτική διάσταση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.

Διαβάστε ή και κατεβάστε από εδώ τη διπλωματική εργασία του συναδέλφου Νίκου Μακράκη.

Ο μαθηματικός

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από ΤΟ ΒΗΜΑ που αναφέρεται στον διαπρεπή Μαθηματικό Δημήτρη Χριστοδούλου.

Η αέναα εξελισσόμενη φύση μας

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Σπύρου Μανουσέλη που αναρτήθηκε στο antikleidi.com

Η θεωρία της γεωμετρικής ασκήσεως.

Διαβάστε ή και κατεβάστε στον υπολογιστή σας από εδώ το 1ο τόμο του βιβλίου του καθηγητή Μαθηματικών Διονύση Λιβέρη "Η θεωρία της γεωμετρικής ασκήσεως".

Πρακτικά συνεδρίου

Διαβάστε ή και κατεβάστε από εδώ τα πλήρη πρακτικά συνεδρίου για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό.

Η Ελλάδα γερνάει και φθίνει συνεχώς

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Ιωάννας Φωτιάδη που προβληματίζει....

Τι είναι τα Μαθηματικά

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας.

Πρώτοι αριθμοί

Διαβάστε εδώ σημειώσεις για τους πρώτους αριθμούς από την ομάδα ΘΑΛΗΣ και ΦΙΛΟΙ.

Επικοινωνούμε με σεβασμό.

Δείτε εδώ το φυλλάδιο σχετικά με τη συμπεριφορά που πρέπει να επιδεικνύουν οι νέοι μας στο διαδίκτυο.

Επιστροφή στο θαυμαστό κόσμο του βιβλίου

Δείτε παρακάτω το πολύ ενδιαφέρον βίντεο με ομιλήτρια τη συνάδελφο Κατερίνα Καλφοπούλου.