Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2008

Πρότυπο δάσκαλου...

Σα δέχτηκα την ερώτηση...
"Ποιο δάσκαλο έχεις για πρότυπο? Ποιος δάσκαλος είναι για σένα παράδειγμα προς μίμηση?"
Η απάντηση που έδωσα ήταν κοφτή... Δε σήκωνε αμφισβήτηση... Δε σήκωνε συζήτηση..
" Η Ελένη Φωκά", απάντησα. Και συμπλήρωσα...
"Ποιος ή ποια από εμάς τους εκπαιδευτικούς θα σήκωνε καθημερινά το δικό της σταυρό για να μεταδώσει τη γνώση, την αγωγή και τη δύναμη ψυχής στα παιδιά που βρίσκονταν πίσω από το συρματόπλεγμα;"
Πόσοι τη θυμόμαστε σήμερα;
Αντιπαρέρχομαι τις μικρότητες, τους νεόκοπους, αδιάκοπους, αδικαιολόγητους, υλικούς πλουτισμούς και αντικρύζω ότι μου δίνει δύναμη. Ο, τι βρίσκεται ψηλά.
Κι ένα από αυτά είναι η δασκάλα αυτή. Η συμπεριφορά της δασκάλας των κατεχόμενων είναι για μένα πρότυπο. Θα μπορέσω να της μοιάσω; Δως μου το χέρι σου Κύριε.

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2008

Από το όραμα του Kahlil Gibran

Mε το Kahlil Gibran με συνδέει κάτι. Κάποτε και εγώ κι εκείνος ζούσαμε στο έδαφος της χώρας των κέδρων. Μια χώρα μαγική που δεν την άφησαν ήσυχη οι ήχοι του πολέμου. Ενός αδελφοκτόνου και όχι μόνο πολέμου.
Και είναι σαν να βλέπω ακόμη το περιστρεφόμενο φως στη συνοικία της ΑL Manarah.....Γλυκόλαλα μου έρχονται στο νου, τα λόγια του συγγραφέα, του ποιητή καλύτερα...
Γράφει λοιπόν ο Γκιμπράν
Μου λένε "Αν δεις έναν άνθρωπο να κοιμάται, μην τον ξυπνήσεις, γιατί μπορεί να ονειρεύεται την ελευθερία του". Λέω: "Αν έβλεπα έναν άνθρωπο να κοιιμάται, θα τον ξυπνούσα και θα μιλούσα μαζί του για την ελευθερία".
"Η αντιπαράθεση είναι το χαμηλότερο στάδιο της ευφυίας".
"Η ομορφιά μας αιχμαλωτίζει, αλλά η ύψιστη ομορφιά μας απελευθερώνει ακόμα και από την ίδια της την ουσία".
"Ο συγγραφέας δημιουργεί από τη σκέψη και από το συναίσθημα, και ντύνει τις σκέψεις και τα συναισθήματα με λέξεις. Ο ερευνητής δημιουργεί από λέξεις στις οποίες προσθέτει λίγη σκέψη και συναίσθημα".
"Φυλάγομαι από εκείνους που φαντάζονται πως η φλυαρία είναι γνώση, η σιωπή άγνοια κι η τρυφερότητα τέχνη."

Μαθησιακές δυσκολίες.

Καθώς τα χρόνια που υπηρετώ στην εκπαίδευση αυξάνουν, παρατηρώ όλο και πιό πολύ την αύξηση του αριθμού των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Που να οφείλεται το φαινόμενο;
Θέλω την άποψη των επισκεπτών του blog. Kαι τι μπορούμε να κάνουμε , άραγε, ως εκπαιδευτική κοινότητα για μειώσουμε το μέγεθος του προβλήματος;

Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2008

Συμπόσιο Κ. Καραθεοδωρή

Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω χτες και προχτές στο Δήμο Περιστερίου το συμπόσιο που οργάνωσε ο Δήμος για το μεγάλο αυτό πνεύμα της Μαθηματικής Επιστήμης. Γοητεύτηκα. Οι θεωρίες του , απλησίαστες για τους πολλούς, τροφοδοτούν μέχρι τις μέρες μας τους ερευνητές των Μαθηματικών. Μα και οι πράξεις του Κ.Θ. για την Ανώτατη Παιδεία στα ευρύτερα όρια του Ελληνισμού ,δύσκολα θα επαναληφθούν. Ανθρωπος και επιστήμονας με όλη τη σημασία της λέξης. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω την ίδρυση του μουσείου Καραθεοδωρή στη Κομοτινή από γνωστό συνάδελφο. Μπράβο για όλα.
Αλήθεια έχετε ακούσει κάτι γι αυτό το γίγαντα των αριθμών;

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2008

Μαθηματικά και καθημερινότητα

Θέλω τη γνώμη σας. Συνδέονται άραγε τα Μαθηματικά με τη καθημερινότητα του καθενός μας; Η είναι ένα από όλα τα μαθήματα του σχολ. προγράμματος με μια ξεχωριστή δυσκολία και όχι μόνο; Θα ήθελα πραγματικά να ξέρω την άποψή σας.

Τι σημαίνει Μαραθώνας...

Ακούγωντας τη λέξη Μαραθώνας...τι να έρχεται άραγε στο νου των συμπατριωτών; Μια απλή τοποθεσία που τροφοδοτεί το κλεινόν άστυ με κηπευτικά; Ενα περιφερειακό δήμο της Αττικής; Μια τοποθεσία που συνδέεται με την ομώνυμη λίμνη; Η ένα όνομα ταυτισμένο με την ελευθερία και το παγκόσμιο πολιτισμό; Τι γνώμη έχετε;