Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008

Eνας φίλος

Γνωστούς έχω πολλούς. Φίλους πολύ λιγότερους. Σπανίζει το είδος. Από πλευράς ποιότητας και αριθμών είναι σε ανεπάρκεια. Ομως δε μπορώ να μη νιώθω ευτυχής που σε έχω φίλο. Που ακούω τη κριτική σου για μένα που είναι με αγάπη και ελικρίνεια.
Οι ευθείες μας τμήθηκαν.
Και θεωρώ πως ποτέ δεν θα ξαναγίνουν παράλληλες στη διάρκεια της γήινης διαδρομής μας.
Με συγκίνησες με τα όσα έγραψες στο κείμενό σου καθώς μου δώριζες το βιβλίο για το στρατηλάτη της αρχαιότητας. Ο λόγος του Πλουτάρχου, λόγος σοφίας πραγματικής, με άγγιξε. Πόσο τυχεροί είμαστε, όλοι όσοι σε έχουμε φίλο!!!

Mαθησιακές δυσκολίες

Βρήκα ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο δημοσιεύσεων για τις μαθησιακές δυσκολίες μαθητών στο Δημοτικό , Γυμνάσιο και Λύκειο. Είναι από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Κολλεγίου Αθηνών. Ισως σας ενδιαφέρει.

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

Παναγιά η ΄Ελωνα

Παναγία η Έλωνα (Δέσποινα α Έωνα, στα τσακώνικα).
Σε μια απότομη στροφή του ασφαλτόδρομου από το Λενίδι προς τον Κοσμά και γύρω στο 17ο χμ, μεσα απο τη ρεματιά ανοίγει ο ουρανός και ξεπροβάλει αετοφωλιά η Παναγία η Έλωνα. Κάτασπρη μέσα στον κοκκινωπό, σπηλαιώδη, πανύψηλο βράχο προκαλεί δέος και θαυμασμό. Εύκολα με το αυτοκίνητο πλησιάζουμε την εξώπορτα, δύσκολα όμως και με προσοχή κατεβαίνουμε το λαξευμένο στο βράχο δρόμο με τα πολλά σκαλιά. Μας υποδέχονται κτίσματα αριστερά και δεξιά παλαιά, καλοσυντηρημένα, νοικοκυρεμένα. Μπροστά μας το καθολικό, μικρή βασιλική χωρίς τοιχογραφίες μα γεμάτη με κάθε λογής καντήλια αφιερώματα πονεμένων ψυχών στην πάνσεπτη εικόνα της Παναγίας. Τέμπλο ξυλόγλυπτο άριστης τέχνης. Στο Ιερό προθήκες με κειμήλια. Από το μικρό πλάτωμα προσφέρονται από ευλαβικά χέρια μονάζουσων καφές, λουκούμια και άγρια θέα Κυνουριάτικου βραχώδους τοπίου. Η ιστορία της Μονής χάνεται στα παλιά, βεβαιώνεται με γραπτές μαρτυρίες από το 1700 περίπου. Μοναδικό προσκύνημα της Νότιας Κυνουρίας και του Έλους της Σπάρτης, χαρίζει άφθονη την ευλογία της Παναγίας.
Ας μας προστατεύει η σκέπη της κι ας μας φωτίζει η φλόγα από το κερί που άναψες για τη χάρη της.

Ο καλύτερος στίχος;



Ο καλύτερος στίχος της νεοελληνικής ποίησης. Λογαριάζω αυτό τον όρο μέσα στα μέτρα της φυσικής του χωρητικότητας και έρχομαι να ρωτήσω. Ποιος είναι ο καλύτερος στίχος της νεοελληνικής ποίησης; Κατά την περίπτωση πολλοί είναι, θα ειπούν πολλοί. Ωστόσο εγώ θα απαγγείλω ένα για όλες τις περιπτώσεις.


«Έστησ’ ο Έρωτας χορό με τον ξανθόν Απρίλη»


Αν βάλετε το στίχο αυτό δίπλα σε οποιονδήποτε άλλο και δεν το βρείτε να υπερέχει, σίγουρα θα τον βρείτε να μην υπολείπεται. Το πολύ-πολύ θα τον μετρήσετε ίσο στα καράτια. Νερό στο νερό, χρυσάφι στο χρυσάφι, φως στο φως. Και περιπλέον είναι ο πιο ελληνικός.Ο στίχος αυτός του Σολωμού από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους είναι Ελλάδα. Είναι η λάμψη, η εμορφιά, η ανδρεία, η τιμή, ο θάνατος, η παντοσύνη. Και η αλήθεια ολόκληρη.Τα δύο λαμπρά παλικάρια που χορεύουν στο ηλύσιο φως ανασταίνουν το Διόνυσο και τον Απόλλωνα. Τους αρχαίους θεούς που με τα χημικά στοιχεία τους, το απολλώνειο και το διονυσιακό, γεννήσανε την αττική τραγωδία.


Αυτά έγραψε ο Δημήτρης Λιαντίνης. Συμφωνείτε;

Xρήση κινητών τηλεφώνων

Οπως είναι γνωστό η χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία από τους μαθητές, απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση, μετά από απόφαση του Υπουργείου Παιδείας. Θυμηθείτε το όλοι...Ας αφήσουμε το γνωστό πρόβλημα με τις επιπτώσεις από την ακτινοβολία που εκπέμπεται από αυτά....

Σεβασμός στο περιβάλλον!!!




Στη παραπάνω φωτό αντικρύζουμε ρύπανση στο Εθνικό Πάρκο Σχοινιά Μαραθώνα.

Μια εικόνα = ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ

Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπ/κές ανάγκες

Αν θέλετε να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο του Νόμου 3699/2008 ΦΕΚ 199/τ. Α' /2-10-2008 που αναφέρεται στην εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κάνετε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο.

http://www.disabled.gr/lib/?p=17947

Πληροφορίες για τη δυσλεξία

Αν θέλετε να πάρετε πληροφορίες για τη δυσλεξία κάνετε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο των φίλων του Π.Ν.Α που βρίσκεται στη διασταύρωση Ραφήνας.
Γράφονται ενδιαφέροντα πράγματα.

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2008

΄Ετσι το έβλεπε...

"Ο άνθρωπος δε μπορεί να ζήσει χωρίς μια μόνιμη πίστη σε κάτι ακατάλυτο μέσα του, μολονότι αυτό το ακατάλυτο στοιχείο όσο και η πίστη μπορεί να παραμένουν μονίμως κρυμμένα από εκείνον. Ενας από τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εκφραστεί αυτή η διαρκής απόκρυψη είναι η πίστη σε έναν προσωπικό θεό."
Από το βιβλίο "Αφορισμοί" του Franz Kafka

Ενα άλλο ποίημα...


"Είναι ένα θάμα το αττικό στην ιστορία του κόσμου, και σκαλιστό ένα ποίημα στον αθηναίο το βράχο, το ποίημα της εντέλειας..."
Ετσι έγραφε ο Κωστής Παλαμάς

Μαθησιακές δυσκολίες

Αν ενδιαφέρεστε να διαβάσετε για τις μαθησιακές δυσκολίες που αφορούν παιδιά που φοιτούν στη Β/θμια Εκπαίδευση, κάντε κλικ στο σύνδεσμο:

http://www.specialeducation.gr/files/Math_dysk_bthmia%20ekpsi.pdf

Θα βρείτε πολλές πληροφορίες που απαντούν σε ερωτήματα που ίσως είχατε.

Συνομιλία Σικελιανού-Rodin

"O στοχαστής" , χαρακτηριστικό έργο του Rodin


Διάβασα στις συνομιλίες του Σικελιανού και του γλύπτη Rodin....


"Η ζωή, το πάθος, η γαλήνη ανήκουν μονάχα σ' κείνους, όπου "παλαισταί μετά του Θεού", βοηθούμενοι από τον ΄Ερωτα, πραγματοποιούν αδιάκοπα τη συντονία τους με το Παν!".

Σας αρέσει αυτός ο λόγος;

Ο Αύγουστος Ροντέν (Auguste Rodin, 12/11/1840 - 17/11/1919) ήταν Γάλλος γλύπτης που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη γλυπτική του 20ου αιώνα με τα έργα του. Αρνήθηκε ν' αγνοήσει τις ανθρώπινες αδυναμίες και τις περιέγραψε όσο καλύτερα μπόρεσε στην τέχνη του, με ρεαλισμό και δύναμη.

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2008

Εστία μικροβίων τα πληκτρολόγια

Σίγουρα τα πληκτρολόγια των περισσότερων από εμάς δεν είναι καθαρά. Σπάνια τα καθαρίζουμε ίσως γιατί δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται, αλλά ίσως πάλι επειδή βαριόμαστε και δεν το σκεφτόμαστε. Μήπως όμως πρέπει να το ξανασκεφτούμε;Έρευνα από τη Μεγάλη Βρετανία έρχεται να αποδείξει ότι ένα πληκτρολόγιο, αν δεν καθαρίζεται συχνά, αποτελεί μεγαλύτερη εστία μικροβίων ακόμα και από μία τουαλέτα. Η εταιρία ερευνών Which που ανέλαβε την έρευνα εξέτασε 33 πληκτρολόγια που βρίσκονταν σε χώρο εργασίας και κατέληξε στο παραπάνω συμπέρασμα.Η έρευνα επισημαίνει ότι χρειάζονται μόλις λίγοι μήνες για να ξεπεράσει ο δείκτης μικροβίων κατά 150% το μέσο όρο, για αυτό και πρέπει να το καθαρίζουμε συχνά. Εσείς αλήθεια πιστεύετε ότι θα συνετιστούμε; Εγώ δεν το νομίζω…

Μια άλλη πλακούρα

H πλακούρα το καταχείμωνο. Με τη θάλασσα αγριεμένη...

Διαχείρηση προβλημάτων σχολικής τάξης

Αν είστε εκπαιδευτικός και σας ενδιαφέρει να κατεβάσετε σε μορφή pdf το βιβλίο με τίτλο "Διαχείρηση προβλημάτων σχ. τάξης" κάντε κλικ στο σύνδεσμο
Το βιβλίο είναι πολύ αξιόλογο.

Eκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα

Αν θέλετε να ενημερωθείτε για εκδηλώσεις κάθε είδους κάντε κλικ στο σύνδεσμο..

www.opencalendar.gr

Ισως βρείτε κάτι που σας ενδιαφέρει.

Από το νησί των ανέμων



Kαι μια φωτογραφία από νησί των ανέμων. Είναι η πλακούρα , η αποβάθρα που στα χρόνια της γιαγιάς και του παππού αποβιβαζόμαστε από τις βάρκες, αφού το πλοίο τότε δεν "πλεύριζε". Τότε...καθώς ταξιδεύαμε με το "ΜΟΣΧΑΝΘΗ¨.... Πίσω διακρίνονται η Αγία Θαλασσινή και στο βάθος το Κάστρο. Ετσι για να ξεκουραστεί ο νους από τη κούραση της καθημερινότητας και να ταξιδέψει...

Λέσχη ανάγνωσης

Τη Πέμπτη 20/11/2008 και ώρα 21:00 θα βρισκόμαστε στις Πολιτιστικές απόπειρες, στη γνωστή αίθουσα της Λεωφ. Μαραθώνος, για να συζητήσουμε με συναδέλφους και μη για τη δημιουργία Λέσχης Ανάγνωσης. Όσοι πιστοί προσέλθετε.

Απάντηση στο χτεσινό πρόβλημα

Αν α είναι ο ζητούμενος αριθμός τότε κάνουμε τους εξής συλλογισμούς.
α. Αφού όταν διαιρείται με το 3 αφήνει υπόλοιπο 2, άρα ο α+1 διαιρείται με το 3.
β. Αφού όταν διαιρείται με το 5 αφήνει υπόλοιπο 4, άρα ο α+1 διαιρείται με το 5.
γ. Αφού όταν διαιρείται με το 7 αφήνει υπόλοιπο 6, άρα ο α+1 διαιρείται με το 7.
Και αφού ζητάμε το μικρότερο αριθμό που να ικανοποιεί αυτές τις προϋποθέσεις, ο α είναι το Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο των 3,5,7 που είναι ο αριθμός 104

Η ετυμολογία της λέξης ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Ετυμολογικά το όνομα Μακεδονία – Μακεδόν(ιος) > Μακεδών ή Μακηδών, όπως και τα: Μάγνης, Μακέτης κ.α. είναι προφανές ότι προέρχονται από τη δωρική ρίζα μακ- από την οποία παράγονται και τα: μάκος ή ιωνικά μήκος, magnus,a,um (o μέγας, ο με μήκος), μακ(ε)ρός – μακρός, μάκαρ κ.α., καθώς και τα σύνθετα: Μακεδονία, μακεδνός,ή,ό – Μάκεδνος,η, μακαρόνια κ.α. = η ρίζα μακ- και η λέξη έδος = η χώρα, το έδαφος κ.α., απ΄όπου και η λέξη έδνον = το γλυκύ, εύγευστο κ.α.Στην Οδύσσεια (η’ 106) αναφέρεται «οία τε φύλλα μακεδνής αιγείρειο», όπου το επίθετο «μακεδνός,ή,ος» ή σε ουσιαστικοποίηση Μάκεδνος,η, (κάτι ως θερμή > θέρμη, ξανθή – Ξάνθη, Θερμός > Θέρμος, λευκός,ή – λεύκη ή λεύκος…) μεταφράζεται σε ευμήκη. Δηλαδή «Μάκεδνος» = ο εύσωμος, ο ευμήκης, ο ψηλός, ο μακρός κ.τ.λ. και Μακεδονία = η ευμήκη, η μακρά και ωραία χώρα. Η Μακεδονία, σύμφωνα με το Θουκυδίδη, ήταν πολύ μεγάλη, μακρά χώρα και διακρίνονταν σε άνω και κάτω.
Και με την ευκαιρία....«Πο-μάκοι» = οι απόμακ(ρ)οι, οι ακρίτες, ταυτίζονται με τους Αγριάνες του Μ. Αλέξανδρου. Μάκος ή ιωνικά μήκων η υπνοφόρος = το μακεδονικό λουλούδι, ένα ωραίο λουλούδι που ανήκει στα ροδανθή.

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2008

Λόγια εύληπτα...

Θυμάμαι όταν παρακολούθησα ένα συνέδριο του "ΘΑΛΗΣ @ ΦΙΛΟΙ" στο Μουσείο Μπενάκη...
Ανέβηκε στο βήμα ένας μαθητής της Β΄Λυκείου για να παρουσιάσει τα πεπραγμένα της Λέσχης Ανάγνωσης του σχολείου του. Μίλησε με ευφράδεια και τελείωσε τη παρουσίαση με τη φράση:
"Αφήστε αυτούς που ονειρεύονται να συνεχίσουν να ονειρεύονται αλλά ξυπνήστε αυτούς που συνεχίζουν να κοιμούνται".
Ολοι εμείς στο ακροατήριο τον χειροκροτήσαμε ένθερμα.
Εσείς θα κάνατε το ίδιο;

Ασκώντας το νου

Ποιός είναι ο μικρότερος φυσικός αριθμός ο οποίος όταν διαιρείται με το 3 αφήνει υπόλοιπο 2, όταν διαιρείται με το 5 αφήνει υπόλοιπο 4 και όταν διαιρείται με το 7 αφήνει υπόλοιπο 6;
Η απάντηση αύριο.

Σκέψεις για την ιστορία

Τελευταία έπεσε στα χέρια ένα πολύ αξιόλογο βιβλίο. Εχει τίτλο "Σκέψεις για την ιστορία του Γιάκομπ Μπούρκχαρτ .
Διάβασα λοιπόν σε αυτό: ΄Ενας από τους σπουδαιότερους σταθμούς στην ιστορία του πνεύματος ήταν η εμφάνιση των μαθηματικών. Ποιο στοιχείο, άραγε, απέκτησε πρώτο την αυτονομία του απέναντι στα συγκεκριμένα πράγματα, ο αριθμός, η γραμμή ή η επιφάνεια; Και πώς κάθε λαός συναίνεσε σε αυτή την εξέλιξη; Πότε, αλήθεια, πραγματοποιήθηκε αυτή η μετάβαση;

Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2008

Διαγωνισμός της Ελλ. Μαθηματικής Εταιρείας

Χτές 1/11/2008 διεξήχθη ο Διαγωνισμός " Ο Θαλής", της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, σε όλη τη χώρα. Αν θέλετε να δείτε τα θέματα για όλες τις τάξεις και απαντήσεις σε αυτά κάνετε κλικ στο σύνδεσμο:
http://www.didefth.gr/docs/a2338hms_sol_08.pdf

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2008

Θανάσης Φωκάς. Ένας κορυφαίος του πνεύματος

Ο εκ Κεφαλληνίας καταγόμενος Καθηγητής Θανάσης Φωκάς έχει βραβευτεί με το βραβείο Naylor της μαθηματικής εταιρίας του Λονδίνου και με το Αριστείο για τις θετικές Επιστήμες της Ακαδημίας Αθηνών. Γιατρός, με πτυχίο στην αεροναυπηγική, Phd στα μαθηματικά και αριθμό επιστημονικών δημοσιεύσεων που συγκρίνεται με τον συνολικό αριθμό θαλασσινών λουτρών που έχει κάνει ένας ενήλικας, εδώ και δύο χρόνια κατέχει την έδρα της Μη-γραμμικής Μαθηματικής Επιστήμης στο Κέιμπριτζ, στη σχολή που δίδαξε ο Νεύτωνας και διδάσκει ο Χώκινγκ.)
Τον ρώτησαν πόσο επηρρεάζει η επιστημονική του εμπειρία την άποψη για το φαινόμενο της ζωής.
Απάντησε:"Την επηρέασε εξαιρετικά. Πρώτα από όλα έχουν αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό οι φιλοσοφικές ιδέες που είχα. Για παράδειγμα έχω σήμερα μια πολύ πιο ώριμη άποψη για την σχέση μεταξύ ιδεαλισμού και υλισμού. Η άποψη ότι τα πάντα αποτελούνται από ύλη, φαίνεται τόσο προφανής που αν κάποιος πει ότι είναι ιδεαλιστής θεωρείς πως αγνοεί την πραγματικότητα. Όταν αρχίσεις όμως και μπαίνεις πιο βαθιά στην διαδικασία της επιστημονικής έρευνας βλέπεις ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Και γυρίζεις αναπόφευχτα στην κληρονομιά των αρχαίων ελλήνων: Τον ιδεαλισμό του Πλάτωνα και την αποθέωση της αισθητικής.
Τι εννοείτε;
Ο Πλάτωνας μίλαγε για ένα κόσμο ιδεών, ο οποίος υπάρχει ανεξάρτητα από μας, σε μια άλλη πραγματικότητα. Από την άλλη, η επιστήμη φαίνεται να ασχολείται με την αντικειμενική, υλική πραγματικότητα. Αυτή της η έρευνα κατέληξε στις Θεωρίες της Σχετικότητας και της Κβαντομηχανικής ,που όμως είναι μαθηματικά ασυμβίβαστες, λείπει δηλαδή ο συνδετικός τους κρίκος. Για αυτό και η μεγάλη πρόκληση σήμερα είναι να βρούμε το σύστημα εξισώσεων που θα παντρέψει αυτές τις δύο μεγάλες θεωρίες, που θα δημιουργήσει την «ενιαία θεωρία των πάντων». Όμως για σκεφτείτε το λίγο: Αυτό που τώρα ψάχνουμε προκειμένου να ερμηνεύσουμε συνολικά τον χειροπιαστό κόσμο που μας περιβάλλει, αυτό που μπορούμε αντικειμενικά να ανακαλύψουμε, δεν είναι ύλη - είναι μια μαθηματική εξίσωση που διέπει τα πάντα. Αυτή όμως "κατοικεί" σε ένα κόσμο ιδεών, στον κόσμο που περιγράφει ο Πλάτωνας. Η επιστήμη δηλαδή, ενώ ξεκίνησε από την μελέτη της ύλης προσπαθεί τώρα να αγγίξει τον ιδεαλιστικό κόσμο του Πλάτωνα. Ο δεύτερος λόγος που σε κάνει να γυρίσεις στους Αρχαίους είναι η δύναμη της αισθητικής, που την είχαν αποθεώσει. Τι εννοώ: Παλιά η επιστήμη βασίζονταν αποκλειστικά στο τρίπτυχο παρατήρηση–πείραμα–θεωρία. Σήμερα αυτό δεν έχει εφαρμογή στα πεδία που ερευνούμε, είναι αδύνατη η φυσική παρατήρηση των μικρότερων υποδιαιρέσεων της ύλης. Άρα όταν προσπαθούμε να αγγίξουμε τον κόσμο τον ιδεών, ο βασικός μας οδηγός είναι η αισθητική: Αν έχεις δύο εξισώσεις και η μία είναι αισθητικά όμορφη, αυτή έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι και η σωστή. Για μένα αυτή ήταν μια φοβερή αποκάλυψη. Ότι δηλαδή η μόνη αντικειμενική πραγματικότητα που μπορούμε να ανακαλύψουμε δεν είναι η υλική – γιατί και αυτή μεταλλάσσεται – αλλά είναι η Αλήθεια η οποία υπάρχει στον κόσμο των ιδεών. Και τα μέσα για να φτάσουμε σε αυτή δεν είναι παρά η λογική μαζί με την αισθητική. Όπως έλεγαν και οι αρχαίοι,
Η Ομορφιά είναι η σφραγίδα της Αλήθειας...»

Ευχή!!!


Καλό μήνα να έχουμε.

Ας μας φέρει ο Νοέμβρης λίγες βροχές που τόσο έχουμε ανάγκη.

Να νιώσουμε ότι πάμε για χειμώνα.

Κι ας έχουμε όλοι γαλήνη στη ψυχή μας.

Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2008

Σκέφτομαι...

Μέχρι σήμερα... 588 χαμένες διδακτικές ώρες.
Πότε θα αναπληρωθούν.
Και το πρωί διάβασα στη πύλη του σχολείου για το πάρτυ σας, αύριο το βράδυ...
Για να γιορτάσετε την απώλεια των ωρών...
Για να ξεκουραστείτε...
Ναι, με καλέσατε...
Ευχαριστώ...
Μα δεν θα έρθω...
Σιωπώ, αναλογιζόμενος.

Από το όραμα του Kahlil Gibran


΄Ακου τις μελωδίες των πουλιών, το θρόισμα των φύλλων, το κελάρυσμα του ποταμού. Η ομορφιά είναι η αμοιβή εκείνων που ακούν. Παρατήρησε την πραότητα του παιδιού, τη χάρη της νιότης, τη δύναμη της ωριμότητας, τη σοφία των γηρατειών. Η ομορφιά είναι η αληθινή μαγεία για κείνους που παρατηρούν.

FRACTAL. Ξέρετε κάτι γι αυτά;

Fractal Flower



Fractal Cyclone

Fractal Dragon

Τα Fractal είναι μία τάξη πολύπλοκων γεωμετρικών μορφών που έχουντην ιδιότητα της αυτοομοιότητας. Τα Fractal διαφέρουν από τα απλά σχήματα της κλασικής ή ευκλείδειας γεωμετρίας - το τετράγωνο, τον κύκλο, την σφαίρα κ.λπ. Μπορεί να περιγράψουν πολλά αντικείμενα με ακανόνιστη μορφή ή χωρικά ανομοιόμοια φαινόμενα στην φύση, τα οποία δεν είναι δυνατόν να περιγραφούν με την ευκλείδεια γεωμετρία. Ο όρος fractal πλάσθηκε από τον πολωνικής καταγωγής μαθηματικό Benoit Β. Mandelbrot από την λατινική λέξη fractus (θρυμματισμένος ή σπασμένος), για να εκφράσει την ιδέα ενός σχήματος τού οποίου οι διαστάσεις δεν περιγράφονται με ακέραιο αριθμό. Στα Ελληνικά αποδόθηκε με τον όρο Μορφοκλασματική Καμπύλη από τον αδικοχαμένο Στ.Πνευματικό και τον καθηγητή Ι.Νίκολη.
"Η προς εαυτόν ομοιότητα" και η "χαμηλή περιεκτικότητα πληροφοριών" είναι δύο βασικά χαρακτηριστικά των fractals.

Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2008

1 = 0,999

Eίναι δυνατό να ισχύει ότι 1 = 0,999 ???
Και όμως....

Η ισότητα ισχύει, και παραθέτω την απόδειξη.

Έστω x = 0,999...
Αρα 10x = 9,99...
Aφαιρώ την δεύτερη ισότητα από την πρώτη,και έχω:
10x - x = 9,99... - 0,999... =>
9x = 9 =>
x = 1
δηλαδή 0,999...=1!!!
Τι συμβαίνει???

Kαταλήψεων αριθμητικές συνέπειες...

Κι η κατάληψη συνεχίζεται. Χτες σε μια μέρα χάθηκαν 84 ώρες διδασκαλίας.
Ωρες που δεν αναπληρώνονται...
Ωρες που κάποιοι(πολλοί) τις πληρώνουν...
Ώρες που αποφάσισαν να χαθούν 100 μαθητές από τους 300...
Μα τι λέω...
Με αυτά θα ασχολούμαστε τώρα???

Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2008

Ετσι πολεμούσαν τότε...


Από το "αξιον Εστί" του Οδ. Ελύτη
Νύχτα πάνω στη νύχτα βαδίζαμε ασταμάτητα, ένας πίσω απ' τον άλλο, ίδια τυφλοί. Με κόπο ξεκολλώντας το ποδάρι από τη λάσπη, όπου, φορές, εκαταβούλιαζε ίσαμε το γόνατο. Επειδή το πιο συχνά ψιχάλιζε στους δρόμους έξω, καθώς μες στην ψυχή μας. Και τις λίγες φορές όπου κάναμε στάση να ξεκουραστούμε, μήτε που αλλάζαμε κουβέντα, μονάχα σοβαροί και αμίλητοι, φέγγοντας μ' ένα μικρό δαδί, μία μία εμοιραζόμασταν τη σταφίδα.
Ή φορές πάλι, αν ήταν βολετό, λύναμε βιαστικά τα ρούχα και ξυνόμασταν με λύσσα ώρες πολλές, όσο να τρέξουν τα αίματα. Τι μας είχε ανέβει η ψείρα ως το λαιμό, κι ήταν αυτό πιο κι απ' την κούραση ανυπόφερτο.
Τέλος, κάποτε ακουγότανε στα σκοτεινά η σφυρίχτρα, σημάδι ότι κινούσαμε, και πάλι σαν τα ζα τραβούσαμε μπροστά να κερδίσουμε δρόμο, πριχού ξημερώσει και μας βάλουνε στόχο τ' αεροπλάνα. Επειδή ο Θεός δεν κάτεχε από στόχους ή τέτοια, κι όπως το 'χε συνήθειο του, στην ίδια πάντοτε ώρα ξημέρωνε το φως.
Τότες, χωμένοι μες στις ρεματιές, γέρναμε το κεφάλι από το μέρος το βαρύ, όπου δε βγαίνουνε όνειρα. Και τα πουλιά μας θύμωναν, που δε δίναμε τάχα σημασία στα λόγια τους - ίσως και που ασκημίζαμε χωρίς αιτία την πλάση. Άλλης λογής εμείς χωριάτες, μ' άλλω λογιώ ξινάρια και σιδερικά στα χέρια μας, που ξορκισμένα να 'ναι.




Δείτε θέματα από διαγωνισμό του Καγκουρό Ελλάς,

εδώ.....http://www.kangaroo.gr/previous.html

Πρόκειται για καλές ασκήσεις.....

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2008

ΠΟΥΣΙ του Νίκου Καββαδία

'Επεσε το πούσι αποβραδίς
το καραβοφάναρο χαμένο
κι έφτασες χωρίς να σε προσμένω
μες στην τομονιέρα να με δείς.
Κάτασπρα φοράς κι έχεις βραχεί ,
πλέκω σαλαμάστρα τα μαλιά σου.
Κάτω στα νερά του Port Pegassu
βρέχει πάντα τέτοιαν εποχή.
Μας παραμονεύει ο θερμαστής
με τα δυο του πόδια στις καδένες.
Μην κοιτάς ποτέ σου τις αντένες
με την τρικυμία, θα ζαλιστείς.
Βλαστημά ο λοστρόμος τον καιρό
κι είν' αλάργα τόσο η Τοκοπίλα.
Από να φοβάμαι και να καρτερώ
κάλλιο περισκόπιο και τορπιλα.
Φύγε! Εσέ σου πρέπει στέρεα γη.
Ηρθες να με δεις κι όμως δε μ' είδες
έχω απ' τα μεσάνυχτα πνιγεί
χίλια μίλια πέρ' απ' τις Εβρίδες.
Ετσι για να ταξιδέψουμε λιγάκι , κοντά ή μακριά.
Το έχουμε ανάγκη!!!

Geogebra

Tούτες οι γραμμές είναι για συναδέλφους μαθηματικούς.
Κατεβάστε το πρόγραμμα geogebra. Eίναι πάρα πολύ καλό και μπορεί να σας βοηθήσει πολύ στη γεωμετρία.
Θα το βρείτε στο παρακάτω δικτυακό τόπο.
http://www.geogebra.org/cms/ (κατεβάστε το προτεινόμενο πρόγραμμα και επιλέξτε γλώσσα: Ελληνικά) .
Και μην ξεχνάτε: Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ

Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2008

Kαταλήψεων επόμενα...

Κατάληψη στο σχολείο μου από τη Τρίτη το πρωί.
Σκέφτομαι....Κι αν η κατάληψη λήξει αύριο πρωί, θα έχουν λυθεί τα προβλήματα που βάζουν τα παιδιά;
Σκέφτομαι....336 διδακτικές ώρες χάθηκαν. Μας αγγίζει αυτή η απώλεια;;;
Σκέφτομαι....Τα παιδιά είναι ξεκούραστα και τα βλέπω να πηγαίνουν το απόγευμα στα φροντιστήρια...

Δυό λόγια για τη χάρη του.



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ!
26/10

Ο Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε περί το 280-284 μ.Χ. και πέθανε το 303 ή το 305 μ.Χ. στη Θεσσαλονίκη και αποτελεί ένα από τους Μεγαλομάρτυρες της Χριστιανοσύνης. Ο Δημήτριος ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας στη Θεσσαλονίκη. Σύντομα ανελίχθηκε στις βαθμίδες του Ρωμαϊκού στρατού με αποτέλεσμα σε ηλικία 22 ετών να φέρει το βαθμό του χιλιάρχου. Ως αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού κάτω από τη διοίκηση του Τετράρχη (και έπειτα αυτοκράτορα) Γαλερίου Μαξιμιανού, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός, έγινε χριστιανός και φυλακίστηκε στην Θεσσαλονίκη το 303, διότι αγνόησε το διάταγμα του αυτοκράτορα Διοκλητιανού «περί αρνήσεως του χριστιανισμού». Μάλιστα λίγο νωρίτερα είχε ιδρύσει κύκλο νέων προς μελέτη της Αγίας Γραφής. Σύμφωνα με την παράδοση, μέσα στη φυλακή ευλόγησε τον μαθητή του Νέστορα να νικήσει τον ειδωλολάτρη παλαιστή Λυαίο. Η νίκη του Νέστορα εξόργισε τον Γαλέριο και έτσι ο μεν Νέστορας αποκεφαλίστηκε, ο δε Δημήτριος δολοφονήθηκε με λογχισμό στα πλευρά.
Οι συγγραφείς εγκωμίων του Αγίου Δημητρίου, Ευστάθιος Θεσσαλονίκης,
Γρηγόριος ο Παλαμάς και Δημήτριος Χρυσολωράς, αναφέρουν ότι το σώμα του Αγίου ετάφη στον τόπο του μαρτυρίου, ο δε τάφος μετεβλήθη σε βαθύ φρέαρ που ανέβλυζε μύρο, εξ ου και η προσωνυμία του Μυροβλήτου.
Στις βυζαντινές εικόνες αλλά και στη σύγχρονη
αγιογραφία ο Άγιος Δημήτριος παρουσιάζεται αρκετές φορές ως καβαλάρης με κόκκινο άλογο* να πατά τον άπιστο Λυαίο.
Είναι πολιούχος της Θεσσαλονίκης, όπου βρίσκεται ο ομώνυμος ναός πάνω από τον τάφο του
.

Χρόνια πολλά



Του Αγ. Δημητρίου του Μυροβλήτη αύριο. Χρόνια Πολλά σε όλους μας!!! Κι ας είναι βοήθεια όλου του κόσμου.

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2008

1+1=10

Nαι, 1+1 = 10, αλλά η ισότητα ισχύει στο δυαδικό σύστημα αρίθμησης.
Σε αυτό το σύστημα 11 + 1 = 100 ενώ 101 + 1 = 110 , 111 + 1 = 1000 κ.ο.κ

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2008

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2008

Λόγια απ΄ το Βραχόκηπο.

Ποιος είναι ο δρόμος για την εκπλήρωση του δικού μου νόμου;
Να διαταράξω την τάξη, να συντρίψω το πρωτόκολλο, να ξεστρατίσω από τους προγόνους.
Ν΄ αλητεύω στ΄ απαγορευμένα, στις αγέρωχες κι επικίντυνες περιοχές του αβέβαιου.
Να δέχουμαι ατάραχος ακόμα περισσότερο: σαν ευλογία τη κατάρα του πατέρα και της μάνας.
Να έχω το θάρρος να είμαι μόνος.
Αυτά έγραψε στο Βραχόκηπο ο "μεγάλος αιρετικός" Νίκος Καζαντζάκης;
Πως δονούν τη ψυχή σας τα λόγια τούτα;

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2008

Πρότυπο δάσκαλου...

Σα δέχτηκα την ερώτηση...
"Ποιο δάσκαλο έχεις για πρότυπο? Ποιος δάσκαλος είναι για σένα παράδειγμα προς μίμηση?"
Η απάντηση που έδωσα ήταν κοφτή... Δε σήκωνε αμφισβήτηση... Δε σήκωνε συζήτηση..
" Η Ελένη Φωκά", απάντησα. Και συμπλήρωσα...
"Ποιος ή ποια από εμάς τους εκπαιδευτικούς θα σήκωνε καθημερινά το δικό της σταυρό για να μεταδώσει τη γνώση, την αγωγή και τη δύναμη ψυχής στα παιδιά που βρίσκονταν πίσω από το συρματόπλεγμα;"
Πόσοι τη θυμόμαστε σήμερα;
Αντιπαρέρχομαι τις μικρότητες, τους νεόκοπους, αδιάκοπους, αδικαιολόγητους, υλικούς πλουτισμούς και αντικρύζω ότι μου δίνει δύναμη. Ο, τι βρίσκεται ψηλά.
Κι ένα από αυτά είναι η δασκάλα αυτή. Η συμπεριφορά της δασκάλας των κατεχόμενων είναι για μένα πρότυπο. Θα μπορέσω να της μοιάσω; Δως μου το χέρι σου Κύριε.

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2008

Από το όραμα του Kahlil Gibran

Mε το Kahlil Gibran με συνδέει κάτι. Κάποτε και εγώ κι εκείνος ζούσαμε στο έδαφος της χώρας των κέδρων. Μια χώρα μαγική που δεν την άφησαν ήσυχη οι ήχοι του πολέμου. Ενός αδελφοκτόνου και όχι μόνο πολέμου.
Και είναι σαν να βλέπω ακόμη το περιστρεφόμενο φως στη συνοικία της ΑL Manarah.....Γλυκόλαλα μου έρχονται στο νου, τα λόγια του συγγραφέα, του ποιητή καλύτερα...
Γράφει λοιπόν ο Γκιμπράν
Μου λένε "Αν δεις έναν άνθρωπο να κοιμάται, μην τον ξυπνήσεις, γιατί μπορεί να ονειρεύεται την ελευθερία του". Λέω: "Αν έβλεπα έναν άνθρωπο να κοιιμάται, θα τον ξυπνούσα και θα μιλούσα μαζί του για την ελευθερία".
"Η αντιπαράθεση είναι το χαμηλότερο στάδιο της ευφυίας".
"Η ομορφιά μας αιχμαλωτίζει, αλλά η ύψιστη ομορφιά μας απελευθερώνει ακόμα και από την ίδια της την ουσία".
"Ο συγγραφέας δημιουργεί από τη σκέψη και από το συναίσθημα, και ντύνει τις σκέψεις και τα συναισθήματα με λέξεις. Ο ερευνητής δημιουργεί από λέξεις στις οποίες προσθέτει λίγη σκέψη και συναίσθημα".
"Φυλάγομαι από εκείνους που φαντάζονται πως η φλυαρία είναι γνώση, η σιωπή άγνοια κι η τρυφερότητα τέχνη."

Μαθησιακές δυσκολίες.

Καθώς τα χρόνια που υπηρετώ στην εκπαίδευση αυξάνουν, παρατηρώ όλο και πιό πολύ την αύξηση του αριθμού των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Που να οφείλεται το φαινόμενο;
Θέλω την άποψη των επισκεπτών του blog. Kαι τι μπορούμε να κάνουμε , άραγε, ως εκπαιδευτική κοινότητα για μειώσουμε το μέγεθος του προβλήματος;

Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2008

Συμπόσιο Κ. Καραθεοδωρή

Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω χτες και προχτές στο Δήμο Περιστερίου το συμπόσιο που οργάνωσε ο Δήμος για το μεγάλο αυτό πνεύμα της Μαθηματικής Επιστήμης. Γοητεύτηκα. Οι θεωρίες του , απλησίαστες για τους πολλούς, τροφοδοτούν μέχρι τις μέρες μας τους ερευνητές των Μαθηματικών. Μα και οι πράξεις του Κ.Θ. για την Ανώτατη Παιδεία στα ευρύτερα όρια του Ελληνισμού ,δύσκολα θα επαναληφθούν. Ανθρωπος και επιστήμονας με όλη τη σημασία της λέξης. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω την ίδρυση του μουσείου Καραθεοδωρή στη Κομοτινή από γνωστό συνάδελφο. Μπράβο για όλα.
Αλήθεια έχετε ακούσει κάτι γι αυτό το γίγαντα των αριθμών;