Αν σας ενδιαφέρει να δείτε δείγματα γεωμετρικής τέχνης με χρήση υπολογιστή καντε κλικ στο πιο κάτω σύνδεσμο:
Eπισκέπτεστε το ιστολόγιο του Δημ. Σπυρόπουλου, Καθηγητή Μαθηματικών. Θέλω να σας επισημάνω οτι τα μαθηματικά που είχα την προνομία να σπουδάσω είναι ένα εργαλείο σκέψης και προβληματισμού. Χαίρομαι να το χρησιμοποιώ στη ζωή μου... Kι όπως είπε ο μεγάλος Κ. Παλαμάς "Κι αν πλήθος τ΄άσχημα, κι αν είν΄ τ΄ άδεια αφέντες, φτάνει μια σκέψη, μια ψυχή, φτάνεις εσύ, εγώ φτάνω, να δώσουμε νόημα στων πολλών την ύπαρξη. ΄Ενας φτάνει..."
Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2008
Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008
Eνα καλογραμμένο βιβλίο...
Διάβασα............"...Ένα καλογραμμένο βιβλίο μοιάζει σε πολλά με ένα καλομαγειρεμένο φαγητό. Όταν σβήσει η έντονη, προσωρινή γεύση των μπαχαρικών αναδεικνύεται η αληθινή νοστιμιά που μας καλεί να το γευτούμε ξανά."
Υπατία

Μια προσωπικότητα ολοκληρωμένη, γεμάτη ηθικές αρετές θάρρους, δύναμης, δικαιοσύνης, ειλικρίνειας, σεβασμού και αφοσίωσης στα ιδανικά, τις αξίες και τα πιστεύω της. Από τις σπάνιες γυναικείες μορφές, που η ενασχόλησή της με τις κατ' εξοχήν για την εποχή, ανδρικές επιστήμες, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πνευματική κληρονομιά της ύστερης αρχαιότητας... Αυτή η πρώτη Ελληνίδα που θέλησε ν' ακολουθήσει το δρόμο της ανεξαρτησίας ενάντια στις προκαταλήψεις, αρνούμενη υποταγή σε ένα ανδροκρατούμενο κατεστημένο και στο θρησκευτικό φανατισμό, δέχτηκε την ευτέλεια και το διωγμό. Μέσα στη θαρραλέα μοναξιά και με όπλο τις γνώσεις της, αντιστάθηκε επιβάλλοντας τη γυναικεία φωνή ακόμη και μετά τη δολοφονία της. Ως την τελευταία ημέρα, ως την τελευταία ανάσα της, αντιμετώπισε με θάρρος κι επίγνωση ακόμη και τον ίδιο το θάνατό της.
Δημήτρη Βαρβαρήγου: «Υπατία» (ιστορικό μυθιστόρημα)
Μουσείο Σπαθάρη

Πολύ καλός σχολικός περίπατος σήμερα. Στο Μουσείο Σπαθάρη στη κεντρική πλατεία Αμαρουσίου. Μου άρεσε πολύ, φάνηκε να άρεσε και στους μαθητές του σχολείου και το κυριότερο....Διαπίστωσα πόσο το χάρηκαν, καθώς έπαιξαν Καραγκιόζη......Αν βρεθείτε από τα μέρη του Σπύρου Λούη επισκεφθείτε το. Αξίζει.
Η δ/νση του μουσείου στο διαδίκτυο είναι:
www.karagiozismuseum.gr
Για μαθητές Α΄ Γυμνασίου
Αν θέλετε να δείτε τα θέματα ή και να ασχοληθείτε με τη λύση των θεμάτων του 1ου Ημαθιώτικου Μαθηματικού Διαγωνισμού "Η Υπατία", για μαθητές Α΄ Γυμνασίου κάντε κλικ στο σύνδεσμο:
Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2008
Προβληματίζομαι...
Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι:
1. ΄Οτι ανθρώπων άρχει.
2. Ότι κατά τον νόμον άρχει.
3. ΄Οτι ουκ αεί άρχει.
1. ΄Οτι ανθρώπων άρχει.
2. Ότι κατά τον νόμον άρχει.
3. ΄Οτι ουκ αεί άρχει.
Aπάντηση
Η απάντηση στο ερώτημα της ανάρτησης για τους παλινδρομικούς αριθμούς.
Ο μεγαλύτερος παλινδρομικός από τον 47432 είναι ο 47474 και ο μικρότερος ο 47374.
Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2008
O αριθμός των βόλων
Ο Γιάννης ρωτήθηκε πόσους βόλους έχει. Εδωσε μιαν έμμεση απάντηση:
" Αν είχα όσους έχω και άλλους τόσους και τους μισούς από αυτούς και πέντε και πενήντα, θα είχα εκατό βόλους".
Πόσους βόλους είχε τελικά;
" Αν είχα όσους έχω και άλλους τόσους και τους μισούς από αυτούς και πέντε και πενήντα, θα είχα εκατό βόλους".
Πόσους βόλους είχε τελικά;
Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008
H μάνα
Φίλε
Χτες καθώς μου μίλησες για τη δική σου μάνα που έχασες πρόσφατα, για τις δικές σου μνήμες για εκείνη, για τη δική της ανεκτίμητη συμβολή στη ζωή σου, θέλω να σου πω κι από εδώ...
Ναι! συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση του ήθους, της ευγένιας, της συμπεριφοράς, της εν γένει προσωπικότητας σου. Μέσα από τη δική της αθόρυβη και απλή παρουσία ανέδειξε το σπλάχνο της. Και να είσαι σίγουρος, πως τούτη την ώρα καθώς θα περιδιαβαίνει τα σοκκάκια του παραδείσου, θα ατενίζει από ψηλά το δημιούργημα της ζωής της. Μαζί με το λεβέντη κρητικό, σύντροφο της δικής της επείγειας διαδρομής. Και ποιος μπορεί να αποφανθεί ότι δεν γεύεται μια άλλη χαρά... Εκείνης που υπάρχει σε ένα αόρατο και απροσδιόριστο από εμάς κόσμο. Σε ένα κόσμο που ο Δημιουργός με τη σοφία του φρόντισε να μην είναι προσπελάσιμος από εμάς. Αλήθεια η δύναμη της πίστης μας, όσων από εμάς το δυναμόμετρο μπορεί να κάνει μετρήσεις.... είναι δυνατό να οριοθετήσει ανάγκες της ψυχής μας που σχετίζονται με το κόσμο αυτό; Μήπως οι μικρότητες της συμπεριφοράς όλων μας συμβάλουν αρνητικά και σε αυτή την οριοθέτηση;
Φίλε μη νιώθεις πως δεν πρόσφερες στη μάνα σου κάποια πράγματα. Απόβαλε σκέψεις για ελλειπείς ενέργειές σου. Ασε τη ψυχή της να αναπαύεται όσο σε βλέπει, από εκεί ψηλά, να χαμογελάς και να γεύεσαι τις χαρές και τα δημιουργήματα της ζωής σου.
Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008
Παλινδρομικοί αριθμοί
Ενας αριθμός λέγεται παλινδρομικός όταν διαβάζεται και ανάποδα. Δηλαδή αν θεωρήσουμε έναν αριθμό παίρνοντας τα ψηφία του πρώτου από το τέλος προς την αρχή, σχηματίζεται ο ίδιος αριθμός. Για παράδειγμα οι αριθμοί 34843, 5335, 323. Αν θεωρήσουμε τον αριθμό 47432 μπορείτε να βρείτε ποιος θα είναι ο επόμενος και ποιος ο προηγούμενος παλιδρομικός αριθμός;
Λέσχη Ανάγνωσης
Χτες βράδυ στις Πολιτιστικές Απόπειρες στη Νέα Μάκρη.
Βραδιά γεμάτη από "ανάγνωση¨. Εξαιρετική η δουλειά της καλής συναδέλφου αλλά και των παιδιών του 1ου Γυμνασίου Νέας Μάκρης. Μα κι εκείνη η παρουσίαση σε POWERPOINT καθαρά επαγγελματική. Μπράβο σε όλους.
Πως αλλιώς θα άκουγαν τα παιδιά για το θεώρημα της μη πληρότητας, για την εικασία του Goldbach μα και τόσα άλλα πράγματα που αφορούν τα Μαθηματικά.
Και μια ευχή. Να λειτουργήσει λέσχη ανάγνωσης για μεγάλους.. Σίγουρα πολλά θα έχει να δώσει.
Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2008
Aπάντηση στη σπαζοκεφαλιά
Η σειρά "κατανομής" του γάλατος στα τρία δοχεία έχει ως εξής:
Α..Β..Γ
8..0..0
5..0..3
5..3..0
2..3..3
2..5..1
7..0..1
7..1..0
4..1..3
4..4..0
Α..Β..Γ
8..0..0
5..0..3
5..3..0
2..3..3
2..5..1
7..0..1
7..1..0
4..1..3
4..4..0
Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2008
Θα απαντήσετε;
Πέντε τεχνίτες κατασκευάζουν 5 τραπεζάκια σε 5 ημέρες. Για να κατασκευάσει ένας τεχνίτης 2 τραπεζάκια πόσες ημέρες χρειάζεται;
Κατηφορίζοντας για το μουσείο Γουλανδρή...
Tο δύσκολο όρος
Πήρε τους μαθητές του ο Ιησούς κι ανηφόρισε
στο δύσκολο ΄Ορος, στην κορφή του όπου είναι
μόνος κανείς, σε σύννεφα ανάμεσα και σε ανέμους.
Και είπε, χωρίς να ξέρει αν ακούγεται:
"Η αγάπη είναι αλήθεια κι η αλήθεια αγάπη".
Και το ότι κανείς δεν κατάλαβε τίποτε
το είδε στα πρόσωπα των μαθητών του
που κοιταζόντουσαν.
"Το δύσκολο όρος"
Νικηφόρος Βρεττάκος
Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2008
Σπαζοκεφαλιά
Εχουμε ένα δοχείο των 8 κιλών γεμάτο γάλα και δύο άδεια δοχεία των 5 κιλών και των 3 κιλών. Πως θα μοιράσουμε το γάλα σε δυό ίσες ποσότητες των 4 κιλών καθεμιά;
Από τη θεωρία των αριθμών
Ενας αριθμός λέγεται τέλειος όταν το άθροισμα των διαιρετών του(εκτός του ίδιου) μας δίνει τον εαυτό του. Μπορείτε να βρείτε τους 2 πρώτους τέλειους αριθμούς;
Η Παναγιά στο Σεφέρη
Γράφει ο Γ. Σεφέρης στο ποίημα "Νεόφυτος ο Εγκλειστος μιλά"
"...Η Υπέρμαχος Στρατηγός,
που είχε στα μάτια ψηφιδωτό
τον καημό της Ρωμιοσύνης..."
Εξέφραζε το αίσθημα του ιερού και όχι μόνο!
"...Η Υπέρμαχος Στρατηγός,
που είχε στα μάτια ψηφιδωτό
τον καημό της Ρωμιοσύνης..."
Εξέφραζε το αίσθημα του ιερού και όχι μόνο!
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2008
Η λύση στο πρόβλημα με τη κάλπικη λίρα
1η περίπτωση:Βάζουμε 3 λίρες στο ένα τάσι της ζυγαριάς και 3 λίρες στο άλλο τάσι. Αν τα τάσια ισορροπούν η κάλπικη λίρα είναι μία από τις 3 που δεν βάλαμε σε τάσι. Από αυτές τις 3 βάζουμε μία στο ένα τάσι και μία στο άλλο. Αν τα τάσια ισορροπούν η κάλπικη λίρα είναι αυτή που έχει μείνει τελευταία και δεν έχει μπει σε τάσι. Αν δεν ισορροπούν η κάλπικη είναι αυτή στο τάσι που βρίσκεται ψηλότερα( αφού η κάλπικη είναι ελαφρότερη από όλες). Ετσι σε αυτή τη περίπτωση με 2 ζυγίσεις βρήκαμε τη κάλπικη.
2η περίπτωση. Επαναλαμβάνουμε το αρχικό βήμα όπως στη 1η περίπτωση. Δηλαδή βάζουμε 3 λίρες στο ένα τάσι και 3 στο άλλο. Αν τα τάσια δεν ισορροπούν η κάλπικη βρίσκεται σε εκείνο που είναι ψηλότερο(η κάλπικη είναι ελαφρύτερη απ' όλες). Βγάζουμε τις 3 λίρες από το τάσι που βρίσκεται η κάλπικη και επαναλαμβάνουμε το 2ο βήμα της 1ης περίπτωσης. Τα συμπεράσματα εξάγονται όπως και πριν. Δηλαδή από αυτές τις 3 βάζουμε μία στο ένα τάσι και μία στο άλλο. Αν τα τάσια ισορροπούν η κάλπικη λίρα είναι αυτή που έχει μείνει τελευταία και δεν έχει μπει σε τάσι. Αν δεν ισορροπούν η κάλπικη είναι αυτή στο τάσι που βρίσκεται ψηλότερα( αφού η κάλπικη είναι ελαφρότερη από όλες). Ετσι και σε αυτή τη περίπτωση με 2 ζυγίσεις βρήκαμε τη κάλπικη.
2η περίπτωση. Επαναλαμβάνουμε το αρχικό βήμα όπως στη 1η περίπτωση. Δηλαδή βάζουμε 3 λίρες στο ένα τάσι και 3 στο άλλο. Αν τα τάσια δεν ισορροπούν η κάλπικη βρίσκεται σε εκείνο που είναι ψηλότερο(η κάλπικη είναι ελαφρύτερη απ' όλες). Βγάζουμε τις 3 λίρες από το τάσι που βρίσκεται η κάλπικη και επαναλαμβάνουμε το 2ο βήμα της 1ης περίπτωσης. Τα συμπεράσματα εξάγονται όπως και πριν. Δηλαδή από αυτές τις 3 βάζουμε μία στο ένα τάσι και μία στο άλλο. Αν τα τάσια ισορροπούν η κάλπικη λίρα είναι αυτή που έχει μείνει τελευταία και δεν έχει μπει σε τάσι. Αν δεν ισορροπούν η κάλπικη είναι αυτή στο τάσι που βρίσκεται ψηλότερα( αφού η κάλπικη είναι ελαφρότερη από όλες). Ετσι και σε αυτή τη περίπτωση με 2 ζυγίσεις βρήκαμε τη κάλπικη.
Ξέρουν;
Ξέρουν άραγε οι νέοι μας σήμερα τι συνέβη πριν 35 ακριβώς χρόνια στο Ε.Μ.Π;
Ποιό είναι το νόημα της ημέρας;
Ποιό είναι το νόημα της ημέρας;
Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008
Στίχοι που ταξιδεύουν
Σ' ένα μινοράκι σ' έβαλα κρυφά
πάλι η μουσική θα κάνει θαύματα
γιατί σε θέλω.
Της ψυχής μου ο ήχος είναι αυτός που ακούς
σε παραπλανώ με στίχους ψεύτικους
γιατί σε θέλω.
Έτσι βγαίνουν τα τραγούδια μάτια μου
σε γνωρίζει ο πόνος και έρχεται κοντά σου
ακουμπάει το χέρι πάνω στα μαλλιά σου
κι έτσι κάνεις κουράγιο και τραγούδι άγιο.
Το τραγούδι μου γλυκό λυπητερό
Καρυάτιδα να γίνω δεν μπορώ
για να με θέλεις.
Μια φωτογραφία μου παλιά κρατάς
δεν της μοιάζω πια γι αυτό δε μ'αγαπάς
αχ δε με θέλεις.
Έτσι βγαίνουν τα τραγούδια μάτια μου
σε γνωρίζει ο πόνος και έρχεται κοντά σου
ακουμπάει το χέρι πάνω στα μαλλιά σου
κι έτσι κάνεις κουράγιο και τραγούδι άγιο.
Χίλιες νύχτες κι άλλες τόσες σ'αγαπώ
με θυμό με τρέλα με παράπονο
πόσο σε θέλω.
Μες στο μινοράκι κλείστηκα και γω
στης μειοψηφίας το μικρόκοσμο
γιατί σε θέλω.
Έτσι βγαίνουν τα τραγούδια μάτια μου
σε γνωρίζει ο πόνος και έρχεται κοντά σου
ακουμπάει το χέρι πάνω στα μαλλιά σου
κι έτσι κάνεις κουράγιο και τραγούδι άγιο.
Το τραγουδάει η Χαρούλα Αλεξίου και οι στίχοι είναι της ίδιας!
Ποια είναι η κάλπικη;
Από τις σκέψεις ενός γέροντος
"Η πίστη χωρίς πολλές σκέψεις κάνει θαύματα. Το μυαλό εμποδίζει τη χάρη του θεού και το θαύμα. Να κάνετε υπακοή χωρίς να κρίνετε με τη λογική..Να ζείτε απλά χωρίς πολλές σκέψεις..."
+Πατήρ Παΐσιος
Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008
Μεστός λόγος...

«Θεωρώ τον εαυτό μου κυρίως αναγνώστη. Όπως γνωρίζετε, έχω τολμήσει την περιπέτεια της γραφής. Αλλά πιστεύω πως αυτά που έχω διαβάσει είναι πολύ πιο σημαντικά απ' αυτά που έχω γράψει. Γιατί κάποιος διαβάζει αυτά που του αρέσουν - ωστόσο γράφει όχι αυτά που θα ήθελε να γράψει, αλλά αυτά που είναι ικανός να γράψει». Χόρχε Λούις Μπόρχες
Escher: Ενας αξεπέραστος χαράκτης
Ζητείται απάντηση
Χρησιμοποιώντας 4 φορές και μόνον το ψηφίο 9 να βρείτε πως προκύπτει ο αριθμός 20.
Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008
Θέματα "ΘΑΛΗ" 2009
Αν σας ενδιαφέρουν τα θέματα του διαγωνισμού " Ο ΘΑΛΗΣ" της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για το 2008 κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο..
Θα βρείτε τα θέματα και τις λύσεις τους από τη Β' Γυμνασίου έως τη Γ' Λυκείου.
Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008
Μια άλλη τέχνη
Η ανάγνωση είναι μια τέχνη της απόλαυσης και ως τέχνη ασκείται από τους μυημένους. Αυτοί, οι αληθινοί αναγνώστες, είναι οι τελευταίοι μιας φυλής που σήμερα απειλείται με εξαφάνιση. Γιατί ποιος είναι πρόθυμος στις μέρες μας να εντρυφήσει στα μυστικά μιας σχεδόν λησμονημένης τέχνης;
Σωτήρης Τριβιζάς
"Το πνεύμα του λόγου"
Συμφωνείτε με τα παραπάνω;
To κέντημα της καρδιάς
Χρόνια και χρόνια πάλεψα με το μελάνι και το σφυρί βασανισμένη καρδιά μου
Με το χρυσάφι και τη φωτιά για να σου κάμω ένα κέντημα
Ενα ζουμπούλι πορτοκαλιάς
Μιαν ανθισμένη κυδωνιά να σε παρηγορίσω.
Από την "Αμοργό" του Νίκου Γκάτσου.
Θέματα διαγωνισμών για τα Μαθηματικά
Αν σας ενδιαφέρουν θέματα για μαθηματικό διαγωνισμό που αφορά μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου κάντε κλικ στο σύνδεσμο
ενώ αν σας ενδιαφέρουν θέματα για μαθηματικό διαγωνισμό που αφορά μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κάντε κλικ στο σύνδεσμο
Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008
Μια άλλη ευχή
Μου ευχήθηκες...
"Να έχεις γαλήνη μου είπες".
Σε ευχαριστώ για την ευχή σου.
Την έχω ανάγκη.
Την έχουμε άραγε οι περισσότεροι ανάγκη;
"Να έχεις γαλήνη μου είπες".
Σε ευχαριστώ για την ευχή σου.
Την έχω ανάγκη.
Την έχουμε άραγε οι περισσότεροι ανάγκη;
Αλήθειες...
Ευγένεια καλό μεν, αλλά προγόνων αγαθόν.
Πλούτος δε τίμιον μεν, αλλά τύχης κτήμα.
Δόξα γε σεμνόν μεν αλλά αβέβαιον.
Κάλλος δε περιμάχητον μεν, αλλ' ολιγοχρόνιον.
Υγίεια δε τίμιον μεν, αλλ' ευμετάστατον.
Ισχύς δε ζηλωτόν μεν, αλλά νόσω ευάλωτον και γήρα.
Παιδεία δε μόνον των εν ημίν εστίν
ΑΘΑΝΑΤΟΝ και ΘΕΙΟΝ.
Πλούταρχος
Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008
Eνας φίλος
Γνωστούς έχω πολλούς. Φίλους πολύ λιγότερους. Σπανίζει το είδος. Από πλευράς ποιότητας και αριθμών είναι σε ανεπάρκεια. Ομως δε μπορώ να μη νιώθω ευτυχής που σε έχω φίλο. Που ακούω τη κριτική σου για μένα που είναι με αγάπη και ελικρίνεια.
Οι ευθείες μας τμήθηκαν.
Και θεωρώ πως ποτέ δεν θα ξαναγίνουν παράλληλες στη διάρκεια της γήινης διαδρομής μας.
Με συγκίνησες με τα όσα έγραψες στο κείμενό σου καθώς μου δώριζες το βιβλίο για το στρατηλάτη της αρχαιότητας. Ο λόγος του Πλουτάρχου, λόγος σοφίας πραγματικής, με άγγιξε. Πόσο τυχεροί είμαστε, όλοι όσοι σε έχουμε φίλο!!!
Mαθησιακές δυσκολίες
Βρήκα ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο δημοσιεύσεων για τις μαθησιακές δυσκολίες μαθητών στο Δημοτικό , Γυμνάσιο και Λύκειο. Είναι από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Κολλεγίου Αθηνών. Ισως σας ενδιαφέρει.
Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008
Παναγιά η ΄Ελωνα

Σε μια απότομη στροφή του ασφαλτόδρομου από το Λενίδι προς τον Κοσμά και γύρω στο 17ο χμ, μεσα απο τη ρεματιά ανοίγει ο ουρανός και ξεπροβάλει αετοφωλιά η Παναγία η Έλωνα. Κάτασπρη μέσα στον κοκκινωπό, σπηλαιώδη, πανύψηλο βράχο προκαλεί δέος και θαυμασμό. Εύκολα με το αυτοκίνητο πλησιάζουμε την εξώπορτα, δύσκολα όμως και με προσοχή κατεβαίνουμε το λαξευμένο στο βράχο δρόμο με τα πολλά σκαλιά. Μας υποδέχονται κτίσματα αριστερά και δεξιά παλαιά, καλοσυντηρημένα, νοικοκυρεμένα. Μπροστά μας το καθολικό, μικρή βασιλική χωρίς τοιχογραφίες μα γεμάτη με κάθε λογής καντήλια αφιερώματα πονεμένων ψυχών στην πάνσεπτη εικόνα της Παναγίας. Τέμπλο ξυλόγλυπτο άριστης τέχνης. Στο Ιερό προθήκες με κειμήλια. Από το μικρό πλάτωμα προσφέρονται από ευλαβικά χέρια μονάζουσων καφές, λουκούμια και άγρια θέα Κυνουριάτικου βραχώδους τοπίου. Η ιστορία της Μονής χάνεται στα παλιά, βεβαιώνεται με γραπτές μαρτυρίες από το 1700 περίπου. Μοναδικό προσκύνημα της Νότιας Κυνουρίας και του Έλους της Σπάρτης, χαρίζει άφθονη την ευλογία της Παναγίας. Ας μας προστατεύει η σκέπη της κι ας μας φωτίζει η φλόγα από το κερί που άναψες για τη χάρη της.
Ο καλύτερος στίχος;

Ο καλύτερος στίχος της νεοελληνικής ποίησης. Λογαριάζω αυτό τον όρο μέσα στα μέτρα της φυσικής του χωρητικότητας και έρχομαι να ρωτήσω. Ποιος είναι ο καλύτερος στίχος της νεοελληνικής ποίησης; Κατά την περίπτωση πολλοί είναι, θα ειπούν πολλοί. Ωστόσο εγώ θα απαγγείλω ένα για όλες τις περιπτώσεις.
«Έστησ’ ο Έρωτας χορό με τον ξανθόν Απρίλη»
Αν βάλετε το στίχο αυτό δίπλα σε οποιονδήποτε άλλο και δεν το βρείτε να υπερέχει, σίγουρα θα τον βρείτε να μην υπολείπεται. Το πολύ-πολύ θα τον μετρήσετε ίσο στα καράτια. Νερό στο νερό, χρυσάφι στο χρυσάφι, φως στο φως. Και περιπλέον είναι ο πιο ελληνικός.Ο στίχος αυτός του Σολωμού από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους είναι Ελλάδα. Είναι η λάμψη, η εμορφιά, η ανδρεία, η τιμή, ο θάνατος, η παντοσύνη. Και η αλήθεια ολόκληρη.Τα δύο λαμπρά παλικάρια που χορεύουν στο ηλύσιο φως ανασταίνουν το Διόνυσο και τον Απόλλωνα. Τους αρχαίους θεούς που με τα χημικά στοιχεία τους, το απολλώνειο και το διονυσιακό, γεννήσανε την αττική τραγωδία.
Αυτά έγραψε ο Δημήτρης Λιαντίνης. Συμφωνείτε;
Xρήση κινητών τηλεφώνων
Οπως είναι γνωστό η χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία από τους μαθητές, απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση, μετά από απόφαση του Υπουργείου Παιδείας. Θυμηθείτε το όλοι...Ας αφήσουμε το γνωστό πρόβλημα με τις επιπτώσεις από την ακτινοβολία που εκπέμπεται από αυτά....
Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπ/κές ανάγκες
Αν θέλετε να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο του Νόμου 3699/2008 ΦΕΚ 199/τ. Α' /2-10-2008 που αναφέρεται στην εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κάνετε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο.
http://www.disabled.gr/lib/?p=17947
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)