Σάββατο 28 Μαρτίου 2009

Σκέψεις, Στίχοι

Θέλω να καώ
προτού τα πάντα γίνουν στάχτη.
Θέλω να καώ
πριν γίνει κάρβουνο όλη η γη.
Θέλω τη φωτιά
που μου την έλεγες αγάπη.
Θέλω τη φωτιά που σου την έλεγα ζωή.
Περπατάμε, περπατάμε
και λάθος βήματα μετράμε.
Και οι δικές μας προκυμαίες
μαύρες έχουνε σημαίες.
Φταίνε οι καιροί
που μας παγώνουν τις καρδιές μας.
Φταίνε οι καιροί
που μας αδειάζουν τις ψυχές.
Φταίμε μόνο εμείς
που δεν παρκάρουμε ποτέ μας.
Φταίμε μόνο εμείς
που ζούμε σ΄άρρωστες στεριές.
Τούτα τα λόγια άκουγα απόψε ακούγωντας μουσική και διακρίνοντας τη δύναμη των στίχων δυό μεγάλων του κύκλου της μουσικής. Ταξίδεψα μακριά...

Απόψε...

Απόψε είχες ανάγκη να μιλήσεις με σένα.
Απόψε ποθούσες τη γαλήνη της μοναξιάς.
Ναι, είναι δικό σου δικαίωμα.
Απέναντι στη φθορά της καθημερινότητας
πρόβαλες μιαν αναγκαία αντίσταση.
Την είχες ανάγκη.
Μα τούτη η αντίσταση έχει θετικό πρόσημο.
Μη το ξεχάσεις.
Και για εκείνον ισχύει το ίδιο.
Οι νόμοι των αριθμών έχουν συμπαντικές αλήθειες.
Το διαπιστώνεις όταν διαβάζεις
τις σελίδες του βιβλίου της ζωής μας.

Δημιουργική σκέψη

Το άκουσα σήμερα και μου άρεσε. Τι είναι δημιουργική σκέψη;
Η απάντηση είναι "Εύρεση πολλών πρωτότυπων, καινοτόμων και πρωτόγνωρων σκέψεων".
Μπορούμε εμείς οι εκπαιδευτικοί να τη προωθήσουμε στα σχολεία μας;
Αντέχουμε στην εφαρμογή καινοτομιών;
Απλά ρωτώ...

Μέρος της παρέλασης

Στο βίντεο θα δείτε να παρελαύνουν η σημαία και τμήμα των μαθητών του σχολείου μας(από τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου). Μη ξεχάσετε να κλείσετε τη μουσική του blog στα δεξιά του.


Tα πιο δύσκολα επαγγέλματα κατά τον Freud

Κατά τον Freud τα πιο δύσκολα επαγγέλματα είναι:
Εκπαιδευτικός
Ψυχαναλυτής
Γονέας
Συμφωνείτε;

Θυμήσου...

Θυμήσου ότι...
Η χελώνα προχωράει μόνον όταν έχει το λαιμό της έξω από το καβούκι της...

Γραμμή-Σύνδεσμος

Για την ψυχοκοινωνική υγεία του παιδιού και του εφήβου τόσο τα ίδια τα παιδιά όσο και οι γονείς τους μπορούν να καλούν τον αριθμό
801-801-1177
Εκεί μπορεί να τηλεφωνήσει οποισδήποτε νιώθει την ανάγκη βοήθειας, υποστήριξης ή συμβουλής σε θέματα που αφορούν στην ψυχική υγεία παιδιών κάθε ηλικίας και εφήβων. Οι συνομιλίες είναι εμπιστευτικές-με σεβασμό στην ιδιαιτερότητα κάθε ατόμου.
Απαντούν: Κοινωνικοί Λειτουργοί, Κλινικοί ψυχολόγοι, Επισκέπτες Υγείας και Ψυχίατροι.

Βία-Εκφοβισμός στο σχολείο

Αντιγράφω από το φυλλάδιο της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου.

Ερώτηση: Τι είναι βία και εκφοβισμός;
Απάντηση: Είναι εκείνο το φαινόμενο που ένας μαθητής δέχεται επιθετικές και βίαιες συμπεριφορές από έναν ή πολλούς συμμαθητές του, με σκοπό να τον κάνουν να νιώσει άσχημα και να του προκαλέσουν πόνο στο σώμα και στην ψυχή του.
Ερώτηση: Πως εκδηλώνονται ο εκφοβισμός και η βία;
Απάντηση:
Α. Με λόγια
--Βρισιές
--Πειράγματα
--Απειλές
--Κοροϊδίες
Β. Με πράξεις
--Κλοτσιές
--Μπουνιές
--Σπρωξίματα
--Χτυπήματα
Γ. Με συμπεριφορές
--Απομόνωσης
--Αποκλεισμού από παρέες και φίλους
--Αποκλεισμού από παιχνίδια και αθλητικές δραστηριότητες
Δ. Με τα κινητά και το ίντερνετ

Εκδηλώσεις

Εξαιρετική η ημερίδα με θέμα "Κρίσεις και Συγκρούσεις στο Σχολικό Περιβάλλον" που διοργάνωσαν οι Σχολ. Σύμβουλοι της Β' Δ.Δ.Ε Αθήνας στη Γερμανική Σχολή Αθηνών. Ομιλίες χρήσιμες, κατατοπιστικές μου άρεσαν πολύ και με βοήθησαν στο να ξεδιαλύνω κάποιες απόψεις και να σχεδιάσω πρακτικές συμπεριφοράς απέναντι στους μαθητές του. Εξαιρετικοί και οι Πανεπιστημιακοί καθηγητές μα και το βιντεάκι της Σχολής που με εντυπωσίασε. Και μια ευχή: Να έχουμε συχνά εμείς οι εκπαιδευτικοί την ευκαιρία της παρακολούθησης τέτοιων ημερίδων. Δίχως διάθεση εγκωμιασμού, μου έκανε εντύπωση η συνεχής παρουσία του Δ/ντή μου εκεί. Κι αν δεν περιμένατε να με βρείτε εκεί κ. Α.Π. το καθήκον με κάλεσε!
΄Ομως θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω και την άλλη σημερινή ημερίδα-συνέδριο με θέμα "Κίνδυνοι για το Παιδί" που παρακολούθησα. Εκείνη του Ροταριανού Ομίλου "Αθήνα-Γουδί" στο αμφιθέατρο της Σχολής Μωραΐτη. Πολύ καλό και το cd των εισηγήσεων που με φροντίδα του έβγαλε ο ΄Ομιλος. Πάντα τέτοια κ. συνάδελφοι.

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2009

Πρόβλημα

Μια γυναίκα όταν ρωτήθηκε για την ηλικία του συζύγου της απάντησε: "Αν αντιστρέψεις τα ψηφία που σχηματίζουν την ηλικία μου, θα έχεις την ηλικία εκείνου. Είναι μεγαλύτερός μου και η διαφορά των ηλικιών μας είναι το 1/11 του αθροίσματος τους". Μπορείτε να βρείτε ποια είναι η ηλικία καθενός από τους δύο;

Eυχές


Χρόνια Πολλά για σήμερα.

Χρόνια Πολλά για τον καθένα μας.

Χρόνια Πολλά για την Ελλάδα.

Τιτάνιος ο αγώνας των αγωνιστών του 21.

Ας αφήσουμε το νου να ταξιδέψει στα χρόνια της εξέγερσης εκείνης.

Για να αισθανθούμε εκείνο που ο μεγάλος των γραμμάτων ανέφερε

σε άλλους καιρούς, σε έναν άλλο ξεσηκωμό....

"Αυτό το λόγο θα σας πω δεν έχω άλλο κανένα,

μεθύστε με τ΄αθάνατο κρασί του είκοσι ένα".
Αυτό είχε πεί ο Κωστής Παλαμάς.

Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

O όρκος της Φιλικής Εταιρείας

Αφού πρώτα κλείσετε τη μουσική του blog (στα δεξιά του) ακούστε τον όρκο των αγωνιστών της Φιλικής Εταιρείας.


Αξιον εστί τ΄ανάβλεμμα στο 1821

Αφού πρώτα κλείστε τη μουσική του blog(στα δεξιά του) ακούστε Μ.Φ και απολαύστε τον. Οντως ο ξεσηκωμός του 21 ήθελε πολύ δουλειά κι ανδρεία.


Ετσι για να θυμόμαστε...

Κλείστε πρώτα τη μουσική του blog (στα δεξιά του) και ταξιδέψτε στα χρόνια των προγόνων.

Ο χορός της λεβεντιάς

Αφού κλείσετε τη μουσική στα δεξιά του blog, δείτε κι ακούστε...


Για το 1821

Αφού κλείσετε τη μουσική του blog στα δεξιά δείτε κι ακούστε για το 1821.


Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009

Ερωτήσεις Γεωγραφίας Β΄ Γυμνασίου

Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου 4ο Κεφάλαιο(ερωτήσεις) Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου 4ο Κεφάλαιο(ερωτήσεις) bleuouranos

Ερωτήσεις Γεωγραφίας Β΄ Γυμνασίου

Γεωγραφία Β΄Γυμνασίου 3ο Κεφάλαιο(ερωτήσεις) Γεωγραφία Β΄Γυμνασίου 3ο Κεφάλαιο(ερωτήσεις) bleuouranos

25η Μαρτίου

Αλήθεια το ερώτημα είναι πότε και που ο Παλαιών Πατρών ο Γερμανός ύψωσε το λάβαρο του Αγώνα, ή αν το ύψωσε....Αλλά η αλόγιστη στράτευση πρέπει να έχει και όρια. Και δε με νοιάζουν οι λεπτομέρεις αλλά η ουσία. Και η ουσία είναι ότι οι πρόγονοι βρέθηκαν ενώπιοι ενωπία με την πρόκληση της Ιστορίας και της Ελευθερίας.

25η Μαρτίου


΄Οταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε, ούτε πόσοι ήμεθα, ούτε πως δεν έχομε άρματα, ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις, ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε "που πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα", αλλά , ως μια βροχή, έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και οι κληρικοί, και οι προεστοί, και οι καπεταναίοι , και οι πεπαιδευμένοι, και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσμαε εις αυτό το σκοπό, και εκάμαμε την Επανάσταση.

Λόγια του Γέρου του Μωριά , λόγια μιας άλλης εποχής που πέρασε...Μεθαύριο η επέτειος της έναρξης του μεγάλου αγώνα, μας καλεί να θυμηθούμε . Θα αφήσουμε το νου να τρέξει στο παρελθόν και να σιγήσει συναισθανόμενος το μεγαλείο της εξέγερσης; Μπορεί και όχι μου αντέτεινε φίλος. Η φυγή για ξεκούραση δεν αφήνει χρόνο για αναδρομή στο παρελθόν. Οι παρελάσεις και οι εορτασμοί είναι για άλλους...Για εμάς!

Η γη μας από πολύ ψηλά

Φωτό της γης μας από δορυφόρο. Δεν είναι εντυπωσιακές;


Photos of Earth Photos of Earth bleuouranos

Kάποιοι δρόμοι στη Βολιβία

Πολύ καλό to powerpoint που μου έστειλαν. Αλλά το ύψος δεν μπορώ να πω πως με αφήνει αδιάφορο. Εσάς;

BOLIVIA BOLIVIA bleuouranos

Κρητικά windows

Eπειδή το χιούμορ δεν πρέπει να λείπει από τη καθημερινότητά μας, δείτε πως κάποιος εμπνεύστηκε πως πρέπει να είναι τα windows στη κρητική διάλεκτο. Συμφωνείτε;


CreteNT CreteNT bleuouranos

Θέλω...

Μου αρέσει να με οδηγούν τα βήματά σου στο νησί της καρδιάς σου.
Θέλω να πάω εκεί στις αμμουδιές των αστεριών και του αναβλέμματος.
Εκεί παρέα με τους γλάρους και τα ναυαγισμένα όνειρα.
Θέλω να με πας στη λίμνη των κύκνων, να δω τις ρυτίδες των ανθρώπων του μόχθου.
Θέλω να δω ανταύγειες από τη σοφία της ζωής τους.
Θέλω να μου δείξεις το αυγουστιάτικο φεγγάρι που μυρίζει γιασεμί.
Θέλω να με πας δίπλα από τους κοφτερούς βράχους για να νιώσω το άπειρο.
Δεν μου αρκεί το άπειρο των αριθμών της ζωής μου.
Θέλω να ακούσω και να χορέψω στους ρυθμούς της μουσικής του.
Της μουσικής του νησιού σου.
Θέλω να πάρω δύναμη από την ομορφιά μιας άλλης φύσης.
Πότε αλήθεια τούτη η ομορφιά έγινε ένα με τη ψυχή σου;
Ξέρεις βλέπω το φάρο από εδώ.
Είναι μακριά, λες να κάνω λάθος;
Πες μου.
Νιώθω ότι η σκέψη μου είναι γοργόφτερη.
Ελα, βοήθα με να φτάσω εκεί.
Δώσε μου το χέρι σου.
Μη το αρνηθείς.
Αφιερωμένο σε όλα τα νησιά της πατρίδας μας και σε όσους κατάγονται από εκεί.

"Τι είναι αυτό;"...

To βίντεο μου το έστειλε ένας πολύ καλός φίλος. Μου είπε ότι του έστειλε με mail ο μικρός γιός του και συγκινήθηκε όταν το πήρε. Συγκινήθηκα κι εγώ όταν το είδα. Φυσικά και η δημιουργία αυτή δεν είναι δική μου. Μα μια και είδα ότι αντιγράφεται εύκολα θέλησα να το δείτε κι εσείς. Οσοι ενδιαφέρεστε φυσικά. Γιατί το δίδαγμα του είναι διαχρονικό και αδιαμφισβήτητο. "Εκεί που είσαι ήμουνα κι εκεί που είμαι θάρθεις".....Μήπως διαφωνεί κανείς; Πριν το δείτε κλείστε τη μουσική του blog στα δεξιά του.


What is that? (Τι είναι αυτό;) 2007 from MovieTeller on Vimeo.

Σάββατο 21 Μαρτίου 2009

Σ΄ευχαριστώ

Σε ευχαριστώ για την ευπρέπειά.
Σε ευχαριστώ για το σεβασμό.
Σε ευχαριστώ γαι την κατανόηση.
Σε ευχαριστώ γαι την ευγένεια.
Σε ευχαριστώ για τη διάθεση.
Σ΄ευχαριστώ γιατί ξέρεις να ακούς.
Σε ευχαριστώ για το ότι ξέρεις να διακρίνεις.
Σε ευχαριστώ για το ότι ξέρεις να δίνεις.
Λίγα είναι όλα αυτά;

Το δικό σου παραμύθι

H κιθάρα είναι ένα μουσικό όργανο που μου αρέσει πολύ. Μα μου αρέσει και αυτό το τραγούδι. Είναι όμορφο να ξετυλίγουμε τις κόκκινες κλωστές των δικών μας παραμυθιών και να τους δίνουμε κλώτσο να γυρίσουν...Το έχουμε ανάγκη όλοι μας... Κλείστε πρώτα τη μουσική του blog(στα δεξιά του) και μετά ακούστε στίχο και μουσική.


Μια άρνηση

Κι ένα βίντεο του αγαπημένου τραγουδιστή της νεολαίας και όχι μόνο. Από μια συναυλία στο θέατρο του Λυκαβηττού, ενός λόφου που κι αυτός είναι συνδεδεμένος με τα χρόνια της δικής μου παιδικής αθωότητας και εφηβεἰας. Πόσα και πόσα παιχνίδια εκεί... ατενίζοντας της πόλη της Παλλάδας Αθηνάς και προσπαθώντας να εντοπίσεις ότι ο νους ήθελε. Πόσα όνειρα έκανα από εκεί βλέποντας κάτω. Κι όταν άναβα το κερί στον ΄Αγιο Σιδερέα ευχόμουν για τα καλύτερα στη ζωή μου. Ήρθαν άραγε;
Και οι στίχοι του τραγουδιού παραπέμπουν στα "θέλω"της ψυχής καθενός μας. Των μικρών μα και των μεγάλων. Γιατί όλοι μας έχουμε δικαίωμα στο όνειρο.


Ασκητική

Η ασκητική του μεγάλου "αιρετικού" του Νίκου Καζαντζάκη είναι ένα βιβλίο που θέλει να του αφιερώσεις αρκετό χρόνο για να αισθανθείς τα νοήματα των σκέψεων του συγγραφέα. Βρήκα το βιντεάκι στο youtube και σας το παραθέτω. Bεβαίως και δεν είναι δική μου δημιουργία αλλά καθώς το είδα μου άρεσε πολύ. ΄Ετσι κλείστε τη μουσική στα δεξιά του blog και δείτε το video. ΄Ισως αρέσει και σε εσάς.


Μιε εντυπωσιακή πτώση

Kλείστε τη μουσική στα δεξιά του blog και απολαύστε μια εντυπωσιακή πτώση!!!


Κυριακή 15 Μαρτίου 2009

Παράλειψη...

΄Οχι, δε το είχα σκεφθεί. Επρεπε όμως να έχω φτιάξει ένα δάφνινο στεφάνι από τον άλλο τόπο που αρετή και η αξιοπρέπεια είχαν φτάσει πολύ ψηλά. Από το Μαραθώνα. Και να το καταθέσω εκεί. Σε έναν άλλο τόπο από τους πολλούς, που οι πρόγονοι έκαναν όχι το αυτονόητο για κάποιους.... Εκεί στην ιερή γη των Θερμοπυλών. Τα παιδιά από τη Μακεδονία με πρόλαβαν μια μέρα πριν. Και οι δάφνες από τη χώρα του Στρατηλάτη ακουμπούν εκεί για να θυμίζουν ότι κάποιες μνήμες κρατούν ψηλά τις σημαίες, στις εποχές της λησμονιάς. Δίνω μια υπόσχεση στον εαυτό μου. Παραπέμπω τη σκέψη στο μέλλον. Ναι, δε θα της επιτρέψω να λησμονήσει πάλι.

Η γέφυρα του γοργοπόταμου από ψηλά

Η γέφυρα του Γοργοπόταμου από ψηλά. Από το χώρο του ελικοδρομίου. Και η φύση τριγύρω είναι τόσο όμορφη. Συμβατή με την ομορφιά της Ελευθερίας...

Γοργοπόταμος

Προχωρόντας προς τις βάσεις της ιστορικής γέφυρας του Γοργοπόταμου. Είναι διάχυτο το άρωμα της ιστορίας των Ελλήνων εδώ.

Δημιουργώντας

Τα παιδιά μας ενώ δημιουργούν με μοναδικά εφόδια πέτρες, κλαριά και άνθη από αγριολούλουδα

Στο παραποτάμιο δάσος του Σπερχειού

Πινακίδα στο παραποτάμιο δάσος του Σπερχειού κοντά στο χωριό Ροδονιά. Ετσι, για να μη χαθούμε.

Προβληματισμοί

Και αυτή η πινακίδα από το προαύλιο της Ι. Μονής Αγάθωνος.
Δίχως σχολιασμό και πάλι.

Προβληματισμοί...

Η παραπάνω πινακίδα είναι από την αυλή του μοναστηριού της Ι. Μονής Αγάθωνος.
Παρατίθεται έτσι απλά, χωρίς σχόλια.

Ευχαριστίες


Καλοί μου συνάδελφοι του ΚΠΕ της ιστορικής μα και μαρτυρικής πόλης της Υπάτης, σας ευχαριστώ κι από εδώ για την όλη φιλοξενία και την προσφορά γνώσεων στους μαθητές του σχολείου μας. ΄Εχετε κάνει καλή δουλειά, σίγουρα. Με εντυπωσίασαν και η παρουσίαση του αστεροσχολείου και η αντίστοιχη για το ποτάμι. Ακόμη η μετάβαση στις όχθες του Σπερχειού μια ακόμα πολύ όμορφη εμπειρία. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στη σειρά των φωτό για τη χλωρίδα της περιοχής σας. Οι φωτό είναι εντυπωσιακές. Να είστε καλά να δημιουργείτε πάντα.

Γνώση...

Ξέρετε ότι...

-10 στρέμματα δάσους παράγουν 10 με 12 τόνους οξυγόνο το χρόνο;

-5 μεγάλα δέντρα παράγουν οξυγόνο που χρειάζεται ένας άνθρωπος το χρόνο;

- 10 στρέμματα έλατα απορροφούν σε ένα χρόνο 250 κιλά διοξειδίου του θείου και άλλα οξείδια;

-1 εκατομμύριο νέα δέντρα φυτρώνουν ανά 10 τετρ. χιλιόμετρα κάθε χρόνο στα δάση;

- 1 ενήλικη αλεπού τρώει κάθε βράδυ 30-40 ποντίκια;

Κι όπως είπε ο μεγάλος Μαχάτμα Γκάντι "Στη φύση υπάρχουν αρκετά αγαθά γαι όλους, όχι όμως αρκετά για την απληστία όλων".

Από το φυλλάδιο "Το δασικό περιβάλλον της Οίτης" του ΚΠΕ Υπάτης

Tο ψήσιμο...

Το τηγάνι σας χωράει δύο μόνο -2-μπριζόλες που φυσικά πρέπει να ψηθούν και από τις δύο -2- πλευρές τους. Είστε τρία -3-άτομα και πρέπει να ψήσετε -3-μπριζόλες που η πλευρά κάθε μιας χρειάζεται 5 λεπτά για να ψηθεί. Πως μπορείτε να ψήσετε και τις τρείς -3-μπριζόλες στο λιγότερο δυνατό χρόνο;

Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Μια φράση του Επίκουρου

ΤΗΝ ΣΟΦΙΑΝ ΟΥ ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΚΟΙΜΙΟΥΜΕΝ, ΕΚΕΙ ΠΑΝΤΕΣ ΜΗ ΔΥΝΑΤΑΙ. ΔΥΝΑΤΗΝ ΔΕ ΑΥΤΗΝ ΑΝ ΥΠΟΘΩΜΕΘΑ, ΤΟΤΕ ΩΣ ΑΛΗΘΩΣ Ο ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΒΙΟΣ ΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕΤΑΒΗΣΕΤΑΙ
Τη σοφία δεν γίνεται να τη μεταδώσουμε παντού για το λόγο ότι δεν είναι όλοι σε θέση να τη δεχθούν. Αν υποθέσουμε ότι είναι δυνατόν, τότε αληθινά ο τρόπος ζωής των Θεών θα περάσει στους ανθρώπους.
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
Συμφωνείτε ή όχι;

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009