Τετάρτη 7 Απριλίου 2010

Φωτό από Σιδηροδρομικούς σταθμούς

Το κτίριο του Σ.Σ. στους Μύλους Αργολίδας.



Φωτό από το Σ.Σ. Ναυπλίου.

Φωτό από την πυραμίδα στο Ελληνικό Αργολίδας

Η πινακίδα έξω από τον χώρο της πυραμίδας.



Η πυραμίδα καθώς φαίνεται έξω από την περίφραξη.



Η εκκλησία της Αγ. Τριάδας δίπλα από την πυραμίδα.



Το πίσω μέρος της εκκλησίας.



Ο Αργολικός κόλπος και στο βάθος το Ναύπλιο όπως φαίνονται από το χώρο της πυραμίδας.



Τα απομεινάρια του ρουκετοπόλεμου... της Ανάστασης , που προηγήθηκε.



Άλλη άποψη από την είσοδο του χώρου.



Ενα όμορφο μωσαϊκό από λουλούδια του αγρού.



Το χωριό Ελληνικό Αργολίδας, σε ώρα προχωρημένου δειλινού.




Το τρίγωνο στο πάνω μέρος της εισόδου στην πυραμίδα.
Ο διάδρομος της εισόδου.



Άλλη μια όψη του χωριού Ελληνικό.



Τα σπίτια του χωριού, όπως φαίνονται από το διάδρομο της πυραμίδας.



Μια έδρα...



Κι άλλη έδρα.

“Στα δεξιά εκείνων που έρχονται από το Αργος προς την περιοχή της Επιδαύρου, υπάρχει οικοδόμημα πάρα πολύ όμοιο με πυραμίδα, φέρει δε ασπίδες αργολικές κατά το σχήμα επεξεργασμένες. Λέγουν ότι εδώ έγινε η μάχη μεταξύ Προίτου και Ακρισίου για την εξουσία, που κατέληξε ισόπαλη και επήλθε έκτοτε συνδιαλλαγή, αφού βέβαια κανένας από τους δύο δεν μπορούσε να επικρατήσει. Λέγουν δε ότι οι δύο και το στράτευμα για πρώτη φορά τότε είχαν οπλισθεί με ασπίδες. Προς τιμή δε των νεκρών, των δύο παρατάξεων, διότι ήταν συμπολίτες και συγγενείς, κατασκευάσθηκε εδώ κοινό μνημείο.” (Παυσανία:”Ελλάδος Περιήγησις” Κορινθιακά, XXV).


Ο Προίτος και ο Ακρίσιος είναι απόγονοι του πανάρχαιου Δαναού, βασιλιά του Αργους. Επίσης είναι γνωστό ότι το Αργος και η Θήβα συνδέονται μυθολογικά και ιστορικά με την Αίγυπτο. Εξάλλου ο ίδιος ο Ορφέας “τον ιερό λόγο εξελόγχευσε στην Αίγυπτο” όπου δίδαξε τους ίδιους τους Αιγυπτίους τα θέσφατα.(Βλ. Ι. Πασσά: “Τα Ορφικά”). Στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί περί τα 26 πυραμιδοειδή κτίσματα, από την Θήβα έως την Κρήτη. Η Πυραμίδα του Ελληνικού βρίσκεται στον ομόνυμο οικισμό 7χλμ νότια του Αργους. Το κτίσμα βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση αν και έχει υποστεί πολλές φθορές από τους ίδιους τους ανθρώπους, που δεν γνώριζαν την χρήση του, αλλά και από τα στοιχεία της φύσης. Η πυραμίδα έχει διαστάσεις 12,60μ. επί 14,50μ. και έχει κάτοψη ορθογωνική. Δεν αποκλείεται να είχε λατρευτική χρήση. Ακόμη σημαντική είναι επίσης και η πυραμίδα που βρίσκεται στο χωριό Λυγουριό της Επιδαύρου. Η κατασκευή της είναι παρόμοια με του Ελληνικού. Δυστυχώς η κατάσταση του μνημείου είναι πολύ άσχημη, λόγω της μεταφοράς λίθων από τους κατοίκους για οικοδομικούς σκοπούς. Είναι επίσης ορθογωνική διαστάσεων 12,00μ. επί 13,50μ. Αξιόλογη είναι και η κλιμακωτή πυραμίδα του Αμφείου στην Θήβα, η πυραμίδα της Δαλαμανάρας(νότια του Αργους), της Καμπίας (Νέα Επίδαυρος), της Σικυώνας (βόρεια του Αργους). (Βλ. Χρήστου Λάζου:”Πυραμίδες στην Ελλάδα” και περιοδικό “Δαυλός” τ.χ 172,181).

Το σημαντικότερο γεγονός είναι η χρονολόγηση των πυραμίδων του Ελληνικού και του Λυγουριού. Οι μετρήσεις έγιναν με την μέθοδο της θερμοφωταύγειας στο εργαστήριο Πυρηνικής Χρονολογήσεως του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου υπό του καθηγητή κ.Galloway και του εργαστηρίου Αρχαιομετρίας του “ΕΚΕΦΕ-ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ” υπό του κ. Ι. Λυριτζή. Έτσι η μέση ηλικία της πυραμίδος του Ελληνικού ανέρχεται στο 2720(±580,±1050)π.Χ, ενώ της πυραμίδος του Λυγουριού στο 2100(±610)π.Χ! Με την ίδια μέθοδο της θερμοφωταύγειας, χρονολογήθηκε μυκηναϊκό τείχος και έδειξε (1100±180) έτη π.Χ, ενώ η παλαιότερη αρχαιολογική εκτίμηση έδινε ηλικία 1280π.Χ (=1100+180). Λειτουργώντας προσθετικά διαπιστώνουμε ότι η ηλικία της πυραμίδος του Ελληνικού είναι (2720+580=3300π.Χ), ενώ του Λυγουριού (2100+6100=2710π.Χ), που τις κατατάσσουν αρχαιότερες των Αιγυπτιακών σύμφωνα με ανακοίνωση της Ακαδημίας Αθηνών. Επίσης έγιναν μετρήσεις με την μέθοδο γεωφυσικής διασκοπήσεως με την χρησιμοποίηση φορητού πρωτονιακού μαγνητόμετρου και ηλεκτρομαγνητικής συσκευής, κατέληξαν δε ότι η πυραμίδα του Ελληνικού ανάγεται στην 3η χιλιετία π.Χ!


Διαβάστε εδώ και εδώ πρόσθετες πληροφορίες

από τα τεύχη 172 και 181 του περιοδικού ΔΑΥΛΟΣ.




Ενα μόνο βιβλίο δεν φέρνει την άνοιξη

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του κ. Σπ. Μανουσέλη από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, στο οποίο θα βρείτε τιτλους αξιόλογων βιβλίων που προτείνονται για ανάγνωση.

Στα εξήντα κορυφώνεται η αυτοεκτίμηση

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ με τον παραπάνω τίτλο.

Γλυκό, ατόφιο χρυσάφι

Διαβάστε εδώ πως ένας Αθηναίος έκανε πράξη την έννοια της αποκέντρωσης...

Σοβαρότητα και ευτυχία

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ με τον παραπάνω τίτλο.

Σκέψεις μετά από μια επίσκεψη

Οταν επισκέπτεσαι μέρη που η ιστορία έχει οριστικά θέσει τη δική της σφραγίδα, γίνεσαι εραστής της τελευταίας. Κάθε γειτονιά στ΄Ανάπλι έβλεπα να μου "μιλάει" για τις δικές της ιστορικές καταβολές και τα δικά της ιστορικά τεκμήρια. Κι έπιασα τον εαυτό μου να συμμαχεί με την υπερβολή, στη φωτογραφική καταγραφή του τόπου... Τον συγχώρεσα όμως. Ιστορία είν΄ αυτή. Και οι ασχολούμενοι με τη γλώσσα των αριθμών , κατά κανόνα, την αναζητούν στις πνευματικές τους ενασχολήσεις....Και ύστερα από πολλά-πολλά χρόνια εκπληρώθηκε η επιθυμία μου να επισκεφθώ τη γενέθλια γη του παππού μου, κάτι που μου άρεσε πολύ. Αν και το χωριό του είναι μικρό και σχετικά άγνωστό, ακόμη και σ΄ αυτό η ιστορική καταγραφή περιλαμβάνει σημαντικά στοιχεία. Στοιχεία που έχουν να κάνουν με τις μαθηματικές γνώσεις των προγόνων του μακρινου παρελθόντος. Και το ερώτημα εξακολουθεί να μένει αναπάντητο για μένα...Σε τι χρησίμευσε η κατασκευή της τετραγωνικής κανονικής πυραμίδας εκεί στην Αργολίδα; Ηταν κι εκεί τόπος μια αξιοσημείωτης ενέργειας; Πως είχε μετρηθεί η τελευταία; Και σε τι χρησίμευε ο χώρος στο εσωτερικό της;

Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΠΘ



Κυριακή 4 Απριλίου 2010

Eνα βίντεο για τα Μαθηματικά.

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του) δείτε κι ακούστε το βίντεο.


Μελισσάνη

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το βίντεο που αναφέρεται στη λίμνη της Μελισσάνης στη Κεφαλονιά.

Melissani from spyros epipantos on Vimeo.


Αμοργός

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το βίντεο που αναφέρεται στην Αμοργό.



Ανάφη: Εξορία και ιερή ανάπτυξη

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του) δείτε κι ακούστε το video.

Πίσω Σελίδες: Ανάφη - Εξορία και ιερή ανάπτυξη from tv xoris sinora on Vimeo.


Ανδρέας Εμπειρίκος

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του) δείτε κι ακούστε το video που αναφέρεται στον Ανδρέα Εμπειρίκο.



Οικονομικη κρίση

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του) δείτε κι ακούστε το video όπου ο Ακαδημαϊκός κ. Βασίλειος Μαρκεζίνης μιλάει για την οικονομική κρίση στη χώρα μας.


B. Μαρκεζίνης "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ" from antifono.gr on Vimeo.


Το «όχι» στα παιδιά κάνει καλό

Διαβάστε εδώ το σχετικό δημοσίευμα από ΤΟ ΒΗΜΑ.

Το νεοελληνικό “εγώ δεν φταίω ποτέ” το άφησα πίσω στην Ελλάδα

Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη του κ. Φώτη Σωτηρόπουλου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Xριστός Ανέστη


Χριστός Ανέστη.

Χρόνια Πολλά και καλά.

Καλό Πάσχα για όλο το κόσμο.

Να περάστε καλά.

Και να ευτυχείτε!!!

Σάββατο 3 Απριλίου 2010

Γνώμη Του σπρεντ η σταύρωση...

Διαβάστε εδώ το άρθρο του κ. Παύλου Τσίμα από ΤΑ ΝΕΑ

Μύθος και για την αμείλικτη γλώσσα του

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ που αναφέρεται στο Γιάννη Τσαρούχη.

Το Ευαγγέλιο της Αναστάσεως


Και διαγενομένου του Σαββάτου, Μαρία η Μαγδαληνή και Μαρία η του Ιακώβου και Σαλώμη ηγόρασαν αρώματα, ίνα ελθούσαι αλείψωσιν αυτόν. Και λίαν πρωΐ της μιας Σαββάτων έρχονται επί το μνημείον, ανατείλαντος του ηλίου και έλεγον προς εαυτάς· τις αποκυλίσει ημίν τον λίθον εκ της θύρας του μνημείου; Και αναβλέψασαι θεωρούσιν ότι αποκεκύλισται ο λίθος· ην γαρ μέγας σφόδρα. Και εισελθούσαι εις το μνημείον, είδον νεανίσκον καθήμενον εν τοις δεξιοίς, περιβεβλημένον στολήν λευκήν· και εξεθαμβήθησαν. Ο δε λέγει αυταίς· μη εκθαμθείσθε· Ιησούν ζητείτε τον Ναζαρηνόν τον εσταυρωμένον; ηγέρθη, ουκ έστιν ώδε· ίδε ο τόπος, όπου έθηκαν αυτόν. Αλλ' υπάγετε είπατε τοις μαθητές αυτού και τω Πετρω ότι προάγει υμάς είς την Γαλιλαίαν· εκεί αυτόν όψεσθε, καθώς είπε υμίν�». (Μαρκ. 16, 1-7).

Χριστός Ανέστη

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του) δείτε κι ακούστε το βίντεο με τον Πέτρο Γαϊτάνο να ψέλνει το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.



Μεγάλο Σάββατο σήμερα

ΤΟ ΑΓΙΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ
«Τῶ Αγίω καὶ Μεγάλω Σαββάτω,
τὴν θεόσωμον Ταφήν, καὶ τὴν εἰς Ἄδου Κάθοδον
τοῦ Κυρίου καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἑορτάζομεν
δι' ὧν τῆς φθορᾶς τὸ ἡμέτερον γένος ἀνακληθέν,
πρὸς αἰωνίαν ζωὴν μεταβέβηκε».

Το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής, αφότου εξέπνευσε ο Κύριος επί του σταυρού, έπρεπε να ταφεί και μάλιστα βιαστικά, διότι όπως μας πληροφορεί ο ιερός Ευαγγελιστής οι Ιουδαίοι «ἵνα μὴ μείνῃ ἐπὶ τοῦ σταυροῦ τὰ σώματα ἐν τῷ σαββάτῳ, ἐπεὶ παρασκευὴ ἦν· ἦν γὰρ μεγάλη ἡ ἡμέρα ἐκείνου τοῦ σαββάτου· ἠρώτησαν τὸν Πιλᾶτον ἵνα κατεαγῶσιν αὐτῶν τὰ σκέλη, καὶ ἀρθῶσιν» (Ιωάν.19: 31). Οι στρατιώτες με χονδρές σιδερένιες βέργες τσάκισαν τα κόκαλα των δύο συσταυρωμένων ληστών, για να επιταχύνουν το θάνατό τους, διότι ακόμη δεν είχαν εκπνεύσει.

«ἐπὶ δὲ τὸν Ἰησοῦν ἐλθόντες ὡς εἶδον αὐτὸν ἤδη τεθνηκότα, οὐ κατέαξαν αὐτοῦ τὰ σκέλη, ἀλλ' εἷς τῶν στρατιωτῶν λόγχῃ αὐτοῦ τὴν πλευρὰν ἔνυξε, καὶ εὐθέως ἐξῆλθεν αἷμα καὶ ὕδωρ» (Ιωάν.19:33). Αυτό σημαίνει ότι ο θάνατος του Κυρίου υπήρξε πραγματικός.

Κοντά στο σταυρό του Κυρίου είχαν απομείνει μόνο η Θεοτόκος και οι μαθήτριές Του, οι οποίες συνέπασχαν με Αυτόν, έκλαιγαν και πενθούσαν το άδικο πάθος και το θάνατό Του. Αντίθετα οι ένδεκα μαθητές είχαν κρυφτεί για το φόβο των Ιουδαίων (Ιωάν.20:19). Όμως ήταν αδύνατο σ’ αυτές να αναλάβουν το δύσκολο έργο της αποκαθηλώσεως και της ταφής του Χριστού. Το πιο ανυπέρβλητο εμπόδιο ήταν η αίτηση στον Πιλάτο να τους δοθεί η άδεια της ταφής.

Το έργο αυτό ανάλαβαν οι ευσεβείς άρχοντες Ιωσήφ και Νικόδημος. «ἐλθὼν Ἰωσὴφ ὁ ἀπὸ Ἁριμαθαίας, εὐσχήμων βουλευτής, ὃς καὶ αὐτὸς ἦν προσδεχόμενος τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. ὁ δὲ Πιλᾶτος ἐθαύμασεν εἰ ἤδη τέθνηκε, καὶ προσκαλεσάμενος τὸν κεντυρίωνα ἐπηρώτησεν αὐτὸν εἰ πάλαι ἀπέθανε· καὶ γνοὺς ἀπὸ τοῦ κεντυρίωνος ἐδωρήσατο τὸ σῶμα τῷ Ἰωσήφ. καὶ ἀγοράσας σινδόνα καὶ καθελὼν αὐτὸν ἐνείλησε τῇ σινδόνι καὶ κατέθηκεν αὐτὸν ἐν μνημείῳ ὃ ἦν λελατομημένον ἐκ πέτρας, καὶ προσεκύλισε λίθον ἐπὶ τὴν θύραν τοῦ μνημείου» (Μάρκ.15: 43-46).

Τότε μαζεύτηκαν οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι στον Πιλάτο και τον παρακάλεσαν να ασφαλίσει τον τάφο του Χριστού μέχρι την Τρίτη ημέρα, διότι, όπως έλεγαν, «έχουμε υποψία μήπως οι μαθητές του κλέψουν την νύχτα το σώμα του Ιησού και κηρύξουν κατόπιν στο λαό ότι αναστήθηκε, όπως προείπε ο πλάνος εκείνος, όταν ακόμα ζούσε. Και τότε η πλάνη αυτή θα είναι χειρότερη από την πρώτη».

Ο Πιλάτος, αφού τους άκουσε, έδωσε την άδεια και πήγαν και ασφράγισαν τον τάφο. Για ασφάλεια, τοποθέτησαν και μια φρουρά από στρατιώτες και αποχώρησαν.


Παρασκευή 2 Απριλίου 2010

Τρίτος ψαλμός




ΤΡΙΤΟΣ ΨΑΛΜΟΣ

του Μαχμούντ Νταρουίς, Παλαιστίνιου ποιητή

Τις μέρες, όταν τα λόγια μου
ήταν χώμα ...
Ήμουνα φίλος με τους μίσχους του σιταριού.

Τις μέρες, όταν τα λόγια μου
ήταν οργή
Ήμουνα φίλος με τις αλυσίδες.

Τις μέρες, όταν τα λόγια μου
ήταν πέτρες
Ήμουνα φίλος με τα ρέματα.

Τις μέρες, όταν τα λόγια μου
ήταν εξέγερση
Ήμουνα φίλος με τους σεισμούς.

Τις μέρες, όταν τα λόγια μου
ήταν πικρά μήλα
Ήμουνα φίλος με την αισιοδοξία.

Αλλά όταν τα λόγια μου
έγιναν μέλι ...
οι μύγες κάλυψαν
τα χείλη μου! ...


Μετάφραση noctoc

Κι εγώ, ο admin, ταξίδεψα στη γη και στους ανθρώπους που με φιλοξένησαν στη νιότη μου. Που έζησα τους καημούς και την αγωνία τους για την ελευθερία που που τη φλέρταρε ο θάνατος. Κι εκεί γύρω-γύρω από το σχολειό μου, οι παράγκες ήταν σύμβολο αξιοπρέπειας και θέλησης για ζωή. Εκεί, στο Mkalles, στο Μπερούτι.

Δημοσίευμα της εφημερίδας "Ο ΔΗΜΟΤΗΣ"

H πρώτη σελίδα της εφημερίδας.



O admin απευθύνοντας λίγα λόγια στους μαθητές μας.




Από αριστερά η κ. Μαρία Πολύζου, Δ/ντρια του Μουσείου Μαραθωνίου Δρόμου, στο βήμα η υπεύθυνη του ΓΡΑΣΕΠ του Σχολείου μας κ. Γουργιώτου Γεωργία και καθιστός ο Δήμαρχος Μαραθώνα κ. Σπύρος Ζαγάρης.




Διαβάστε εδώ για το πως η εφημερίδα Ο ΔΗΜΟΤΗΣ της Ν. Μάκρης έκανε πρωτοσέλιδο κι έγραψε για την εκδήλωση του Σχολείου μας, σχετικά με την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων μας, στο Μουσείο του Μαραθωνίου Δρόμου.

Η ηρεμία της ακινησίας

Καθώς διαβάζω τις "μέρες"... Γράφει λοιπόν ο ποιητής.



Συλλογιζόμουνα κοιτάζοντας ότι κατά βάθος με την ακινησία δε βρίσκεις την ηρεμία. Το πέρασμα του χρόνου μ΄ ένα είδος χορού μπορείς να το φτάσεις και να ισορροπήσεις σε γαλήνη.

Βίντεο για την Μεγάλη Παρασκευή

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του) δείτε κι ακούστε το βίντεο.


Πάσχα στα Δαυγάτα της Κεφαλονιάς

Αφού κλείστε τη μουσική του βίντεο, στα δεξιά του, δείτε ένα μικρό βίντεο σχετικά με το πως εορτάζεται το Πάσχα στα Δαυγάτα της Κεφαλονιάς.



Oι δρόμοι του μυαλού μας

Διαβάστε εδώ το άρθρο από το περιοδικό VITA.

Φυτρώνουν θαύματα

Διαβάστε εδώ το πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα από ΤΟ ΒΗΜΑ.

Ανάσταση στις Κυκλάδες

Διαβάστε εδώ για το πως εορτάζεται η Ανάσταση στα Κυκλαδονήσια.

Παιδιά αφημένα στην τύχη τους

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από ΤΟ ΒΗΜΑ και αισθανθείτε την αγωνία των ανθρώπων αυτών για το μέλλον τους.

Θα κάνουμε Πάσχα με μαρούλια και €20

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από ΤΟ ΒΗΜΑ και προβληματιστείτε...

Βάσεις Μεταθέσεων έτους 2010

Δείτε εδώ τις βάσεις μεταθέσεων έτους 2010 των καθηγητών Β/θμιας Εκπαίδευσης για όλες τις περιοχές μετάθεσης.

Ενημέρωση γονέων

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Bίου Μάθησης και Θρησκευμάτων τα μαθήματα στα Γυμνάσια λήγουν στις 12 Μαΐου. Αυτό σημαίνει πως στις 11 Μαΐου οι μαθητές θα προσέλθουν για τελευταία μέρα στο σχολείο οπότε και θα τους δοθεί το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων. Στις 12/5 θα συνεδριάσει ο Σύλλογος των Καθηγητών για την έκδοση αποτελεσμάτων λόγω ελλειπούς ή και ανεπαρκούς φοίτησης. Από το ιστολόγιο αυτό θα σας ενημερώνουμε σχετικά με τις εξετάσεις στο Γυμνάσιο Μαραθώνα αμέσως μόλις κάποια νεότερη είδηση.

Mεγάλη Παρασκευή

Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
«Τὴ Αγία καὶ Μεγάλη Παρασκευή,
τὰ ἅγια καὶ σωτήρια καὶ φρικτὰ Πάθη
τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐπιτελοῦμεν,
τοὺς ἐμπτυσμούς, τὰ ῥαπίσματα, τὰ κολαφίσματα, τὰς ὕβρεις,
τοὺς γέλωτας, τὴν πορφυρᾶν χλαίναν, τὸν κάλαμον,
τὸν σπόγγον, τὸ ὄξος, τοὺς ἤλους, τὴν λόγχην,
καὶ πρὸ πάντων, τὸν σταυρόν, καὶ τὸν θάνατον, ἃ δι' ἡμᾶς ἑκὼν κατεδέξατο,
ἔτι δὲ καὶ τὴν τοῦ εὐγνώμονος Ληστοῦ, τοῦ συσταυρωθέντος αὐτῷ,
σωτήριον ἐν τῷ Σταυρῶ ὁμολογίαν».

Την ημέρα αυτή τελούμε την ανάμνηση των φρικτών και σωτήριων Παθών του Κυρίου Ιησού Χριστού και απ’ αυτό το γεγονός καθιερώθηκε και η νηστεία της Παρασκευής.

Αφού λοιπόν ο Ιησούς παραδόθηκε στους στρατιώτες, τον γυμνώνουν, του φορούν κόκκινη χλαμύδα, του βάζουν ακάνθινο στεφάνι και καλάμι στο χέρι αντί σκήπτρου. Κατόπιν τον προσκυνούν χλευαστικά, τον φτύνουν και τον χτυπούν στο πρόσωπο και το κεφάλι.

Στη συνέχεια, αφού του φόρεσαν και πάλι τα ρούχα του, του δίνουν τον Σταυρό και έρχεται στον τόπο της καταδίκης, τον Γολγοθά. Εκεί, σταυρώνεται ανάμεσα σε δύο ληστές, βλασφημείται απ’ όσους περνούν μπροστά του και οι στρατιώτες τον ποτίζουν χολή και ξύδι.

Μετά από λίγο, ο Κύριος, φώναξε δυνατά: «Τετέλεσται» και έτσι εκπνέει «ο αμνός του Θεού ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου» . Κατά τον θάνατο του κυρίου, τρέμει από φόβο και αυτή η άψυχη κτίση. Έπειτα λογχίζεται από τους στρατιώτες στην πλευρά του και τρέχει αίμα και νερό.

Τέλος, κατά το ηλιοβασίλεμα, έρχεται ο Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας και ο Νικόδημος μαζί του, κρυφοί μαθητές του Χριστού, αποκαθηλώνουν από τον Σταυρό το πανάγιο σώμα του διδασκάλου τους, το αρωματίζουν, το τυλίγουν σε καθαρό σεντόνι και το θάβουν σε καινούργιο μνημείο, κυλώντας πάνω στο στόμιό του μεγάλη πέτρα.

«Σήμερον κρεμᾶται ἐπὶ ξύλου, ὁ ἐν ὕδασι τὴν γὴν κρεμάσας. Στέφανον ἐξ ἀκανθῶν περιτίθεται, ὁ τῶν Ἀγγέλων Βασιλεύς. Ψευδὴ πορφύραν περιβάλλεται, ὁ περιβάλλων τὸν οὐρανὸν ἓν νεφέλαις. Ῥάπισμα κατεδέξατο, ὁ ἐν Ἰορδάνῃ ἐλευθερώσας τὸν Ἀδάμ. Ἦλοις προσηλώθη, ὁ Νυμφίος τῆς Ἐκκλησίας. Λόγχη ἐκεντήθη, ὁ Υἱὸς τῆς Παρθένου. Προσκυνούμέν σου τὰ Πάθη Χριστέ. Δεῖξον ἡμῖν, καὶ τὴν ἔνδοξόν σου Ἀνάστασιν»

«Σήμερα κρεμάται πάνω στο ξύλο (του Σταυρού) Εκείνος που πάνω στα νερά κρέμασε τη γη. Στεφάνι από αγκάθια φοράει στο κεφάλι ο Βασιλιάς των Αγγέλων, Ντύνεται με ψεύτικη βασιλική χλαμύδα, Αυτός που ντύνει με σύννεφα τον ουρανό, Δέχτηκε ράπισμα Εκείνος που (με το βάπτισμά Του) στον Ιορδάνη ελευθέρωσε τον Αδάμ (το ανθρώπινο γένος). Με καρφιά καρφώθηκε ο Νυμφίος της Εκκλησίας. Με λόγχη τρυπήθηκε ο υιός της Παρθένου. Προσκυνούμε τα Πάθη Σου, Χριστέ. Δείξε μας και την ένδοξη Ανάστασή Σου».


Aι γενεαί πάσαι

Αφού κλείστε την μουσική του blog, στα δεξιά του, ακούστε το σημερινό τροπάριο.Θα το ακούσωμε και απόψε στη περιφορά του Επιταφίου του Ι. Ν. Αγίου Παντελεήμονος Παραλίας Μαραθώνα που θα παραβρεθώ.


H ζωή εν τάφω.

Αφού κλείστε την μουσική του video , στα δεξιά του, ακούστε το τροπάριο.


Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Mε συγκίνησε ο πατέρας του κοριτσιού...


Στο ειδησεογραφικό κανάλι www.in.gr διαβάζω... και συγκινούμαι...

Διευθυντής σε δύο δημοτικά σχολεία στην πατρίδα του, στο Γκάζνι του Αφγανιστάν, ο Μοχάμεντ Νατζάφι αποφάσισε να μεταναστεύσει για να γλιτώσει την οικογένειά του από την καταπίεση των Ταλιμπάν.

Για να βρει μία καλύτερη τύχη, η οικογένεια του Μοχάμεντ Νατζάφι πούλησε όλα της τα υπάρχοντα και βρήκε μέσω Πακιστάν τους δουλεμπόρους που θα τη μετέφεραν στην Ευρώπη μέσω Τουρκίας. Όμως -όπως ο ίδιος λέει- «ο θάνατος μάς παραμόνευε στην Αθήνα».

Σε συνέντευξή του στα Νέα, ο πατέρας του 15χρονου Αφγανού που σκοτώθηκε στα Πατήσια ζητά να συλληφθούν οι δράστες, ενώ υπερασπιζόμενος την αξιοπρέπεια της οικογένειάς του δηλώνει κατηγορηματικά: «Ρακοσυλλέκτες δεν ήμασταν ποτέ».

«Ο θάνατος του Χαμί πρέπει να γίνει η αφορμή να ακουστεί η φωνή των εκατομμυρίων προσφύγων. Να μάθει ο κόσμος σε τι κατάσταση βρισκόμαστε» λέει.

«Ακολούθησα την οικογενειακή μας παράδοση. Έγινα δάσκαλος όπως ο πατέρας μου που έφτιαξε τα δύο αυτά σχολεία. Οι Ταλιμπάν όμως δεν θέλουν την εκπαίδευση κι εγώ δεν μπορούσα να αφήσω τα παιδιά μου και ακόμη περισσότερο τις κόρες μου χωρίς εκπαίδευση. Όταν ήρθαν οι Αμερικανοί πιστέψαμε πως είχαμε τελειώσει με τους Ταλιμπάν. Τον τελευταίο καιρό όμως απέκτησαν και πάλι δύναμη και η ζωή έγινε και πάλι εφιάλτης» αναφέρει.

«Από τον πατέρα μου είχα μάθει πολλά για την ελληνική ιστορία και κυρίως για τον Μέγα Αλέξανδρο που στο Αφγανιστάν το όνομά του είναι πολύ σημαντικό. Όταν μαζέψαμε τα λεφτά είπα στην οικογένειά μου πως θα πάμε να μείνουμε στην Ελλάδα. Ήθελα τα παιδιά μου να μάθουν τη γλώσσα και να ζήσουμε σε μια χώρα που θαυμάζαμε για τον πολιτισμό της. Δυστυχώς αφήσαμε πίσω μας τις βόμβες πιστεύοντας πως είχαμε σωθεί, αλλά ο θάνατος μάς παραμόνευε στην Αθήνα» προσθέτει.

Βρίσκεται στον Ερυθρό Σταυρό, όπου νοσηλεύεται η σύζυγός του σε κατάσταση σοκ. «Πρέπει να φύγω, με χρειάζεται. Μετά θα πάω στην κορούλα μου. Οι γιατροί μού λένε πως ίσως γλιτώσει τα ματάκια της, αλλά η μικρή είναι ακόμη σε καταστολή και δεν μπορώ να της μιλήσω» λέει.

Το βράδυ της Κυριακής βρισκόταν στο σπίτι ενός φίλου του, κοντά στο σημείο της έκρηξης. Όπως λέει, άκουσε τη φασαρία και προσπάθησε να πλησιάσει να δει τι είχε συμβεί. Όμως οι αστυνομικοί είχαν αποκλείσει την περιοχή. Επειδή δεν έχει χαρτιά και ήθελε να αποφύγει τον έλεγχο, δεν επέμεινε. Δεν φανταζόταν, ωστόσο, το κακό που είχε συμβεί. Μη μπορώντας να περάσει από το σημείο για να φτάσει σπίτι του, κοιμήθηκε στο φιλικό του σπίτι. Την άλλη μέρα έμαθε τι συνέβη.

Μόλις έγινε γνωστή η ταυτότητα του θύματος, πολλοί υποστήριξαν ότι η γυναίκα του και τα παιδιά του ήταν ρακοσυλλέκτες και πως έψαχναν τα σκουπίδια για να βρουν φαγητό. Ο Μοχάμεντ Νατζάφι το διαψεύδει κατηγορηματικά: «Ρακοσυλλέκτες δεν ήμασταν ποτέ. Η αλήθεια είναι πως καμιά φορά η μικρή (η Φερστέ) όταν έβλεπε πεταμένο ένα παιχνίδι που δεν μπορούσα να της αγοράσω - γιατί σίγουρα λεφτά δεν μας περίσσευαν- το μάζευε. Έβρισκε καμία κούκλα, την καθάριζε, την έπλενε και έπαιζε. Εκείνο το βράδυ είδε την τσάντα και σκέφτηκε πως κάτι καλό θα ήταν εκεί μέσα».

Όσο για το εάν θα παραμείνει στην Ελλάδα ή όχι, ο Μοχάμεντ Νατζάφι τονίζει πως, πλέον, έχει έναν ακόμα λόγο να μείνει εδώ, αφού «εδώ θα είναι θαμμένος ο γιος μου».



Κι εγώ σαν δάσκαλος συμπληρώνω με μια ευχή...

Πόση ανθρωπιά Θεέ μου είναι τούτη. Τούτη τη μέρα που σταυρώνεσαι Κύριε, μη σταυρώνεις τους γονείς του μικρού κοριτσιού που δίνει τη δική του μάχη. Γιατί εσύ Κύριε αγαπάς τα μικρά παιδιά. Βόηθησε και το ίδιο να δεί το φως, αυτό το δικό σου δώρο στους ανθρώπους!!!

Mνήμες της χτεσινής πανσέληνου.


Η μνήμη είναι ζωντανή.

Ζει με αναμνήσεις της χτεσινής πανσέληνου.

Επειδή το πουγκί με τα συναισθήματα

δόθηκε μαζί με χρυσάφι...

Η άνοιξη προσέρχεται με προσφορές ψυχής.

Είδες τους ερωδιούς που πέταξαν

με κατεύθυνση τα λατομεία του έρωτα;

Κι εγώ στο νου μου σκεπτόμουν τις σμιλεμένες εφαρμογές

του "Φ" στην ύπαρξή σου.


Σημ. "Φ": Ο χρυσός αριθμός στο πρόβλημα της χρυσής τομής στην Ευκλείδια Γεωμετρία.

Eυχές

Καλό μήνα, Καλό Πάσχα, Καλή Ανάσταση για όλους μας.

Μεγάλη Πέμπτη σήμερα.

Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ
« Τὴ Αγία καὶ Μεγάλη Πέμπτη,
οἱ τὰ πάντα καλῶς διαταξάμενοι θεῖοι Πατέρες,
ἀλληλοδιαδόχως ἔκ τε τῶν θείων Ἀποστόλων, καὶ τῶν ἱερῶν Εὐαγγελίων,
παραδεδώκασιν ἡμῖν τέσσαρά τινα ἑορτάζειν,
τὸν ἱερὸν Νιπτήρα, τὸν μυστικὸν Δεῖπνον
(δηλαδὴ τὴν παράδοσιν τῶν καθ' ἡμᾶς φρικτῶν Μυστηρίων),
τὴν ὑπερφυὰ Προσευχήν, καὶ τὴν Προδοσίαν αὐτήν».

Το βράδυ της ημέρας αυτής, που ήταν η προ των αζύμων ημέρα, δηλαδή παραμονή του Εβραϊκού Πάσχα, ο Ιησούς δείπνησε στην πόλη με τους δώδεκα Μαθητές του. Ευλόγησε το ψωμί και το κρασί και μ’ αυτό τον τρόπο παρέδωσε το Mυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, η οποία θα τελείται στο διηνεκές ως η αέναη παρουσία Του στην Εκκλησία.

Αφού κάθισαν στο τραπέζι του δείπνου, ο Κύριος θέλησε κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσει την υπόθεση του προδότη μαθητή. Δεν ήταν δυνατόν να καθίσει ο άνομος εκείνος μαζί τους στην παράδοση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, πολλώ δε μάλλον να κοινωνήσει σε αυτό.

Λέγει λοιπόν «Εις εξ’ υμών παραδώσει με, ο εσθίων μετ’ εμού» (Μάρκ.14:18, Ιωάν.13:22). Τα λόγια αυτά έφεραν αναστάτωση στους μαθητές. Δεν περίμεναν να ακούσουν τέτοια φοβερή αγγελία και άρχισαν να διερωτώνται ποιος είναι αυτός. Ο αγαπημένος μαθητής Ιωάννης πέφτοντας στον τράχηλο του Διδασκάλου ρώτησε εξ’ ονόματος όλων: «Κύριε τις εστιν»; και ο Κύριος απάντησε: «Εκείνος εστιν ω εγώ βάψας το ψωμίον επιδώσω» (Ιωάν.13:26). Και βουτώντας τεμάχιο άρτου στο φαγητό το έδωσε στον Ιούδα. Αυτός το έφαγε και μετά από αυτό «εισήλθεν εις εκείνον ο Σατανάς» (Ιωάν.13:27).

Ο Ιησούς του είπε: «ό ποιείς, ποίησον τάχιον» (Ιωάν.13:27). Ο προδότης μαθητής έφυγε βιαστικά, απομακρυνθείς για πάντα από τη χορεία των μαθητών και από την κοινωνία του Θείου Διδασκάλου. «Ην δε νύξ» προσθέτει ο Ιωάννης. «Νυξ πραγματική, τονίζει σύγχρονος συγγραφέας, αλλά και νυξ πνευματική εν τη ψυχή του Ιούδα, εν η το φως του θείου Πνεύματος δια παντός εσβέσθη».

Μετά από αυτό ο Κύριος προέβη στη σύσταση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Έλαβε άρτο και αφού ευχαρίστησε έκοψε αυτόν σε τεμάχια και έδωκε στους μαθητές του λέγοντας: «Λάβετε, φάγετε, τούτο εστι το σώμα μου», το αληθινό το πραγματικό, «το υπέρ υμών διδόμενον» (Λουκ.22:19). Ύστερα πήρε το ποτήριο της ευλογίας, που ήταν γεμάτο με οίνο και αφού ανέπεμψε ευχαριστήριο δέηση στο Θεό Πατέρα έδωκε στους μαθητές Του λέγοντας: «Πίετε εξ αυτού πάντες΄ τούτο γαρ εστι το αίμα μου, το της Καινής Διαθήκης, το περί πολλών εκχυνόμενον εις άφεσιν αμαρτιών» (Ματθ.26:28, Μάρκ.14:24).

Αφού κοινώνησαν όλοι και έφαγαν, ο Κύριος μίλησε και απεύθυνε την τελευταία αποχαιρετιστήρια ομιλία Του στους Mαθητές Του. Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης διασώζει στο Ευαγγέλιό Του ολόκληρη αυτή την εκτενή ομιλία στα κεφάλαια 13-16. Ο τρόπος της ομιλίας προδίδει στον Κύριο δραματική έκφραση. Ως άνθρωπος μπροστά στο μαρτύριο, το οποίο γνωρίζει ως Θεός αγωνιά και λυπάται. Αρχίζει με το «Νυν εδοξάσθη ο υιός του ανθρώπου και ο Θεός εδοξάσθη εν αυτώ» (Ιωάν.13:31). Τα παθήματα που θα ακολουθήσουν και η ταπείνωση θα είναι η δόξα του Υιού και συνάμα αυτή θα είναι η δόξα του Πατέρα. Οι αλήθειες και οι ηθικές ιδέες της ομιλίας την καθιστούν πραγματικά μοναδική. Η τρυφερότητα προς τους μαθητές Του είναι έκδηλη, τους αποκαλεί «τεκνία». Κύριο χαρακτηριστικό της ομιλίας είναι η προτροπή για ενότητα και αγάπη μεταξύ των μαθητών και κατ’ επέκταση όλων των ανθρώπων. «Εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους» (Ιωάν.13:3) και «Ειρήνην αφίημι υμίν, ειρήνην την εμήν δίδωμι υμίν» (Ιωάν.14:27).

Στη συνέχεια ένιψε τα πόδια των Μαθητών του και το γεγονός αυτό της νίψεως των ποδιών των Μαθητών από τον Κύριο λέγεται στην εκκλησιαστική γλώσσα «Νιπτήρ». Ο Νιπτήρ μας διδάσκει ότι πρέπει να εκδηλώνουμε την αγάπη μας προς τους άλλους ανθρώπους με ταπεινοφροσύνη. Η Εκκλησία, θέλοντας να μας δείξει τη σημασία του γεγονότος αυτού, όρισε την ανάμνησή του την ημέρα αυτή.

Τότε, ο Κύριος αποσύρεται στο όρος των Ελαιών, όπου μόνος του προσεύχεται γονατιστός και ο ιδρώτας του σαν κόμβοι πηκτού αίματος, πέφτουν στη γη. Προσεύχεται στον Ουράνιο Πατέρα για την ενότητα των μαθητών Του. Δεν εύχεται να τους άρει από τον κόσμο, αλλά να τους διαφυλάξει από τον πονηρό και τα έργα του. Είναι η περίφημη αρχιερατική προσευχή του Κυρίου.

Μόλις τελειώνει την προσευχή, φτάνει ο Ιούδας με τους στρατιώτες και πολύ όχλο. Αφού φίλησε τον Κύριο στο πρόσωπο, τον παραδίδει. Συλλαμβάνεται λοιπόν ο Ιησούς και οδηγείται δεμένος στους Αρχιερείς Άννα και Καϊάφα. Οι Μαθητές σκορπίζονται και ο θερμόαιμος Πέτρος, που τον είχε ακολουθήσει μέχρι την αρχιερατική αυλή, τον αρνείται και αυτός λίγο πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις φορές.

Ο Κύριος οδηγείται μπροστά στο παράνομο συνέδριο και εξετάζεται για τους Μαθητές του και τη διδασκαλία του. Εξορκίζεται στον Θεό να πει αν ο ίδιος είναι πράγματι ο Χριστός και λέγοντας την αλήθεια, κρίνεται ένοχος θανάτου, επειδή δήθεν βλαστήμησε. Στη συνέχεια τον φτύνουν στο πρόσωπο, τον χαστουκίζουν και τον εμπαίζουν με κάθε τρόπο όλη τη νύχτα μέχρι το πρωί.

Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

Ενα τραγούδι που μου αρέσει πολύ.

Aφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του) ακούστε τη γλυκιά μουσική του βίντεο. Ταξιδέψτε κι εσείς...



Οι "μέρες" και το άναυλο ταξίδι μου...

Mια νύχτα του τώρα που παραπέμπει στο τότε...




Αναδρομές κάνω διαβάζοντας τις "μέρες".

Συγκινούμαι.

Βλέπω τον ποιητή με την Μαρώ

στην οδό Georges Picot.

Διαδρομές της νιότης μου είναι.

Διακρίνω εκείνα τα ίχνη του εφηβικού έρωτα.

Ανεξίτηλα έμειναν τα σημάδια

από τον εμφύλιο σπαραγμό.

Ναι, ήταν διχασμένο το αίμα των ανθρώπων που αγάπησα.

.................................................................

Με φόντο το φοίνικα αντικρύζω

το γαλάζιο του Θεού.

Είναι όμορφο το ταξίδι στο Μπερούτι

κι ας είναι άναυλο.

Επιλογή μου είναι άλλως τε.

Αναζητήσεις στην άνυδρη γη.

Mην προσπεράσεις την άνυδρη γη.

Εκεί θα δεις να φυτρώνουν οι αναζητήσεις μου.

Ασκούμαι στην ένταση της διαίσθησης.

Οι αριθμοί οριοθετούν σκέψεις.

Που απομακρύνονται από τους πολλούς.

Διαφωνείς;

Σκέψεις


Eίναι επώδυνο το ν΄ αντικρύζεις το φως απευθείας.

Λίγοι μπορούν να το κάνουν.

Οι πολλοί προτιμούν τα προστατευτικά κάτοπτρα.