Eπισκέπτεστε το ιστολόγιο του Δημ. Σπυρόπουλου, Καθηγητή Μαθηματικών. Θέλω να σας επισημάνω οτι τα μαθηματικά που είχα την προνομία να σπουδάσω είναι ένα εργαλείο σκέψης και προβληματισμού. Χαίρομαι να το χρησιμοποιώ στη ζωή μου... Kι όπως είπε ο μεγάλος Κ. Παλαμάς "Κι αν πλήθος τ΄άσχημα, κι αν είν΄ τ΄ άδεια αφέντες, φτάνει μια σκέψη, μια ψυχή, φτάνεις εσύ, εγώ φτάνω, να δώσουμε νόημα στων πολλών την ύπαρξη. ΄Ενας φτάνει..."
Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010
Δίκτυα σχολείων
Δραστηριότητες
Πάντα πλήρη θεών

Το διάβασα και μπήκα στον πειρασμό να το αναρτήσω...
Eνα βίντεο από το Νιώνα στο Κόρθι της ΄Ανδρου
Η λειτουργία του σχολείου μας το καλοκαίρι
Οικογένειες και ομάδες «φρουρούν» τον Ολυμπο
Δημόσιος υπάλληλος με καταθέσεις €9 εκατ.
Το «φόντο» της ματαιοδοξίας
H απογραφή των Δημοσίων Υπαλλήλων
Η εφαρμογή της απογραφής λειτουργεί πιλοτικά με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας του συστήματος. Το σύστημα θα ανοίξει για όλους τους υπόχρεους στις 12 Ιουλίου 2010. Οι καταληκτικές ημερομηνίες που σας έχουν ανακοινωθεί με τη σχετική εγκύκλιο παραμένουν σταθερές.
H νέα ιστοσελίδα του Υπουργείου μας
Συζήτηση για τα θρησκευτικά σύμβολα στα σχολεία
Δίνοντας το δικαίωμα στις Κυβερνήσεις της Κύπρου, της Ελλάδος και οκτώ ακόμη χωρών-μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης (Αρμενία, Βουλγαρία, Λιθουανία, Μάλτα, Μονακό, Ρουμανία, Ρωσική Ομοσπονδία και Σαν Μαρίνο), να υποβάλουν γραπτές παρατηρήσεις σχετικά με το θέμα της κατάργησης ή μη των θρησκευτικών συμβόλων στις σχολικές αίθουσες, η Ολομέλεια του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων πραγματοποίησε σήμερα το πρωί δημόσια ακρόαση, εξετάζοντας τη σχετική προσφυγή της κυρίας Σοϊλε Λάουτσι κατά της Ιταλίας.
Με βάση το δικαίωμα που τους χορηγήθηκε από το ΕΔΑΔ, γραπτές παρατηρήσεις υπέβαλαν ακόμη τριάντα τρία μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το Ελληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι, η Εθνική Ενωση libero Pensiero, το Ευρωπαϊκό Κέντρο του Νόμου και της Δικαιοσύνης, η Eurojuris, η Διεθνής Επιτροπή Νομικών κ.ά.
Η σχετική υπόθεση αφορά την προσφυγή της Ιταλίδας υπηκόου Σόϊλε Λάουτσι που τη σχολική χρονιά 2001-2002 διαπίστωσε ότι τα παιδιά της, ηλικίας 11 και 13 ετών, που φοιτούσαν στο δημόσιο σχολείο «Istituto comprensivo statale Vittorino da Feltre», στην περιοχή Αμπανο Τέρμε, διδάσκονταν μέσα σε αίθουσες όπου υπήρχαν σταυροί και άλλα θρησκευτικά σύμβολα, αναρτημένα στον τοίχο.
Τα ένδικα μέσα που άσκησε στην Ιταλία προκειμένου να αφαιρεθούν τα θρησκευτικά σύμβολα από τις σχολικές αίθουσες με το αιτιολογικό ότι παραβιάζονταν οι αρχές της κοσμικότητας και της αμεροληψίας εκ μέρους των δημοσίων αρχών, δεν βρήκαν την δέουσα ανταπόκριση και το 2005 το διοικητικό δικαστήριο απέρριψε την ένστασή της, κρίνοντας ότι ο σταυρός ήταν τόσο το σύμβολο της ιταλικής ιστορίας και του πολιτισμού, καθώς και, κατά συνέπεια, της ιταλικής ταυτότητας, καθώς και το σύμβολο των αρχών της ισότητας, της ελευθερίας και της ανοχής, όπως και του κοσμικού χαρακτήρα του κράτους.
Προσέφυγε στο ΕΔΑΔ, που με πενταμελή σύνθεση αποφάσισε στις 3 Νοεμβρίου 2009 ότι στην περίπτωση της είχε υπάρξει παραβίαση του άρθρου 2, πρωτόκολλο 1 της Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για το δικαίωμα στην εκπαίδευση, αλλά και του άρθρου 9, περί προστασίας της ελευθερίας σκέψης, συνείδησης και θρησκείας.
Το Δικαστήριο αποδέχθηκε το αίτημα της ιταλικής Κυβέρνησης, που υποβλήθηκε την 1η και 2α Μαρτίου 2010, να εξετασθεί από την Ολομέλεια του ΕΔΑΔ το θέμα του αν συνάδει με τις διατάξεις της Σύμβασης Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων η ανάρτηση του «Εσταυρωμένου» και άλλων θρησκευτικών συμβόλων στις σχολικές αίθουσες.
Μετά από δημόσια ακρόαση, το Δικαστήριο θα συνεδριάσει εκ νέου μυστικά και θα γνωστοποιήσει την τελική του απόφαση σε μεταγενέστερο χρόνο.
Eπεξηγηματικό σημείωμα
Νομοσχέδιο για την "Δια βίου μάθηση"
Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010
Κυριακή 27 Ιουνίου 2010
Στην Πάτρα...
Πήγα πίσω, πολύ πίσω.
32 χρόνια πριν ήμουν εκεί, στο ΚΕΤΧ.
32 χρόνια πριν ανέβαινα καθημερινά στην Αρόη.
32 χρόνια πριν ημουν ΥΕΑ Α΄ και Β΄ με τα συν και τα πλην της ιδιότητας.
Θέλω να διαβώ και πάλι την πύλη εκείνου του στρατοπέδου. Να θυμηθώ...
Μνήμες δίχως διάβρωση...
Ευτυχώς!!!
Λόγια ενός αναβλέμματος...
ένας μύθος κρυφός, με τον κόσμο του ήλιου δεμένος,
Κάθε αυγή ξεκινά ν’ ανταμώσει ξανά το δικό του αθάνατο γένος.
Τούτος ο τόπος είναι ένας κήπος με κλαμένα παιδιά,
στη γαλάζια ποδιά κάποιας μάνας για πάντα χαμένης...»
Νίκος Γκάτσος
Φίλε για σένα, σαν απάντηση στην ανάρτησή σου.
Και σαν βρεθείς εκεί στη μικρή παραλία του νησιού σου,
εκεί έξω από το γαλακτισμένο ξωκκλήσι, κάνε μια μικρή
αλλά ταπεινή προσευχή με τη καρδιά σου.
Για όλους μας.
Ημουν κι εγώ εκεί. Η μεγάλη απόβαση στον Μαραθώνα
Εξομολογήσεις ενός οπαδού, ξορκίζοντας μια καλά θαμμένη ενήλικη ενοχή
Και ο ίδιος ο γονιός μπορεί να είναι πρότυπο
100 χρόνια από τη γέννηση του ποιητή Γιάννη Ρίτσου

Χτες βράδυ εκεί.
Ηταν μια όμορφη βραδιά με ένα αεράκι που σε δρόσιζε δίχως να σε κάνει να αισθάνεσαι πως κρυώνεις. Τα φώτα της πόλης αντικατοπτρίζοταν στα νερά του Ευρίπου σε μια ανεπανάληπτη συμμετρία χρωμάτων. Η συζήτηση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και έκανε τους ψυχικούς κόσμους να πλησιάζουν περισσότερο. Εβλεπα τα νερά να ορμούν με μεγάλη ταχύτητα στη δική τους ανεξερεύνητη για πολλούς διαδρομή. Με προβλημάτισαν πάλι τα γιατί της επιστήμης. Άκουγα με προσοχή έναν καθάριο λόγο που με χαλάρωνε. Αντικρίζοντας την φωταγωγημένη εκκλησιά που ήταν στην απέναντι ακτή, μια σκέψη γινόταν κυρίαρχη στο νου. Μια σκέψη-ευχή ήταν. Μια σκέψη-επίκληση ήταν. Ναι στάθηκα τυχερός. Φωτογράφιζα το παρελθόν μου σε μια διαδικασία συγκρίσεων. Με βοηθούσε η ροή του νερού που έπαιρνε τη σκέψη μου και τη στροβίλιζε. Θα ξαναπάμε γρήγορα εκεί. Και τη φορά αυτή θα ανέβουμε εκεί ψηλά. Στις φωταγωγημένες αρχαιότητες της πόλης. Θα είμαστε σε θέση ισχύος πιά. Θα πάμε να δούμε τις πολεμίστρες. Δεν υπάρχει απάντηση στο γιατί θα πάμε εκεί. Μέχρι τώρα στις πολεμίστρες δεν είμαστε; Αλλά νικήσαμε. Καιρός ήταν. Κι αργήσαμε...
Σάββατο 26 Ιουνίου 2010
Eνα όραμα σε 400 λέξεις
Tα άρθρα του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου
Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010
5 χρόνια χωρίς τον Μανώλη Αναγνωστάκη

Είναι αλήθεια ότι μας μίλησε «για τα τελευταία σαλπίσματα των νικημένων στρατιωτών, για τα κουρέλια από τα γιορτινά μας φορέματα» αλλά και μας θύμισε με πολλούς τρόπους τι να αποφεύγουμε: «όχι αυταπάτες προπαντός»…
Πώς να μιλήσεις για έναν από τους κορυφαίους ποιητές της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς, τον σπουδαγμένο ακτινολόγο στη Βιέννη, το στέλεχος της ΕΠΟΝ, την φυλάκισή του, το έκτακτο στρατοδικείο, τον αρθρογράφο της Αυγής, το μέλος της συντακτικής ομάδας των «Δεκαοχτώ Κειμένων», των «Νέων Κειμένων», του περιοδικού «Συνέχεια».Πώς να μιλήσεις όταν «Σαν πρόκες πρέπει να καρφώνονται οι λέξεις. Να μην τις παίρνει ο άνεμος»...
Με το σταγονόμετρο μας έδωσε την ακριβή του ποίηση - 88 μόλις ποιήματα μέσα σε 30 χρόνια (1941-1971), με τελευταίο το αυτοβιογραφικό σχόλιο «Υ.Γ» που κυκλοφόρησε ιδιωτικά, το 1983, προαναγγέλοντας τη σιωπή του, ως το τέλος.
To κείμενο είναι από το protagon.gr
Kαι το αποτύπωμα του ποιητή.
Για τους ερωτευμένους που παντρεύτηκαν
Για το σπίτι του χτίστηκε
Για τα παιδάκια που μεγάλωσαν
Για τα πλοία που άραξαν
Για τη μάχη που κερδήθηκε
Για τον άσωτο που επέστρεψε
Για όλα όσα τέλειωσαν χωρίς ελπίδα πια.
Πάντα θα βρείτε 1089

Δοκιμάστε κι εσείς... Γιατί συμβαίνει αυτό;
Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010
Aποτέλεσματα σήμερα.
Πέρασαν 18 χρόνια από το ταξίδι του ήρωα

Κυριακή 20 Ιουνίου 2010
21-ο χορωδιακό φεστιβάλ Ανδρου
Θέματα Μαθηματικών
--Μια χαρά θέματα! Προτάθηκαν σε κάποιο σχολείο;
--Ναι σε λύκειο της Αττικής, μέσος όρος γραπτών στο τμήμα που έκανα μάθημα 9,61 και αν εξαιρέσουμε 4 άτομα που έγραψαν 01/20 οι υπόλοιποι κυμάνθηκαν σε βαθμολογίες 06-19/20.
--Αν θέλεις να σου πω την άποψή μου, τα θέματα είναι πολύ καλά, πολύ πιθανόν να τα πρότεινα και εγώ, όμως τα θεωρώ απαιτητικά χωρίς να γνωρίζω το επίπεδο της τάξης, ιδίως αν δεν έχουν δει παρόμοια...
--Ο μέσος όρος των μαθητών δηλώνει ότι αποτύχαμε από κοινού, μαθητές και καθηγητές, αφού οι μαθητές δυστυχώς δεν ήταν κατάλληλα διαβασμένοι και ο καθηγητής δεν έκρινε σωστά το επίπεδο της τάξης, τι λες;
--Δεν κρίνω καμία κατάσταση γιατί δεν έχω όλα τα δεδομένα, απλά προσπαθώ να καταλάβω την λογική των θεμάτων...
--Γιαυτό ίσως θα πρέπει οι βαθμοί να μπουν σε μια κανονική κατανομή να γίνει ένα scaling δηλαδή να ανέβουν λίγο. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι απέτυχαν οι προσπάθειες.
--Τα στατιστικά σου στοιχεία δεν είναι σαφή.
Στο Θέμα 1-4-4, γιατί όχι για κάθε
--Ζούμε πλέον σε καιρούς απροσμέτρητης ανευθυνότητας και άπατης οκνηρίας.
Τα παιδιά σήμερα κατακεραυνωμενα
απο το χαβαλεδισμο της τηλεορασης(η μεσημεριανή ζώνη ...σκοτώνει),
τον πιθηκισμό των stars(;;;;)-ειδώλων(ο καλύτερος απο αυτους μπορεί να εχει βγαλει το δημοτικό πριν ο μπαμπάς του τον στείλει στα καλλιστεία ή στο greek-idiot),
τις "μάρκες" και τους χαλκάδες οσον αφορά τη τόσο αμφιλεγόμενη πια, ένδυση-υπόδηση ,
αποτελουν μια "αγελη" έτοιμη να θυσιαστεί στο βωμό όλων αυτών των αετονύχηδων που πολύ εύκολα πια, πωλούν και αγοράζουν μέχρι και ....ιδανικα, συνειδήσεις πατρίδες οικογένειες.
Τι φταίει γι'αυτή την απόλυτη ξεφτίλα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Τα αίτια θα τα αναζητήσουμε μέσα στον πυρήνα της οικογένειας.
Τα παιδιά πρέπει επιτέλους να αντιληφθούν τι σημαίνει εργάζομαι-παράγω-σκέφτομαι-διεκδικώ-απαιτώ(;)-συνθετω-κρίνω-συγκρίνω-διακρίνω-καλυπτω τις πραγματικές ανάγκες μου........όλες καθαρές μαθηματικές έννοιες.
Πιστεύω ότι πλέον έχει αρχίσει να αλλοιώνεται το ιδιο το DNA(ο γενετικος μας κωδικας) .....και η κατάσταση τείνει να γίνει μη αναστρέψιμη.
Μπορεί ο καθηγητης να βοηθήσει;ΟΧΙ!
Μόνο αν έχει στοιχεια επικοινωνιακού χαρακτήρα (φυσικά κανείς δεν τον υποχρεώνει) τοτε ισως να τον "ακούσουν" λιγο.....αλλά θα "στρίψουν" παλι μόλις βγουν από την τάξη..και πρέπει να διάβασουν.
Που χωρανε λοιπόν αυτά τα θέματα;;;;;;;
Σε μια ταξη 30 ας πούμε ατόμων από τους οποίους :
οι 3 εχουν παει θετική γιατί πράγματι διαβάζουν
οι 10 εχουν παει τεχνολογικη γιατι βαριουνται τα αρχαια(το διάβασμα)
οι 4 εχουν παει τεχνολογική γιατί πραγματι καπου στοχεύουν
και απο τους 13 της θεωρητικής οι 9 έχουν παει "γιατί στα αρχαία αν διαβάσεις περνάς!!!!!!!!!"
Και το τραγικό είναι ότι σε όλα τα παραπάνω δεν υπάρχει ίχνος υπερβολής!
Μικρή αφιέρωση
Θέλω να μου αφιερώσεις και πάλι κάποιες στιγμές.
Το μελάνι της καταγραφής των σκέψεων ας είναι ανεξίτηλο.
Θέλω να είναι παθιασμένες οι σκέψεις μας με το Αιγαίο.
Θυμάσαι τους πέτρινους κρίκους εκεί πάνω;...
Είμαστε πάνω από τα γαλαζοπράσινα νερά...
Ηταν αυτοεκπληρούμενες οι προφητείες μας...
Εκεί γινόταν η συγκομιδή των αναγκών μας.
Τις προάλλες...
ανταποκρίθηκα στη φωνή της ψυχής μου.
Κάθισα εκεί που το νερό σχηματίζει γραμμές ονείρων.
Πασπάλισα τις σκέψεις μου με την άμμο.
Άκουγα τα θέλω που εξέφραζες.
Ένιωθα την έννοια της ταύτισης.
Άκουγα το λόγο σου ακατάπαυστα.
Η ακουστική απόλαυση πήγε ψηλά.
Μη ξεχνάς τις θεωρίες μου περί ολοκλήρωσης.
Εφαρμόζω τα Μαθηματικά στην καθημερινότητά μου.
Κάποια στιγμή φορτίστηκα έντονα.
Σου είπα για τον κόμπο στο λαιμό;
Σου μίλησα περισσότερο γι΄ αυτόν;
Αν θυμάσαι... ήταν τότε που διακρίναμε
το χλωμό φεγγάρι πάνω απ΄ τους Πεταλιούς.
Θυμάσαι το έναστρο στερέωμα;
Είδες το χέρι μου που το σήκωσα ψηλά;
Συ μου έδωσες δύναμη.
Είδες τι έκανα;
Κατέβαζα τ΄αστέρια και τα χάιδευα στο χούφτα μου.
Μη νομίσεις πως έκαιγαν.
Οι νόμοι της Φυσικής κάποτε δεν ισχύουν.
Αλήθεια εσύ σε ποια νομοτέλεια πρόσκεισαι;