Eπισκέπτεστε το ιστολόγιο του Δημ. Σπυρόπουλου, Καθηγητή Μαθηματικών. Θέλω να σας επισημάνω οτι τα μαθηματικά που είχα την προνομία να σπουδάσω είναι ένα εργαλείο σκέψης και προβληματισμού. Χαίρομαι να το χρησιμοποιώ στη ζωή μου...
Kι όπως είπε ο μεγάλος Κ. Παλαμάς "Κι αν πλήθος τ΄άσχημα, κι αν είν΄ τ΄ άδεια αφέντες, φτάνει μια σκέψη, μια ψυχή, φτάνεις εσύ, εγώ φτάνω, να δώσουμε νόημα στων πολλών την ύπαρξη. ΄Ενας φτάνει..."
Από το ΥΠΔΒΜΘ μου σταλθηκε σήμερα το παρακάτω δελτίο τύπου.
Δελτίο Τύπου
05/08/2010
Σημεία συνέντευξης της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, από την εκπομπή ΠΡΩΙΝΟ MEGA
Σχετικά με τα κενά στα σχολεία και τις αποσπάσεις:
«Στόχος μας είναι να ξεκινήσουν τα σχολειά με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς στην τάξη»
Όταν αναλάβαμε ως κυβέρνηση, επί 25 μέρες δε μπορούσε κανείς να μου δώσει τον πραγματικό αριθμό των κενών. Τα κενά στα σχολεία ήταν από 5-7.000, ενώ είχαν ξεκινήσει τα σχολειά εδώ και 2 μήνες και ενώ έχουμε 180.000 εκπαιδευτικούς.
Στην Παιδεία έπρεπε εδώ και πολλά χρόνιανα κάνουμε αλλαγές.
Εάν δεν αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργούν τα σχολεία, εάν δεν έχουμε έναν εξορθολογισμό, απλά λέμε λόγια που δεν γίνονται πράξεις.
Από το Νοέμβριο και κάθε Τρίτη λειτουργεί συντονιστικό όργανο, με στόχο το Σεπτέμβρη. Τώρα που μιλάμε ολοκληρώθηκε η μετακίνηση πάνω από 4.500 χιλιάδων εκπαιδευτικών από τα γραφεία στα σχολεία. Το να γυρίσει ένας τόσο μεγάλος αριθμός ανθρώπων δεν είναι καθόλου εύκολο και δεν είναι και ανθρώπινο, καθώς καθένας ρύθμισε τη ζωή του ανάλογα με το πώς βόλευε και πώς μπορούσε εκείνο το διάστημα.
Εδώ πρέπει να πω, ότι είχα και τη σύμφωνη γνώμη και των συνδικάτων, οι οποίοι επανειλημμένα είπαν ότι πρέπει να τελειώσει το θέμα των αποσπάσεων και οι εκπαιδευτικοί να είναι στις θέσεις τους.
Οι αποσπάσεις αυτές έγιναν γιατί, για πάρα πολλά χρόνια το πολιτικό σύστημα και η διοίκηση δεν προσλάμβανε διοικητικό προσωπικό και έβαζε εκπαιδευτικούς σε θέσεις γραφείων.
Φέτος στο Υπουργείο Παιδείας θα έχουμε 400 λιγότερους εκπαιδευτικούς από ότι πέρυσι. Από τους 1.100, οι 650 θα φύγουν και το Υπουργείο θα κληθεί να λειτουργήσει με 400 λιγότερους. Θα μπορέσει; θα μπορέσει. Οργανώνουμε διαφορετικά τις υπηρεσίες για να πάνε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Έχουμε έμπειρους εκπαιδευτικούς.
Τέλος Αυγούστου θα έχουμε τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων που αλλάζει πολλά δεδομένα και στόχος μας είναι να ξεκινήσουν τα σχολειά, με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς στην τάξη - όσο γίνεται καλύτερα - και θεωρώ ότι η όλη προεργασία που έγινε θα έχει θετικά αποτελέσματα.
Σχετικά με αυτοαξιολόγηση:
Φέτος πάμε στο θεσμό της αυτοαξιολόγησης. Έχουν δηλώσει συμμετοχή 600 σχολεία εθελοντικά -γιατί την πρώτη χρονιά θα πάμε πιλοτικά.Θεωρώ ότι είναι ένα μήνυμα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί, ότι και οι ίδιοι θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα στα σχολεία.
Επειδή λέγονται πολλά για το ότι δεν υπάρχουν υποδομές στα δημόσια σχολειά, οι δάσκαλοι είναι λίγοι, έχουμε κενά, πρέπει να ξεκινάμε από τα βασικά, αλλά την ίδια στιγμή πρέπει να γίνονται και όλα τα άλλα.
Σχετικά με τις αλλαγές στα σχολεία:
«Λιγότερη ύλη σε όλες τις βαθμίδες ώστε να μπορεί το παιδί να αφήνειτην τσάντα στο σχολείο και να κάνει με το δάσκαλο, αυτά που έκανε στο σπίτι ή στο φροντιστήριο»
Το Σεπτέμβριο θα ανακοινώσουμε το «Ψηφιακό Σχολείο». Στόχος είναι φέτος να αλλάξει το κλίμα. Οι γονείς θέλουν να δουν κάτι να αλλάζει στο σχολείο, το παιδί να μπαίνει στην νέα εποχή.Σε όλεςτις χώρες το «νέο»είναι το ψηφιακό σχολείο, είναι το ψηφιακό περιεχόμενο, ο νέος τρόπος διδασκαλίας,ο διαδραστικός πίνακας,.
Υπάρχει ο αντίλογος που λέει ότι τα σχολεία μας είναι χάλια, είναι χάλια τα οικήματα. Δεν θα περιμένουμε να κάνουμε τη σχολική στέγη τέλεια στην Ελλάδα και μετά να φέρουμε το ψηφιακό σχολείο.
Ξεκινώντας το σχολείο, πρέπει να υπάρχουν τα βιβλία, να υπάρχει ο δάσκαλος και να έχει εξασφαλιστεί το θέμα της μεταφοράς των μαθητών, ιδίως στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό, τα παιδιά μας θα μπουν σε μια κοινωνία πολύ ανταγωνιστική, με νέα δεδομένα.
Από φέτος 800 σχολειά ξεκινάνε με νέο πρόγραμμα και νέες δράσεις, με νέες δραστηριότητες, με περισσότερες ώρες στο σχολείο.
Σχετικά με τα ολοήμερα,η λογική είναι να κάνουν μια σειρά μαθημάτων μέχρι τις 2.30 που θα περιλαμβάνει και δραστηριότητες, γιατί ένα μικρό παιδάκι μέχρι τις 2.30 δε μπορεί να κάνει μόνο μάθημα. Να είναι ένας συνδυασμός, παιχνίδι, διάβασμα βιβλίου.
Λιγότερη ύλη σε όλες τις βαθμίδες ώστε να μπορεί το παιδί αφήνειτην τσάντα στο σχολείο και να κάνει με το δάσκαλο, αυτά που έκανε στο σπίτι ή στο φροντιστήριο.
Πάμε στην αλλαγή του λυκείου με 4 μαθήματα, με εργασίες, όχι απλά με εξετάσεις, με συνολικές δραστηριότητες των παιδιών, με μαθήματα επιλογής. Αυτό συνδέεται με την αλλαγή στα Πανεπιστήμια. Το παιδί θα μπαίνει σε σχολή και όχι σε τμήμα και θα μπορεί να κινηθεί και να κάνει και άλλες επιλογές.Το πώς πάει από το λύκειο στο Πανεπιστήμιο, θα συνδέεται με το συνολικό του βαθμό, όχι μόνο από μια εξέταση. Το Πανεπιστήμιο θα ορίζει ποια μαθήματα θέλει η συγκεκριμένη σχολή και τι συντελεστή βάζει σε κάθε μάθημα.
Η αλλαγή θα αφορά τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου Α’ λυκείου. Στόχος είναι η αλλαγήνα γίνει ομαλά την επόμενη χρονιά.
Σχετικά με τις απουσίες στο Λύκειο:
Είναι ντροπή για τη χώρα στο τέλος της χρονιάς το παιδί - επειδή έχει δικαίωμα 150 απουσιών, το οποίο θα αλλάξουμε από φέτος- να προσκομίζει ψεύτικες βεβαιώσεις. Να πηγαίνει ο γονιός το πλαστό πιστοποιητικό που έχει δώσει ο γιατρός και να το δέχεται ο δάσκαλος. Δηλαδή στα 18 του να ξέρει ένα παιδί ότι μπορεί να πάρει πλαστά χαρτιά από το δημόσιο σύστημα υγείας. Είναι αδιανόητο. Θα κατέβει πολύ το όριο των απουσιών και θα υπάρχει και τεκμηρίωση σοβαρή.
Σχετικά με τις προσλήψεις και τις αναπληρώσεις:
Για τους αναπληρωτές και τους προσωρινούς αναπληρωτές να σας πω αρχικά για τις προσλήψεις. Ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα πάρουμε σε κάθε ειδικότητα εξαρτάται από τις ανάγκες . Γιατί πρέπει να επισημάνω ότι πέρυσι υπήρχε νομός της χώρας που είχε πάρει 77 υπεραρίθμους γυμναστές, υπήρχε νησί όπου είχε 6 υπεράριθμους γαλλικής φιλολογίας.
Τι έγινε με τον καινούργιο νόμο και ισχύει από εφέτος. Ο ωρομίσθιος είχε μειωμένα δικαιώματα, δεν είχε τα ίδια δικαιώματα με τους αναπληρωτές. Φέτος θα έχει κανονικά όλα τα δικαιώματα, γιατί πραγματικά ήταν πάρα πολύ άδικο να υπάρχουν εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων.
Σχετικά με την ανακοίνωση των βάσεων :
Θυμάστε ότι είχαμε την απεργία των βαθμολογητών για αυτό είχαμε καθυστέρηση. Στις 26 με 27 Αυγούστου θα έχουμε τα αποτελέσματα.
Tου Σωτήρος αύριο. Γιορτάζει και το μικρό ξωκκλήσι στα Δαυγάτα της Κεφαλονιάς, τα οποία επισκέφτηκα πρόσφατα, αφού φίλοι καλοί είχαν την καλοσύνη να με φιλοξενήσουν. Απόψε, σύμφωνα και με την σχετική αφίσα, στο χωριό υπάρχει πανηγύρι. Πολύ θα ήθελα να βρισκόμουν σε αυτό, αλλά η Αττική με καλούσε εδώ. Αναρτώ παρακάτω μερικές φωτό από το χωριό, στο οποίο υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον μουσείο φυσικής ιστορίας που σας προτείνω να επισκεφθείτε, αν πάτε στην Κεφαλονιά. Μέσα στις προσεχείς μέρες θα σας έχω ένα μικρό φωτογραφικό αφιέρωμα για το πανέμορφο νησί. Ευχαριστώ και πάλι τους καλούς μου συναδέλφους που με φιλοξένησαν εκεί. Να είναι όλοι καλά.
Η αφίσα για το πανηγύρι
Ανεβαίνοντας για τα Δαυγάτα η πινακίδα μας πληροφορεί για τη θέση της μικρής εκκλησίας του Σωτήρος.
Το εκκλησάκι του Σωτήρος που γιορτάζει αύριο.
Η στήλη με τα ονόματα κατοίκων των Δαυγάτων που έπεσαν σε αγώνες του Έθνους μας.
Ο κεντρικός δρόμος του χωριού. Στο βάθος τα Διλινάτα.
Η πινακίδα στην είσοδο του Μουσείου της Φυσικής Ιστορίας.
Διαβάστε παρακάτω μια επιστολή που απέστειλε στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ο Πανεπιστημιακός κ. Αντρέας Ντεληθέος. Μου άρεσε και την αναρτώ εδώ.
«Υπαγε πρώτον…»
Κύριε διευθυντά
Ολοι έχουμε πρόχειρες γνώμες και συμβουλές για την έξοδο από την κρίση που μαστίζει τον τόπο μας. Ο κυριότερος μοχλός για την επίτευξη του σκοπού αυτού είναι η αλλαγή των σχετικών νόμων. Κοινωνία και Πολιτεία έχουν συμπέσει στη διαπίστωση της ανάγκης αυτής και όλες οι προσπάθειες επικεντρώνονται προς αυτή την κατεύθυνση. Αρκεί, όμως, μόνο η αλλαγή των νόμων; Δυστυχώς, όχι. Γιατί, Πολιτεία δεν είναι μόνο οι νόμοι, αλλά και οι άνθρωποι. Και αν δεν αλλάξουμε και εμείς οι άνθρωποι, μην περιμένουμε πολλά από την αλλαγή των νόμων. Και για να είμαστε ειλικρινείς, η δική μας αλλαγή πρέπει να γίνει «πρώτον».
Και πρώτα πρώτα πρέπει να αρχίσουμε από τον επαναπροσδιορισμό των αξιών πάνω στις οποίες θεμελιώνουμε τη ζωή μας:
Αξίες μας είναι το αδιαπραγμάτευτο των διεκδικήσεών μας ή η διάθεση προσφοράς (γιατί όχι και θυσίας) για το κοινό καλό;
Αξίες μας είναι να κοιτάμε μόνο τον εαυτό μας ή να νοιαζόμαστε λίγο και για τον συνάνθρωπο;
Αξίες μας είναι η πεποίθησή μας (έστω και ορθολογικά τεκμηριωμένη) ότι ο «άλλος» η «ετερότητα» για την οποία πολύς γίνεται λόγος– είναι ένας πολτός λιπώδους μυελού, το αποτέλεσμα κάποιας τυχαίας και μοιραίας (γι’ αυτό και τραγικής) εξελικτικής διαδικασίας ή ένα μοναδικό και ανεπανάληπτο «πρόσωπο» που αξίζει της «αιώνιας» φιλίας μας;
Οι αξίες αυτές δεν είναι θεωρητικολογίες και αμπελοφιλοσοφικές κατασκευές. Είναι άτόφιες, ζωντανές πραγματικότητες που συνέχουν και στηρίζουν ακόμη τα θεμέλια της κοινωνίας μας, που κάνουν:
Τον δάσκαλο του χωριού να μην περιμένει πρώτα αυξήσεις ή προσλήψεις για να αφιερωθεί με όλη του την ψυχή στη σωστή μόρφωση των παιδιών, που η κοινωνία τού εμπιστεύθηκε. Τον γιατρό του ΕΣΥ να μην περιμένει πρώτα τη δίκαιη, αλλά «εμφακελωμένη» αμοιβή του για να σκύψει με συμπόνοια αλλά και επάρκεια στον πόνο του συνανθρώπου του.
Τον δικαστικό να μη βάζει τη νομικώς κατοχυρωμένη «υπεροχή» του πάνω από την ανάγκη του πολίτη για μια δικαστική πράξη που την έχει άμεση ανάγκη και όχι «προγραμματισμένη» για μετά μήνες και χρόνια.
Τον πανεπιστημιακό να νοιάζεται για τον φοιτητή του περισσότερο από ό,τι νοιάζεται για την καριέρα του. Τον εργάτη να σκέπτεται πρώτα τον ταλαίπωρο συνάνθρωπό του που δεν θα μπορεί να πάει στο νοσοκομείο γιατί του φράζει το δρόμο η πορεία της διαδηλώσεώς του. Σ’ αυτή τη ζωή υπάρχουν «πρώτα» και «ύστερα». Ας τιμήσουμε τα «πρώτα» και ας διεκδικήσουμε τα «ύστερα».
Ανδρεας Κ. Ντεληθεος - Αν. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Η γνώμη σας ποια είναι. Εμένα πάντως η επιστολή μου άρεσε πολύ...
Ενα απλό καλησπέρα και καλώς σας ξαναβρίσκω εδώ. Αναφέρομαι σε όλους τους αναγνώστες του ιστολογίου μου. Κι αν το σχέδιο προέβλεπε οικοδομικές εργασίες... ο νούς έδωσε εντολή για μια μικρή θερινή απόδραση. Μια απόδραση 4-ημερης διάρκειας, αλλά γι αυτήν θα τα πούμε από αύριο. Θα έχω πλούσιο φωτογραφικό υλικό, για να ταξιδέψω νοερά κι εσάς. Να είστε όλοι σας καλά.
Καλό μήνα σας εύχομαι. Σε όλους όσους με διαβάζετε. Τούτος ο μήνας, ο τελευταίος των διακοπών, συνδέεται με πολλά. Θα έχουμε τον καιρό να τα πούμε εκτενέστερα, όμως. Να είστε όλοι καλά και να περνάτε καλά.
Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010
Το καλοκαίρι είναι εποχή σχόλης. ΄Ετσι κι εγώ, εξαιτίας βαψιμάτων και λοιπών οικοδομικών εργασιών, θα είμαι ασυνεπής με τις αναρτήσεις μου εδώ, για 3-4 μέρες. Μόλις οι εργασίες τελειώσουν θα με βρείτε και πάλι σε αυτό το ιστολόγιο, εσείς οι τακτικοί επισκέπτες του. Και θα έχω αρκετές αναρτήσεις να βάλω. Σας ευχαριστώ και να είστε καλά.
Χτες βράδυ έγινε η περιφορά της εικόνας του Αγ. Παντελεήμονος στην Παραλία του Μαραθώνα. Η μικρή εκκλησία που γιορτάζει σήμερα είχε τη τιμητική της. Την εορτή λάμπρυνε με την παρουσία του ο νέος πνευματικός μας ταγός, Μητροπολίτης Κηφισιάς και Ωρωπού κ.κ. Κύριλλος. Παρέστησαν βουλευτές της περιφέρειας Αττικής, ο Δήμαρχος του τόπου μας και δημάρχοι γειτονικών πόλεων. Μετά το τέλος της περιφοράς στο Ενοριακό Πνευματικό Κέντρο του Αγ. Παντελεήμονα "Π Γεώργιος Δημητρακόπουλος" ο Σεβασμιώτατος βράβευσε την απόφοιτο του ΓΕΛ Μαραθώνα και παλιότερα του Γυμνασίου μας Ιζέλα Τσιμά. Η βράβευση της Ιζέλας έγινε σαν μια μικρή ηθική αμοιβή για τον αγώνα ζωής που έκανε όλα αυτά τα χρόνια στα σχολεία του τόπου μας. Με αφορμή το γεγονός πως ήμουν Δ/ντής του Γυμνασίου στο οποίο φοίτησε της είπα δυό λόγια. Και μεταξύ των άλλων της τόνισα πως...
"Να ξέρεις πως θα παρακολουθώ τη φοίτησή σου από εδώ και πέρα και θα ενδιαφέρομαι για σένα. Θα εύχομαι και θα προσεύχομαι να ξεπεράσεις όλες τις δυσκολίες και να σταθείς με τόλμη κι αξιοσύνη απέναντι σε όλα τα θέλω και τα όνειρά σου. Μα θέλω να σου πω και μια άλλη μεγάλη αλήθεια. Να θυμάσαι στη ζωή σου πως μεγάλους μας κάνουν οι δυσκολίες της ζωής. Αυτές, που ενώ εμείς τις νομίζουμε εμπόδια, είναι αφετηρία για το ανάβλεμμα της ψυχής και του νου μας Kι εσύ παιδί μου με όσα πέρασες και με τις μάχες που έδωσες είσαι πραγματικά ΜΕΓΑΛΗ. Αυτό θα το θυμάμαι πάντα."
Μετά την εκδήλωση είχα την ευκαιρία να παρακαθήσω σε δείπνο προς τιμήν του Σεβασμιωτάτου και της ακολουθίας του μαζί με τους καλούς και εκλεκτούς συναδέλφους μου κ. Σωτήρη Βασιλόπουλο Δ/ντή του Δ.Σ. Τύμβου Μαραθώνα και κ. Γιώργο Ψαθάκη Μαθηματικό, που μέχρι τώρα υπηρετεί στη Κ.Υ του ΥΠΔΒΜΘ. Και φυσικά η συζήτηση με τον Σεβ. ήταν επωφελής και πνευματοφόρος.Πατέρα Ιωσήφ ευχαριστούμε για όλα και από εδώ.
Από αριστερά ο Αρχιμανδρίτης π. Ιωσήφ του Αγ. Παντελεήμονος, η βραβευθείσα, ο κ. Σωτ. Βασιλόπουλος και ο Μητροπολίτης κ.κ. Κύριλλος
Από αριστερά, ο κ. Σωτ. Βασιλόπουλος, η βραβευθείσα, ο Σεβασμιώτατος και ο admin.
Ο Σεβασμιώτατος ενώ δίνει τους άρτους στα παιδιά του Εν. Κέντρου. Διακρίνονται ο π. Ιωσήφ , ο admin και ο συνάδελφος κ. Γιώργος Ψαθάκης.
Η βραβευθείσα με τους γονείς της, ο π. Ιωσήφ και ο admin.
O Σεβ. κ.κ. Κύριλλος ενώ ομιλεί στη βραβευθείσα. Στο μέσο ο Δ/ντής του Δ.Σ. Τύμβου Μαραθώνα.
Η είσοδος του Μουσείου Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στην Άνδρο.
Τούτη τη φωτό επίτηδες την έβαλες στις αναρτήσεις του blog σου φίλε; Και τι δε μου θύμησες βλέποντάς τη!!! Πιό κάτω κι αριστερά έμενε η μάνα μου όταν δούλευε εκεί. Στης αρχόντισσας Λουστρινιώς Πολίτου το σπίτι. Πιό πάνω ο ξάδελφός μου ο Λωνίδης ο Ραΐσης που σα σμίγαμε, κατεβαίναμε τρέχοντας τα σκαλάκια προς την Αγ. Θαλασσινή, ενώ ο βοριάς ανάκατος μ΄ αρμύρα μας έκοβε την ανάσα. Πιό πάνω ο πλάτανος με το βιβλιοπωλείο του Καραουλάνη και η είσοδος για το δρόμο προς τη Ρίβα. Ατενίζω στο βάθος της φωτό. Κάπου στο μη ορατό βάθος, τ΄ Άχλα. Πιό πάνω κι αριστερά οι Κατακαλαίοι, πιό κάτω τα ΄Ψηλού με τη καπετάνισσα και τον καπτά-Γιάννη. Μου θύμησες το καλοκαίρι του ΄70, ένα ξεχωριστό καλοκαίρι του τότε για μένα... Μου θύμησες, μου θύμησες... Θύμησες πολλές, θύμησες ολοζώντανες., θύμησες με χρώματα. Σ΄ ευχαριστώ φίλε.
Πριν λίγη ώρα τα βήματά μου με οδήγησαν στο μικρό ξωκκλήσι της Αγίας Παρασκευής, στην περιοχή Οινόη του Μαραθώνα. Η περιοχή της Οινόης βρίσκεται αριστερά του δρόμου που οδηγεί στη λίμνη και είναι πανέμορφη. Ο τόπος είναι οικείος επειδή αρκετές φορές είναι ο προορισμός ενός σχολικού περίπατου των μαθητών του Γυμνασίου μας. Φτάνοντας εκεί συνάντησα τον αγαπητό μου και σεβαστό γνώριμο κ. Στέλιο Πλακίτση. Ο κ. Στέλιος Πλακίτσης είναι ζωντανή ιστορία για τον Μαραθώνα. Είπαμε πολλά και συμφωνήσαμε να ξαναβρεθούμε για να μου δώσει πληροφορίες για τοποθεσίες του τόπου μας , στην προσπάθειά μου να τις παρουσιάσω εδώ. Ο ίδιος μου είπε πως η μικρή εκκλησία της Αγ. Παρασκευής που εορτάζει σήμερα χτίστηκε αρχικά το 1824 από ορθόδοξους κατοίκους της περιοχής. Οι Τούρκοι όμως την γκρέμισαν και γκρεμισμένη έμεινε μέχρι το 1880 που ξαναχτίζεται με φροντίδα του τότε Δημάρχου Κουτσογιαννόπουλου. Η αφορμή για την εκ νέου οικοδόμηση ήταν το γεγονός πως όταν κάποιοι θέλησαν να πάρουν πέτρες από τα ερείπια για να τις χρησιμοποιήσουν αλλού, βρήκαν εικόνες κάτω από τα χαλάσματα. Η εκκλησία καίγεται το 1936 αλλά αμέσως ξανακτίζεται και ένας ευλαβής Μαραθωνίτης προσφέρει τα χρήματα για την κατασκευή της ξύλινης πόρτας στην μνήμη του γιού του. Ο ναός κινδύνεψε να καεί στην περσινή μεγάλη φωτιά ( του 2009 ) και σώθηκε την τελευταία στιγμή. Δέντρα μα και ένα σπίτι κάηκαν τριγύρω αλλά η εκκλησία σώθηκε με μικρές ζημιές. Μεγάλη ας είναι η χάρη της Αγίας κι ας αξιώσει όλους μας να ανάψουμε και του χρόνου κερί στη γιορτή της.
Το εκκλησάκι όπως φαίνεται από το δρόμο φτάνοντας εκεί.
Η πόρτα της εκκλησίας αφιέρωμα ενός Μαραθωνίτη στην μνήμη του γιού του στα χρόνια τα παλιά, που αναπαλαιώθηκε και συντηρήθηκε πρόσφατα δαπάναις του κ. Στέλιου Πλακίτση.
Η πέτρινη κρήνη στην αυλή της εκκλησίας.
Μια εικόνα της Αγ. Παρασκευής εντός του Ι. Ναού.
Μια άλλη εικόνα στολισμένη με λουλούδια και στο βάθος η Ωραία Πύλη.
Το κερί των πιστών είναι ελπίδα άρσης των βασάνων της ζωής.
Η στολισμένη εικόνα από κοντά.
Η είσοδος της εκκλησίας.
Ο χώρος γύρω από την είσοδο.
Ο κ. Στέλιος Πλακίτσης μη αναμένοντας , ίσως, την επίσκεψη του admin.
Χρόνια Πολλά σε όσες γιορτάζουν σήμερα. Και στις δικές μου συγγενείς, φίλες και συναδέλφους που γιορτάζουν. Να είναι καλά και να προοδεύουν με κάθε τρόπο στη ζωή τους. Γιορτάζει η μικρή εκκλησία της Αγ. Παρασκευής στην περιοχή της Οινόης του Μαραθώνα. Απόψε επίσης έχουμε την περιφορά της εικόνας του Αγ. Παντελεήμονος που γιορτάζει αύριο, εδώ στην παραλία του Μαραθώνα. Θα παραστεί και ο νεοτοποθετηθείς Μητροπολίτης μας κ.κ. Κύριλλος. Μα θυμάμαι πως γιορτάζει και το μικρό εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής στα Υψηλού της Άνδρου. Καπετάνισσα να κάνεις μια ζεστή προσευχη σήμερα. Να έχεις τη βοήθεια της Αγίας.
Από το γραφείο τύπου του Υπουργείου Παιδείας πήρα το παρακάτω δελτίο τύπου:
Δελτίο Τύπου25/07/2010
Σχετικά με δημοσιεύματα στον τύπογια το βιβλίο της Γ’ Γυμνασίου «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία», διευκρινίζουμε:
Η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, με υπουργική απόφαση που υπέγραψε στις 19/10/2009, κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενέκρινε την ανατύπωση με βελτιώσεις από τον ΟΕΔΒ για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών -μεταξύ άλλων- και του βιβλίου της Ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου, «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία» ,του οποίου η πρώτη έκδοση έγινε το 2007.
Οι διορθώσεις αυτές περιλαμβάνουν και το επίμαχο σημείο. Συγκεκριμένα, στη σελ. 163 στιχ. 19-20: “με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια”αλλάζει στο ορθό “με αφορμή τη διεκδίκηση από την Τουρκία της βραχονησίδας Ίμια”.
Οι διορθώσεις αυτές θα συμπεριληφθούν, σε κάθε περίπτωση, στην επανέκδοση του βιβλίου τον Ιανουάριο του 2011, ενώ το Υπουργείο Παιδείας, θα αποστείλει συμπληρωματική εγκύκλιο για την ενημέρωση των καθηγητών, ώστε αυτές να περιλαμβάνονται στην προφορική διδασκαλία των μαθητών.
Από τον αγαπητό συνάδελφο κ. Αν. Καλ. πήρα τούτη τη φωτό που είναι επεξεργασμένη φωτογραφία μιας πόλεως με το πρόγραμμα photoshop. Kαλέ μου φίλε ευχαριστώ κι από εδώ. Περιμένω κι άλλα δείγματα της δουλειάς σου.
Μεστά νοημάτων και προτροπών τα λόγια του Π.τ.Δ. χτες , στη δεξίωση για τη τελετή της αποκατάστασης της Δημοκρατίας. Τα διάβασα κάμποσες φορές. Η προσωπικότητα του Προέδρου είναι καθολικής αποδοχής και τα λόγια του πάντα τα διαβάζω με ιδιαίτερη προσοχή. Και του χρόνου ο εορτασμός.
Σαν σήμερα πριν 33 χρόνια ο admin αυτού του blog περνούσε την πύλη του 6ου Σ.Π. στην Κόρινθο. Χαμένος ένιωθα εκείνη την ημέρα. Λες και βρισκόμουν τελείως έξω από τα νερά μου. Λες και η ζωή μου είχε αλλάξει εντελώς. Το μεγάλο πρόβλημα ωστόσο ήταν η μεγάλη έλλειψη νερού. Και βεβαίως ήταν καλοκαίρι...Χρόνια παλιότερα με ένα άλλο χρώμα. Καλύτερα ή χειρότερα, αναρωτιέμαι...
Τελειώσαμε σήμερα, ως επιτροπή κρίσης, τις εργασίες μας για την επιλογή και τη βράβευση των καλύτερων δημιουργιών μαθητών από όλη την Ελλάδα. Οι δημιουργίες έγιναν στα πλαίσια ενός διαγωνισμού που συναίνεσε και προέτρεψε για συμμετοχή το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στα πλαίσια της επετείου των 2500 χρόνων από την Μάχη του Μαραθώνα. Είχαμε να επιλέξουμε τις καλύτερες εικαστικές δημιουργίες μα και τις καλύτερες δημιουργίες γραπτής έκφρασης. Προβληματιστήκαμε , ως επιτροπή, αφού τα παιδιά μας κατέθεσαν εαυτούς, με πολύ αξιόλογο τρόπο. Οι αποφάσεις πάρθηκαν αλλά δεν είμαι αρμόδιος να ανακοινώσω κάτι από εδώ. Θέλω όμως να επισημάνω πως κάποιες δημιουργίες λόγου μου άρεσαν πολύ ή και με συγκίνησαν. Με εντυπωσίασε η ιδιότητα εκείνων που αποτύπωσαν τη σκέψη τους για τον ηρωισμό των προγόνων με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Δεν θέλω να πω κάτι περισσότερο από εδώ. Θα μπορούσα να πω πολλά. Λόγοι δεοντολογίας δεν μου το επιτρέπουν όμως. Θέλω όμως να καταθέσω μια φράση που με άγγιξε ιδιαίτερα. Την έγραψε , μάλλον ως επίλογο, μια μαθήτρια Ε΄Τάξης Δημοτικού από έναν παραμεθόριο νομό της χώρας μας. ΄Εγραψε λοιπόν η μαθήτρια αυτή... " Συνήθως λέμε ότι μια μάχη άλλαξε τη ροή της ιστορίας. Η μάχη του Μαραθώνα κατόρθωσε κάτι σπουδαιότερο. Δεν επέτρεψε ν΄ αλλάξει η ιστορία".