Διαβάστε παρακάτω ενδιαφέροντα βιβλία κάνοντας κλικ στην αντίστοιχη γραμμή
Eπισκέπτεστε το ιστολόγιο του Δημ. Σπυρόπουλου, Καθηγητή Μαθηματικών. Θέλω να σας επισημάνω οτι τα μαθηματικά που είχα την προνομία να σπουδάσω είναι ένα εργαλείο σκέψης και προβληματισμού. Χαίρομαι να το χρησιμοποιώ στη ζωή μου... Kι όπως είπε ο μεγάλος Κ. Παλαμάς "Κι αν πλήθος τ΄άσχημα, κι αν είν΄ τ΄ άδεια αφέντες, φτάνει μια σκέψη, μια ψυχή, φτάνεις εσύ, εγώ φτάνω, να δώσουμε νόημα στων πολλών την ύπαρξη. ΄Ενας φτάνει..."
Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011
Mέγας Αλέξανδρος του Ν. Καζαντζάκη
Διαβάστε εδώ το έργο του Νίκου Καζαντζάκη με τίτλο "Μέγας Αλέξανδρος".
Μέγας Ἀλέξανδρος: ἱστορικὸ μυθιστόρημα γιὰ παιδιά, Καζαντζάκης Νίκος
Μέγας Ἀλέξανδρος: ἱστορικὸ μυθιστόρημα γιὰ παιδιά, Καζαντζάκης Νίκος
Σάββατο 1 Ιανουαρίου 2011
Ευχές πολλές
Ευχές πολλές για όλες κι όλους εσάς που επισκέπτεστε αυτό το ιστολόγιο. Ευχές
για υγεία, ευτυχία, πρόοδο, δύναμη απέναντι στις αντιξοότητες της ζωής, τύχη,
συνειδητότητα και γαλήνη να έχετε στο 2011. Εύχομαι τα καλύτερα για όλες και
όλους. Χρόνια πολλά και να είναι Χρόνια καλά!!!
για υγεία, ευτυχία, πρόοδο, δύναμη απέναντι στις αντιξοότητες της ζωής, τύχη,
συνειδητότητα και γαλήνη να έχετε στο 2011. Εύχομαι τα καλύτερα για όλες και
όλους. Χρόνια πολλά και να είναι Χρόνια καλά!!!
Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010
Ερώτηση...
Ρώτησαν το Κωστίκα..."Τι μέρα είναι σήμερα;". Κι εκείνος απάντησε..."Αν το αύριο ήταν χτες τότε μεθαύριο θα ήταν Δευτέρα". Τι μέρα έχουμε σήμερα λοιπόν;
Τέτοια υποτίμηση...
Πριν δυό ώρες βρισκόμουν στο φούρνο για ψωμί. Η τηλεόραση του καταστήματος μεταδίδει ειδήσεις από την ΕΤ3. Ξαφνικά ακούω κάποιον κύριο με γραβάτα να λέει......"Με τις νέες τιμές που ανακοινώθηκαν οι τιμές ρεύματος μειώθηκαν"....... και πριν προλάβω να συνειδητοποιήσω τι λέει, ακούγεται και η δεύτερη...ρουκέτα...." Η ΔΕΗ χάνει με τις νέες τιμές, δεν κερδίζει....". Μα τόσο πολύ μας θεωρεί χαζούς ο κύριος αυτός; Τόσο πολύ υποτιμάει τη νοημοσύνη μας; Έλεος πια!!!
Τα πάντα για τον "Καλλικράτη"
Διαβάστε εδώ τα πάντα για τον "Καλλικράτη". Ενημερωθείτε επειδή σωστός πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης.
Eθιμα της Κεφαλονιάς
Δείτε παρακάτω έθιμα του δωδεκαήμερου και πως αυτά τηρούνται στην ΚΕφαλονιά.
To "δανείστηκα" από το ψηφιακό περιοδικό ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ!!!
Mαθηματικές λιχουδιές
Δείτε παρακάτω το 3ο τεύχος του περιοδικού ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ, από το 1ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Μαθηματικές λιχουδιές
Διαβάστε παρακάτω το 2ο τεύχος του περιοδικού "Μαθηματικές λιχουδιές" από το 1ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Θύμησες με μουσικό άκουσμα...
Αφού κλείστε τη μουσική του blog ( πάνω δεξιά ) δείτε το βίντεο κι ακούστε μουσική.
To σπήλαιο της Μελισάνης
Aφού κλείστε τη μουσική του ιστολόγιου, πάνω δεξιά, δείτε αυτό το βίντεο για το σπήλαιο της Μελισάνης στην Κεφαλονιά.
Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010
Aφού κλείστε τη μουσική του ιστολόγιου ( Πάνω δεξιά ) δείτε το βίντεο κι ακούστε με προσοχή τα λεγόμενα από το Μίκη Θεοδωράκη.
Kι αν θέλετε να κατεβάστε την μουσική του μεγάλου συνθέτη κάντε κλικ εδώ.
Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010
Το νέο τεύχος του περιοδικού Κεφαλονίτης
Κατεβάστε εδώ το νέο τεύχος του περιοδικού ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ και ταξιδέψτε αδάπανα στο όμορφο νησί του Ιονίου.
Φάτα Μοργκάνα
Θα μεταλάβω με νερό θαλασσινό
στάλα τη στάλα συναγμένο απ'το κορμί σου
σε τάσι αρχαίο, μπακιρένιο αλγερινό,
που κοινωνούσαν πειρατές πριν πολεμήσουν.
Πούθ' έρχεσαι; Απ' τη Βαβυλώνα.
Πού πας; Στο μάτι του κυκλώνα.
Ποιαν αγαπάς; Κάποια τσιγγάνα.
Πως τη λένε; Φάτα Μοργκάνα
Πανί δερμάτινο, αλειμμένο με κερί,
οσμή από κέδρο, από λιβάνι, από βερνίκι,
όπως μυρίζει αμπάρι σε παλιό σκαρί
χτισμένο τότε στον Ευφράτη στη Φοινίκη.
Πούθ' έρχεσαι; Απ' τη Βαβυλώνα.
Πού πας; Στο μάτι του κυκλώνα.
Ποιαν αγαπάς; Κάποια τσιγγάνα.
Πως τη λένε; Φάτα Μοργκάνα.
Σκουριά πυρόχρωμη στις μίνες του Σινά.
Οι κάβες της Γερακινής και το Στρατόνι.
Το επίχρισμα. Η άγια σκουριά που μας γεννά,
Μας τρέφει, τρέφεται από μας, και μας σκοτώνει.
Πούθ' έρχεσαι; Απ' τη Βαβυλώνα.
Πού πας; Στο μάτι του κυκλώνα.
Ποιαν αγαπάς; Κάποια τσιγγάνα.
Πως τη λένε; Φάτα Μοργκάνα.
Διάβασα
Πριν λίγο, σταμάτησα στο μαγαζάκι που βρίσκεται κάτω από το μικρό οικισμό μας, εδώ στη θέση Μπέη του Μαραθώνα. Η αγορά του τύπου απαραίτητη και για ενημέρωση μα και για προβληματισμό... Είχα πεί στην , πάντα ευγενική, ιδιοκτήτρια να μου κρατήσει ένα μικρό βιβλίο μιας σειράς με πολιτικό περιεχόμενο. Και καθώς το πήρα στα χέρι, μια φράση του εξωφύλλου του κάρφωσε το βλέμμα μου σ΄ αυτήν...."Ποτέ να μη σου δώσει ο Θεός όσα μπορείς ν' αντέξεις".... Κι εγώ τώρα τι ν' αντιτάξω σ' αυτό το λόγο; Ποιο διαφορετικό λόγο να ψελλίσω; Να είμαστε καλά και ν' αντέχουμε, εύχομαι. Χρόνια πολλά και καλά. Καλά Χριστούγεννα σε όλες και σε όλους και πάλι.
Καλήν ημέραν άρχοντες!!!
Αφού κλείστε τη μουσική του ιστολόγιου ( πάνω και δεξιά ) ακούστε τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα από τη Νάνα Μούσχουρη.Χρόνια πολλά και ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ σε όλες και σε όλους σας.
Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010
Μαθηματικές λιχουδιές
Διαβάστε παρακάτω το μαθηματικό περιοδικό ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ. Εδώ το πρώτο τεύχος
Συνομιλίες ΄Εκκερμαν με το Γκαίτε.
Διαβάστε παρακάτω το βιβλίο αυτό σε ψηφιακή μορφή.
Συνομιλίαι Έκκερμαν με τον Γκαίτε – http://www.projethomere.com
Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010
Ζητήματα αξιολόγηγης σχολικών δοκιμίων
Δείτε εδώ το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Σχολικού Συμβούλου κλ. ΠΕ3 κ. Δημήτρη Ντρίζου σχετικά με την αξιολόγηση σχολικών δοκιμίων.
Διδασκαλία απόλυτης τιμής
Δείτε εδώ το άρθρο του Σχολικού Συμβούλου ΠΕ3 κ. Δημήτρη Ντρίζου σχετικά με τη διδασκαλία απόλυτης τιμής.
Η λειτουργία του σχολείου μας αύριο...
Αύριο 23 Δεκεμβρίου 2010 στο σχολείο μας θα γίνουν κανονικά οι 3 πρώτες διδακτικές ώρες. Μετά οι μαθητές θα φύγουν για τα σπίτια τους. ΠΡΟΣΟΧΗ: Όσα παιδιά μετακινούνται με μισθωμένα λεωφορεία, θα πρέπει να βρίσκονται έξω από το χώρο του σχολείου στις 11.15-11.30 επειδή τα μισθωμένα λεωφορεία θα βρίσκονται εκείνη την ώρα για αναχώρηση.
Το σχολείο θα ανοίξει μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς τη Δευτέρα 10/1/2011 και σύμφωνα με το νόμο που ισχύει σήμερα.
Χρόνια πολλά και Καλά Χριστούγεννα εύχομαι σε όλα τα παιδιά μας και στις οικογένειές τους. Με το καλό να υποδεχτούμε όλοι μας το καινούργιο χρόνο και ας ευχηθούμε να είναι καλύτερος από το 2010...
Το σχολείο θα ανοίξει μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς τη Δευτέρα 10/1/2011 και σύμφωνα με το νόμο που ισχύει σήμερα.
Χρόνια πολλά και Καλά Χριστούγεννα εύχομαι σε όλα τα παιδιά μας και στις οικογένειές τους. Με το καλό να υποδεχτούμε όλοι μας το καινούργιο χρόνο και ας ευχηθούμε να είναι καλύτερος από το 2010...
Ψηφιακό υλικό τις επόμενες ημέρες.
Στις επόμενες ημέρες θα δημοσιεύσω εδώ εξαιρετικής ποιότητας ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, απο μεγάλο εκπαιδευτικό οργανισμό. Να επισκέπτεστε το ιστολόγιο και δε θα χάσετε...
Περιοδικό με ασκήσεις για εξάσκηση.
Κάντε έναν περίπατο στο ψηφιακό μαθηματικό περιοδικό του δικτυακού τόπου mathematica.gr. Παρουσιάζει ενδιαφέρον.
Mια μικρή ιστορία που διάβασα στο facebook...
Η μητέρα του είχε μόνο ένα μάτι.
Ντρεπόταν γι αυτήν, κι ώρες- ώρες την μισούσε. Η δουλειά της ήταν μαγείρισσα στη φοιτητική λέσχη. Μαγείρευε για τους φοιτητές και τους καθηγητές για να βγάζει τα έξοδά τους. Δεν ήθελε να του μιλάει, για να μην μαθαίνουν ότι είναι παιδί μιας μητέρας.με ένα μάτι, μονόφθαλμης. Οι φοιτήτριες έφευγαν γρήγορα, όποτε την έβλεπαν να βγαίνει για λίγο από την κουζίνα κι έλεγαν πως δεν άντεχαν το θέαμα και πως τους προκαλούσε μια ανυπόφορη ανατριχίλα.
Μα, από μικρός είχε πρόβλημα με την εικόνα της μητέρας του! Μια μέρα όταν ακόμη πήγαινε στο Δημοτικό, πέρασε αυτή στο διάλειμμα να του πει ένα 'γεια', ένιωσε πολύ ταπεινωμένος! Πως μπόρεσε να του το κάνει αυτό, αναρωτιόταν.
Την αγνόησε. Της έριξε μόνο ένα βλέμμα όλο μίσος κι έτρεξε μακριά!
Την επόμενη μέρα ένας από τους συμμαθητές του φώναξε:
"Εεεεε, η μητέρα σου έχει μόνο ένα μάτι!"
Ήθελε να πεθάνει! 'Ήθελε να εξαφανιστεί! Και όταν γύρισε σπίτι του, της είπε:
"Άν είναι όλοι να γελάνε μαζί μου εξαιτίας σου, τότε καλύτερα να πεθάνεις!"
Αυτή δεν του απάντησε.
"Δεν μ' ένοιαζε τι είπα ή τι αισθάνθηκε, γιατί ήμουν πολύ νευριασμένος"
έλεγε πολλά χρόνια μετά σ' ένα φίλο του.
"Ήθελα να φύγω από κείνο το σπίτι και να μην έχω καμία σχέση μαζί της. 'Ετσι ... για να με βοηθάει. Δεν μπορούσε να πάει κάπου άλλού;
διάβασα πάρα πολύ σκληρά με σκοπό να φύγω μια μέρα μακριά της για σπουδές. Και τα κατάφερα. Μα λίγο μετά ήρθε κι έπιασε αυτή τη δουλειά στη φοιτητική λέσχη
Αργότερα παντρεύτηκε! Αγόρασε δικό του σπίτι. Έκανε δύο παιδιά κι ήταν ευχαριστημένος με τη ζωή του, τα παιδιά του, τη γυναίκα του και τη δουλειά του. Και για τη μάνα του, τσιμουδιά σε κανένα!
Μια μέρα - μετά από χρόνια απουσίας, όπως ο ίδιος ήθελε - η μητέρα του πήγε να τον επισκεφτεί. Δεν είχε δει από κοντά τα εγγόνια της. Και μόλις εμφανίστηκε στη πόρτα, τα παιδιά του άρχισαν να γελάνε. Έξαλλος αυτός επειδή είχε πάει χωρίς να του το ζητήσει και χωρίς να τον προειδοποιήσει, της φώναξε:
"Πώς τολμάς να έρχεσαι ξαφνικά εδώ στο σπίτι μου και να τρομάζεις τα παιδιά μου;.Βγές έξω! Φύγε!."
Η μητέρα του απάντησε γαλήνια:
"Αχ, πόσο λυπάμαι Κύριε! Μάλλον μου δώσανε λάθος διεύθυνση!"
Κι εξαφανίστηκε, χωρίς να καταλάβουν τα μικρά, πως ήταν η γιαγιά τους.
Πέρασαν χρόνια και μια μέρα έλαβε μια επιστολή - πρόσκληση για τη σχολική συγκέντρωση της τάξης του από το Δημοτικό σχολείο που θα γινόταν στην πόλη που γεννήθηκε! Είπε ψέματα στη γυναίκα του, ότι θα έκανε ένα επαγγελματικό ταξίδι και πήγε. Όταν τελείωσε η συγκέντρωση των συμμαθητών, πήγε στο σπίτι που μεγάλωσε, μόνο και μόνο από περιέργεια.
Οι γείτονες του είπαν ότι η μητέρα του είχε πολύ πρόσφατα πεθάνει. Δεν έβγαλε ούτε ένα δάκρυ στο άκουσμα του θανάτου της μάνας του. Του έδωσαν ένα γράμμα που είχε αφήσει γι αυτόν. Έγραφε:
"Αγαπημένε μου γιε, σε σκέφτομαι συνέχεια. Λυπάμαι που ήρθα σπίτι σου και φόβισα τα παιδιά σου..'Εμαθα ότι έρχεσαι για τη σχολική συγκέντρωση κι ένιωσα πολύ χαρούμενη. Αλλά φοβάμαι ότι μπορεί να μην είμαι σε θέση να σηκωθώ από το κρεβάτι για να έρθω να σε δω, έστω κι απ' την πόρτα. 'Εγραψα αυτό το γράμμα να στο δώσουν αν δεν με προφτάσεις.
Στεναχωριέμαι που σε έφερνα σε δύσκολη θέση και ντρεπόσουν για μένα τη μονόφθαλμη. Αλλά, βλέπεις, όταν ήσουν πολύ μικρός, είχες ένα πολύ σοβαρό ατύχημα κι έχασες το μάτι σου. Δεν μπορούσα να σκεφθώ οτι θα μεγαλώσεις και θα ζήσεις με ένα μάτι. Ετσι, σου έδωσα το δικό μου. 'Ημουν τόσο περήφανη που ο γιος μου θα έβλεπε τον κόσμο με τη δική μου βοήθεια, με το δικό μου μάτι, αψεγάδιαστος...
Έχεις πάντα όλη την Αγάπη μου!
Η μητέρα σου
Ντρεπόταν γι αυτήν, κι ώρες- ώρες την μισούσε. Η δουλειά της ήταν μαγείρισσα στη φοιτητική λέσχη. Μαγείρευε για τους φοιτητές και τους καθηγητές για να βγάζει τα έξοδά τους. Δεν ήθελε να του μιλάει, για να μην μαθαίνουν ότι είναι παιδί μιας μητέρας.με ένα μάτι, μονόφθαλμης. Οι φοιτήτριες έφευγαν γρήγορα, όποτε την έβλεπαν να βγαίνει για λίγο από την κουζίνα κι έλεγαν πως δεν άντεχαν το θέαμα και πως τους προκαλούσε μια ανυπόφορη ανατριχίλα.
Μα, από μικρός είχε πρόβλημα με την εικόνα της μητέρας του! Μια μέρα όταν ακόμη πήγαινε στο Δημοτικό, πέρασε αυτή στο διάλειμμα να του πει ένα 'γεια', ένιωσε πολύ ταπεινωμένος! Πως μπόρεσε να του το κάνει αυτό, αναρωτιόταν.
Την αγνόησε. Της έριξε μόνο ένα βλέμμα όλο μίσος κι έτρεξε μακριά!
Την επόμενη μέρα ένας από τους συμμαθητές του φώναξε:
"Εεεεε, η μητέρα σου έχει μόνο ένα μάτι!"
Ήθελε να πεθάνει! 'Ήθελε να εξαφανιστεί! Και όταν γύρισε σπίτι του, της είπε:
"Άν είναι όλοι να γελάνε μαζί μου εξαιτίας σου, τότε καλύτερα να πεθάνεις!"
Αυτή δεν του απάντησε.
"Δεν μ' ένοιαζε τι είπα ή τι αισθάνθηκε, γιατί ήμουν πολύ νευριασμένος"
έλεγε πολλά χρόνια μετά σ' ένα φίλο του.
"Ήθελα να φύγω από κείνο το σπίτι και να μην έχω καμία σχέση μαζί της. 'Ετσι ... για να με βοηθάει. Δεν μπορούσε να πάει κάπου άλλού;
διάβασα πάρα πολύ σκληρά με σκοπό να φύγω μια μέρα μακριά της για σπουδές. Και τα κατάφερα. Μα λίγο μετά ήρθε κι έπιασε αυτή τη δουλειά στη φοιτητική λέσχη
Αργότερα παντρεύτηκε! Αγόρασε δικό του σπίτι. Έκανε δύο παιδιά κι ήταν ευχαριστημένος με τη ζωή του, τα παιδιά του, τη γυναίκα του και τη δουλειά του. Και για τη μάνα του, τσιμουδιά σε κανένα!
Μια μέρα - μετά από χρόνια απουσίας, όπως ο ίδιος ήθελε - η μητέρα του πήγε να τον επισκεφτεί. Δεν είχε δει από κοντά τα εγγόνια της. Και μόλις εμφανίστηκε στη πόρτα, τα παιδιά του άρχισαν να γελάνε. Έξαλλος αυτός επειδή είχε πάει χωρίς να του το ζητήσει και χωρίς να τον προειδοποιήσει, της φώναξε:
"Πώς τολμάς να έρχεσαι ξαφνικά εδώ στο σπίτι μου και να τρομάζεις τα παιδιά μου;.Βγές έξω! Φύγε!."
Η μητέρα του απάντησε γαλήνια:
"Αχ, πόσο λυπάμαι Κύριε! Μάλλον μου δώσανε λάθος διεύθυνση!"
Κι εξαφανίστηκε, χωρίς να καταλάβουν τα μικρά, πως ήταν η γιαγιά τους.
Πέρασαν χρόνια και μια μέρα έλαβε μια επιστολή - πρόσκληση για τη σχολική συγκέντρωση της τάξης του από το Δημοτικό σχολείο που θα γινόταν στην πόλη που γεννήθηκε! Είπε ψέματα στη γυναίκα του, ότι θα έκανε ένα επαγγελματικό ταξίδι και πήγε. Όταν τελείωσε η συγκέντρωση των συμμαθητών, πήγε στο σπίτι που μεγάλωσε, μόνο και μόνο από περιέργεια.
Οι γείτονες του είπαν ότι η μητέρα του είχε πολύ πρόσφατα πεθάνει. Δεν έβγαλε ούτε ένα δάκρυ στο άκουσμα του θανάτου της μάνας του. Του έδωσαν ένα γράμμα που είχε αφήσει γι αυτόν. Έγραφε:
"Αγαπημένε μου γιε, σε σκέφτομαι συνέχεια. Λυπάμαι που ήρθα σπίτι σου και φόβισα τα παιδιά σου..'Εμαθα ότι έρχεσαι για τη σχολική συγκέντρωση κι ένιωσα πολύ χαρούμενη. Αλλά φοβάμαι ότι μπορεί να μην είμαι σε θέση να σηκωθώ από το κρεβάτι για να έρθω να σε δω, έστω κι απ' την πόρτα. 'Εγραψα αυτό το γράμμα να στο δώσουν αν δεν με προφτάσεις.
Στεναχωριέμαι που σε έφερνα σε δύσκολη θέση και ντρεπόσουν για μένα τη μονόφθαλμη. Αλλά, βλέπεις, όταν ήσουν πολύ μικρός, είχες ένα πολύ σοβαρό ατύχημα κι έχασες το μάτι σου. Δεν μπορούσα να σκεφθώ οτι θα μεγαλώσεις και θα ζήσεις με ένα μάτι. Ετσι, σου έδωσα το δικό μου. 'Ημουν τόσο περήφανη που ο γιος μου θα έβλεπε τον κόσμο με τη δική μου βοήθεια, με το δικό μου μάτι, αψεγάδιαστος...
Έχεις πάντα όλη την Αγάπη μου!
Η μητέρα σου
Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010
Απόψε μετά από 28 χρόνια...
Δεν πίστευα πως θα σε ξανασυναντήσω αγαπητέ μου φίλε και αγαπητό μου παιδί που κάθισες στα θρανία του σχολείου που δίδαξα. Αν και όταν ερχόμουν στη Ραφήνα είχα μια ανεξήγητη διαίσθηση , ιδιαίτερα όταν πήγαινα στο Νίκο και στο Θοδωρή, πως θα σε συναντήσω μια μέρα. Περνούσα πολλές φορές από το εκκλησάκι που έμενες δίπλα του. Η ματιά μου σε αναζητούσε αλλά χανόταν στην απεραντοσύνη της θάλασσας και στα καράβια που πηγαίνουν στο νησί μου. Θυμόμουν όμως...Εκείνο το απλό ανεπιτήδευτο καθημερινό χαμόγελό σου σαν έφτανα σχολείο. Εκείνη την προσφορά σου να με βοηθήσεις σε κάθε μου επιθυμία. Κι εκείνο το κοκκίνισμα στα μάγουλά σου αν ο βαθμός του διαγωνίσματος που είχες γράψει δεν ήταν καλός... Θυμάμαι που μίλαγες στα παιδιά να κάνουν χώρο να περάσω, όταν δεν με έβλεπαν. Και φυσικά την υπουργική καρτούλα που μου έφερες και την πρόθεσή σου για βοήθεια από τον υπουργό, τότε....Πως να τα ξεχάσω μωρέ αυτά; Πως;
Οταν έμαθα από τη Ματίνα τι είχε συμβεί σε σένα, πάγωσα. Κατάλαβα πως εκείνο το χαμόγελό σου είχε μεταλλαχτεί σε δάκρυ πικρό. Ετσι συμβαίνει όταν οι αγαπημένοι μας ξεκινούν για απρόσμενες και ξαφνικές διαδρομές προς την αχερουσία. Κι εμείς μένουμε εδώ, προσπαθώντας να εξηγήσουμε τα ανεξήγητα και ακόμη χειρότερο για εμάς... Να εξηγήσουμε γιατί ο Δημιουργός μας υποβάλλει σε τέτοιες δοκιμασίες ενός ανελέητου πόνου...
Το έμαθες κι εσύ όμως όπως κι εγώ. Οχι, δεν διαβάσαμε κάποιο βιβλίο με κιτρινισμένες σελίδες. Διαβάσαμε το βιβλίο της ζωής όμως. Κι εκεί μάθαμε πολλά...Απόψε, με έκανες να νιώσω τη διαδρομή σου, να ψελλίσω ένα γιατί ,προς τα άνω... Να αναρωτηθώ πάλι, γιατί Θεέ μου; Ο δικός σου άγγελος, αυτός που σε καθοδηγεί από εκεί, γιατί σε καθοδηγεί και να είσαι σίγουρος γι αυτό, τράβηξε το δικό του μοναχικό και κουραστικό δρόμο, συμβολή στη δική σου πορεία, στη δική μου πορεία, στην πορεία όλων μας για να γίνουμε καλύτεροι και να μάθουμε να εκτιμούμε όσα μέχρι κάποιο σημείο δεν εκτιμούσαμε...
Γι αυτό να είσαι περήφανος για εκείνον. Ηταν δάσκαλός σου φίλε, έστω κι αν δε σου έδωσε στοιχεία γνώσης. Σε κατέστησε γνώστη του κεφαλαίου του βιβλίου που μας διδάσκει για τις αλήθειες της ζωής. Κι αυτό είναι ανεκτίμητο για εσένα , για εμένα, για όλους εμάς. Να είσαι σίγουρος πως από εκεί που είναι, βλέπει κι εκείνο το παλιό σχολείο που βρεθήκαμε κι ατενίζαμε τον Ευβοϊκό. Και μην αμφιβάλλεις πως θα εύχεται για εμάς. Να είσαι απόλυτα σίγουρος. Κι αυτό θα το κάνει γιατί είναι πάναγνος, σαν άγγελος που είναι. Θέλω να σου πω πως είμαι κι εγώ ευχαριστημένος επειδή σου μετέδωσα λίγες αξίες ζωής, όταν συναντήθηκαμε στις αίθουσες του Γυμνασίου της Ραφήνας. Καληνύχτα φίλε.
Οταν έμαθα από τη Ματίνα τι είχε συμβεί σε σένα, πάγωσα. Κατάλαβα πως εκείνο το χαμόγελό σου είχε μεταλλαχτεί σε δάκρυ πικρό. Ετσι συμβαίνει όταν οι αγαπημένοι μας ξεκινούν για απρόσμενες και ξαφνικές διαδρομές προς την αχερουσία. Κι εμείς μένουμε εδώ, προσπαθώντας να εξηγήσουμε τα ανεξήγητα και ακόμη χειρότερο για εμάς... Να εξηγήσουμε γιατί ο Δημιουργός μας υποβάλλει σε τέτοιες δοκιμασίες ενός ανελέητου πόνου...
Το έμαθες κι εσύ όμως όπως κι εγώ. Οχι, δεν διαβάσαμε κάποιο βιβλίο με κιτρινισμένες σελίδες. Διαβάσαμε το βιβλίο της ζωής όμως. Κι εκεί μάθαμε πολλά...Απόψε, με έκανες να νιώσω τη διαδρομή σου, να ψελλίσω ένα γιατί ,προς τα άνω... Να αναρωτηθώ πάλι, γιατί Θεέ μου; Ο δικός σου άγγελος, αυτός που σε καθοδηγεί από εκεί, γιατί σε καθοδηγεί και να είσαι σίγουρος γι αυτό, τράβηξε το δικό του μοναχικό και κουραστικό δρόμο, συμβολή στη δική σου πορεία, στη δική μου πορεία, στην πορεία όλων μας για να γίνουμε καλύτεροι και να μάθουμε να εκτιμούμε όσα μέχρι κάποιο σημείο δεν εκτιμούσαμε...
Γι αυτό να είσαι περήφανος για εκείνον. Ηταν δάσκαλός σου φίλε, έστω κι αν δε σου έδωσε στοιχεία γνώσης. Σε κατέστησε γνώστη του κεφαλαίου του βιβλίου που μας διδάσκει για τις αλήθειες της ζωής. Κι αυτό είναι ανεκτίμητο για εσένα , για εμένα, για όλους εμάς. Να είσαι σίγουρος πως από εκεί που είναι, βλέπει κι εκείνο το παλιό σχολείο που βρεθήκαμε κι ατενίζαμε τον Ευβοϊκό. Και μην αμφιβάλλεις πως θα εύχεται για εμάς. Να είσαι απόλυτα σίγουρος. Κι αυτό θα το κάνει γιατί είναι πάναγνος, σαν άγγελος που είναι. Θέλω να σου πω πως είμαι κι εγώ ευχαριστημένος επειδή σου μετέδωσα λίγες αξίες ζωής, όταν συναντήθηκαμε στις αίθουσες του Γυμνασίου της Ραφήνας. Καληνύχτα φίλε.
Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010
Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010
Bιβλία για νέους
Δείτε παρακάτω.. Την παρουσίαση βρήκα στο ιστολόγιο 36dimotiko.blogspot.com.
βιβλιοπαρουσιαση δεκεμβριος 2010
View more presentations from Elef Kent.
Ο καλός δάσκαλος...
Αντέγραψα από το ιστολόγιο gerontakos τα παρακάτω, αφού τα βρήκα ενδιαφέροντα...
Τα τέσσερα γνωρίσματα
του καλού δασκάλου
Με ποιά κριτήρια άραγε θεωρούν έναν δάσκαλο καλό οι ίδιοι οι μαθητές των δημοτικών σχολείων; Το ίδρυμα Μπιλ και Μελίντα Γκέιτς χρηματοδοτεί στις ΗΠΑ μία φιλόδοξη δημοσκοπική έρευνα η οποία έχει ως στόχο του να ξεχωρίσει την… ήρα από το στάχυ των αμερικανών εκπαιδευτικών στα περίπου 15.000 δημόσια δημοτικά της χώρας αναφέρει το tovima.gr (13/12/2010).
Οι στατιστικολόγοι που μελέτησαν τα πρώτα αποτελέσματα κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι πιο επιτυχημένοι κι αποτελεσματικοί δάσκαλο, σύμφωνα με τη γνώμη των μικρών μαθητών, έχουν τέσσερα κοινά σημεία :
Οι στατιστικολόγοι που μελέτησαν τα πρώτα αποτελέσματα κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι πιο επιτυχημένοι κι αποτελεσματικοί δάσκαλο, σύμφωνα με τη γνώμη των μικρών μαθητών, έχουν τέσσερα κοινά σημεία :
1. Δεν χάνουν χρόνο. Την ώρα του μαθήματος αναπτύσσουν μεθόδους οι οποίες κρατάνε τους μαθητές τους σε εγρήγορση από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό.
2. Διδάσκουν τον αυτοέλεγχο. Μετά από καθοδήγηση και υπό διακριτική εποπτεία, τα παιδιά διορθώνουν μόνα πολλά από τα λάθη τους
3. Λύνουν τις απορίες με «χίλιους» τρόπους. Οι καλύτεροι δάσκαλοι έχουν την ικανότητα να επεξηγούν το μάθημα τους με πολλούς, και μάλιστα συχνά διασκεδαστικούς τρόπους
4. Λένε όχι στην «σκλαβιά των διαγωνισμάτων». Καλός δάσκαλος είναι αυτός που δεν προσαρμόζει το καθημερινό μάθημα στον στόχο να γράψουν καλά οι μαθητές στα γραπτά διαγωνίσματα, απροειδοποίητα ή τακτικά. Εξάλλου έρευνες δείχνουν ότι όσοι δάσκαλοι βασίζουν το έργο τους στα τεστ «βγάζουν» μαθητές με μέτριες επιδόσεις.
Πάνω από 3.000 δάσκαλοι δημόσιων δημοτικών σχολείων επτά μεγάλων πόλεων των ΗΠΑ μπήκαν στο μικροσκόπιο της συγκεκριμένης έρευνας. Η διαδικασία ήταν απλή: σε μαθητές των πόλεων Σάρλοτ, Ντένβερ, Ντάλας, Τάμπα, Μέμφις, Νέας Υόρκης και Πίτσμπεργκ δόθηκε ένα εμπιστευτικό ερωτηματολόγιο σχετικά με τις επιδόσεις των εκπαιδευτικών. Οι χιλιάδες μικροί μαθητές έπρεπε, ανώνυμα, να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο αυτό, κρίνοντας το έργο των δασκάλων τους, χωρίς να φοβούνται ότι υποστούν οποιεσδήποτε συνέπειες.
2. Διδάσκουν τον αυτοέλεγχο. Μετά από καθοδήγηση και υπό διακριτική εποπτεία, τα παιδιά διορθώνουν μόνα πολλά από τα λάθη τους
3. Λύνουν τις απορίες με «χίλιους» τρόπους. Οι καλύτεροι δάσκαλοι έχουν την ικανότητα να επεξηγούν το μάθημα τους με πολλούς, και μάλιστα συχνά διασκεδαστικούς τρόπους
4. Λένε όχι στην «σκλαβιά των διαγωνισμάτων». Καλός δάσκαλος είναι αυτός που δεν προσαρμόζει το καθημερινό μάθημα στον στόχο να γράψουν καλά οι μαθητές στα γραπτά διαγωνίσματα, απροειδοποίητα ή τακτικά. Εξάλλου έρευνες δείχνουν ότι όσοι δάσκαλοι βασίζουν το έργο τους στα τεστ «βγάζουν» μαθητές με μέτριες επιδόσεις.
Πάνω από 3.000 δάσκαλοι δημόσιων δημοτικών σχολείων επτά μεγάλων πόλεων των ΗΠΑ μπήκαν στο μικροσκόπιο της συγκεκριμένης έρευνας. Η διαδικασία ήταν απλή: σε μαθητές των πόλεων Σάρλοτ, Ντένβερ, Ντάλας, Τάμπα, Μέμφις, Νέας Υόρκης και Πίτσμπεργκ δόθηκε ένα εμπιστευτικό ερωτηματολόγιο σχετικά με τις επιδόσεις των εκπαιδευτικών. Οι χιλιάδες μικροί μαθητές έπρεπε, ανώνυμα, να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο αυτό, κρίνοντας το έργο των δασκάλων τους, χωρίς να φοβούνται ότι υποστούν οποιεσδήποτε συνέπειες.
Διαγώνισμα Άλγεβρας Α΄ Λυκείου
Δείτε παρακάτω ένα προτεινόμενο διαγώνισμα για την Άλγεβρα της Α΄ Λυκείου. Το διαγώνισμα προτείνεται από συνάδελφο στο δικτυακό τόπο mathematica.gr
Το διορατικό εγκεφαλικό της Τζιλ Μπόλτι Τέηλορ
Αφού κλείστε τη μουσική του ιστολόγιου ( πάνω δεξιά ) δείτε αυτό το βίντεο. Το βρήκα ενδιαφέρον.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)