Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Η κατάθλιψη στη δουλειά σας: Πώς θα την αντιμετωπίζετε;


Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το ενδιαφέρον άρθρο.

Τα παιδιά συλλαβίζουν ψηφιακά!

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το άρθρο από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.

Top-100 downloads of free software

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε έναν κατάλογο από δωρεάν προγράμματα.

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Θέματα Αλγεβρας Α ΄Λυκείου

Δείτε παρακάτω θέματα Αλγεβρας Α΄ Λυκείου στα οποία διαγωνίστηκαν μαθητές του σχολείου. Το λύκειο βρίσκεται στην περιοχή της Αν. Αττικής.


Aπουσίες μαθητών αθλητών

Δείτε παρακάτω την Υπουργική απόφαση σύμφωνα με την οποία μπορεί να μη ληφθούν υπόψη απουσίες μαθητών που είναι ταυτόχρονα και αθλητές. Μην την ερμηνεύσετε όπως θέλετε όμως...


Στο βάθρο των νικητών η γυναίκα τούτη...


Τούτη ηγυναίκα που είχε τη δική της συμμετοχή στο Μαραθώνειο της περασμένης Κυριακής μη μου πείτε πως δεν έπρεπε να βρίσκεται στο βάθρο των νικητών;;; Τη φωτό πήρα από το δικτυακό τόπο in.gr

Έκθεση για τη ναυτιλία

Αναρτώ παρακάτω , για τους μαθητές της Γ΄ Τάξης του σχολείου μας, το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας που αναφέρεται στη γραφή μιας έκθεσης. Φυσικά η σύνταξη της έκθεσης είναι προαιρετική.


Ωρες και ημέρες που δέχονται τους γονείς οι καθηγητές του Γυμνασίου Μαραθώνα

Δείτε παρακάτω τις ημέρες και τις ώρες που δέχονται τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών τους οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Μαραθώνα.





TEDxAthens: Δέκα ιδέες για καλύτερη εκπαίδευση

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ.

Eθισμός των νέων από το διαδίκτυο: Απόδραση η παθολογική συμπεριφορά.

Παρακάτω διαβάστε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο της κ. Θεώνης Αποστολοπούλου που είναι Ψυχολόγος. Την κ. Αποστολοπούλου ευχαριστώ πολύ για την άδειά της να το αναρτήσω εδώ. Αρχικά το είχε δημοσιεύσει στο έντυπο "έχετε μήνυμα" της "τηλεφωνικής συμβουλευτικής υπηρεσίας" για τα σχολεία. Σύσταση προς αναγνώστες-τριες: Μην το προσπεράσετε δίχως να το διαβάσετε.


Kρύο και χτες και σήμερα.

 Χτες βράδυ στο Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου με τη θερμοκρασία να βρίσκεται στους 6 βαθμούς Κελσίου. Μόλις είχε έρθει το τραίνο από Χαλκίδα.


Μα κρύο και σήμερα. Μα μια ζεστή "καλημέρα" μου την είπε το ένα από τα δυό κουτάβια μου... Αν και ήταν νύχτα σαν άνοιξα την πόρτα και έρριχνε ψιλή βροχή ενώ επικρατούσε ψοφόκρυο, το κουτάβι με περίμενε έξω από την πόρτα. Συναισθήματα....Πόσοι άνθρωποι μπορούν να δώσουν;;;

Γιατί η Φινλανδική εκπαίδευση θεωρείται η καλύτερη του κόσμου;

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το σχετικό άρθρο που βρήκα στο διαδίκτυο.

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

Mεγαλείο ψυχής...

Δε πίστευα σε όσα άκουγα απόψε...Ή μάλλον σε όσα διάβαζα....Τι παιχνίδια μας παίζει η ζωή αλήθεια!!! Πριν κάποιους μήνες έκανα φίλη στο facebook μια κυρία, πλέον,  με την οποία είμαστε συμμαθητές στα χρόνια της νιότης μας. Μια γυναίκα που δεν έχω συναντήσει τελευταία , αφού μένει πολύ μακριά από την Ελλάδα. Διατηρεί βεβαίως  τα χαρακτηριστικά μιας ευγενικής ομορφιάς που είχε και τότε......Χαμογελαστή τώρα όπως και τότε. Όπως τη βλέπω τουλάχιστον στις φωτό που έχει αναρτήσει...
Απόψε μιλήσαμε. Καταθέσαμε γεγονότα και στιγμές της ζωής μας. Της διατύπωσα με αρκετή περίσκεψη μια ερώτηση που με "βασάνιζε"....". Έβλεπα τον άντρα της συνέχεια καθιστό στις διάφορες φωτό. Υπέθεσα την ύπαρξη προβλήματος και δεν έπεσα έξω....Ο άνθρωπος είναι σε αναπηρικό καροτσάκι, όπως η φίλη μου επιβεβαίωσε....
Μια σφαίρα σ΄έναν ακήρυχτο εμφύλιο, αρχικά, τον έχει καθηλώσει από τα 19 του χρόνια στο καροτσάκι...με ό,τι συνεπάγεται αυτό.... Ο άνθρωπος βρίσκεται   ήδη στα μέσα της δεκαετίας των 50...Μια ζωή με τους δικούς της περιορισμούς!!!
Κι εκείνη η φίλη μου και συμμαθητριά μου... Εκείνη τον αγαπούσε τόσο πολύ που τον παντρεύτηκε ενώ ηταν στο καροτσάκι!!! Ξέροντας τι σημαίνει αυτό. Ξέροντας τις μεγάλες δυσκολίες...Υποκλίθηκα απόψε στο μεγαλείο της ψυχής της. Έκανα αναπόφευκτα συγκρίσεις...Καλή μου φίλη απ το σχολειό εκείνο, πόσο τυχερός πρέπει να είναι εκείνος, εννοώ το σύντροφό σου. Μα θεωρώ τυχερή κι εσένα...Που ξέφυγες από τη μετριότητα, το συμφέρον, τη συνήθεια και έδωσες στη γυναικεία σου φύση μεγαλείο Θεού!!! Να ξέρεις πως από την αποψινή νύχτα σε θεωρώ αξία ζωής. Να ξέρεις,  υποκλίνομαι στο μεγαλείο σου!!!

Νέα ήθη στον δημόσιο διάλογο;

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα που υπογράφει η Πόπη Διαμαντάκου από ΤΑ ΝΕΑ.

Ωράριο λειτουργίας Γυμνασίου Μαραθώνα

Παρακάτω αναγράφεται το ωράριο λειτουργίας του σχολείου μας (Γυμνασίου Μαραθώνα) 


1η ώρα       08.15-09.00
Διάλειμμα   09.00-09.05

2η ώρα       09.05-09.50
Διάλειμμα   09.50-10.00

3η ώρα       10.00-10.45
Διάλειμμα   10.45-10.55

4η ώρα       10.55-11.35
Διάλειμμα   11.35-11.40

5η ώρα       11.40-12.20
Διάλειμμα   12.20-12.25

6η ώρα       12.25-13.05
Διάλειμμα   13.05-13.10

7η ώρα       13.10-13.50

Η ιδιοφυΐα έρχεται μετά τα 40

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από ΤΟ ΒΗΜΑ.

Kαλημέρα φίλε.

Καλημέρα φίλε. Καλημέρα στο Ατσιπόπουλο. Ωρα καλή στο διάβα της μέρας σου.

Tου Αγ. Φιλίππου σήμερα.

Η εκκλησία του Αγ. Φιλίππου στη Θηριόπετρα Αλμωπίας.


 Αποψη της Θηριόπετρας από το όρος Πίνοβο. Στο βάθος το χωριό Φούστανη.

Του Αγ. Φιλίππου σήμερα. Γιορτάζει η εκκλησία του μικρού χωριού στη παραμεθόριο που έζησα εκεί πριν 28 χρόνια περίπου. Θυμάμαι...οι μνήμες ατόφιες παραμένουν...Χρόνια πολλά στη Θηριόπετρα λοιπόν, χρόνια πολλά στους τότε μαθητές μου που γιορτάζουν και χαιρετισμούς στο σεβαστό μου Ιερέα του χωριού που ατέρμονες ήταν οι συζητήσεις μας για πολλά....

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

Δίχως τίτλο...δίχως λόγια...

Φίλε καλησπέρα....
Μη μιλάς αν θές...
Νιώσε την ομορφιά ενώ ακούς τη σιωπή...
Νιώσε τη σημασία της γαλήνης...
Συμμάχησε με την αλήθεια...
Έτσι έπρεπε να κάνω κι εγώ...
Και το έκανα...
Καληνύχτα φίλε...

639 € για τους νεοδιόριστους

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από το ΕΘΝΟΣ. Εύγε σε όσους αποφάσισαν τα 639€ να είναι πρώτος μισθός...

Περί δημοψηφισμάτων και άλλων δημοκρατικών δεινών

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη.

Η ιστορική περιπέτεια συνεχίζεται

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το ενδιαφέρον άρθρο του Νίκου Ξυδάκη.

Πρόβλημα για μαθητές Α΄ Γυμνασίου

Μια δασκάλα είπε στην τάξη της: "Φέτος η ηλικία μου είναι πολλαπλάσιο του 7, ενώ του χρόνου θα είναι πολλαπλάσιο του 9. Ποιό είναι το άθροισμα των ψηφίων του αριθμού που δείχνει φέτος την ηλικία μου;"

Πρόβλημα για μαθητές Α΄ Γυμνασίου

Ο Δημήτρης πρόσθεσε όλους τους αριθμούς από το 1  μέχρι και το 11 και βρήκε άθροισμα 56. Κάνοντας τον έλεγχο διαπίστωσε πως δεν πρόσθεσε έναν αριθμό. Ποιον αριθμό δεν πρόσθεσε;
(Από διαγωνισμό της ΕΜΕ)

Μέρες παράξενες, θαυμάσιες μέρες...

Δέσου καλά στο κατάρτι και ασ' τις σειρήνες
να σε φωνάζουν, να σου τάζουν πολλά
άσε τα χρόνια, άσε τους μήνες
να σε γεράσουν όπως ξέρουν καλά
άσε τις μέρες αυτές να σε γεμίσουν φωτιά
έχουνε μνήμη καλή και μας χρεώνουν
μας στέλνουν πίσω της μετάνοιας τα χαρτιά
μας αγαπούν και μας τελειώνουν.

Μέρες παράξενες, θαυμάσιες μέρες
θα μείνω εδώ δεν έχω που να κρυφτώ.
Μέρες παράξενες, θαυμάσιες μέρες
δε προλαβαίνω ούτε καν να σκεφτώ.

Γι' αυτό σου λέω είναι βαριά τιμωρία
να θέλει η νιότη σου να τρέξει μπροστά.
Πείσε την πρώτα ότι δε κάνει αγγαρεία
κι ύστερα τράβα απ' αυτήν χωριστά.
Τρέχα και βρές τις μεγάλες φοβέρες
έχουν κουρνιάσει μες στις ψυχές
και τραγουδούν τις παράξενες μέρες
δίπλα στις τύψεις και οι ενοχές
γίνανε λόγια απλά κι αυτές με φαντασία
γι' αυτό περίεργα απόψε, δε στο 'πα
δεν ικετεύουνε πια γι' αθανασία
με προσευχές και παράξενα κόλπα.
Μη ξεχνάς και μη κερνάς αδικία
τώρα πια ανθρώπους και στιγμές
κράτα στην πάρτη σου τη πιο μεγάλη κακία
είναι θαυμάσιες οι μέρες αυτές. 


Στίχοι από το τραγούδι που τραγούδησαν οι Active members. Στίχοι που μ΄αρέσουν...
Διαβάστε παρακάτω την εισήγηση των συναδέλφων Γ. Θωμαΐδη Σχ. Συμβούλου Θεσ/νίκης και Α. Καλφοπούλου στο τελευταιο συνέδριο της ΕΜΕ. Παρουσιάζει ενδιαφέρον.



Διδακτικά μοντέλα βασικών θεωρημάτων του απειροστικού λογισμού.

Διαβάστε παρακάτω τη σχετική εισήγηση στο συνέδριο της ΕΜΕ του συναδέλφου Γιάννη Πλατάρου. Τη βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα.


Η κατσίκα και η στάνη: Αξιοποίηση του λογισμικού χελωνόκοσμός στην επίλυση προβλήματος

Διαβάστε παρακάτω την εισήγηση των καλών συναδέλφων Ντριάνκου Σωκράτη και Σταματόπουλου Γιάννη στο συνέδριο της ΕΜΕ που λήγει σήμερα.


Σημεία εισήγησης Πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου στο Υπουργικό Συμβούλιο

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε σημεία της εισήγησης του Πρωθυπουργού κ. Λουκά Παπαδήμου στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Η ηχορρύπανση πλήττει τον εγκέφαλο των μαθητών και επιβαρύνει την ψυχική τους υγεία

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε σχετικά.

«Προσβολή προσωπικότητας» η αφαίρεση προσωπικών σημειώσεων

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ.

Το διάβασμα με τους γονείς βελτιώνει τις σχολικές επιδόσεις

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ.

Ιδού η ζωγραφική της Ευρώπης 15.000 έτη πριν

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε τη σχετική είδηση από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ.

Θεατρική πεζοπορία

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το άρθρο του Κώστα Γεωργουσόπουλου από το "βιβλιοδρόμιο" της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ.

Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2011

Απόψε και αύριο και μεθαύριο...

Απόψε θα γλεντήσουμε όπως εμείς και η μαθηματική κοινότητα ξέρει...και μάλιστα στη μεγάλη αίθουσα της Φιλοσοφικής...Αλλως τε τα Μαθηματικά μια φιλοσοφία είναι , με μια άλλη θεώρηση. Κι εσύ φίλε σαν φύγεις αύριο για το Ατσιπόπουλο... να πάρεις μαζί σου τις κουβεντούλες, τα καλαμπούρια, τους προβληματισμούς μας και τις συνεπαγωγές...των συναντήσεων του συνεδρίου μας...Ξέρεις φίλε...μου πέρασε μια σκέψη από το νου....καθώς θυμήθηκα ένα δικό μου νυχτερινό ταξίδι για εκεί... Δε ρωτάς αν έχει θέση και για μένα;;; Θυμάμαι πως όποτε πέρναγα από εκεί που μένεις τώρα ξεκουράζονταν η σκέψη μου. Μα και κάτι άλλο. Απόψε και αύριο και μεθαύριο οι σκέψεις μας θα γυροφέρνουν γύρω από τους αριθμούς... Διαφωνείς μήπως;

Η αφετηρία της Μαραθώνιας διαδρομής σήμερα το μεσημέρι

Οι φωτό τραβήχτηκαν από τον admin σήμερα το μεσημέρι 12/11/2011 από το χώρο της αφετηρίας της Μαραθώνιας διαδρομής και ενώ συνεχίζοντο οι εργασίες για τη διεξαγωγή του αυριανού Κλασσικού Μαραθωνίου της Αθήνας.


Σημαίες της Ελάδας δίπλα από το χώρο αφής της φλόγας.


Σημαίες διαφόρων κρατών, στο πλάι της αφετηρίας.



Και ο προβολέας του Σταδίου του Μαραθώνα δίπλα.



Δοκιμή αφής της φλόγας.



Κοντινό πλάνο.




Το γεφυράκι που ενώνει τη κωμόπολη με το χώρο της αφετηρίας και το οποίο παλιά ήταν δρόμος




Φωτο τραβηγμένη από το ύψωμα του Αγ. Νεκταρίου.





Από το ίδιο ύψωμα ο χώρος της αφετηρίας.




Και ο κύκλος της πεζότητας έχει τις δικές του εφαπτόμενες...( W.C. για χρήση των μαραθονοδρόμων )

Τα τρία σύνδρομα της μοίρας μας

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το άρθρο του Π.Κ. Ιωακειμίδη.

Αυξήθηκαν οι επιθέσεις στο Ίντερνετ ελέω… οικονομικής κρίσης

Διαβάστε το δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης.

Ισως κάτι έχει αλλάξει

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον  τίτλο της ανάρτησης το άρθρο του Αλέξη Παπαχελά από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

To Συνέδριο της ΕΜΕ.

Συνεχίζονται σήμερα και λήγουν αύριο το μεσημέρι οι εργασίες του Συνεδρίου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Ετσι ο admin αυτού του ιστολόγιου θα απουσιάζει όντας εκεί και οι αναρτήσεις του θα είναι ελάχιστες. 
Φίλοι από το Λασήθι, το Ηράκλειο και το Ρέθυμνο ως τη Θεσσαλονίκη χάρηκα πάρα πολύ που σας είδα και τα είπαμε. Εχουμε βεβαίως ραντεβού το βράδυ στη μεγάλη αίθουσα της Φιλοσοφικής. Να ακούσουμε και τα ανέκδοτα του Μπόλη...Να είμαστε καλά όλοι μας!!!

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011

Εκδηλώσεις του ιδρύματος ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και ενημερωθείτε για τις εκδηλώσεις του ιδρύματος ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ.

Ποιος φοβάται τα μαθηματικά;

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ.

Η παιδεία εναντίον της φτώχειας

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ.

Προστασία από τα «PC - ζόμπι»

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Γράμμα σ΄ ένα νέο δάσκαλο

Γράμμα σ’ ένα νέο δάσκαλο

του Βασίλη Καραποστόλη , καθηγ. Πολιτισμού & Επικοινωνίας Πανεπ. Αθηνών)
Οι σημερινές προκλήσεις 
 
Αγαπητέ μου συνάδελφε,
Δεν σε γνωρίζω προσωπικά, ξέρω όμως αρκετά για την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι. Από πέρυσι που διορίστηκες στο δημοτικό σχολείο αυτού του χωριού -είναι από τα λίγα που κρατάνε ακόμη- διαπίστωσες πως θα δυσκολευόσουν πολύ με τα έξοδά σου. Ο μισθός σου ψαλιδίστηκε, γεγονός που σε καίει όλο και περισσότερο. Δεν θα συζητήσουμε όμως εδώ για το πόσο επώδυνο και άδικο είναι αυτό. Αν σου γράφω αυτό το γράμμα, είναι για να σου θέσω ανοιχτά ένα άλλο ζήτημα που το θεωρώ εξίσου σοβαρό. Εννοώ τη μετάγγιση της δυσαρέσκειάς σου στους μαθητές.
Θα το πω ευθέως και με όλο τον κίνδυνο να παρεξηγηθώ: στον δάσκαλο απαγορεύεται όχι βέβαια η απογοήτευση, αλλά το να κάνει επάγγελμα τη διάδοσή της. Δεν έχει το δικαίωμα να παρουσιάζεται στην τάξη του σαν ένας κακοπαθημένος χωρίς ελπίδες, γιατί οι μικροί μαθητές που τον βλέπουν διαβάζουν στο πρόσωπό του μιαν αποτυχία που δεν είναι μόνο δική του, είναι όλων, όλης της κοινωνίας, όλης της προσπάθειας που υποτίθεται ότι κάνει η ανθρωπότητα για να είναι πιο ανθρώπινη. Είναι παιδιά αυτά που σε παρατηρούν, μην το ξεχνάς. Πράγμα που σημαίνει ότι εσύ μπορείς μεν να δυσαρεστείσαι ή να οργίζεσαι με την κρίση, δεν μπορείς όμως να προκαταλαμβάνεις εντελώς την εμπειρία των μικρών ακροατών σου. Πιθανόν στη ζωή τους να υποστούν ακόμη χειρότερα, να τους λείψει ακόμη και το ψωμί. Επίτρεψέ μου όμως να σου θυμίσω ότι δουλειά σου δεν είναι τόσο να τους μάθεις πώς θα διεκδικούν το ψωμί όσο το πώς θα σκέπτονται, και σκέψη σημαίνει πρώτα απ’ όλα να διακρίνουν τα όμοια από τα ανόμοια και να ξεχωρίζουν το κύριο από το δευτερεύον. Ενδέχεται, αργότερα, να θέσουν ως κύριο μέλημά τους την ελευθερία και μετά το ψωμί, ή το αντίστροφο. Είναι δική τους πάντως υπόθεση αυτή – εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να τους πείσεις ότι αξίζει τον κόπο να σκέπτεται κάποιος, να κατανοεί και να κρίνει.
Μοιραία γλιστράω σε αφορισμούς, δεν μου διαφεύγει αυτό. Το πρόβλημα όμως είναι επείγον και ο χρόνος πιέζει για να συνεννοηθούμε. Η αιτία που ο τόνος μου είναι ανήσυχος είναι η τάση αρκετών συναδέλφων σου, εκδηλωμένη πρόσφατα (συμβαίνει εξάλλου το ίδιο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης), να περνάνε την πόρτα του σχολείου με κατεβασμένα τα μούτρα και να παραμένουν έτσι και μέσα στην αίθουσα. Οσο κι αν συμμερίζομαι τις οικονομικές στενοχώριες τους, με λυπεί που δεν βλέπουν στα πρόσωπα των μαθητών τον ερχομό του πραγματικά Καινούργιου, την αθωότητα για χάρη της οποίας θα ήταν σκόπιμο να συγκρατηθούν, να μην πουν με απόγνωση ότι ένα κι ένα κάνουν μηδέν, να ξεπεράσουν την πικρία τους στο όνομα μιας νέας αρχής. Πράγματι, όταν βρισκόμαστε κοντά σε παιδιά, μας φαίνεται μερικές φορές ότι είναι δυνατόν να ξεκινήσουμε κι εμείς τη ζωή μας από την αρχή. Πρέπει να το πιστεύει αυτό ένας δάσκαλος, πρέπει να το νιώθει, διαφορετικά ας ψάξει για άλλη εργασία. Οποιος στέκεται αντίκρυ στα παιδιά, οφείλει να παίρνει κάτι από την ευπιστία τους, την ίδια στιγμή που εκείνος τους δίνει την επιφύλαξη και την ικανότητα για κριτική.
Θα μου πεις, και με το δίκιο σου, ότι για να το κατορθώσει αυτό σήμερα ένας δάσκαλος, και ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, είναι πιο δύσκολο παρά ποτέ. Γιατί η κοινωνία τού υποβίβασε το κύρος του και η οικογένεια του υπονόμευσε την πειθώ του. Συμφωνώ με την ένστασή σου. Και επαυξάνω μάλιστα, λέγοντας πως οι γονείς από τη μια σού αναθέτουν την εκπαίδευση των παιδιών τους (όπως εκείνοι την εννοούν) και από την άλλη σού δείχνουν πως δεν σε εμπιστεύονται και πολύ. Γεγονός που το πιάνουν στον αέρα τα ανήλικα, κι από εκεί αρχίζουν όλα όσα ζεις καθημερινά: οι πρώιμες ευθιξίες των παραχαϊδεμένων μαθητών (αυξάνονται ακόμη και στην επαρχία), οι δυστροπίες των ατίθασων, οι αυθάδειες των αυριανών βανδάλων.
Έργο πολλαπλό
Είσαι μόνος επομένως. Κυκλωμένος από την απροσεξία των μικρών και από τη δυσπιστία των μεγάλων. Καλείσαι παρ’ όλα αυτά να επωμισθείς ένα έργο πολλαπλό. Καθήκον σου είναι να προστατεύσεις τα παιδιά από τον κόσμο και συγχρόνως να προστατεύσεις τον κόσμο από τα παιδιά, που λόγω της άγνοιάς τους θα μπορούσαν να γίνουν, μεγαλώνοντας, οι τυφλοί καταστροφείς του. Και μήπως προς τα εκεί δεν οδεύουμε; Το φτύσιμο του κόσμου είναι ένα εφηβικό παιγνίδι που γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Εσύ όμως το αναχαιτίζεις όσο μπορείς αυτό. Εσύ είσαι που αποσπάς μια άγουρη ύπαρξη από τα εφήμερα και την τοποθετείς μέσα στο εύρος του χρόνου. Θα ’πρεπε να νιώθεις χαρά και περηφάνια γι’ αυτό, και είμαι σίγουρος ότι κάποιες στιγμές έχεις ήδη νιώσει έτσι. Καταλαβαίνεις ότι όλα αυτά που ανέλαβες δεν πληρώνονται με τίποτα. Θα είναι, φοβάμαι, πάντα πολύ στενοκέφαλη η κοινωνία για να αμείψει αρκετά εκείνους που παλεύουν με τα αόρατα.


Φυσικά, δεν σου μένει παρά να αγωνιστείς για έναν καλύτερο μισθό, ζήτησέ τον λοιπόν, απαίτησέ τον, προσπάθησε όμως, παράλληλα, να φέρεις στον νου σου και κάποιους άλλους στον ίδιο ρόλο με σένα, άλλοτε, που τους παράσερνε το δασκαλίκι τόσο, ώστε να ξεχνάνε και τα κομμένα τους επιδόματα και την κούρασή τους και το ίδιο το σπίτι τους ακόμη. Μάλλον θα το έβρισκες εξωφρενικά ντεμοντέ να ξαναδιαβάσεις το «Ωχ! βασανάκια» του Παπαδιαμάντη με τον παλιό εκείνο δάσκαλο των δεκατριών ωρών διδασκαλίας την ημέρα, αντιμέτωπο με τους «σκληροτράχηλους» μαθητές του, ή ακόμη να ξαναδείς τη «Ζούγκλα του μαυροπίνακα», με τον πεισματάρη δάσκαλο που δηλώνει ότι το να πλησιάσει τους άγριους εφήβους στην τάξη του είναι για κείνον μια «πρόκληση». Αλλοι καιροί εκείνοι. Αυτό δεν σου έρχεται να μου πεις; Και δεν είναι μια μισο-υπεκφυγή αυτό; Δεν είναι ψέμα αυτό που λέγεται, ότι από τα σχολεία, από την κοινωνία, εξαφανίστηκαν για πάντα οι ανθρώπινοι τύποι που τις δυσκολίες τις παίρνουν σαν πρόκληση; Θα ’θελα πολύ να σ’ ακούσω να μου λες ότι ναι, αυτό είναι ψέμα. Να μου πεις πως εσύ δεν είσαι από εκείνους που μαραζώνουν προτού ακόμη μαραζώσουν. Κι ότι υπάρχουν κι άλλοι με το ίδιο σθένος.

(Πηγή: "Καθημερινή" 29/10/2011)