Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Ασκήσεις για εξάσκηση στα ποσοστά.

1. Να γράψετε ως ποσοστά τα κλάσματα 4/5   και  3/4.

Λύση 

Κάνω τις διαιρέσεις και βρίσκω ότι 4 / 5  =  0,8 = 80%

Επίσης είναι 3 / 4  = 0,75 =  75%


2.  Να υπολογίστε  α. το 15% του 90,     β. το 60% του 35.

Λύση

Είναι 15% του 90 = 15 / 100 χ 90 = 1350 / 100 = 13,5

Είναι 60%  του 35 = 60 / 100 χ 35 = 2100 / 100 = 21



3.  Τι ποσοστό είναι τα 12€  για το ποσό των 60€.

Είναι το 12 / 60 =  0, 20  =  20%


4.  Να χαρακτηρίστε με Σ αν είναι σωστές και με Λ αν είναι λάθος τις παρακάτω ισότητες.

α.   60% = 3/5

β.   45% =  9 / 20

γ.  3 /4 = 74,5%

δ.  4 / 8 = 50%

ε.  1 / 2 = 50%

στ.  35% = 5 / 7

Απάντηση α-Σ,  β-Σ,  γ-Λ,  δ-Σ, ε-Σ, στ-Λ


5.  Αν ένα βιβλίο κόστιζε 40€  και ο βιβλιοπώλης μας το έδωσε τελικά με 34€, ποιο είναι το ποσοστό της έκπτωσης που μας έκανε; 

Λύση Το ποσό της έκπτωσης είναι 40€ - 34€  =  6€.

΄Ετσι το ποσοστό ( όχι ποσό )  της έκπτωσης είναι 6 / 40  =  0,15 = 15%


6.  Ενας σκληρός δίσκος Η/Υ κόστιζε αρχικά  90€  και το αγοράσαμε με έκπτωση 15%. Πόσα χρήματα δώσαμε τελικά; 

Λύση  Βρίσκω το ποσό της έκπτωσης που είναι 15%  χ  90 = 15 / 100 χ 90 =  1350 / 100 = 13,5€.

Αφού η έκπτωση είναι 13,5€ πληρώσαμε τελικά  90€ - 13.5€ = 76.50€


7.  Ένα είδος με αρχική αξία 200€ πουλήθηκε τελικά 180€.  Πόσο τοις εκατό έκπτωση έγινε;  Αν η έκπτωση ήταν το μισό από αυτή που έγινε ποια θα ήταν η τελική τιμή του είδους; 

Λύση.  Η έκπτωση ήταν 200€ - 180€  =  20€.  Ετσι το ποσοστό της έκπτωσης ήταν 20 / 200 = 10%.  Αν η έκπτωση ήταν το μισό αυτής που έγινε θα  ήταν 5%.  Ετσι η έκπτωση θα ήταν 5% χ 200€ = 10€ και το είδος θα πωλείτο 200€ - 10€ = 190€.

8. Αγοράσαμε μια ηλεκτρική συσκευή και αρχικά το κατάστημα μας έκανε έκπτωση στην αξία της 10%.  Στη συνέχεια το κατάστημα πρόσθεσε το ΦΠΑ που το ποσοστό του είναι 23%. Αν πληρώσαμε τελικά 276,75€ ποια ήταν η αρχική αξία του προϊόντος;

Λύση

1ος τρόπος

Αφού τα 276,75€ είναι το 123% της αξίας θα βρώ το 100% της αξίας

ως εξής   276,75 χ ( 100/123 ) = 225€.

Τα 225€ είναι το 90% της αρχικής αξίας του προϊόντος ( αφού αρχικά

έγινε έκπτωση 10% ). Έτσι το 100% είναι  225 χ ( 100 / 90 ) = 250€.

Δηλ. η αρχική αξία ήταν 250€.


2ος τρόπος

Αφού τα 276,75€ είναι το 123% της αξίας ( 100 + 23 ) θα βρούμε το 

1/100 που είναι 276,75  /  123  = 2,25€. 

Αφού το 1/100 είναι 2,25€ άρα τα 100/100 θα είναι 2,25 χ 100 = 225€.

Τα 225€ με βάση την εκφώνηση του προβλήματος είναι το 90/100

της αρχικής αξίας. Διαιρώ με το 90 και βρίσκω το 1/100 της αρχικής 

αξίας που είναι 2,50€. Αφού το 1/100 της αρχικής αξίας είναι 2,5€

άρα η αρχική αξία είναι 2,5€ χ 100 = 250€.





Τι είναι το βιβλίο, το διάβασμα και η βιβλιοθήκη;

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση απ το ιστολόγιο "Παιδείας εγκώμιον".

Φημισμένες βιβλιοθήκες, ανά τον κόσμο.

Δείτε εδώ εξαιρετικές φωτό.

Η Ελλάδα μπορεί να γίνει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Κατερίνας Σώχου.

Ενας γιατρός κρυμμένος... στα ρούχα μας

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Κώστα Δεληγιάννη.

Τα οικονομικά της συστημικής κατάρρευσης

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Μηνά Αναλυτή.

Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Οδηγός σπουδών των εκπαιδευτικών

Διαβάστε εδώ τον οδηγό σπουδών των εκπαιδευτικών, όπως τον έχει εκδώσει η UNESCO.

Τεστ αυτοαξιολόγησης της συναισθηματικής νοημοσύνης

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από το antikleidi.com

Το τίμημα της τελειότητας

Διαβάστε εδώ το ενδιαφέρον δημοσίευμα της Λένας Παπαδημητρίου.

Το ελληνικό παράδοξο στην επιστημονική έρευνα

Διαβάστε εδώ το ενδιαφέρον δημοσίευμα από ΤΟ ΒΗΜΑ.

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Ο χρόνος....

Η επιμορφώτριά μας στο σεμινάριο του Διορθόδοξου Κέντρου της Πεντέλης και πρώην Σχολ. Σύμβουλος κ. Αγάθη  Γεωργιάδου έγραψε προχτές στην ομάδα συζητήσεων του σεμιναρίου μας.

"Ο παρών χρόνος και ο παρελθών χρόνος
είναι ίσως και οι δύο παρόντες στο μέλλοντα χρόνο.."
(ΤS. Eliot, μτφρ Χ. Βλαβιανού)
οπότε ας μη λυπόμαστε για το χρόνο που "φεύγει". 
Σας ευχαριστώ  όλες και όλους για την όμορφη χτεσινή συντροφιά.

Πώς να δραπετεύσουμε απ' την κοιλάδα του θανάτου της εκπαίδευσης

Δείτε παρακάτω αυτό το ενδιαφέρον βίντεο,

Σκασιαρχείο.....

Δείτε εδώ μια ενδιαφέρουσα ταινία για εκπαιδευτικούς.

Ψυχοσωματικά: Πού και πώς χτυπά η κακή ψυχολογία

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση.

Θέματα διαγωνισμού του παραρτήματος Ημαθίας της ΕΜΕ

Διαβάστε εδώ τα θέματα και τις λύσεις του μαθηματικού διαγωνισμού για μαθητές Α΄ Γυμνασίου που οργάνωσε το παράρτημα Ημαθίας της ΕΜΕ.

Θέματα διαγωνισμού του παραρτήματος Δωδ/σου της ΕΜΕ

Δείτε εδώ τις εκφωνήσεις του διαγωνισμού ΙΠΠΑΡΧΟΣ που οργάνωσε το παράρτημα Δωδ/σου της ΕΜΕ, για μαθητές Α΄ Γυμνασίου.

Εκφωνήσεις και λύσεις του διαγωνισμού της ΕΜΕ

Κάντε κλικ εδώ και δείτε εκφωνήσεις και λύσεις του διαγωνισμού ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ της Ελλ. Μαθηματικής Εταιρείας.

Ο ΧΟΡΓΕ ΜΠΟΥΚΑΙ ΣΤΟ «ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση απ το ιστολόγιο " Παιδείας Εγκώμιον ".

Οι φυσικοί δεν είναι πιο έξυπνοι...

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Χριστίνας Σανούδου.

Οι «Ελβετίες» της Ομόνοιας

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Νίκου Βατόπουλου.

Η μοναξιά της χώρας

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Μαρίας Κατσουνάκη.

Οι άνθρωποι των θεών, οι θεοί των ανθρώπων

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Παντελή Μπουκάλα.

Οργισμένο κατηγορώ των εφήβων προς τους γονείς

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Σάντρας Βούλγαρη.

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Ο Alan Turing και η μίμηση του νου

Δείτε εδώ το βίντεο απ τη σχετική εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη.

Οι μαθητές από το Ζάννειο που χαράσσουν το μέλλον του ISS

Διαβάστε εδω το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

8 τρόποι για να «ανοίξετε» το μυαλό σας

Διαβάστε εδώ το πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα από ΤΟ ΒΗΜΑ.

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Χτες βράδυ....


Χτες αργά το βράδυ.....Ομολογώ πως με είχε κουράσει η χτεσινή μέρα και μάλιστα η........επιμόρφωση των βραδινών ωρών....Σαν άνοιξα τη μεγάλη δρύινη πόρτα του κέντρου μια αλλόκοτη ησυχία....Με ενοχλούσε η έντονη υγρασία.....Η ματιά έκανε το δικό της κύκλο....Πάντα με γοητεύουν οι κυκλικές πορείες....Περιέχουν μιαν άλλη ομορφιά......Διέκρινα τα μικρά φώτα του αυλόγυρου του μοναστηριού......Μέσα στην πέτρινη εκκλησία διέκρινα κάποια καντήλια....Αυτά που συμμαχούν με τις προσευχές ενός εκάστου........Και εκεί που προσπαθούσα να διαβώ ακέραιος τη γλυστερή αυλή, μια μορφή.....Καμπουρωτός.... ο ασπρομάλλης καλόγερος.....Μια άλλη μορφή ήταν....Εκοψα ταχύτητα....Ανοιγε τη πόρτα του κελιού του......Τον παρατηρούσα και το είδε.....Πιστεύω να μη με φοβήθηκε......Επιτάχυνα καθώς δεν ένιωσα βολικά......Θεώρησα πως εκείνη τη στιγμή γινόμουν πορθητής, έστω και άθελά μου, της νυχτερινής γαλήνης του....Και δεν είχα το δικαίωμα......Προχώρησα, κατέβηκα τα μαρμαρένια σκαλοπάτια και βγήκα στο πολύβουο δρόμο. Μπήκα στο αυτοκίνητο με έντονη μια απόχρωση προβληματισμού μου...."Θα καλογερέψεις....." μου είχαν πει....λίγο πριν. Και η δική μου αντιφώνηση....... "Δε ξέρω τι θα κάνω. Αλλά γηράσκω αεί διδασκόμενος". Αναψα τη μηχανή, έβαλα ένα όμορφο τραγούδι να ακούσω απ το cd, και ξεκίνησα την ανηφορίτσα προς τη μεγάλη πλατεία της Πεντέλης.
"Υγρό το βράδυ σκυθρωπό, αργεί να ξημερώσει........" άκουγα απ το τραγουδιστή....
"Στο δρόμο να 'χουνε γιορτή ω, ω, ω.........."
Τα φώτα των αυτοκινήτων με καλούσαν σε εγρήγορση.....
Κι είχα αρκετό δρόμο για να φτάσω στο Μαραθώνα!!!!!

Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015

Γιατί μία ώρα έχει 60 λεπτά και μία ημέρα 24 ώρες

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το δικτυακό τόπο antikleidi.com

Χωρίς αλήθεια το μέλλον είναι η κόλασι

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Στέλιου Ράμφου.

Ο πολιτισμός σε νευρική κρίση

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Τάκη Θεοδωρόπουλου

Καταιγίδα διδακτορικών στα ελληνικά ιδρύματα

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Απόστολου Λακάσα.

Η γήρανση δεν είναι κρίση, αλλά ευκαιρία

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Η τέχνη του αυθορμητισμού και οι δύο ασιατικές σχολές σκέψης

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα απ τους New York Times.

Ο Μαθηματικός...

Ο μαθηματικός ζει πολύ και ζει νέος. Τα φτερά της ψυχής δεν αποκόπτονται τόσο σύντομα, ούτε οι πόροι του φράζονται με τα σωματίδια σκόνης που σηκώνονται στους σκονισμένους δρόμους της συνηθισμένης ζωής.

Τζ. Τζ. Συλβέστερ.

Ενεργός βούληση και προκλήσεις

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Νίκου Ξυδάκη.

Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Δημόσια Εκπαίδευση: Τίς πταίει;

Διαβάστε εδώ το άρθρο του Γιώργου Μπαμπινιώτη.

Ιδιαίτερη ματιά στην Ιστορία μας

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Μαργαρίτας Πουρνάρα.

Εγραφα χτες.....

Έγραφα χτες βράδυ.......

Πριν λίγο στη μεγάλη αίθουσα της Βιβλιοθήκης του Διορθόδοξου Κέντρου, στην Ι.Μ Πεντέλης, στην Πεντέλη. Ο φίλος Σχολ. Σύμβουλος Αγγελος Βαλλιανάτος και η εισηγήτρια-εμψυχώτρια της ομάδας μας δίνουν το σύνθημα της λήξης της αποψινής μας σύναξης. Κι όλοι εμείς, διευθυντάδες και καθηγητάδες, πιάνουμε ο ένας τον άλλο χέρι-χέρι, για μια ζεστή καληνύχτα, με τη ευκαιρία της λήξης των αποψινών εργασιών του σεμιναρίου για εκπ/κούς. Πάμπολλες οι δονήσεις, δονήσεις με ανθρωπιά και ζεστασιά, στο μέσο μιας κρύας νύχτας. Να γιατί αρέσκομαι πολύ στο νάμαι ΔΑΣΚΑΛΟΣ!!!!!

Η μυθολογία του τοπίου

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Νίκου Βατόπουλου.

Επουλωτική νοσταλγία

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Μαρίας Κατσουνάκη.

Αυταπάτες «κλιματικής φαντασίας»

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα απ το Guardian.

Διανύοντας την Εποχή της Μοναξιάς

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα απ το Guardian.

Πόσο ακόμη;

Διαβάστε εδώ το αξιόλογο άρθρο του τ. Υπουργού Τάσου Γιαννίτση.

Οι σκέψεις για την Ελλάδα από τους Ντράγκι και Μέρκελ

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Γιάννη Κοτόφωλου.

Η ανάπτυξη πηγή δυστυχίας

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Πανεπιστημιακού Σωτήρη Γεωργανά.