Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

Mερικές σκέψεις που ίσως βοηθήσουν.

Αύριο οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας διαγωνίζονται στα Μαθηματικά. Καταλαβαίνω την αγωνία των περισσοτέρων από αυτούς/αυτές. Είναι το μάθημα δυσνόητο, ίσως. Όμορφο όμως θα πω, σαν καταλάβει ο νους τα βήματα που απαιτούνται για  τη λύση του κάθε προβλήματος.
Οι συνάδελφοι του σχολείου είμαι σίγουρος πως θα έχουν επιλέξει θέματα για να βοηθήσουν τα παιδιά μας. ΄Αλλωστε διαχρονικά οι εκπαιδευτικοί και γνωρίζουν τις δυνατότητες των μαθητών τους , άρα επιλέγουν κατάλληλα θέματα, αλλά και προσπαθούν να βοηθήσουν στην επίτευξη ενός θετικού αποτελέσματος στις σχολικές εξετάσεις.
Αύριο τώρα...τι πρέπει να προσέξουν τα παιδιά μας αύριο...
1.  Να διαβάσουν καλά τις εκφωνήσεις των θεμάτων. Να τις διαβάσουν και δυο και τρεις και τέσσερεις φορές κι  όχι βιαστικά. Οι εκφωνήσεις θα είναι σαφώς διατυπωμένες ώστε να μπορούν να κατανοηθούν εύκολα άρα οι μαθητές να προχωρήσουν με ευκολία προς τη λύση.
2. Μετά από αυτό να ξεκινήσουν να γράφουν το θέμα που τους είναι το πιο βατό απ΄ όλα.
3. Αν πρόκειται για άσκηση να ΜΗ τη γράψουν τη λύση απευθείας στο "καλό"  αλλά να την επεξεργαστούν στο πρόχειρο και θα συνιστούσα με μολύβι. Να μη βιάζονται, να προχωρούν από το ένα βήμα στο επόμενο με ηρεμία ( ο χρόνος θα είναι αρκετός ) και να σκέφτονται τα σημεία της θεωρίας που επικαλούνται για τη λύση. Μόνο όταν είναι σίγουροι για την ορθότητα της λύσης , τότε να τη μεταφέρουν στο "καλό". 
4. Να ελέγξουν την ορθότητα των πράξεών τους. Αν κάπου έχουν αμφιβολία γι αυτήν να προσπαθήσουν να θυμηθούν τα σημεία της θεωρίας που εφάρμοσαν. Η ορθότητα καλό είναι να ελεγχθεί δυο και τρεις φορές για την αποφυγή λαθών.
5. Να γράφουν ΚΑΘΑΡΑ και ευανάγνωστα όχι τόσο για τους καθηγητές που θα διορθώσουν το γραπτό,  όσο για τους ίδιους τους μαθητές. Κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο μαθητές να κάνουν αδικαιολόγητα λάθη επειδή οι ίδιοι δε διέκριναν τι είχαν γράψει στη προηγούμενη σειρά. Κι έτσι η άσκηση τελικά να λυθεί λανθασμένα, ενώ θα μπορούσε να λυθεί σωστά.
6. Είναι δυνατό κι αυτό συμβαίνει κάποιες φορές οι μαθητές να ισχυρίζονται ότι με την ανάγνωση των θεμάτων το μυαλό τους σταμάτησε και δε θυμήθηκαν το παραμικρό. Τούτη η άποψη ισχύει και οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στο άγχος τους. Συνιστώ να διαβάσουν και πάλι τις εκφωνήσεις και να προσπαθήσουν να θυμηθούν τι ακριβώς σημαίνουν οι όροι της εκφώνησης του θέματος. Αν κάνουν αυτό που συνιστώ θα κατανοήσουν τις εκφωνήσεις καλύτερα. 
7.  Θεωρώ πως η γνώση των ταυτοτήτων, οι βασικές πράξεις των αλγεβρικών παραστάσεων είναι βασικά εφόδια για μια επιτυχή εξέταση, κι όχι μόνο αυτά. Από την άλλη οι ορισμοί που είναι στην εξεταστέα ύλη πρέπει όχι μόνο να έχουν προσεχθεί αλλά και κατανοηθεί πλήρως. Η κατανόηση των ορισμών αλλά και των θεωρημάτων της ύλης θα βοηθήσει στην επιτυχή αντιμετώπιση και επίλυση των θεμάτων.
8. Τα παιδιά μας ας σκεφτούν ψύχραιμα.  Ας μην έρθουν στο σχολείο νηστικά ή με ελάχιστη τροφή που έχουν λάβει πριν. Το πρωί ο οργανισμός μας χρειάζεται εφόδια για την αντιμετώπιση όλων των δραστηριοτήτων της νέας ημέρας άρα και των εξετάσεων.  Δε συνιστάται όμως πολυφαγία.
9.  Η ψυχραιμία είναι ένα άλλο εφόδιο για να γράψουν καλά. Το σχολείο δεν τιμωρεί μέσω των εξετάσεων τα παιδιά του. Το σχολείο αξιολογεί μέσω αυτών, δείχνει πάντα την απαιτούμενη επιείκεια και τα θέματα θα είναι  τέτοια ώστε το σύνολο των μαθητών μας να τα αντιμετωπίσει με επιτυχία. 
Εύχομαι λοιπόν όλα να πάνε καλά αύριο και θα πάνε.
Θα είμαι πολύ ευχαριστημένος αν κάποιες απ τις παραπάνω σκέψεις μου συμβάλλουν στην επιτυχή έκβαση των εξετάσεων σε κάποια απ τα παιδιά μας. Καλό βράδυ.

Στο φαράγγι της λίμνης


Στη διάρκεια ενός οδοιπορικού στο φαράγγι της λίμνης, εδώ στο Μαραθώνα.

Tα Μαθηματικά και το σύμπαν

Τα μαθηματικά αποτελούν τμήμα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, όπως και η τέχνη,  η λογοτεχνία και η μουσική. Ως άνθρωποι, διψάμε να ανακαλύψουμε κάτι καινούργιο, να συλλάβουμε μια νέα έννοια, να κατανοήσουμε καλύτερα το σύμπαν και τη θέση μας σε αυτό. 
................................................................................................................
Τα μαθηματικά κατευθύνουν τη ροή του σύμπαντος, κρύβονται πίσω από τις μορφές και τις καμπύλες του, κρατούν τα ηνία των πάντων, από τα μικροσκοπικά άτομα μέχρι τα μεγαλύτερα αστέρια.

Έρωτας και Μαθηματικά ( σελ. 18 )
του Edward Frenkel
Εκδόσεις Αλεξάνδρεια

Έχουμε διδαχτεί από την κρίση;

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το ιστολόγιο του συναδέλφου Νίκου Τσούλια.

Ξωκκλήσι

Στην όμορφη περιοχή των Αγ. Αποστόλων εδώ στο Μαραθώνα.


Eδώ....

Στη διάρκεια μιας πτήσης πάνω απ τον κόλπο του Μαραθώνα.


Κυριακή 22 Μαΐου 2016

Ξωκκλήσι....

Στιγμές σιωπής...

Στιγμές προσευχής...

Στιγμές γαλήνης...

Στιγμές κατάθεσης...

Στιγμές ανάτασης...

Στιγμές ανθρωπιάς...

Στο ξωκκλήσι!!!


Καλύτερες επιδόσεις θα δώσουν τα ευκολότερα θέματα

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Απόστολου Λακασά που αναφέρεται σε προβλέψεις βαθμών που θα λάβουν οι υποψήφιοι των φετεινών πανελληνίων εξετάσεων.

Προαγωγικές εξετάσεις 2016 για όλες τις τάξεις του Λυκείου

Δείτε εδώ θέματα των εξετάσεων όπως αναρτώνται στο ιστολόγιο του καλού συναδέλφου Μάκη Χατζόπουλου.

Θέματα εξετάσεων στα Μαθηματικά.

Δείτε εδώ θέματα απολυτηρίων εξετάσεων στα Μαθηματικά του Γυμνασίου, όπως δημοσιεύτηκαν σε γνωστό ιστολόγιο.

Κλειδαριές...


Διαγενομένου του Σαββάτου...

Βροχή εαρινή χτες...

Κι εγώ λίγο κάτω απ τις πολεμίστρες....

Νόμισα πως βρέθηκα στις πολεμίστρες του κάστρου της Ρίβας....

Λες κι ήμουν στο νησί....

Αχ αυτές οι θύμησες απ το νησί....

Τυραννικές πολλές φορές καθίστανται....

Η ματιά καθηλώθηκε απ τις ροπές των αντίρροπων δυνάμεων....

Βίωνα την κατάσταση ισορροπίας από αυτές...

Ο χρόνος είχε καταστεί ασύμβατος με τις μετρήσεις μου....

Κι εγώ...εγώ τότε σάλπαρα προς το νησί, διαγενομένου του Σαββάτου!!!


Στο Κουρταλιώτικο φαράγγι.


Στην Έδεσσα....


Δωρεάν γράψιμο και διάβασμα!

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το ιστολόγιο του συναδέλφου Νίκου Τσούλια.

Αξιόλογο άκουσμα

Επειδή Μαθηματικά και Μουσική συνδέονται.


Tέλειοι αριθμοί.

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το ιστολόγιο του καλού συναδέλφου Σωκράτη Ρωμανίδη.

Τα σχόλια της Μαθηματικής Εταιρείας για τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

Διαβάστε εδώ το σχολιασμό των θεμάτων στα Μαθηματικά της Γενικής Παιδείας των Πανελληνίων Εξετάσεων από τη Μαθηματική Εταιρεία.

Σάββατο 21 Μαΐου 2016

Πόσο Ελεύθεροι Είμαστε; – Πειράματα Με Το Ασυνείδητο

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το antikleidi.com

Οδηγός - Ποιοι εκπαιδευτικοί ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το alfavita.gr

Η ζωή μας ξαναρχίζει μετά τα 46 μας χρόνια!

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το antikleidi.com

Τεχνολογία για την τεχνολογία

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Ανδρέα Δρυμιώτη.

Τα σημεία συσσώρευσης.....

Κείνες οι σκέψεις...

Κείνες οι απουσίες...

Κείνες οι δονήσεις...

Μερικές φορές ο νόμος της τριχοτομίας καθίσταται ανίσχυρος.....

Στην ανάδειξη της αλήθειας....

Χρειάστηκε να εισέλθω τότε στο άβατο των αναζητήσεών μου...

Εν τω μέσω της σιωπής αναζητούσα.....

Μα τη συμβολή των πρώτων αριθμών στην άρση της κάθε είδους ασυνέχειας....

Το πλήθος των σημείων συσσώρευσης με βοηθούσε σ΄αυτό!!!

Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Σήμερα με το Στρατή......

Σήμερα στη διάρκεια μιας.......δύσκολης αναζήτησης,  βρέθηκα απρόσμενα να κατεβαίνω τα σκαλοπάτια του μικρού εκδοτικού οίκου της οδού Ασκληπιού. Πολύ κοντά στη γειτονιά που μεγάλωσα και ανδρώθηκα. Πολύ κοντά στο κτίριο που στέγαζε την ιστορική Βαρβάκειο Σχολή που τέλειωσα. Καθώς άνοιξα την πόρτα η γνώριμη φιγούρα του Στρατή με υποδέχθηκε..... Με θυμήθηκε....Και με προβίβασε..όπως μου είπε αθέλητα..... Καλέ μου φίλε ήταν δυνατό να σε παρεξηγήσω;;;;;;;
Κουβεντιάσαμε για λίγο....Ο χρόνος με πίεζε...Ένιωθα τις γκρίζες διαστάσεις του....
Και καθώς άνοιξα την πόρτα για να φύγω....η γνώριμη βραχνή φωνή του Στρατή "Στάσου μη φύγεις, περίμενε να σου δώσω το Ημερολόγιο του Αρχιπελάγους.".
Μου το πρόσφερε με αφιέρωση τιμητική για μένα. 
Περιττό να πω πόσες σελίδες του διάβασα ήδη...
Γράφω εδώ τις δυο τελευταίες προτάσεις της Μάρως Βαμβουνάκη που έγραψε το "αντί προλόγου".
" Το γαλανό, μπλέ, θαλασσί καράβι του, κόντρα στον καιρό ξεκινάει καινούργιο απόπλου....
Βίρα τις άγκυρες αγαπημένε μου Στρατή!".
Καθώς ανέβηκα τις σκάλες για να περπατήσω και πάλι στο πεζοδρόμιο της Ασκληπιού θυμήθηκα τους στίχους της Σώτιας Τσώτου....


Tα νιάτα του έφαγε ο Στρατής

στα ναυπηγεία ολημερίς
φτιάχνει τα πιο γερά σκαριά
να παν οι άλλοι μακριά.....

και η αφιέρωση του Στρατή



Φωτό απ το νησί....

Καθώς αποτυπώνω, νοσταλγώ, συνθέτω αλλά και σαλπάρω για εκεί.....


Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

Στη Δαμασκό....

Με αφορμή ένα ταξίδι μου εκεί......


Στη Δαμασκό…


Η σκέψη μου ήταν ταυτισμένη  με τα αναβλέμματα

καθώς παρασύρονταν απ τους ορμητικούς ποταμούς της φαντασίας.

Θυμόμουν’  εκείνο το σεργιάνι στο  souk της Δαμασκού
.
Με τα ροζιασμένα πρόσωπα των γερόντων…
Εκείνο το μεσημέρι, την επαύριο των βομβαρδισμών….
Εκείνες τις στιγμές
ήταν έντονα τ’ αρνητικά των εικόνων
με τα ξυπόλητα παιδιά των καταυλισμών,
λίγο πέρα από τη γη της Βαβυλώνας...

Αλήθεια δύνασαι να εκτιμήσεις την αξία της ειρήνης;
Δ.Ν.Σ.

Εξώφυλλο από ένα ιστορικό βιβλίο

Δείτε εδώ το εξώφυλλο από ένα προπολεμικό βιβλίο που αναφέρεται στην ιστορία του Παναχραντινού Καστρομονάστηρου της Άνδρου. Προσέξτε την...πολίτικη σφραγίδα. Είναι θησαυρός τούτο το βιβλίο.

Θέματα εξετάσεων Μαθηματικών Γ΄ Γυμνασίου

Δείτε τα εδώ όπως μας τα προτείνει ο Σχολ. Σύμβουλος Μαθηματικών της Δωδεκανήσου Ιωάννης Καραγιάννης.

‘Η Μαρίνα των βράχων’ – Ελύτης

Δημοσιεύω εδώ την ανάρτηση από το δικτυακό τόπο antikleidi.com. Mε καθήλωσε η δύναμη των στίχων του Ελύτη καθώς  συνέδεσα τους στίχους με την παρουσία του στο νησί.... Πριν λίγες μέρες κάθισα κι εγώ στο μικρό στηθαίο που κάθισε και φωτογραφήθηκε κι εκείνος......με φόντο το μικρό ξωκκλήσι πάνω στο βράχο που λούζεται απ τη θάλασσα του Αιγαίου. Διάβασα πολλές φορές τους στίχους του Ο.Ε. Τολμώ να πω ότι διάβηκα στη σκέψη του.

Χόρχε Λουίς Μπόρχες – Κάποιος ονειρεύεται

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το antikleidi.com

Πόσο φίλοι είναι οι… φίλοι μας;

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το antikleidi.com

Απείθαρχος εγκέφαλος

Διαβάστε εδώ το ενδιαφέρον δημοσίευμα της Μελίσσας Στοΐλη.

Θέματα εξετάσεων Άλγεβρας Α΄ Λυκείου

Δείτε τα εδώ όπως μας τα προτείνει ο συνάδελφος Μίλτος Παπαγρηγοράκης.

Kαλημέρα, όλη μέρα.

Επειδή η γλυκόλαλη μουσική μας ταξιδεύει!!!

Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Κάθε καιρός.....

Κάθε καιρός κι ο Αγ. Φραγκίσκος της Ασίζης του.

Μαρία Νεφέλη
Οδυσσέας Ελύτης

Ενα βίντεο για τη Μονή της Αγ. Ειρήνης στην Άνδρο.


Με φόντο την Αγ. Θαλασσινή στο νησί.


Στο Υψηλού, στο νησί.


Φτάνοντας στο Γαύριο, στο νησί.


Στον Πιτροφό, στο νησί


Πάνω απ το Μπατσί, στο νησί.


Yλη προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων Γυμνασίου Μαραθώνα 2016

Δείτε πιο κάτω την ύλη σε όλα τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς.

Eξεταστεα Υλη 2016

Τρίτη 10 Μαΐου 2016

Για μια νύχτα με γαλήνη.


Θεωρία και ασκήσεις Αλγεβρας Β΄ Γυμνασίου

Δείτε εδώ μια καλή συλλογή ασκήσεων και ερωτήσεων θεωρίας για την Άλγεβρα  της Β΄ Τάξης των Γυμνασίων, από το συνάδελφο Βασίλη Αυγερινό.

Τα σχολικά λεωφορεία στη διάρκεια των σχολικών εξετάσεων

Ανακοινώνεται προς τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του Γυμνασίου μας ότι τα μισθωμένα λεωφορεία που μεταφέρουν τους μαθητές μας από και προς το σχολείο ότι οι ώρες των δρομολογίων ( αναχώρησης από και προς το σχολείο ) θα είναι ίδιες με εκείνες που ίσχυαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Οι μαθητές που χρησιμοποιούν Ειδικό Μαθητικό Δελτίο ( πάσο ) θα μπορούν να μετακινούνται με όποιο δρομολόγιο του ΚΤΕΛ Αττικής βολεύει αυτούς.