Σάββατο 16 Απριλίου 2022

Επίλυση του γρίφου της εκπαίδευσης

 Διαβάστε πιο κάτω το δημοσίευμα της εφημερίδας China today που αναφέρεται στο κινεζικό εκπαιδευτικό σύστημα.


Η LENORA Chu είναι μια Κινεζοαμερικανίδα μητέρα που γεννήθηκε και μεγάλωσε στις ΗΠΑ, αλλά σήμερα εργάζεται ως Αμερικανίδα ανταποκρίτρια στην Κίνα. Ο σύζυγός της Rob Schmits είναι επίσης δημοσιογράφος που έγραψε το βιβλίο, Street of Eternal Happiness: Big City Dreams along a Shanghai Road, αφηγούμενο την ιστορία των «Κινέζων απλών ανθρώπων» που ζουν και εργάζονται στην Οδό της Αιώνιας Ευτυχίας στη Σαγκάη.

 Το 2009, το ζευγάρι, με τον μικρό γιο τους Ρέινι, μετακόμισαν από το Λος Άντζελες της Καλιφόρνια στην παράκτια μεγαλούπολη της Κίνας Σαγκάη. Όταν ο Rainey είχε την ευκαιρία να εγγραφεί στο πιο ελίτ δημόσιο νηπιαγωγείο στη Σαγκάη και ίσως σε ολόκληρη τη χώρα – το νηπιαγωγείο Soong Ching Ling, η Lenora και ο Rob δεν έχσαν την ευκαιρία όπως θα έκαναν οι περισσότεροι Κινέζοι γονείς. Παρατηρώντας την ταχεία μεταμόρφωση του αχαλίνωτου γιου της –όντας όλο και πιο πειθαρχημένη και υπάκουη– η Λενόρα άρχισε να αμφισβητεί τις τεράστιες διαφορές μεταξύ των κινεζικών και των δυτικών εκπαιδευτικών συστημάτων. Ως αποτέλεσμα, έγραψε το βιβλίο, Little Soldiers: An American Boy, a Chinese School, and The Global Race to Achieve, όπου ξετυλίγει την ιστορία της εκπαίδευσης στην Κίνα μέσω της εμπειρίας του αγοριού της και των δικών της στοχασμών.

 Η Lenora δεν είναι ξένη στην κινεζική εκπαίδευση. Παρόλο που μεγάλωσε στην Πολιτεία του Τέξας, ζούσε σε μια παραδοσιακή πατριαρχική κινεζική οικογένεια. Οι απαιτητικοί γονείς της ήταν και οι δύο μέρος της πρώτης γενιάς Κινέζων μεταναστών στις ΗΠΑ που έλεγχαν κάθε πτυχή της ζωής της κόρης τους. Για παράδειγμα, κάποτε διαφώνησαν έντονα με την επιλογή της να σπουδάσει το τμήμα φιλελεύθερων τεχνών στο πανεπιστήμιο.

Ωστόσο, η Lenora είναι επιτυχημένη στα μάτια των άλλων – αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και στη συνέχεια πήρε μεταπτυχιακό στη δημοσιογραφία στο Πανεπιστήμιο της Κολομβίας. Στη συνέχεια υπηρέτησε στο Πρακτορείο Ειδήσεων Reuter και στο CNN. Στα μάτια της, όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της αυστηρής κινεζικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με τη χαλαρή αμερικανική σχολική εκπαίδευση που ενθαρρύνει την ανάπτυξη της ατομικότητας.

 Ήταν ένα μοναδικό και πλούσιο μείγμα κινεζικής και δυτικής κουλτούρας που επηρέασε την ανάπτυξη της Lenora. Όταν έστειλε τον γιο της σε ένα κινέζικο νηπιαγωγείο, κατάλαβε αμέσως ότι αντέγραφε τη δική της εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά αυτή τη φορά όλα συνέβαιναν στην Κίνα.

 Σύντομα, η Lenora άρχισε να νιώθει την καθολική ανησυχία των Κινέζων γονέων. Ο ανταγωνισμός είναι μια λέξη που γνωρίζουν ακόμη και τα μικρά παιδιά. Τα παιδιά γαλουχούνται σε μια ατμόσφαιρα όπου όλοι ενθαρρύνονται να είναι εργατικοί για να είναι επιτυχημένοι. Σε κάποιο βαθμό, αυτή η στάση απέναντι στη μάθηση τείνει να καταπνίξει τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των παιδιών.

 Ωστόσο, αφού ο Rainey άρχισε να λαμβάνει εκπαίδευση κινεζικού τύπου, παρουσίασε θετικές αλλαγές σε πολλούς τομείς. Τα μαθηματικά και η κινεζική του λογοτεχνία βελτιώθηκαν πολύ. Σύμφωνα με την έρευνα του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Φοιτητών (PISA), ένα από τα πιο διαδεδομένα πρότυπα για την αξιολόγηση της παγκόσμιας εκπαιδευτικής ποιότητας που έχει δοκιμάσει πάνω από 500.000 μαθητές σε όλο τον κόσμο, οι έφηβοι της Σαγκάης ήταν κορυφαίοι στον κόσμο στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις επιστήμες. Περισσότερο από αυτό, είναι γνωστό ότι οι Αμερικανοί δεν είναι ικανοί αντίπαλοι με τους Κινέζους μαθητές όσον αφορά τα μαθηματικά.

 Η Lenora ξεκίνησε μια αποστολή αναφοράς όπου πήρε συνεντεύξεις από ανθρώπους και παρατήρησε τις μεθόδους διδασκαλίας που χρησιμοποιήθηκαν σε ένα δημοτικό σχολείο στη Σαγκάη και σε ένα άλλο δημοτικό σχολείο στη Βοστώνη. Ανακάλυψε ότι σε μια κινεζική τάξη, οι δάσκαλοι στέκονταν πάντα στο κέντρο σε μια πλατφόρμα διδασκαλίας. Σε ένα μάθημα διάρκειας 35 λεπτών, ο δάσκαλος έθεσε 59 ερωτήσεις και ζήτησε από περισσότερους από τους μισούς μαθητές να απαντήσουν. Αλλά οι μαθητές καλούνταν με τους αριθμούς τους και όχι με τα ονόματα. Η διδασκαλία και οι ερωτήσεις και απαντήσεις τύπου διαγωνισμού δόθηκαν με όλη την τάξη να έχει ως στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν περισσότερες γνώσεις.

 Στην αμερικανική τάξη υιοθετήθηκαν διάφορες μέθοδοι διδασκαλίας. Ο δάσκαλος προτίμησε να καλεί τους μαθητές με τα ονόματά τους παρά μόνο τον αριθμό τους. Τα ενδιαφέροντα των μαθητών φάνηκαν πιο σημαντικά από τη χρήση μιας αποτελεσματικής μεθόδου διδασκαλίας. Σε μια διδακτική ώρα 50 λεπτών, μόνο τρία παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις, ενώ τα άλλα που απάντησαν χαλαρά στον δάσκαλό τους ήταν όλα εθελοντές. Η διάλεξη, η ομαδική συζήτηση και η ατομική διδασκαλία συνδυάστηκαν πολύ καλά. Ο δάσκαλος μάλιστα χρειάστηκε οκτώ λεπτά για να συζητήσει ένα θέμα με έναν μαθητή και όλα τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να πουν, «Συγγνώμη δεν ξέρω» και «Χρειάζομαι βοήθεια».

 Η Lenora υπολόγισε ότι η αναλογία δασκάλου προς μαθητή στην κινεζική τάξη ήταν 1:32, ενώ στην αμερικανική τάξη ήταν 1:6. Οι Κινέζοι μαθητές δεν έλαβαν πολλούς επαίνους από τους Κινέζους δασκάλους τους, ενώ οι Αμερικανοί δάσκαλοι προτιμούσαν να εκφράζουν ελεύθερα τα κομπλιμέντα τους σε κάθε περίσταση.

 Στα μάτια της Lenora, ο λόγος που τα κινέζικα παιδιά είναι εξαιρετικά στα ακαδημαϊκά επιτεύγματα οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στους επαγγελματίες δασκάλους που έχουν, στις μεθόδους μάθησης μηχανικής απομνημόνευσης που χρησιμοποιούν οι μαθητές και στη βαθιά πεποίθηση ότι μόνο αν κάποιος δουλέψει σκληρά και αντέξει τις δυσκολίες, μπορεί τελικά έχει επιτυχία.

 Στην αμερικανική κουλτούρα, το "Grit" αναφέρεται σε κάποιον που δεν θα χάσει ποτέ την καρδιά του παρά τις επαναλαμβανόμενες αποτυχίες. Αυτό το πνεύμα φαίνεται συνήθως όταν ένα παιδί από την Αμερική συμμετέχει σε έναν αθλητικό αγώνα.

 Δύο χρόνια αφότου ο Rainey άρχισε να πηγαίνει στο νηπιαγωγείο, μια φορά που η Lenora τον πήγε στον οδοντίατρο, ανακάλυψε τη μεταμόρφωση του μικρού της αγοριού. Ο Ρέινι ξάπλωσε σιωπηλά, άνοιξε το στόμα του και δέχτηκε την αναισθησία στα ούλα του χωρίς να κλάψει. Ήταν απίστευτο για ένα πεντάχρονο παιδί να ακολουθήσει τέτοιες οδηγίες χωρίς τη γενική αναισθησία, αφού κανείς δεν μπορεί ποτέ να περιμένει ότι θα συμβεί στις ΗΠΑ, τότε η Lenora συνειδητοποίησε ότι το αγόρι της είχε γίνει ένα γενναίος μικρός στρατιώτης εφαρμόζοντας  τη διαδικασία της Κινέζικης εκπαίδευσης.

 Η Lenora έγραψε ολόκληρη την εμπειρία της στο βιβλίο της, αποδεικνύοντας το γεγονός ότι δεν υπάρχει τέλεια εκπαίδευση. Οι Κινέζοι προσδοκούν να αποκτήσουν μια εκπαίδευση που είναι πιο ανεξάρτητη, ισότιμη και εμπνευσμένη. ενώ την ίδια στιγμή, οι Αμερικανοί θαυμάζουν τους Κινέζους μαθητές επειδή είναι πιο πειθαρχημένοι και υπάκουοι και ικανοί να μαθαίνουν πράγματα με αποτελεσματικό και αποτελεσματικό τρόπο. Ποιό είναι καλύτερο? Φαίνεται να είναι μια άλυτη πρόταση. Ωστόσο, στο βιβλίο της Lenora, οι αναγνώστες μπορούν να έχουν μια γεύση από τις διαφορές μεταξύ δύο πολιτισμών και να αναλογιστούν πώς μπορούν να κάνουν έναν τέλειο συνδυασμό.

 


Μαθηματικά και Μέλισσες

Οι μέλισσες μπορούν  να λύσουν βασικά μαθηματικά προβλήματα κι όχι μόνο απλά. Διαβάστε παρακάτω την ανάρτηση από τη κινεζική εφημερίδα news ctgn.

Γνωρίζουμε ότι οι μέλισσες είναι σκληρά εργαζόμενες, αλλά ξέρετε ότι μπορούν επίσης να λύσουν βασικά μαθηματικά προβλήματα;
Μια μελέτη έδειξε ότι οι μέλισσες, παρά τους μικροσκοπικούς εγκεφάλους τους, είναι σε θέση να λύσουν βασικά προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης – ένα εκπληκτικό επίτευγμα λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο γνωστικής ικανότητας που απαιτείται για την αριθμητική.
Η έρευνα, με επικεφαλής τους επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο RMIT στην Αυστραλία, περιελάμβανε την εκπαίδευση μεμονωμένων μελισσών για να εισέλθουν σε έναν λαβύρινθο όπου θα συναντούσαν από ένα έως πέντε σχήματα, χρώματος είτε μπλε είτε κίτρινου.
Αν τα σχήματα ήταν μπλε, η μέλισσα έπρεπε να προσθέσει έναν αριθμό, και αν ήταν κίτρινα η μέλισσα έπρεπε να αφαιρέσει έναν για να βρει τη λύση.
Οι μέλισσες θα έκαναν την επιλογή τους μπαίνοντας σε ένα τούνελ είτε με τη σωστή είτε με λανθασμένη απάντηση, όπου θα ανταμείβονταν αν το έκαναν σωστά.
Αρχικά οι μέλισσες έκαναν τυχαίες επιλογές, ωστόσο, μετά από περίπου 100 δοκιμές εκμάθησης που διήρκεσαν τέσσερις έως επτά ώρες, έσπασαν τον κωδικό ότι το μπλε σήμαινε συν ένα και το κίτρινο σήμαινε μείον ένα και στη συνέχεια μπορούσαν να εφαρμόσουν τον κανόνα σε νέους αριθμούς.
«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η προηγμένη αριθμητική γνώση μπορεί να βρεθεί πολύ ευρύτερα στη φύση μεταξύ μη ανθρώπινων ζώων από ό,τι υποψιαζόμασταν προηγουμένως», δήλωσε ο αναπληρωτής καθηγητής του RMIT Adrian Dyer.
Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα πρωτεύοντα θηλαστικά, τα πουλιά, τα μωρά, ακόμη και οι αράχνες μπορούν να προσθέτουν και να αφαιρούν και τώρα οι μέλισσες μπορούν να ενταχθούν σε αυτήν την ομάδα με μεγάλη επιτυχία.
Η επίλυση μαθηματικών προβλημάτων απαιτεί δύο επίπεδα εξελιγμένης γνώσης, το πρώτο είναι να τηρούνται οι κανόνες σχετικά με την πρόσθεση και την αφαίρεση στη μακροπρόθεσμη μνήμη και, δεύτερον, να χειρίζονται νοητικά ένα συγκεκριμένο σύνολο αριθμών χρησιμοποιώντας βραχυπρόθεσμη μνήμη.
Η αναγνώριση ότι οι μέλισσες μπορούν να το κάνουν αυτό με τον σχετικά απλό εγκέφαλό τους θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες επιπτώσεις.
«Εάν τα μαθηματικά δεν απαιτούν τεράστιο εγκέφαλο, μπορεί επίσης να υπάρχουν νέοι τρόποι για να ενσωματώσουμε αλληλεπιδράσεις τόσο των μακροπρόθεσμων κανόνων όσο και της μνήμης εργασίας σε σχέδια για τη βελτίωση της ταχείας εκμάθησης τεχνητής νοημοσύνης νέων προβλημάτων», είπε ο Dyer.
Link: https://news.cgtn.com/news/3d3d414e7a456a4e32457a6333566d54/index.html

Μαθηματικά made in China..... στο Λονδίνο.


Η σειρά βιβλίων «The Shanghai Maths Project» πωλείται στο βιβλιοπωλείο Waterstones στο Piccadilly στο Λονδίνο από τις 8 Ιουνίου 2017. Η Σαγκάη είναι μία από τις πόλεις με τις κορυφαίες επιδόσεις στους διάσημους πίνακες παγκόσμιας εκπαίδευσης PISA για την εκπαίδευση στα μαθηματικά. Ως εκ τούτου, χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν στραφεί σε Κινέζους εκπαιδευτικούς για να τους βοηθήσουν να βελτιώσουν τα επίπεδα απόδοσης των μαθητών τους. Το σύστημα έφτασε ακόμη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πολλά βιβλιοπωλεία να διαθέτουν τώρα τη σειρά βιβλίων «The Shanghai Maths Project», συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης αλυσίδας Waterstones στο Piccadilly του Λονδίνου. [Φωτογραφία: VCG]

Πηγή:  Chinaplus.cri.cn
Link:  http://chinaplus.cri.cn/photo/china/18/20170609/6105_3.html

 

Η Χρυσή Τομή είναι γυναικεία υπόθεση!!!

 Δείτε παρακάτω το βίντεο της συναδέλφου Μαθηματικού Μαρίας Αγιοπούλου.


Η γειτονιά των Εξαρχείων

 Δείτε παρακάτω το ενδιαφέρον βίντεο  από τον ΙΑΝΟ που αναφέρεται στην ιστορική γειτονιά της Αθήνας.


Προϊόντα τεχνολογίας: Τα lockdown στην Κίνα φέρνουν καθυστερήσεις

 Οι αποστολές φορητών υπολογιστών, κινητών τηλεφώνων και άλλων προϊόντων τεχνολογίας είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις στην περίπτωση που συνεχιστούν τα lockdown στην Κίνα λόγω της έξαρσης της πανδημίας Covid 19. Διαβάστε εδώ όλη την ανάρτηση από το in.gr.

Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες : 6 μικρές ιστορίες για τον Γκαμπίτο

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το antikleidi.com.

A. Badiou: Ο έρωτας, μια πεισματώδης περιπέτεια

 Kοντεύουν πάνω από δύο χιλιάδες χρόνια, από τότε που το πλατωνικό Συμπόσιο μας δίδασκε, πως εκείνος ή εκείνη που δεν έχουν γνωρίσει την πείρα του έρωτα αδυνατούν να δράσουν με τρόπο τέτοιο ώστε να ελευθερωθεί από μέσα τους η δυναμική της Ιδέας. Το να αναστοχαστούμε τον έρωτα θα ήταν σαν να ανακαλύπταμε απ΄την αρχή την σκέψη;  Διαβάστε εδώ όλη την ανάρτηση από το antikleidi.com


Κορωνοϊός: Πώς θα κάνουμε Πάσχα – Ο οδικός χάρτης των μέτρων

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το vita.gr.

Οι ηθικοί αυτουργοί

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση του Ανδρέα Δρυμιώτη που αναφέρεται σε μια ανάρτηση του Νίκου Μαρκάτου π. Πρύτανη του ΕΜΠ, έτσι δίχως σχόλιο......

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Τα Μαθηματικά στην Εκπαίδευση - Τράπεζα Θεμάτων & Νέα Προγράμματα Σπουδών

 Δείτε παρακάτω το βίντεο της διαδικτυακής εκδήλωσης του παραρτήματος Σερρών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας σχετικά ότι αναγράφεται στο τίτλο της ανάρτησης.



«Ν’αγαπάς ανθρώπους που αγαπούν τη ζωή»

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το antikleidi.com.

Daniel Goleman – Πόση σημασία μπορεί να έχει η συναισθηματική παιδεία;

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το antikleidi.com.

Η καχυποψία «πληγώνει» τη σχέση σας; Πώς θα αποκαταστήσετε την εμπιστοσύνη

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το vita.gr.

Η ποίηση στο μοντέρνο κόσμο

Δείτε παρακάτω το βίντεο με το Τίτο Πατρίκιο. 


Τετάρτη 13 Απριλίου 2022

Τα μαθήματα μαθηματικών σε στυλ Σαγκάης για εφήβους κερδίζουν υποστήριξη στη Βρετανία

 Οι κορυφαίες βαθμολογίες Κινέζων εφήβων σε πρόσφατο παγκόσμιο ακαδημαϊκό τεστ αποδεικνύουν ότι η βρετανική κυβέρνηση έχει κάνει μια καλή κίνηση εισάγοντας τη μέθοδο μάθησης στα μαθηματικά τύπου Σαγκάης στα αγγλικά σχολεία τα τελευταία πέντε χρόνια.

Στο τελευταίο Πρόγραμμα για τη Διεθνή Αξιολόγηση Φοιτητών, κοινώς γνωστό ως PISA, που διευθύνεται από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, 15χρονοι μαθητές από το Πεκίνο, τη Σαγκάη, το Jiangsu και το Zhejiang, ξεπέρασαν τους συνομηλίκους τους από τα άλλα 78 εκπαιδευτικά συστήματα που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μαθηματικών και άλλων επιστημών με μεγάλη διαφορά. Στις βαθμολογίες κατανόησης ανάγνωσης, μόνο η Σιγκαπούρη πλησίασε.

Στην πραγματικότητα, το 10 τοις εκατό των πιο μειονεκτούντων μαθητών σε αυτές τις τέσσερις περιοχές της Κίνας - που έχουν συνολικό πληθυσμό περίπου 180 εκατομμυρίων - παρουσίασαν καλύτερες δεξιότητες ανάγνωσης από αυτές του μέσου μαθητή σε όλες τις χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. ή του ΟΟΣΑ, και απέδωσαν ισάξια με το 10% των πιο προνομιούχων μαθητών σε ορισμένους από αυτούς.

Οι μαθητές της ηπειρωτικής Κίνας συμμετείχαν για πρώτη φορά στα τεστ το 2009, όταν μαθητές από τη Σαγκάη κατετάγησαν στην κορυφή, και η πόλη διεκδίκησε επίσης την πρώτη θέση ξανά στο τεστ PISA του 2012, όταν μαθητές από το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβαν την 26η θέση στα μαθηματικά.

Η κατάταξη PISA προκάλεσε παγκόσμιο ενδιαφέρον για τις κινεζικές μεθόδους και ως εκ τούτου η Βρετανία αύξησε τις ανταλλαγές με Κινέζους δασκάλους και σχολεία για να ανακαλύψει πώς να βελτιώσει την ποιότητα.

Σχεδόν 600 δάσκαλοι, τόσο από την Αγγλία όσο και από την Κίνα, κυρίως από δημοτικά σχολεία, έχουν συμμετάσχει στην ανταλλαγή από το 2014 και περίπου 5.000 από τα 16.000 δημοτικά σχολεία της Βρετανίας έχουν υιοθετήσει τη μέθοδο διδασκαλίας των μαθηματικών της Σαγκάης.

Οι ειδικοί είπαν ότι τα συνεχή καλά αποτελέσματα της Σαγκάης στα μαθηματικά έχουν υπογραμμίσει την αξία της κατανόησης του τι κρύβεται πίσω από την επιτυχία της Κίνας και του τι μπορεί να εφαρμοστεί σε άλλα πλαίσια.

Ο Ντέιβιντ Τζόνσον, αναγνώστης συγκριτικής και διεθνούς εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δήλωσε: «Οποιοδήποτε παράδειγμα επιτυχίας και  καλής απόδοσης σε άλλη χώρα,  είναι κάτι που κάθε χώρα πρέπει να εξετάσει σοβαρά.

«Είναι ένας δικαιολογημένος λόγος να δούμε την Κίνα πολύ σοβαρά όσον αφορά την απόδοση της στα μαθηματικά και αυτό ήταν το απόλυτο σωστό», είπε.

Ο Mark Boylan, καθηγητής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Sheffield Hallam, δήλωσε: «Η κινεζική επιτυχία στο PISA 2009 και 2012 οδήγησε το English Department for Education να αναπτύξει ένα πρόγραμμα ανταλλαγής δασκάλων για να μάθει και να υιοθετήσει μεθόδους διδασκαλίας μαθηματικών από τη Σαγκάη.

"Η συνεχιζόμενη επιτυχία στο PISA 2018 είναι πιθανό να ενθαρρύνει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στην Αγγλία να συνεχίσουν και να ενισχύσουν τους δεσμούς με την Κίνα", δήλωσε ο Boylan, ο οποίος ηγήθηκε της αξιολόγησης του Mathematics Teacher Exchange. "Αυτή η προσέγγιση έχει πλέον εξαπλωθεί πέρα ​​από τα μαθηματικά στον αλφαβητισμό. Η επιτυχία της Κίνας στα τεστ ανάγνωσης PISA μπορεί να ενθαρρύνει περαιτέρω αυτές τις εξελίξεις."

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια και περιλαμβάνει περισσότερους από 500.000 μαθητές σε όλο τον κόσμο που λαμβάνουν δίωρα τεστ.

Στο τελευταίο τεστ PISA 2018, μαθητές από τις τέσσερις περιοχές της Κίνας σημείωσαν κατά μέσο όρο 591 πόντους στα μαθηματικά, πάνω από 100 βαθμούς υψηλότερους από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, ενώ οι Βρετανοί μαθητές έλαβαν μέση βαθμολογία 502, πηδώντας από την 27η θέση πριν από τρία χρόνια σε 18η στη διεθνή κατάταξη για τα μαθηματικά.

Χαιρετίζοντας το αποτέλεσμα του PISA, το Εθνικό Κέντρο Αριστείας στη Διδασκαλία των Μαθηματικών, δήλωσε: «Είναι πολύ νωρίς για να υπάρξει οποιαδήποτε άμεση σύνδεση μεταξύ των αποτελεσμάτων και των αλλαγών στη διδασκαλία των μαθηματικών στα αγγλικά σχολεία».

Ο Τζόνσον είπε, αν και δεν μπορεί απαραίτητα να προσδιοριστεί μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του προγράμματος ανταλλαγής της Σαγκάης και της βελτιωμένης απόδοσης των Άγγλων μαθητών, «φαίνεται ότι, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως, οι δάσκαλοι που συμμετείχαν είναι αρκετά άνετοι και χαρούμενοι. να συνεχίσουν  να χρησιμοποιούν  τις μεθόδους».

Από δημοσίευμα της εφημερίδας China Daily.

Το ταξίδι της προσφυγιάς

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το Νεοπλανόδιο. 

Εξισώσεις από το Α ως το Ω

 Διαβάστε ή και κατεβάστε από εδώ την εξαιρετική εργασία του συναδέλφου Τάκη Τσακαλάκου.

Eφορία: Βήμα – βήμα η επικαιροποίηση στοιχείων [κάρτες]

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το ot.gr.

Ο αλγόριθμος υπολογισμού της ημερομηνίας του Πάσχα των ορθoδόξων από τον Gauss

 Δείτε παρακάτω το σχετικό βίντεο του συναδέλφου-Μαθηματικού Θανάση Δρούγα.


Έξυπνα tips για τις εξετάσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια!

 Δείτε παρακάτω το πολύ σχετικό και ενδιαφέρον βίντεο.


Αναμνήσεις Συμμετρίας | Μια συζήτηση για τον Ολλανδό χαράκτη Μ.Κ.Έσερ

 Aκούστε παρακάτω το podcast από την ομάδα ΘΑΛΗΣ και ΦΙΛΟΙ.


Βιογραφικό: 9 λάθη που πρέπει να αποφύγεις

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από baktoblog.

Ο εφιάλτης των τηλεδιασκέψεων

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση του Στράτου Παπάνη.

Πνευματική γυμναστική: Μετρώντας τους σφυγμούς στο σκοτάδι

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το in.gr.

Μήπως σας εκμεταλλεύονται στο χώρο εργασίας;

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το vita.gr.

Θέλετε να μειώσετε την μοναξιά; Αναζητήστε το νόημα

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το vita.gr.

Ο Νίκος Βατόπουλος στους “Μικρούς δρόμους της Αθήνας”

 Ο επιτυχημένος δημοσιογράφος και συγγραφέας Νίκος Βατόπουλος μιλά στην κάμερα του Culturenow για το τελευταίο του πόνημα με τίτλο “Μικροί δρόμοι της Αθήνας”.  Δείτε εδώ όλη την ανάρτηση  με σχετικό βίντεο.

Μάρω Βαμβουνάκη: Το ζήτημα του έρωτα είναι ανεξάντλητο διότι είναι μυστήριο

 Διαβάστε εδώ τι δήλωσε η γνωστή συγγραφέας  στο culturenow.gr.

Παρασκευή 8 Απριλίου 2022

Ερμιόνη Κεχαγιά: «Σε όλη μας τη ζωή επαναπροσδιοριζόμαστε»

 Διαβάστε εδώ τις απόψεις της εκπαιδευτικού και συγγραφέως Ερμιόνης Κεχαγιά που προβληματίζουν.

Το καρπούζι έχει αρχίσει να παίρνει τη θέση του στους πάγκους! Πωλείται σε φέτες λόγω τιμής....

Ενώ η αύξηση της τιμής των τροφίμων στην Τουρκία τέντωσε τις τσέπες των πολιτών, τα καλοκαιρινά φρούτα άρχισαν να εμφανίζονται στην αγορά ένα-ένα. Αφού το δαμάσκηνο πωλήθηκε προς 690 τούρκικες λίρες  το κιλό, αυτή τη φορά η φέτα καρπούζι πωλήθηκε προς 28 τούρκικες λίρες. Σημειώθηκαν σοβαρές αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων στην Τουρκία. Οι τιμές των βασικών προϊόντων διατροφής όπως το ηλιέλαιο, η ζάχαρη και οι ντομάτες, αντίστοιχα, άρχισαν να καίνε τσέπες. Το βάρος του δαμάσκηνου, που συγκαταλέγεται στα αγαπημένα φρούτα του καλοκαιριού, είναι στην ημερήσια διάταξη τον τελευταίο καιρό. Αναφέρθηκε ότι ιδιαίτερα οι έγκυες προτιμούσαν το δαμάσκηνο, το οποίο πωλούνταν προς 690 τούρκικες λίρες το κιλό σε μια από τις κορυφαίες αγορές της Τουρκίας. Μετά το δαμάσκηνο, το καρπούζι, άλλο ένα απαραίτητο φρούτο του καλοκαιριού, άρχισε να παίρνει τη θέση του στις αγορές. Ωστόσο, το καρπούζι άρχισε να πωλείται ανά φέτα λόγω της τιμής του. Φάνηκε ότι μια φέτα καρπούζι κόστιζε 28 τούρκικες λίρες.


Aπό δημοσίευμα της εφημερίδας Haber. 

Η κοινωνική ανοχή βρίσκεται σε συνάρτηση με κάποια λεπτά όρια...

 «Και βέβαια είναι πιο εύκολο να φωνάζεις, να συμπεριφέρεσαι άσχημα, να βρίζεις από το να προσπαθείς να κατανοήσεις, να εξηγήσεις» (Λένιν).Μέσα στο γενικό ορυμαγδό που δημιουργεί η υπόθεση της Πάτρας, αλλά και τον ευρύτερο αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία, η ελληνική κοινωνία βιώνει μία κατάσταση αρκετά πιεστική και δύσκολη. Η ακρίβεια καλπάζει, οι λογαριασμοί μοιάζουν με «καταδικαστικές αποφάσεις για εγκλήματα» που δεν έκανες ποτέ, όλα τα κοινωνικά προβλήματα οξύνονται επικίνδυνα. Άλλοι λένε πως φταίει ο πόλεμος. Άλλοι πως φταίει η κυβέρνηση. Υπάρχουν και εκείνοι που δίνουν, ευστόχως..., συστημικές διαστάσεις στην ενεστωτική κατάσταση κρίσης. Αλλά και αυτοί που καταλαβαίνουν πως φταίνε όλες οι προηγούμενες παράμετροι. Δίπλα και η κοινωνική-λαϊκή θυμοσοφία, που ενίοτε είναι ανίκητη, και η οποία έχει βγάλει το δικό της πόρισμα: «πάνε κάποιοι να βγάλουν τη χασούρα που είχαν στην πανδημία πάνω στις πλάτες του κοσμάκη»... Διαβάστε εδώ όλο το δημοσίευμα από την εφημερίδα των συντακτών.

Η δυσκολία κατανόησης μεγάλων αριθμών

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από την ιστοσελίδα της ομάδας ΘΑΛΗΣ και ΦΙΛΟΙ.

Τι να πατήσεις στο πληκτρολόγιό σου αν έχει κολλήσει ο υπολογιστής σου.

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το itspossible.gr.

Τι πρέπει να λέμε στα παιδιά για το έγκλημα της Πάτρας.

 Ακούστε παρακάτω το podcast με τον παιδοψυχίατρο Αθανάσιο Αλεξανδρίδη.


OHE: Σε νέο ρεκόρ οι τιμές των τροφίμων - Αυξήθηκαν κατά 34% τον Μάρτιο

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από τη lifo.gr.

Το πρόγραμμα των Πανελληνίων Εξετάσεων του 2022

 Διαβάστε εδώ το πρόγραμμα των Πανελληνίων Εξετάσεων του 2022 όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.

Λήξη μαθημάτων σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διδακτικού έτους 2021-2022

 Διαβάστε εδώ την απόφαση  από το Υπουργείο Παιδείας.

Μη ρεαλιστικός ο κανόνας για τη μείωση του χρέους

 Διαβάστε εδώ τι δήλωσε ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου.

Ρητορική μίσους πριν το διαδίκτυο: “Τεντιμπόηδες”, “ροκενρολιστές” και “παραστρατημένοι” στο στόχαστρο

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από τον ιστότοπο neolaia.gr.

Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

Aπό τη μεγάλη έκρηξη στο αίνιγμα του χρόνου.

 Ακούστε παρακάτω το podcast που αναφέρεται στη δημιουργία του σύμπαντος.


Τα πνεύματα ορίζουν την ελληνικότητα ή το πνεύμα;

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση του Παντελή Μπουκάλα.

Ο περήφανος «φάρος» της Αθήνας

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση του Δημήτρη Καραΐσκου από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Γ. Παξινός - Αγάπη μου, σε αγαπώ από τα βάθη του εγκεφάλου μου

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από τον ιστότοπο o-klooun.com.

«Η δημιουργικότητα του εκπαιδευτικού»

 Διαβάστε εδώ την ανάρτηση του συναδέλφου Νίκου Τσούλια π. Προέδρου της ΟΛΜΕ.