Σάββατο, 25 Μαΐου 2013

Με σύνθετο μαθηματικό τύπο θα υπολογίζεται στο εξής το εφάπαξ

Kάντε κλικ εδώ και διαβάστε το ενδιαφέρον δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Eρωτήσεις Θεωρίας Α' Γυμνασίου

Δείτε παρακάτω ένα πολύ καλό ερωτηματολόγιο θεωρίας για τη μελέτη των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου. Το δημοσιεύω από το περιοδικό ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Α της Ελλ. Μαθηματικής Εταιρείας ύστερα από άδεια του Προέδρου της Σ.Ε. συναδέλφου Δήμου Βαρόπουλου που ευχαριστώ και από εδώ.
 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ by bleuouranos

Θέματα εξετάσεων Μαθηματικών Β΄ Γυμνασίου

Δείτε παρακάτω τα θέματα εξετάσεων στα Μαθηματικά της Β΄ Τάξης στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές ενός Γυμνασίου της Αθήνας.

ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ by bleuouranos

Περιοδικό ενημέρωσης από την Ε.Μ.Ε.

Από την Ελλ. Μαθηματική Εταιρεία έλαβα το ενημερωτικό περιοδικό της και το αναρτώ εδώ.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΌ ΤΗΝ Ε.Μ.Ε. by bleuouranos

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος και οι δημόσιοι υπάλληλοι

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα του Γιώργου Μαυρογορδάτου.

Η συνισταμένη των μικρών πραγμάτων

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα του Πάσχου Μανδραβέλλη.

Κύκλοι του σκότους

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα  του Νίκου Κωνσταντάρα.

Τι-τι-βισμοί που δεν φέρνουν την άνοιξη

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα της Πόπης Διαμαντάκου.

Πολιτικά ορθοί στο μιντιακό σφαγείο

Kάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα του Νίκου Ξυδάκη.

Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

Το μίσος στο δάσκαλο

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.

Θέματα εξετάσεων στη Νεολ. Γλώσσα.

Δείτε παρακάτω τα θέματα στη Νεολ. Γλώσσα της Γ΄ Τάξης στα οποία εξετάστηκαν χτες οι μαθητές του Γυμνασίου μας.
 

ΝΕΟΕΛΛ. ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΑΪΟΥ 2013 by bleuouranos

Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων

Θέματα Χημείας Β΄ Τάξης

Δείτε παρακάτω τα θέματα στη Χημεία στα οποία διαγωνίστηκαν χτες οι μαθητές της Β΄ Τάξης του Γυμνασίου Μαραθώνα.

XHMEIA Β΄ΤΑΞΗΣ ΜΑΪΟΥ 2013 by bleuouranos

Θέματα εξετάσεων στα Θρησκευτικά Α΄ Γυμνασίου

Κάντε κλικ εδώ και δείτε τα θέματα στα Θρησκευτικά  στα οποία διαγωνίστηκαν χτες οι μαθητές της Α΄ Τάξης του Γυμνασίου Μαραθώνα.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ A' ΤΑΞΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΜΑΪΟΥ 2013 by bleuouranos

Το λοξό σπίτι (Krzywy Domek)

Κάντε κλικ εδώ και δείτε εντυπωσιακές φωτογραφίες απ το δικτυακό τόπο antikleidi.com

Το απροσδόκητο αντίδοτο στην αναβλητικότητα

Kάντε κλικ εδώ και διαβάστε την ανάρτηση από το δικτυακό τόπο antikleidi.com

Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

Στα στενά ενός ατελέσφορου ποσιμπιλισμού

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα του Παντελή Μπουκάλα.

Μονόδρομος πλέον το ψηφιακό βιβλίο

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα της Ολγας Σελλά.

«Ανθρωποφαγία» στο Διαδίκτυο

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα της Γιούλης Επτακοίλη.

Πλιάτσικο με ΕΣΠΑ

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα του Νίκου Ξυδάκη.

Πόσα είναι τα μήλα;

Kάντε κλικ εδώ και διαβάστε την ανάρτηση απ το antikleidi.com.

Χρυσές ιδέες και κατά συνήθεια οραματιστές.

Οπαδοί των συγκινήσεων και όχι της πράξης όσοι επικαλούνται τρελές σκέψεις
 
Βασίλης Καραποστόλης*

«Λείπουν τα οράματα, χάθηκαν...». Όσο πιο μουντή γίνεται η ατμόσφαιρα των ημερών μας τόσο πιο συχνά ακούγεται η πικρή διαπίστωση. Είναι πολλοί αυτοί που παραπονιούνται και δεν υπάρχει λόγος να αμφισβητήσει κάποιος ότι αυτό που λένε εκφράζει μια έλλειψη μέσα τους που απέχει πολύ από το να είναι πλαστή. Για ποια όμως ακριβώς έλλειψη πρόκειται; Επιθυμούν στ’ αλήθεια την έλευση ενός οράματος που θα τους υπαγόρευε καταλυτικές ενέργειες ή μήπως απλώς νοσταλγούν δυνατές συγκινήσεις;
Αν είναι κανείς κάπως πιο προσεκτικός σε όσα λέγονται τον τελευταίο καιρό θα παρατηρήσει πως ισχύει μάλλον το πρώτο. Οι περισσότεροι απ’ αυτούς που επικαλούνται το «όραμα» δείχνουν έτοιμοι να παρασυρθούν από κάτι ισχυρό, αλλά ανέτοιμοι να πράξουν οι ίδιοι κάτι που θα τους ανύψωνε στα μάτια τους. Θα ’θελαν να δεθούν στο άρμα μιας δύναμης που ξεπερνάει τον εαυτό τους, γιατί τον εαυτό τους τον θεωρούν πολύ αδύναμο για να ξεπεράσει από μόνος του τα συνηθισμένα του όρια. Πώς όμως μπορείς να ζητάς την έξαρση όταν δεν βλέπεις μέσα σου παρά μόνο περιορισμούς και συνήθειες που σε δένουν χειροπόδαρα;
Είναι τόσο «προσγειωμένος» ο άνθρωπος του καιρού μας, τόσο καθηλωμένος στις φροντίδες του και τόσο ανήσυχος να διαφυλάξει όσα έχει -ή όσα του έμειναν- ώστε να μην μπορεί να αναγνωρίσει κάποιο περιθώριο σε ιδέες ικανές να βγάλουν τη ζωή του από το στενό καλούπι της. Επιφυλάσσεται, όταν δεν αρνείται ρητά, σε οτιδήποτε μοιάζει να αποσπάται από τα αισθητά και τα άμεσα. Η σφαίρα του ιδεατού, των αρχών ή ακόμη και των πεποιθήσεων, τυλίγεται στη συνείδησή του από μια αχλύ που του φαίνεται άλλοτε υπερβολικά ρομαντική, άλλοτε υπερβολικά απαιτητική. Αυτές οι αρετές οι εγκατεστημένες στις επάλξεις εκεί ψηλά, πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων, τούς ζητάνε πάρα πολλά, όπως ζητούσαν κάποτε πολλά οι δάσκαλοι, οι γονείς, οι παπάδες.
Δεν αντέχουν αυτήν την επόπτευση οι σύγχρονοι καιροί. Το δείχνει, πρώτα απ’ όλα, η τάση διαφυγής των ατόμων απ’ όσα τους δεσμεύουν ηθικά. Πόσοι σήμερα δίνουν όρκους; Πόσοι δίνουν τον «λόγο της τιμής τους»; Δεν χρειάζεται να πάμε και σε άλλα παραδείγματα (και υπάρχουν πολλά) για να πεισθούμε ότι σήμερα η έννοια της δέσμευσης, είτε προς τους άλλους είτε προς τον εαυτό μας, κατέληξε να θεωρείται ένα είδος ακατανόητης αυτοφυλάκισης. «Ορκίζομαι στην αγάπη μας», «ορκίζομαι στη φιλία μας». Γιατί να το ξεστομίσω; Μπορώ να είμαι -έτσι νομίζω- πιστός ή και άπιστος, αλλά αυτό θα φανεί στην πορεία, δεν είναι ανάγκη να αναγγείλω εγώ από τώρα μια εξέλιξη για την οποία δεν είμαι καθόλου βέβαιος, ούτε και θα ’θελα να είμαι. Έτσι, παραχωρώντας ο ίδιος στον εαυτό μου ένα προνόμιο ελαστικότητας, θεωρώ πως εξασφάλισα το υπέρτατο αγαθό: την ελευθερία των κινήσεών μου. Με μια διαφορά όμως: ότι στις κινήσεις αυτές δεν περιλαμβάνεται η «προς τα άνω» κίνηση, αυτή που θα με ’φερνε σε ένα επίπεδο ανώτερο από εκείνο στο οποίο συνήθως περπατώ, τρέχω (ή σέρνομαι). Όποιος κάνει την ελαστικότητα κανόνα της ζωής του, κάνει και την οριζοντιότητα μοναδική της κατεύθυνση.
Θέλουμε, λοιπόν, αυτό; Θέλουμε να πορευόμαστε με μικρά βηματάκια και μικρούς ελιγμούς; Ε, τότε ας μη στρέφουμε προς τα πάνω το βλέμμα όταν φθάνουν τα δύσκολα, και ας μη ζητάμε να διακρίνουμε στον ουράνιο θόλο ένα σχήμα, μια μορφή ή μια ιδέα που θα μας γνέψει ενθαρρυντικά. Όταν κάποιος έχει πάψει να δίνει λογαριασμό σε μια ιδέα που τον υπερβαίνει -την ιδέα π.χ της πιστότητας, της συνέπειας, της αφοσίωσης- είναι αδύνατο να γίνει δεκτικός σε μια εκδοχή ανώτερου κόσμου, ανώτερης ζωής. Ανωτερότητα δεν μπορούν να περιμένουν εκτάκτως αυτοί που στα κατώτερα βρίσκουν τακτικά τη βολή τους. Δεν γίνεται στην κοινωνία να λιγοστέψει η διαφθορά, να υπάρξει περισσότερη δικαιοσύνη, οι πολιτικοί να ψεύδονται λιγότερο και οι πολίτες να λησμονούν δυσκολότερα τα ψέματα, δεν γίνεται η πραγματικότητα μιας κοινωνίας ν’ αλλάξει αν δεν συγκριθεί, αδρά και αποφασιστικά, το ιδεατό με το πραγματικό, κι αν στις συνειδήσεις το ιδεατό δεν πάψει να θεωρείται κάτι σαν εξαέρωση του μυαλού, απόμακρο, αιθέριο, ανίσχυρο.
Είναι, βέβαια, πολύ δύσκολο να συμβεί αυτή η μεταβολή. Γιατί εδώ και καιρό δεν υπήρξε «κριτική διάνοια», δεν υπήρξε μοντέρνος ή μεταμοντέρνος εγκέφαλος επιφορτισμένος να αναλύει και να «αποδομεί» τον κόσμο (αλλά όχι και να τον αναδομεί) που να μην έριξε τα πυρά του εναντίον κάθε λογής «ιδεαλισμού». Μέσα στον κονιορτό διαλύθηκαν έννοιες, συλλήψεις και αξίες, ισοπεδωμένες όλες κάτω από τη βαριά κατηγορία ότι αποτελούν πλάνες, ψευδαισθήσεις, ότι απέναντι στην αδυσώπητη Υλη δεν έχουν τίποτα να αντιτάξουν εκτός ίσως από κάποιες ποιητικού τύπου ευχές ή κατάρες. Έστω, είπαν· οι καλλιτέχνες μπορούν να έχουν τους οπτασιασμούς τους, χάρη σ’ αυτούς, εξάλλου, υπήρξαν ο Δάντης, ο Θερβάντες, ο Γκόγια, ο W. Blake, ο Δ. Σολωμός. Αλλά οι κοινωνίες, οι «πραγματικοί» άνθρωποι που βασανίζονται σήμερα από μια οικονομία που τους διέψευσε και από μια πολιτική που τους εξαπάτησε, τι σχέση μπορούν να έχουν με Πήγασους που καλπάζουν στα σύννεφα, με φωτιές που ανάβουν στα στήθη;
Εκεί που φθάσαμε σήμερα οι απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα έχουν αναγκαστικά τον χαρακτήρα της απλής υπενθύμισης. Ας πούμε, λοιπόν, μόνο ότι δεν υπήρξε εξέγερση κατά το παρελθόν εναντίον της αδικίας ή της τυραννίας χωρίς να κυκλοφορήσουν προηγουμένως σε κύκλους ανθρώπων που ολοένα διευρύνονταν κάποιες ιδέες και εικόνες «τρελές» μες στην τόλμη τους. Προϋπόθεση, όμως, για να γίνουν λογικές οι τρέλες και να κινήσουν τους ανθρώπους ήταν να υπάρχουν άνθρωποι πρόθυμοι να τις δεχθούν ως όπλα τους. Θα δεχόμασταν, άραγε, κάποιες παρόμοιες και σήμερα; Θα ήμασταν πρόθυμοι να τις δοκιμάσουμε; Ή θα μας αρκούσε να μιλάμε για λύτρωση χωρίς να πιστεύουμε σ’ ένα Πνεύμα της λύτρωσης;

* Ο κ. Βασίλης Καραποστόλης είναι καθηγητής Πολιτισμού και Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Πηγή:Εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Θέματα Μαθηματικών Κατεύθυνσης Β' Λυκείου

Δείτε εδώ θέματα Μαθηματικών Κατεύθυνσης Β΄Λυκείου, από το 7ο ΓΕΛ Περιστερίου.

Ο διαδικτυακός «Αναγνώστης» και τα βραβεία

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα απο την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Αριθμός μαθητών ανά τμήμα

Δείτε εδώ το σχετικό διαδικτυακό δημοσίευμα , σύμφωνα με το οποίο απ το νέο σχολ. έτος ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα δε θα μπορεί να υπερβαίνει τους 27.

Τα σημερινά θέματα των Πᾳνελληνίων Εξετάσεων

Για λίγη χαλάρωση τούτο το τραγούδι....

Στις ευαισθησίες μας που δε μπορεί παρά να μας κάνουν να λιμοκτονούμε στον ερχομό των φθινόπωρων... Τότε περιμένουμε με ανυπομονησία τους ερχόμενους χειμώνες ν΄ανθίσουν!!!

Μα κι σε εκείνες τις ευαισθησίες που κάνουν το αίμα μας να κοχλάζει έστω κι αν βρίσκεται στα
πιό απρόσιτα κι απόκρημνα σημεία...του σωματός μας!!!

Τότε ο κόσμος μας μεταμορφώνει τα χρώματα, τις μουσικές και τ΄αρώματα, μετασχηματίζει τα μικρά σε κεφαλαία, βρίσκει ξανά το προσανατολισμό του, κι αγκαλιάζει τους ζωντανούς και οργανικούς...κύκλους της ζωής μας.

Ήταν όμορφο τ΄απογευματινό ταξίδ μου στις κεντημένες ξερολιθιές του νησιού!!!

Καθηλώθηκε η σκέψη μου, εκεί, όπως κάνει πάντα άλλως τε, σα διαβεί τον Καβοντόρο....

                                  Καλό βραδάκι να έχουμε!!!
 
 

Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

H μεθόδευση στην εύρεση συνάρτησης

Δείτε παρακάτω την ενδιαφέρουσα εργασία του συναδέλφου Μπάμπη Στεργίου που βρήκα στο εξαιρετικό ιστολόγιο του καλού συναδέλφου Μάκη Χατζόπουλου.

Θέματα απολυτηρίων εξετάσεων στα Γαλλικά.

Δείτε παρακάτω τα θέματα των απολυτηρίων εξετάσεων στα Γαλλικά στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι μαθητές του Γυμνασίου Μαραθώνα.

ΓΑΛΛΙΚΑ Γ ΤΑΞΗΣ ΜΑΪΟΥ 2013 by bleuouranos

Θέματα Αρχ. Ελλ. Γλώσσας Α΄ Γυμνασίου

Δείτε παρακάτω  τα θέματα στο μάθημα της Αρχαίας Ελλ. Γλώσσας στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι μαθητές της Α΄ Τάξης του Γ/σίου Μαραθώνα.

ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧ. ΕΛΛ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ by bleuouranos

Θέματα εξετάσεων στα Μαθηματικά Β΄Τάξης

Δείτε παρακάτω τα θέματα στα Μαθηματικά Β΄ Τάξης στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι μαθητές του σχολείου μας.

MAΘΗΜΑΤΙΚΑ Β ΤΑΞΗΣ Γ/ΣΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΜΑΪΟΥ 2013 by bleuouranos

Θέματα εξετάσεων στη Φυσική

Δείτε παρακάτω τα θέματα των απολυτηρίων εξετάσεων στη Φυσική στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι μαθητές του Γυμνασίου Μαραθώνα.

ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ by bleuouranos

Θέματα εξετάσεων στα Γερμανικά.

Δείτε παρακάτω τα θέματα των απολυτηρίων εξετάσεων στη Γερμανική Γλώσσα στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές του σχολείου μας.

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Γ ΤΑΞΗΣ Γ/ΣΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΜΑΪΟΥ 2013 Ι by bleuouranos

Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013

Σχόλια για τα σημερινά θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας.

Διαβάστε παρακάτω δυό ενδιαφέροντα σχόλια για τα σημερινά θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας απ  το ιστολόγιο του συναδέλφου Σωκ. Ρωμανίδη.


Να ξαναδούμε την κοινωνία

Kάντε κλικ εδώ και διαβάστε την ανάρτηση απ το δικτυακό τόπο antikleidi.com

Πολίτες θα αξιολογούν την κυβέρνηση

Kάντε κλικ εδώ και διαβάστε το δημοσίευμα απ την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Tα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων σήμερα.

Δείτε εδώ τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα τα παιδιά μας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.