Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Καληνύχτα με γαλήνη...

Αφού κλείστε τη μουσική του ιστολόγιου( πάνω δεξιά), ακούστε αυτή τη μουσική σαν σιωπητήριο τούτης της νύχτας της μαγιάτικης βροχερής Κυριακής. Εύχομαι μια υπερκόσμια γαλήνη να σας συντροφεύει...Γαλήνη...νιώστε την αξία της για τη ζωή μας....

Με αφορμή μιαν αναζήτηση...

Απόψε ένα κλικ στο facebook. Το προκάλεσε ένας περσινός μαθητής του Γυμνασίου μας...Το ερώτημά του προς εμέ ήταν.."Κύριε μεθαύριο γράφουμε Αρχαία ( Α' Λυκείου), ξέρετε που μπορώ να βρω θέματα άλλων ετών και από ποια σχολεία;;;". Εψαξα στο Google...Μάταιος κόπος...Ελάχιστα βρήκα από το δικτυακό τόπο της Περιφέρειας Στεράς Ελλάδας. Και κάποια άλλα από  εξετάσεις του ΟΕΦΕ. 
Και το δικό μου αφελές( μόνο;;;) ερώτημα. Δε θα έπρεπε να αναρτούμε όλα τα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, των σχολείων μας; Πιστεύω πως τα παιδιά μας πρέπει να ξέρουν  μετά την εξέταση σε ποιά θέματα διαγωνίστηκαν, να  τα δουν για να υπολογίσουν  πως έγραψαν. Είναι κακό αυτό;;;
Συγχώρεστε με αν δε θυμάμαι καλά κάποιο νόμο που απαγορεύει τη γνωστοποίηση  των θεμάτων.
Η πρότασή μου είναι τα θέματα να αναρτώνται στο διαδίκτυο. Δε φοβόμαστε ή δε πρέπει να φοβόμαστε να τα αναρτήσουμε. Ή πρέπει να φοβόμαστε;;;.........

Ποσοστά....

Ας προσπαθήσουμε να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα στο κεφάλαιο των ποσοστών και αναφέρομαι στα παιδιά μας που πάνε στην Α' Γυμνασίου.

1. Όταν λέμε ποσοστό χ % εννοούμε πως απ τα 100 μέρη ενός μεγέθους, ενός αριθμού έχουμε πάρει ή θεωρούμε τα χ.

2. Αν ένα μέγεθος έχει τιμή α και η τιμή του αυξάνεται τότε το ποσοστό αύξησης είναι ίσο με ένα κλάσμα που έχει αριθμητή το ποσό της αύξησης και παρονομαστή την αρχική τιμή. (ποσό αύξησης = τελική τιμή μείον την τιμή πριν την αύξηση)

3.   Αν ένα μέγεθος έχει τιμή α και η τιμή του μειώνεται  τότε το ποσοστό μείωσης  είναι ίσο με ένα κλάσμα που έχει αριθμητή το ποσό της μείωσης  και παρονομαστή την αρχική τιμή.( ποσό μείωσης = αρχικό ποσό μείον το τελικό ποσό).

4. Αν ένα μέγεθος έχει τιμή α και  η τιμή αυτή αυξηθεί ή μειωθεί και γίνει β, τότε ο αριθμός α λέγεται αρχική τιμή και ο β τελική τιμή.

Ας δούμε τώρα κάποια προβλήματα που δεν είναι δύσκολα και λύνονται περίπου με τον ίδιο τρόπο.

Πρόβλημα 1. Ενα βιβλιοπωλείο πωλούσε ένα βιβλίο 40€ , ζητήσαμε να μας κάνουν έκπτωση και μας το έδωσαν τελικά 34€. Ποιό ήταν το ποσοστό της έκπτωσης;
Λύση: Σύμφωνα με τη πρόταση 3 το ποσοστό της έκπτωσης ( μείωσης) είναι 6/40. το 6 είναι το πόσο μειώθηκε η αρχική τιμή( είχε 40€ και το πήραμε 36€). Όμως το ποσοστό έκπτωσης εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις %. Έτσι κάνουμε τη διαίρεση 6/40 και βρίσκουμε 0,15. Δηλαδή το ποσοστό έκπτωσης ήταν 15%. ( το 0,15 είναι 15 εκατοστά, δηλαδή τα 15 από τα 100).

Πρόβλημα 2.  Ένα laptop κόστιζε χωρίς το ΦΠΑ  352€. Αν ο ΦΠΑ είναι 23% πόσα χρήματα θα πληρώσουμε τελικά;
Λύση: Το ποσό του ΦΠΑ είναι 23/100 χ 352 = 0,23 χ 352 = 80,96€.
Άρα θα πληρώσουμε τελικά 352 + 80,96 = 432,96€.

 Πρόβλημα 3. Ενα κιλό κρέας κοστίζει με το ΦΠΑ 9,34€. Αν ο συντελεστής του ΦΠΑ είναι 13% ποια είναι η τιμη του κιλού του κρέατος χωρίς το ΦΠΑ;
Λύση: Η τιμή των 9,34€ είναι η αρχική τιμή (100/100) συν το ΦΠΑ (13/100) δηλ είναι 113/100.
Δηλαδή τα 113/100 της αρχικής τιμής είναι 9,34€. Εμείς ζητάμε τα 100/100 δηλ την αρχική τιμή.
Θα βρούμε το 1/100 του 9,34 κάνοντας διάιρεση  9,34/113 = 0,0826. Ομως ζητάμε τα 100/100 δηλ
 αφού το 1/100 είναι 0,0826 τα 100/100 είναι 100 χ 0,0826 = 8,26€.

Πρόβλημα 4. Ενα βιβλίο με αρχική τιμή 25€ πωλείται με έκπτωση  10%. Μετά από ένα μήνα ο βιβλιοπώλης αφού είδε πως δεν πωλείται αποφάσισε να το πουλήσει κάνοντας πρόσθετη έκπτωση 5% στην ήδη μειωμένη τιμή. Πόσο το πουλούσε τελικά;
 Η λύση αύριο μαζί με καινούργια προβλήματα.

Γλυκόλαλοι ήχοι

Αφού κλείστε τη μουσική του ιστολόγιου ( πάνω δεξιά) ακούστε τούτη τη μουσική που θεωρώ εξαιρετική.

 
 
Θέλω την αφιερώσω...
 
Στα σημάδια του πνεύματος που διακρίνουμε...
 
Στη λαχτάρα και στο μεράκι μας για ένα διαρκές ανάβλεμμα...
 
Στην αδιάκοπη πάλι για την εμπέδωση των αξιών...
 
Στην απόρριψη της ανευθυνότητας...
 
Στο αληθινό φως που διακρίνουμε...
 
Στη γενναιοφροσύνη...
 
Στην απόρριψη της πλαδαρότητας...
 
Στο πέταγμα πάνω απ΄τα ερείπια της Παλιόπολης, στην Άνδρο...
 
Στη σημασία της ύπαρξης των ακροκέραμων...

Από τις εσωτερικές τριβές στην εθνική στρατηγική

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το άρθρο του Νίκου Λυγερού.

Διάλογος περί της δυνατότητας συμβιβασμού

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το άρθρο του Πανεπιστημιακού Βασίλη Καραποστόλη, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Με ελλειμματική προσοχή το 6% των παιδιών

Kάντε κλικ εδώ και διαβάστε το άρθρο της Ιφιγένειας Διαμαντή από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον.

Μεταξύ φόβου και απόγνωσης

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε το άρθρο του Νίκου Ξυδάκη, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Πεδίο μάχης ο «ναός της εργασίας»

Κάντε κλικ εδώ για να διαβάστε το άρθρο της Μαριάννας Τζιαντζή, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Η δύσβατη πορεία εντός μας

Kάντε κλικ εδώ και διαβάστε το εξαιρετικό δημοσίευμα της Μαρίας Κατσουνάκη, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.