Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2008

Το καμπαναριό στη μονή του Αη Γιώργη στο Βρανά Μαραθώνα. Η λαϊκή παράδοση έχει πολλά να διηγηθεί γι εδώ.




Παναγία η Μεσοσπορίτισσα, στο Σχοινιά. Εκεί που έγινε η περίφημη μάχη του τότε...





Μεστός λόγος...



«Θεωρώ τον εαυτό μου κυρίως αναγνώστη. Όπως γνωρίζετε, έχω τολμήσει την περιπέτεια της γραφής. Αλλά πιστεύω πως αυτά που έχω διαβάσει είναι πολύ πιο σημαντικά απ' αυτά που έχω γράψει. Γιατί κάποιος διαβάζει αυτά που του αρέσουν - ωστόσο γράφει όχι αυτά που θα ήθελε να γράψει, αλλά αυτά που είναι ικανός να γράψει». Χόρχε Λούις Μπόρχες

Escher: Ενας αξεπέραστος χαράκτης


Kαταρράκτες. Δείτε από ποιό επίπεδο ξεκινάει το νερό και σε ποιο επίπεδο καταλήγει!!!




Ταινία του Μobius




Δύο χαρακτικά του Escher. H συμμετρία παίρνει σάρκα και οστά από το σπουδαίο αυτό ταλέντο της χαρακτικής. Στην Αθήνα μπορείτε να θαυμάσετε τα έργα του στο Μουσείο Ηρακλειδών στο Θησείο.



Ζητείται απάντηση

Χρησιμοποιώντας 4 φορές και μόνον το ψηφίο 9 να βρείτε πως προκύπτει ο αριθμός 20.

Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2008

Θέματα "ΘΑΛΗ" 2009

Αν σας ενδιαφέρουν τα θέματα του διαγωνισμού " Ο ΘΑΛΗΣ" της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για το 2008 κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο..
Θα βρείτε τα θέματα και τις λύσεις τους από τη Β' Γυμνασίου έως τη Γ' Λυκείου.

Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2008

Μια άλλη τέχνη

Η ανάγνωση είναι μια τέχνη της απόλαυσης και ως τέχνη ασκείται από τους μυημένους. Αυτοί, οι αληθινοί αναγνώστες, είναι οι τελευταίοι μιας φυλής που σήμερα απειλείται με εξαφάνιση. Γιατί ποιος είναι πρόθυμος στις μέρες μας να εντρυφήσει στα μυστικά μιας σχεδόν λησμονημένης τέχνης;
Σωτήρης Τριβιζάς
"Το πνεύμα του λόγου"
Συμφωνείτε με τα παραπάνω;

Μια πρόταση

"Η γνώση έρχεται, αλλά η σοφία αργοπορεί.'


Αλφρεντ Τένισον.

To κέντημα της καρδιάς

Χρόνια και χρόνια πάλεψα με το μελάνι και το σφυρί βασανισμένη καρδιά μου
Με το χρυσάφι και τη φωτιά για να σου κάμω ένα κέντημα
Ενα ζουμπούλι πορτοκαλιάς
Μιαν ανθισμένη κυδωνιά να σε παρηγορίσω.
Από την "Αμοργό" του Νίκου Γκάτσου.

Θέματα διαγωνισμών για τα Μαθηματικά

Αν σας ενδιαφέρουν θέματα για μαθηματικό διαγωνισμό που αφορά μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου κάντε κλικ στο σύνδεσμο
ενώ αν σας ενδιαφέρουν θέματα για μαθηματικό διαγωνισμό που αφορά μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κάντε κλικ στο σύνδεσμο

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2008

Μια άλλη ευχή

Μου ευχήθηκες...
"Να έχεις γαλήνη μου είπες".
Σε ευχαριστώ για την ευχή σου.
Την έχω ανάγκη.
Την έχουμε άραγε οι περισσότεροι ανάγκη;

Αλήθειες...

Ευγένεια καλό μεν, αλλά προγόνων αγαθόν.
Πλούτος δε τίμιον μεν, αλλά τύχης κτήμα.
Δόξα γε σεμνόν μεν αλλά αβέβαιον.
Κάλλος δε περιμάχητον μεν, αλλ' ολιγοχρόνιον.
Υγίεια δε τίμιον μεν, αλλ' ευμετάστατον.
Ισχύς δε ζηλωτόν μεν, αλλά νόσω ευάλωτον και γήρα.
Παιδεία δε μόνον των εν ημίν εστίν
ΑΘΑΝΑΤΟΝ και ΘΕΙΟΝ.
Πλούταρχος

Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2008

Eνας φίλος

Γνωστούς έχω πολλούς. Φίλους πολύ λιγότερους. Σπανίζει το είδος. Από πλευράς ποιότητας και αριθμών είναι σε ανεπάρκεια. Ομως δε μπορώ να μη νιώθω ευτυχής που σε έχω φίλο. Που ακούω τη κριτική σου για μένα που είναι με αγάπη και ελικρίνεια.
Οι ευθείες μας τμήθηκαν.
Και θεωρώ πως ποτέ δεν θα ξαναγίνουν παράλληλες στη διάρκεια της γήινης διαδρομής μας.
Με συγκίνησες με τα όσα έγραψες στο κείμενό σου καθώς μου δώριζες το βιβλίο για το στρατηλάτη της αρχαιότητας. Ο λόγος του Πλουτάρχου, λόγος σοφίας πραγματικής, με άγγιξε. Πόσο τυχεροί είμαστε, όλοι όσοι σε έχουμε φίλο!!!

Mαθησιακές δυσκολίες

Βρήκα ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο δημοσιεύσεων για τις μαθησιακές δυσκολίες μαθητών στο Δημοτικό , Γυμνάσιο και Λύκειο. Είναι από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Κολλεγίου Αθηνών. Ισως σας ενδιαφέρει.

Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2008

Παναγιά η ΄Ελωνα

Παναγία η Έλωνα (Δέσποινα α Έωνα, στα τσακώνικα).
Σε μια απότομη στροφή του ασφαλτόδρομου από το Λενίδι προς τον Κοσμά και γύρω στο 17ο χμ, μεσα απο τη ρεματιά ανοίγει ο ουρανός και ξεπροβάλει αετοφωλιά η Παναγία η Έλωνα. Κάτασπρη μέσα στον κοκκινωπό, σπηλαιώδη, πανύψηλο βράχο προκαλεί δέος και θαυμασμό. Εύκολα με το αυτοκίνητο πλησιάζουμε την εξώπορτα, δύσκολα όμως και με προσοχή κατεβαίνουμε το λαξευμένο στο βράχο δρόμο με τα πολλά σκαλιά. Μας υποδέχονται κτίσματα αριστερά και δεξιά παλαιά, καλοσυντηρημένα, νοικοκυρεμένα. Μπροστά μας το καθολικό, μικρή βασιλική χωρίς τοιχογραφίες μα γεμάτη με κάθε λογής καντήλια αφιερώματα πονεμένων ψυχών στην πάνσεπτη εικόνα της Παναγίας. Τέμπλο ξυλόγλυπτο άριστης τέχνης. Στο Ιερό προθήκες με κειμήλια. Από το μικρό πλάτωμα προσφέρονται από ευλαβικά χέρια μονάζουσων καφές, λουκούμια και άγρια θέα Κυνουριάτικου βραχώδους τοπίου. Η ιστορία της Μονής χάνεται στα παλιά, βεβαιώνεται με γραπτές μαρτυρίες από το 1700 περίπου. Μοναδικό προσκύνημα της Νότιας Κυνουρίας και του Έλους της Σπάρτης, χαρίζει άφθονη την ευλογία της Παναγίας.
Ας μας προστατεύει η σκέπη της κι ας μας φωτίζει η φλόγα από το κερί που άναψες για τη χάρη της.

Ο καλύτερος στίχος;



Ο καλύτερος στίχος της νεοελληνικής ποίησης. Λογαριάζω αυτό τον όρο μέσα στα μέτρα της φυσικής του χωρητικότητας και έρχομαι να ρωτήσω. Ποιος είναι ο καλύτερος στίχος της νεοελληνικής ποίησης; Κατά την περίπτωση πολλοί είναι, θα ειπούν πολλοί. Ωστόσο εγώ θα απαγγείλω ένα για όλες τις περιπτώσεις.


«Έστησ’ ο Έρωτας χορό με τον ξανθόν Απρίλη»


Αν βάλετε το στίχο αυτό δίπλα σε οποιονδήποτε άλλο και δεν το βρείτε να υπερέχει, σίγουρα θα τον βρείτε να μην υπολείπεται. Το πολύ-πολύ θα τον μετρήσετε ίσο στα καράτια. Νερό στο νερό, χρυσάφι στο χρυσάφι, φως στο φως. Και περιπλέον είναι ο πιο ελληνικός.Ο στίχος αυτός του Σολωμού από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους είναι Ελλάδα. Είναι η λάμψη, η εμορφιά, η ανδρεία, η τιμή, ο θάνατος, η παντοσύνη. Και η αλήθεια ολόκληρη.Τα δύο λαμπρά παλικάρια που χορεύουν στο ηλύσιο φως ανασταίνουν το Διόνυσο και τον Απόλλωνα. Τους αρχαίους θεούς που με τα χημικά στοιχεία τους, το απολλώνειο και το διονυσιακό, γεννήσανε την αττική τραγωδία.


Αυτά έγραψε ο Δημήτρης Λιαντίνης. Συμφωνείτε;

Xρήση κινητών τηλεφώνων

Οπως είναι γνωστό η χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία από τους μαθητές, απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση, μετά από απόφαση του Υπουργείου Παιδείας. Θυμηθείτε το όλοι...Ας αφήσουμε το γνωστό πρόβλημα με τις επιπτώσεις από την ακτινοβολία που εκπέμπεται από αυτά....

Σεβασμός στο περιβάλλον!!!




Στη παραπάνω φωτό αντικρύζουμε ρύπανση στο Εθνικό Πάρκο Σχοινιά Μαραθώνα.

Μια εικόνα = ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ

Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπ/κές ανάγκες

Αν θέλετε να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο του Νόμου 3699/2008 ΦΕΚ 199/τ. Α' /2-10-2008 που αναφέρεται στην εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κάνετε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο.

http://www.disabled.gr/lib/?p=17947

Πληροφορίες για τη δυσλεξία

Αν θέλετε να πάρετε πληροφορίες για τη δυσλεξία κάνετε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο των φίλων του Π.Ν.Α που βρίσκεται στη διασταύρωση Ραφήνας.
Γράφονται ενδιαφέροντα πράγματα.

Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2008

΄Ετσι το έβλεπε...

"Ο άνθρωπος δε μπορεί να ζήσει χωρίς μια μόνιμη πίστη σε κάτι ακατάλυτο μέσα του, μολονότι αυτό το ακατάλυτο στοιχείο όσο και η πίστη μπορεί να παραμένουν μονίμως κρυμμένα από εκείνον. Ενας από τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εκφραστεί αυτή η διαρκής απόκρυψη είναι η πίστη σε έναν προσωπικό θεό."
Από το βιβλίο "Αφορισμοί" του Franz Kafka

Ενα άλλο ποίημα...


"Είναι ένα θάμα το αττικό στην ιστορία του κόσμου, και σκαλιστό ένα ποίημα στον αθηναίο το βράχο, το ποίημα της εντέλειας..."
Ετσι έγραφε ο Κωστής Παλαμάς

Μαθησιακές δυσκολίες

Αν ενδιαφέρεστε να διαβάσετε για τις μαθησιακές δυσκολίες που αφορούν παιδιά που φοιτούν στη Β/θμια Εκπαίδευση, κάντε κλικ στο σύνδεσμο:

http://www.specialeducation.gr/files/Math_dysk_bthmia%20ekpsi.pdf

Θα βρείτε πολλές πληροφορίες που απαντούν σε ερωτήματα που ίσως είχατε.

Συνομιλία Σικελιανού-Rodin

"O στοχαστής" , χαρακτηριστικό έργο του Rodin


Διάβασα στις συνομιλίες του Σικελιανού και του γλύπτη Rodin....


"Η ζωή, το πάθος, η γαλήνη ανήκουν μονάχα σ' κείνους, όπου "παλαισταί μετά του Θεού", βοηθούμενοι από τον ΄Ερωτα, πραγματοποιούν αδιάκοπα τη συντονία τους με το Παν!".

Σας αρέσει αυτός ο λόγος;

Ο Αύγουστος Ροντέν (Auguste Rodin, 12/11/1840 - 17/11/1919) ήταν Γάλλος γλύπτης που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη γλυπτική του 20ου αιώνα με τα έργα του. Αρνήθηκε ν' αγνοήσει τις ανθρώπινες αδυναμίες και τις περιέγραψε όσο καλύτερα μπόρεσε στην τέχνη του, με ρεαλισμό και δύναμη.