Σάββατο, 8 Μαΐου 2010

Το στρες των Εξετάσεων σαμποτάρει την επιτυχία

Διαβάστε εδώ το πολύ ενδιαφέρον άρθρο της ψυχολόγου κ. Λίζας Βάρβογλη σχετικά με το στρες στη διάρκεια των εξετάσεων.

Πτωχή και με χαμένη την τιμή της

Εδώ θα διαβάστε άλλο ένα ενδιαφέρον δημοσίευμα από το "Βιβλιοδρόμιο" του σημερινού φύλλου της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ.

«Ο άνθρωπος είναι ένας ερειπωμένος θεός»

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της κ. Μιρέλας Χαρτουλάρη από το σημερινό "Βιβλιοδρόμιο" της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ.

Ολική επαναφορά

Διαβάστε εδώ ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Πανεπιστημιακού κ. Κώστα Γεωργουσόπουλου, από τα σημερινά ΝΕΑ. Το βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον.

που πάμε;

Διαβάστε τις απόψεις σημαντικών ανθρώπων της χώρας μας, όπως καταγράφηκαν από την εεφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ.

Ξύπνησαν πάλι οι μνήμες του εφιάλτη της Σπιναλόγκας

Η Σπιναλόγκα σήμερα.



Η Σπιναλόγκα από δορυφόρο.



Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ σχετικά με τη νόσο του Hansen.

Slate: όσο πιο άγνωστο τόσο πιο επιθυμητό

Διαβάστε εδώ το σχετικό δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.

Facebook ή ανοιχτό βιβλίο για αδιάκριτους;

Διαβάστε εδώ το ενδιαφέρον δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, σχετικά με το facebook. Και προσέξτε...

Παρασκευή, 7 Μαΐου 2010

Το μονοπάτι Χώρας-Κορθίου στην ΄Ανδρο.



Δείτε φωτό από το μονοπάτι που συνδέει τη Χώρα της Ανδρου με το Κόρθι, από το blog του androsfilm. Bαγγέλη πολύ καλές οι φωτό. Z. σε ευχαριστώ θερμώς για τις φωτό.

Eνα εκατομμύριο online βιβλία διαθέσιμα δωρεάν για τυφλούς και δυσλεξικούς

Διαβάστε εδώ αυτό το πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.

Η εποχή των zettabytes είναι εδώ

Διαβάστε εδώ σχετικά με τη νέα μονάδα χωρητικότητας ψηφιακών δεδομένων.

Πλύνετε τα χέρια σας, αν έχετε τύψεις


Διαβάστε εδώ το σχετικό δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.

Καλοκαίρι χωρίς σκαλωσιές

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ που αναφέρεται στον Παρθενώνα.

Από τη νέα χρονιά αρχίζει η εσωτερική αξιολόγηση

Διαβάστε εδώ για την εσωτερική αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων όπως προτείνεται από το ΥΠΔΒΜΘ. Να προσθέσω ότι είμαι ΥΠΕΡ, δίχως επιφυλάξεις.

Το οικογενειακό μοντέλο στα σχολικά εγχειρίδια

Διαβάστε εδώ το σχετικό δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Πλεονεκτήματα ελεύθερου λογισμικού

Διαβάστε εδώ για τα πλεονέκτηματα του ελεύθερου λογισμικού, σύμφωνα με το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Πέμπτη, 6 Μαΐου 2010

Θέματα Βαλκανικής Μαθηματικής Ολυμπιάδας.

1) Αν οι a,b,c είναι θετικοί πραγματικοί αριθμοί να αποδείξετε ότι:

\displaystyle\frac{a^2b(b-c)}{a+b}+\frac{b^2c(c-a)}{b+c}+\frac{c^2a(a-b)}{c+a}\geq 0

2) Έστω ABC ένα οξυγώνιο τρίγωνο με ορθόκεντρο H και έστω M το μέσο της AC. Η κάθετη από το σημείο C προς την AB την τέμνει στο σημείο C_1 και έστω H_1 το συμμετρικό του H ως προς την AB. Οι προβολές του H πάνω στις AH_1, AC και BC είναι τα σημεία P,Q,R αντίστοιχα. Αν M_1 είναι ένα σημείο ώστε το περίκεντρο του τριγώνου PQR να είναι το μέσο του τμήματος MM_1 να αποδείξετε ότι το M_1 βρίσκεται επί της ευθείας BH_1.

3) Ονομάζουμε λωρίδα πλάτους w το σύνολο των σημείων που βρίσκονται ανάμεσα ή πάνω σε δύο παράλληλες ευθείες που απέχουν απόσταση w. Έστω S ένα σύνολο από n σημεία (n\geq 3) στο επίπεδο που είναι τέτοιο ώστε οποιαδήποτε 3 διαφορετικά σημεία του συνόλου S να μπορούν να καλυφθούν από μία λωρίδα πλάτους 1. Να αποδείξετε ότι τα σημεία του συνόλου S μπορούν να καλυφθούν από μία λωρίδα πάχους 2.

4) Για οποιοδήποτε ακέραιο n (n\geq 2), συμβολίζουμε με f(n) το άθροισμα όλων των θετικών ακεραίων που ο καθένας είναι ίσος το πολύ με n και δεν είναι πρώτος προς το n. Να αποδείξετε ότι f(n+p)\neq f(n) για οποιοδήποτε αριθμό n και οποιοδήποτε πρώτο p.


Από τον δικτυακό τόπο mathematica.gr

Υλη Μαθηματικών για τις εξετάσεις Ιουνίου του σχολείου μας

Ορίζεται η εξεταστέα ύλη στα Μαθηματικά της Γ΄ Τάξης για τις εξετάσεις Μαίου-Ιουνίου του σχολείου μας ως εξής:



Άλγεβρα

Κεφάλαιο 1. Να διαβαστεί όλο εκτός των παραγράφων 1.1 και 1.7 (αυτές οι δυό παράγραφοι είναι εκτός ύλης).

Κεφάλαιο 2. Να διαβαστούν οι παράγραφοι 2.2, 2.4, 2.5 ( Α και Β )

Κεφάλαιο 3. Να διαβαστούν οι παράγραφοι 3.2 και 3.3



Γεωμετρία

Κεφάλαιο 1. Να διαβαστούν οι παράγραφοι 1.1, 1.2, 1.3, 1.5( μόνο το Β)

Κεφάλαιο 2. Να διαβαστούν οι παράγραφοι 2.1, 2.2, 2.3

Τετάρτη, 5 Μαΐου 2010

Της Αγ. Ειρήνης στα Αποίκια της Ανδρου


Δείτε εδώ το πως γιορτάστηκε η εορτή της Αγίας Ειρήνης στα Αποίκια της Ανδρου. Εξαιρετικό το φιλμάκι του φίλου Βαγγέλη.
Αφού κλείστε την μουσική του video ( στα δεξιά του ) δείτε κι ακούστε το video που αναφέρεται στην Ι. Μονή Εικοσιφοίνισσας του Παγγαίου.



Γέλιο, σαφάρι και μαύρες τρύπες

Διαβάστε εδώ το σχετικό δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ.

Δήλωση του κ. Π.τ.Δ.


Μήνυμα για ομοψυχία και υπεύθυνη στάση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας


Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας
Αθήνα
Στείλε το άρθρο με email


Την ανάγκη να υπάρξει ομοψυχία και υπεύθυνη στάση από όλους υπογράμμισε στο μήνυμά του, μετά το θάνατο των τριών πολιτών κατά την απεργιακή διαδήλωση, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο Κάρολος Παπούλιας εξέφρασε οδύνη και οργή για την τραγωδία και διαβεβαίωσε ότι το έγκλημα αυτό δεν μπορεί να μείνει ατιμώρητο.

«Η χώρα μας έφτασε στο χείλος της Αβύσσου. Είναι ευθύνη όλων μας να μη γίνει το βήμα προς το κενό. Και η ευθύνη αποδεικνύεται στην πράξη, όχι στα λόγια. Η ιστορία θα μας κρίνει όλους. Αυστηρά και χωρίς ελαφρυντικά», υπογράμμισε.

«Δυσκολεύομαι να βρω τις κατάλληλες λέξεις για να εκφράσω την οδύνη και την οργή μου για τον τραγικό θάνατο τριών συμπολιτών μας, που έπεσαν θύματα αποκρουστικής βίας, ξένης προς το αξιακό σύστημα μίας δημοκρατικής κοινωνίας», τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

«Θέλω να διαβεβαιώσω τους δικούς τους ανθρώπους, που πονούν, ότι η πολιτεία θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να μη μείνει αυτό το έγκλημα ατιμώρητο» επισήμανε και σημείωσε πως «το μεγάλο διακύβευμα των ημερών είναι η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και της κοινωνικής ειρήνης».



Από τον δικτυακό τόπο in.gr

Τράπεζα θεμάτων εν όψει εξετάσεων

Επισκεφθείτε παρακάτω τα διάφορα τμήματα της τράπεζας θεμάτων... για τα Μαθηματικά του Γυμνασίου. Τα θέματα είναι από την ιστοσελίδα του Σχ. Συμβούλου Μαθηματικών κ. Μιχάλη Μανωλόπουλου.

Ερωτήσεις Μαθηματικών Α΄ Γυμνασίου εν όψει εξετάσεων

Διαβάστε παρακάτω ερωτήσεις στα Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου εν όψει εξετάσεων.

Ερωτήσεις θεωρίας για τις εξετάσεις των Μαθηματικών Γ΄ Γυμνασίου

Διαβάστε εδώ ερωτήσεις θεωρίας Μαθηματικών για τη Γ΄ Τάξη του Γυμνασίου

Η τηλεόραση υποβιβάζει την προσωπικότητα των νηπίων

Διαβάστε εδώ το σχετικό δημοσίευμα από ΤΟ ΒΗΜΑ.

Θέματα απολυτηρίων εξετάσεων Γυμνασίου στα Μαθηματικά

Παρακάτω σας δίνω θέματα γραπτών απολυτηρίων εξετάσεων που έχει αναρτήσει στο διαδίκτυο ο Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών κ. Πρόδρομος Ελευθερίου. Προπονηθείτε παιδιά...

Απαντούν στον καθηγητή τους πατώντας το τηλεκοντρόλ!

Διαβάστε εδώ το σχετικό δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ.

Εις μνήμην


Σιωπώ και θλίβομαι για το χαμό των τριών νέων εργαζομένων. Όνειρα έγιναν στάχτη. Και οι ζωές που χάθηκαν , έφυγαν δίχως επιστροφή... Άκουσα με προσοχή τη δήλωση του κ. Π.τ.Δ. Προβληματίζομαι... Ο καλός Θεός της Ελλάδος μας ακούει;

Κυριακή, 2 Μαΐου 2010

Φάτα Μοργκάνα

Κλείστε πρώτα την μουσική του blog (στα δεξιά του) κι απολαύστε μουσική.









Θά μεταλάβω μέ νερό θαλασσινό
στάλα τή στάλα συναγμένο ἀπ' τό κορμί σου
σέ τάσι ἀρχαῖο, μπακιρένιο ἀλγερινό,
ποῦ κοινωνοῦσαν πειρατές πρίν πολεμήσουν.

Πούθ' ἔρχεσαι; Ἀπ' τή Βαβυλώνα.
Ποῦ πᾶς; Στό μάτι τοῦ κυκλώνα.
Ποιάν ἀγαπᾶς; Κάποια τσιγγάνα.
Πῶς τή λένε; Φάτα Μοργκάνα.

Πανί δερμάτινο, ἀλειμμένο μέ κερί,
ὀσμή ἀπό κέδρο, ἀπό λιβάνι, ἀπό βερνίκι,
ὅπως μυρίζει ἀμπάρι σέ παλιό σκαρί
χτισμένο τότε στόν Εὐφράτη στή Φοινίκη.

Πούθ' ἔρχεσαι; Ἀπ' τή Βαβυλώνα.
Ποῦ πᾶς; Στό μάτι τοῦ κυκλώνα.
Ποιάν ἀγαπᾶς; Κάποια τσιγγάνα.
Πῶς τή λένε; Φάτα Μοργκάνα.

Σκουριά πυροχρωμη στίς μίνες τοῦ Σινᾶ.
Οἱ κάβες τῆς Γερακινῆς καί τό Στρατόνι.
Τό ἐπίχρισμα. Ἡ ἅγια σκουριά πού μᾶς γεννᾶ,
Μᾶς τρέφει, τρέφεται ἀπό μας, καί μᾶς σκοτώνει.

Πούθ' ἔρχεσαι; Ἀπ' τή Βαβυλώνα.
Ποῦ πᾶς; Στό μάτι τοῦ κυκλώνα.
Ποιάν ἀγαπᾶς; Κάποια τσιγγάνα.
Πῶς τή λένε; Φάτα Μοργκάνα.

Ύστερος λόγος, δικός μου 1-ος:
Δε ξεχνώ τη μετάληψη του θαλασσινού νερού
της Φοινίκης, στο τότε...
Με άγγιγμα του κορμιού και με απόλαυση των ματιών.
Κι ο φάρος κουρασμένος από το αγνάντεμα
νύσταξε...
Το φως του αδυνάτισε κι έφτανεμόνο ως το Mkalles!!!

Mkalles: Εκεί ήταν το σχολείο της πρώτης εφηβείας μου.
Με τα παιδιά μιας άστεγης πατρίδας να παίζουν τριγύρω.
Κι εγώ να αισθάνομαι τις πρώτες δονήσεις μιας συνύπαρξης...


Ύστερος λόγος, δικός μου 2-ος:

Το σχολειό μου εκείνο δεν υπάρχει πιά.
Τ΄ερήμωσαν οι επιδρομές των εμπολέμων.
Ομως η σκέψη μου εναποθέτει ένα μπουκέτο λουλούδια εκεί.
Στην μνήμη των παιδιών που χάθηκαν.
Κι ας ήταν ενός άλλου Θεού.
Θυμάμαι...

Θέματα εξετάσεων Μαθηματικών Α΄ Γυμνασίου

Δείτε παρακάτω θέματα προαγωγικών εξετάσεων περιόδου Μαΐου-Ιουνίου στα Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου.

Mαθηματικά Α΄ Γυμνασίου με Geogebra


Διαβάστε εδώ προτεινόμενες εργασίες στα Μαθηματικά της Α΄ Γυμνασίου με το πρόγραμμα Geogebra από τη Σχολική Σύμβουλο Μαθηματικών κ. Σοφία Πιτέρη. Aν δεν ξέρετε για το πρόγραμμα Geogebra σας πληροφορώ τα παρακάτω:
α. Είναι λογισμικό που μπορεί να κατεβάσει ο καθένας ελεύθερα από το διαδίκτυο.
β. Είναι εξελληνισμένο.
γ. Μπορείτε να βρείτε εξαιρετικές σημειώσεις που έχει γράψει ο εκλεκτος συνάδελφος κ. Σ. Μαυρογιάννης.

Εισηγήσεις ημερίδας

Εδώ θα διαβάστε πολλές από τις εισηγήσεις της ημερίδας που έγινε στο Κολλέγιο Αθηνών στις 27/2/2010 με θέμα Καινοτομίες και κριτική σκέψη: Αναζητώντας πρακτικές για τη σχολική τάξη. Οι εισηγήσεις αφορούν όλες τις ειδικότητες.

Πληροφορίες για τις εξετάσεις του Σχολείου μας

Από το blog αυτό θα προσπαθώ να ενημερώνω γονείς(κυρίως) και μαθητές για ό,τι έχει σχέση με τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις που πλησιάζουν. Ήδη αν πάτε στη στήλη κατηγορίες αναρτήσεων (στο κάτω δεξιά μέρος του blog ) και στη κατηγορία "Τρόπος εξέτασης μαθητών Γυμνασίου" θα δείτε πως επιλέγονται τα θέματα σε όλα σχεδόν τα μαθήματα.

Τρόπος εξέτασης της πληροφορικής στο Γυμνάσιο.

Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου εξετάζονται στο μάθημα της Πληροφορικής σύμφωνα με το Π.Δ 213/89 (ΦΕΚ98 18-4-1989)........«Όσον αφορά στο μάθημα της πληροφορικής οι μαθητές υποχρεούνται να απαντήσουν επιλεκτικά στις έξι(6) από τις εννέα(9) ερωτήσεις θεωρητικού και εφαρμοσμένου χαρακτήρα.
Οι ερωτήσεις εφαρμοσμένου χαρακτήρα δεν μπορούν να είναι περισσότερες από τρεις(3)».

Τρόπος εξέτασης στην Ξένη Γλώσσα για το Γυμνάσιο.

Στο μάθημα της ξένης γλώσσας ζητείται από τους μαθητές:
α) Η απάντηση σε 4 ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση του περιεχομένου διδαγμένου κειμένου, που δίνεται πολυγραφημένο ή γραμμένο στον πινάκα και αποτελείται από 70-100 λέξεις στην Α’ τάξη και από 100-130 λέξεις στις Β’ και Γ’ τάξεις.
β) Η απάντηση σε 4 παρατηρήσεις, μέσα ή έξω από το κείμενο, σχετικές με τη γραμματική και τη σύνταξη της Ξένης Γλώσσας. Κάθε παρατήρηση αναφέρεται σε διαφορετικό γραμματικό ή συντακτικό φαινόμενο, μπορεί να αναλύεται σε 2-3 ερωτήσεις και είναι του τύπου: συμπλήρωση ή τροποποίηση φράσεων ή προτάσεων ή μικρών παραγράφων, αντικατάσταση λέξεων ή φράσεων σε προτάσεις.
Οι ερωτήσεις-παρατηρήσεις είναι του επιπέδου των γνώσεων των μαθητών και διανέμονται σ’ αυτούς πολυγραφημένες ή αναγράφονται στον πίνακα.
γ) Από τους μαθητές της Β’ και Γ’ τάξεως στη γραπτή αυτή ανεξέταση ζητείται επιπλέον η γραφή καθ’ υπαγόρευση διδαγμένου κειμένου 50-70 λέξεων για τον έλεγχο της ορθογραφίας. Από τα παραπάνω αντικείμενα της ανεξετάσεως η κάθε ερώτηση-παρατήρηση στην Α’ τάξη βαθμολογείται με μονάδες 0-2½. Στις Β’ και Γ’ τάξεις κάθε ερώτηση-παρατήρηση βαθμολογείται με μονάδες 0-2 και η ορθογραφία με μονάδες 1-4. Κανένα γραπτό δε βαθμολογείται κάτω από το 1».