Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2009

Παιδιά της Ελλάδος παιδιά

Αφού κλείσετε τη μουσική του blog (στα δεξιά του) ακούστε τη Σοφία Βέμπο στο αξέχαστο αυτό τραγούδι.


Πως μπορούν ο πατέρας και η μητέρα να βοηθήσουν τα παιδιά τους.

Ο Σπ. Ζερβός υπήρξε διαπρεπής Πανεπιστημιακός Μαθηματικός. Δείτε λοιπόν το άρθρο του αυτό.


Spyros_Zerbos_dialexeis_03

Μαθηματικά και Καθημερινότητα






Ένα συνηθισμένο πρωινό, ενός συνηθισμένου ανθρώπου


του Τεύκρου Μιχαηλίδη


Το ραδιόφωνο-ξυπνητήρι του Θανάση χτύπησε στις 7:00. Χάρη στην ψηφιακή τεχνολογία, βασισμένη στην αριθμητική ανάλυση και το δυαδικό σύστημα το δωμάτιο γέμισε μουσική, λες και μια ορχήστρα ολόκληρη είχε μαζευτεί στο προσκέφαλό του. Σηκώθηκε. Σε δέκα λεπτά το ψυγείο και το φουρνάκι του, που λειτουργούσαν με fuzzy logic - παρακλάδι της πλειότιμης συμβολικής λογικής που ήταν υπεύθυνη και για την ασφαλή λειτουργία του ΑΒS στο αυτοκίνητό του - του εξασφάλισαν ένα πλούσιο πρωινό. Στις 7:40 πληκτρολογούσε στο συναγερμό τον τετραψήφιο κωδικό του – η θεωρία των πιθανοτήτων λέει πως ο ενδεχόμενος διαρρήκτης είχε μόλις 1 στις 10.000 πιθανότητα να τον παραβιάσει – κι έφυγε ήσυχος για τη δουλειά. Μπήκε στο μετρό - άλλο θαύμα κι αυτό, σήραγγες, κανάλια υπονόμων, δίκτυα παροχής, μια ολόκληρη υπόγεια πόλη σχεδιασμένη με βάση τα γραφήματα του Όιλερ - βολεύτηκε κι άνοιξε την εφημερίδα. «Μείωση κατά 12% των ατυχημάτων μετά την εφαρμογή του αλκοτέστ. 27% των οδηγών συμμορφώθηκαν ήδη με τους νέους αυστηρούς κανονισμούς». 12%, 27%! Και πώς το βρήκανε; Τα νύχια τους μυρίσανε; Γύρισε στα αθλητικά. Ο Κωνσταντίνου να στέλνει με κεφαλιά στα δίχτυα το ημικανονικό 32-εδρο β’ τύπου του Αρχιμήδη – τη μπάλα του ποδοσφαίρου δηλαδή – δέσποζε στην σελίδα. Στις 8:30 έμπαινε στο γραφείο. Άνοιξε τον υπολογιστή (ήταν γεμάτος ολοκληρωμένα κυκλώματα βασισμένα στην άλγεβρα Μπουλ αλλά ο Θανάσης ούτε το ήξερε ούτε ήθελε να το μάθει) και μπήκε στο Ίντερνετ. Ο κώδικας RSA βασισμένος στους πρώτους αριθμούς του εξασφάλισε μια ασφαλή σύνδεση και άνοιξε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Μήνυμα από τη Μαρία! – το πρόσωπο. Καλό κορίτσι η Μαρία, σκέφτηκε. Καλλιεργημένη, πρόσχαρη, σπιρτόζα, όμορφη. Ένα μονάχα κουσούρι είχε. Σπούδαζε Μαθηματικά. Χάθηκε να σπουδάσει κάτι άλλο, κάτι πιο κοντά στην καθημερινή ζωή, κάτι χρήσιμο τελοσπάντων! Έτσι σκέφτηκε ο Θανάσης και βγήκε επειγόντως απ’ το e-mail γιατί πλησίαζε ο διευθυντής.




Ο Τεύκρος Μιχαηλίδης είναι διδάκτωρ των Μαθηματικών. Εργάζεται ως καθηγητής στη Μέση Εκπαίδευση και ως μεταφραστής.

Τα ΝΕΑ, 2 Μαρτίου 2005


Σχόλιο

"η επίγνωση της άγνοιας είναι το κλειδί της γνώσης"

Αυτό ακριβώς συντηρεί τη γοητεία των μαθηματικών.
Η άγνοια της σχέσης σε συνδυασμό με την αποφυγή σχέσης.

Δεν καταλαβαίνω πως αποφεύγουμε κάτι που...αγνοούμε!
Ή γιατί να αποφεύγουμε κάτι που δε γνωρίζουμε.

Όσο για τη γοητεία των μαθηματικών είναι πραγματικά ακαταμάχητη, αρκεί να έρθει κανείς σε επαφή μαζί της.

Διαγώνισμα στα όρια κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε θέματα διαγωνίσματος στο κεφάλαιο των ορίων, για μαθητές κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου.

To εμβατήριο για την Πίνδο

Kάντε κλικ εδώ αν θέλετε να ακούσετε το εμβατήριο για την Πίνδο, με αφορμή την εθνική επέτειο. Μην ξεχάσετε να κλείσετε πριν την μουσική του blog.

To μήνυμα της Υπουργού μας για την επέτειο.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
e-mail: press@ypepth.gr

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας , Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Άννας Διαμαντοπούλου, για την 28η Οκτωβρίου.

Αγαπητές Μαθήτριες, Αγαπητοί Μαθητές,

Η 28η Οκτωβρίου είναι μια ημέρα γιορτής και εθνικής υπερηφάνειας για την πατρίδα μας. Το έπος του ’40 δεν ήταν απλά μία προσπάθεια απόκρουσης ενός εισβολέα. Μόνο ίσως η βιβλική αφήγηση της αναμέτρησης του Δαβίδ με τον Γολιάθ μπορεί να δώσει το πραγματικό μέτρο σύγκρισης. Μια χούφτα Έλληνες, με ελάχιστα εφόδια τόλμησαν να ορθώσουν το ανάστημά τους και να αντισταθούν στις σιδερόφραχτες και άρτια εξοπλισμένες στρατιές του φασισμού. Μία χούφτα Έλληνες, αλλά ψυχές συσπειρωμένες. Μια γροθιά με έναν στόχο. Την υπεράσπιση του πολιτισμού απέναντι στη βαρβαρότητα.
Οι Έλληνες δεν αγωνίστηκαν μόνο για έδαφος, αλλά και για τα κληροδοτήματα της ελληνικής ιστορίας, του ελληνικού πολιτισμού. Ήξεραν πολύ καλά ότι τα μεγάλα έργα πολιτισμού τα εμπνέονται και τα δημιουργούν μόνο ελεύθεροι άνθρωποι. Κι αυτή την ελευθερία υπερασπίστηκαν, γιατί αυτή είναι, που κάνει τον άνθρωπο σημαντικό και τον πολιτισμό του αθάνατο.
Αναλογιστείτε πόσοι πολιτισμοί γεννήθηκαν, έφθασαν στην ακμή τους κι ύστερα χάθηκαν. Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός όμως εξακολουθεί να είναι το φως του κόσμου γιατί οι επιτεύξεις του δεν ήταν μόνο υλικές. Ήταν πρωτίστως πνευματικές. Με κορυφαία ανακάλυψη την πόλη, την ιδιότητα του πολίτη και τη δημοκρατία.
Στα βουνά της Αλβανίας οι Έλληνες υπερασπίστηκαν όλες τις προγονικές αξίες. Μέσα στο χιόνι έδιναν τη μάχη για να μην σιγήσει το ελληνικό πνεύμα. Κι έτσι κατάφεραν να δείξουν στην ανθρωπότητα ότι η υπεροχή δεν ανήκει στο πλήθος. Ανήκει στο πάθος. Ανήκει σ’ εκείνους που αψηφούν κάθε απειλή και κίνδυνο για να υπερασπιστούν ιδανικά κι αξίες.
Και δικαίωσαν τον Ποιητή: «Η μεγαλοσύνη των Εθνών δεν μετριέται με το στρέμμα.
Με της καρδιάς το πύρωμα μετριέται και το αίμα!»
Σήμερα, 69 χρόνια μετά, το μήνυμα για εθνική ενότητα και πίστη σε αρχές και αξίες είναι πάλι επίκαιρο. Κάθε γενιά αντιμετωπίζει τις δικές της προκλήσεις. Κάθε γενιά καλείται να επιδείξει τις δικές της αντιστάσεις, να πει τα δικά της μεγάλα «ΟΧΙ». Έτσι και η δική σας γενιά δίνει σήμερα τον δικό της σημαντικό αγώνα.
Σήμερα η ελευθερία και η δημοκρατία μπορεί να μην απειλούνται πια από τις ορδές του φασισμού και του ναζισμού. Υπάρχουν όμως απειλές περισσότερο αδιόρατες και πιο αθόρυβες. Για αυτό και ο δικός σας αγώνας είναι αγώνας ενάντια στις ηθικές και αξιακές εκπτώσεις, ενάντια στην ισοπέδωση, την αναξιοκρατία και την αναξιοπιστία που πνίγει τις ελπίδες και τα όνειρα των νέων μας.
Εμείς όλοι, η πολιτεία, οι γονείς, οι δάσκαλοι, στεκόμαστε δίπλα σας σε αυτό το δύσκολο αγώνα. Είμαστε δίπλα σας, για να εκπληρώσουμε το χρέος μας απέναντι στη δική σας γενιά αλλά και αυτές που έρχονται μετά από σας. Είμαστε δίπλα σας για να σας εγγυηθούμε ένα μέλλον ισότητας, δικαιοσύνης, αξιοκρατίας και ευκαιριών. Ένα μέλλον ανοιχτών οριζόντων. Σε αυτό το μέλλον μπορούμε να φτάσουμε μόνο με όχημα την Παιδεία. Την δημόσια, δωρεάν και υψηλής ποιότητας Παιδεία για όλους. Την Παιδεία που έχει στο επίκεντρο τον μαθητή, τις ανάγκες του και το μέλλον του.
Ο σημερινός εορτασμός εμπεριέχει ένα πολύ σημαντικό δίδαγμα. Ο στόχος, όσο υψηλός ή όσο δύσκολος κι αν είναι, μπορεί να επιτευχθεί. Αρκεί να υπάρχει το σθένος, η θέληση και η πίστη. Σας καλώ λοιπόν όλες και όλους να βάλετε ψηλά τους στόχους σας. Εμείς, θα είμαστε δίπλα σας για να τους πετύχετε και όλοι μαζί να πάμε την πατρίδα μας ακόμη ψηλότερα.

Ο λόγος του Δ/ντή μας για την εθνική επέτειο

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Αγαπητοί Μαθητές,

Θεωρώ ότι είναι χρέος μας να τιμούμε και να σεβόμαστε πάντοτε, όχι μόνο επετειακά, τους Έλληνες Ήρωες που θυσίασαν ό,τι πολυτιμότερο είχαν (την ίδια τη ζωή τους) για την Πατρίδα, χωρίς να υπολογίζουν το βαρύ αντίτιμο της θυσίας τους, έχοντας μόνο ως στόχο την απελευθέρωση για να ζήσουν οι επόμενες γενεές Ελεύθερες.

Η αγάπη για την Πατρίδα ως ιδέα εκδηλώθηκε με το θάνατο και τη θυσία των Ελλήνων, διότι ο Έλληνας δεν υποτάσσεται ποτέ, αντιστέκεται, αγωνίζεται και αυτό είναι το Μεγαλείο της Ελληνικής Ψυχής που δεν μπορεί να υπομένει, δεν αντέχει κατακτητές.

Τα αντίποινα από το στρατό κατοχής, οι στερήσεις, η πείνα, οι διώξεις, οι εν ψυχρώ εκτελέσεις εξύψωσαν το ηθικό και το αγωνιστικό φρόνημα των Ελλήνων.

Η δίψα του υπόδουλου Ελληνικού λαού για απελευθέρωση παρέμεινε άσβεστη σε όλο το διάστημα της Γερμανικής κατοχής. Οργάνωναν ομάδες αντίστασης που κατευθύνονταν σε όλους τους τομείς της εθνικής δραστηριότητας.

Η αντίσταση των Ελλήνων κατά των κατακτητών άρχισε να απλώνεται από διάφορες μαζικές αντιστασιακές οργανώσεις οι οποίες με συντονισμένες ενέργειες διενεργούσαν αγώνα απελευθέρωσης στα βουνά και στις πόλεις. Τα αποτελέσματα των ανταρτών ήταν θεαματικά. Ανατινάξεις, δολιοφθορές, χτυπήματα σε Γερμανικές φάλαγγες (ανατίναξη Γοργοποτάμου 25/11/1942).

Η Ανδρεία και το Πνεύμα Αυτοθυσίας των Ελλήνων, οι κορυφαίες εκδηλώσεις αντίστασης, οι μαζικές διαμαρτυρίες, τα σαμποτάζ, οι σκληρές αιματηρές μάχες (αντίσταση στη Κρήτη) ανέδειξαν τα λαμπρά κατορθώματα των Ελλήνων ενάντια στο Ναζισμό. Οι απώλειες του εχθρού ολέθριες. Η έκβαση του αγώνα Νικηφόρα. Η σθεναρή αντίσταση των Ελλήνων καταξίωσε τον ένοπλο αγώνα τους στη συνείδηση των συμμάχων, τους θαύμασαν εχθροί και σύμμαχοι και γι’ αυτό το λόγο ο Ουίνστον Τσώρτσιλ (1874-1965) ο Πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας δήλωσε ότι «Οι Ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες».

Οι Αγώνες και οι Θυσίες των Ελλήνων Ηρώων ενάντια στον εχθρό υπήρξαν από τις σημαντικότερες σελίδες που γράφτηκαν στην Ιστορία της Εθνικής μας πορείας και αυτές τις ιδέες των Ελλήνων αγωνιστών για υπεράσπιση της Ελευθερίας της Πατρίδας μας, της Ανεξαρτησίας και της Δικαιοσύνης θα πρέπει εμείς ως Εκπαιδευτικοί να διδάσκουμε στους μαθητές μας με ιδιαίτερη υπερηφάνεια. Επίσης θα πρέπει να είμαστε πάντοτε έτοιμοι και δυνατοί για να αντιμετωπίσουμε ως Έθνος με αποτελεσματικό τρόπο κάθε κίνδυνο και κάθε πρόκληση της σκληρής και ανταγωνιστικής πραγματικότητας της νέας εποχής που διανύουμε, με γνώμονα το γενναίο παρελθόν και τον Ηρωισμό των Ελλήνων αγωνιστών του 1940.

Τελειώνοντας θα ήθελα να συμπληρώσω ότι η βαριά Ιστορική κληρονομιά, μάς ακολουθεί και μόνο με τις προσωπικές προσπάθειες όλων θα προστατεύσουμε την Κοινωνική και Εθνική μας αξιοπρέπεια και την άρτια παρουσία μας ως Έθνος. Γι’ αυτό, λοιπόν, πρέπει όλοι να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη μας ως Κράτος, με περισυλλογή και προβληματισμό, αντλώντας δύναμη από τους αγώνες και τις θυσίες των αγωνιστών και από τις Εθνικές επετείους, πέραν από κάθε προσωπική ιδιοτέλεια.

Ο Δ/ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΩΝ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Ας κυματίζει...

Ας κυματίζει σήμερα και αύριο στα σπίτια όλων μας. Ας τη τιμήσουμε, όπως επιβάλλεται.
Αφού κλείσετε τη μουσική του blog στα δεξιά , ακούστε και δείτε το video.


28η Οκτωβρίου 1940

Αφού κλείσετε τη μουσική του blog στα δεξιά του δείτε το video-αφιέρωμα στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.


Οι υπολογιστές εκπαιδεύονται να κατανοούν τη γλώσσα μας

Κάντε κλικ εδώ για να διαβάσετε το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ με τον παραπάνω τίτλο. Το βρήκα αξιόλογο και ενδιαφέρον.

H κρίση του τύπου

Δείτε παρακάτω τα βίντεο από την εκπομπή του Σεραφείμ Φυντανίδη με θέμα την κρίση του τύπου. Εμένα ως πολίτη με προβληματίζει η κρίση αυτή.

Μέρος 1ο



Μέρος 2ο



Μέρος 3ο