Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2010

Σκέψεις του Gabriel Garcia Markez


Gabriel Garcia Markez


Θεέ μου αν μπορούσα


Aν ο Θεός ξεχνούσε για μια στιγμή ότι είμαι μια μαριονέτα φτιαγμένη από κουρέλια και μου χάριζε ένα κομμάτι ζωή, ίσως δεν θα έλεγα όλα αυτά που σκέφτομαι, αλλά σίγουρα θα σκεφτόμουν όλα αυτά που λέω εδώ. Θα έδινα αξία στα πράγματα, όχι γι' αυτό που αξίζουν, αλλά γι' αυτό που σημαίνουν. Θα κοιμόμουν λίγο, θα ονειρευόμουν πιο πολύ, γιατί για κάθε λεπτό που κλείνουμε τα μάτια, χάνουμε εξήντα δευτερόλεπτα φως. Θα συνέχιζα όταν οι άλλοι σταματούσαν, θα ξυπνούσα όταν οι άλλοι κοιμόταν.

Θα άκουγα όταν οι άλλοι μιλούσαν και πόσο θα απολάμβανα ένα ωραίο παγωτό σοκολάτα! Αν ο Θεός μου δώριζε ένα κομμάτι ζωή, θα ντυνόμουν λιτά, θα ξάπλωνα μπρούμυτα στον ήλιο, αφήνοντας ακάλυπτο όχι μόνο το σώμα αλλά και την ψυχή μου. Θεέ μου, αν μπορούσα, θα έγραφα το μίσος μου πάνω στον πάγο και θα περίμενα να βγει ο ήλιος. Θα ζωγράφιζα μ' ένα όνειρο του Βαν Γκογκ πάνω στα άστρα ένα ποίημα του Μπενεντέτι κι ένα τραγούδι του Σερράτ θα ήταν η σερενάτα που θα χάριζα στη σελήνη.

Θα πότιζα με τα δάκρια μου τα τριαντάφυλλα, για να νοιώσω τον πόνο από τ' αγκάθια τους και το κοκκινωπό φιλί των πετάλων τους... Θεέ μου, αν είχα ένα κομμάτι ζωή... Δεν θα άφηνα να περάσει ούτε μία μέρα χωρίς να πω στους ανθρώπους που αγαπώ, ότι τους αγαπώ. Θα έκανα κάθε άνδρα και γυναίκα να πιστέψουν ότι είναι οι αγαπητοί μου και θα ζούσα ερωτευμένος με τον έρωτα.

Στους ανθρώπους θα έδειχνα πόσο λάθος κάνουν να νομίζουν οτι παύουν να ερωτεύονται όταν γερνούν, χωρίς να καταλαβαίνουν ότι γερνούν όταν παύουν να ερωτεύονται!
Στο μικρό παιδί θα έδινα φτερά, αλλά θα το άφηνα να μάθει μόνο του να πετάει. Στους γέρους θα έδειχνα ότι το θάνατο δεν τον φέρνουν τα γηρατειά αλλά η λήθη. Εμαθα τόσα πράγματα από σας, τους ανθρώπους...

Εμαθα πως όλοι θέλουν να ζήσουν στην κορυφή του βουνού, χωρίς να γνωρίζουν ότι η αληθινή ευτυχία βρίσκεται στον τρόπο που κατεβαίνεις την απόκρημνη πλαγιά. Έμαθα πως όταν το νεογέννητο σφίγγει στη μικρή παλάμη του, για πρώτη φορά, το δάχτυλο του πατέρα του, το αιχμαλωτίζει για πάντα.

Εμαθα πως ο άνθρωπος δικαιούται να κοιτά τον άλλον από ψηλά μόνο όταν πρέπει να τον βοηθήσει να σηκωθεί. Είναι τόσα πολλά τα πράγματα που μπόρεσα να μάθω από σας, αλλά δεν θα χρησιμεύσουν αλήθεια πολύ, γιατί όταν θα με κρατούν κλεισμένο μέσα σ'αυτή τη βαλίτσα, δυστυχώς θα πεθαίνω. Να λες πάντα αυτό που νιώθεις και να κάνεις πάντα αυτό που σκέφτεσαι.

Αν ήξερα ότι σήμερα θα ήταν η τελευταία φορά που θα σ' έβλεπα να κοιμάσαι, θα σ' αγκάλιαζα σφιχτά και θα προσευχόμουν στον Κύριο για να μπορέσω να γίνω ο φύλακας της ψυχής σου. Αν ήξερα ότι αυτή θα ήταν η τελευταία φορά που θα σ'έβλεπα να βγαίνεις απ' την πόρτα, θα σ'αγκάλιαζα και θα σου 'δινα ένα φιλί και θα σε φώναζα ξανά για να σου δώσω κι άλλα.

Αν ήξερα ότι αυτή θα ήταν η τελευταία φορά που θα άκουγα τη φωνή σου, θα ηχογραφούσα κάθε σου λέξη για να μπορώ να τις ακούω ξανά και ξανά. Αν ήξερα ότι αυτές θα ήταν οι τελευταίες στιγμές που σ' έβλεπα, θα έλεγα "σ' αγαπώ" και δεν θα υπέθετα, ανόητα, ότι το ξέρεις ήδη.
Υπάρχει πάντα ένα αύριο και η ζωή μας δίνει κι άλλες ευκαιρίες για να κάνουμε τα πράγματα όπως πρέπει, αλλά σε περίπτωση που κάνω λάθος και μας μένει μόνο το σήμερα, θα 'θελα να σου πω πόσο σ' αγαπώ κι ότι ποτέ δεν θα σε ξεχάσω.

Το αύριο δεν το έχει εξασφαλίσει κανείς, είτε νέος είτε γέρος. Σήμερα μπορεί να είναι η τελευταία φορά που βλέπεις τους ανθρώπους που αγαπάς. Γι' αυτό μην περιμένεις άλλο, κάν' το σήμερα, γιατί αν το αύριο δεν έρθει ποτέ, θα μετανιώσεις σίγουρα για τη μέρα που δεν βρήκες χρόνο για ένα χαμόγελο, μια αγκαλιά, ένα φιλί και ήσουν πολύ απασχολημένος για να κάνεις πράξη μια τελευταία τους επιθυμία.

Κράτα αυτούς που αγαπάς κοντά σου, πες τους ψιθυριστά πόσο πολύ τους χρειάζεσαι, αγάπα τους και φέρσου τους καλά, βρες χρόνο για να τους πεις "συγνώμη", "συγχώρεσε με", "σε παρακαλώ", "ευχαριστώ" κι όλα τα λόγια αγάπης που ξέρεις.

Κανείς δεν θα σε θυμάται για τις κρυφές σου σκέψεις. Ζήτα απ' τον Κύριο τη δύναμη και τη σοφία για να τις εκφράσεις. Δείξε στους φίλους σου τι σημαίνουν για σένα."

Το φαράγγι της Σαμαριάς

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του ) πεταχτείτε για λίγο στο φαράγγι της Σαμαριάς, στον Ομαλό της Κρήτης.

Kreta - Samaria Schlucht from Andre F on Vimeo.


Περιήγηση στο νησί των ανέμων

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το βιντεο και ταξιδέψτε δωρεάν στο νησί του Θεόφιλου Καΐρη.


I want to go back to Andros from Thierry Dehesdin on Vimeo.


To σπήλαιο της Μελισσάνης στην Κεφαλονιά

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το video που σας ταξιδεύει στο σπήλαιο της Μελισσάνης στη Κεφαλλονιά.



Melissani from spyros epipantos on Vimeo.


Kεφαλλονίτικες ομορφιές

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το video και ταξιδέψτε δωρεάν στο νησί του Αγ. Γερασίμου.


Beaches of Kefalonia from Dominic Sotirescu on Vimeo.


Mουσείο Μπενάκη

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του ) πάτε μια βόλτα να δείτε το μουσείο Μπενάκη με τη βοήθεια του παρακάτω video.


Benaki from elculture.gr on Vimeo.


Ποιος τη ζωή μου, ποιος την κυνηγά...

Αφιερωμένο σε σένα που χτες εκείνος ο κυνηγός της ζωής σου, σε φόρτισε ιδιαίτερα... Να θυμάσαι όμως πως καθένας μας έχει το δικό του κυνηγό... Είπαμε όμως να οπλιστείς με εκείνη την ιδιότητα... τη δυσκολακατάχτητη και μάλιστα επαρκώς. Μα σου επαναλαμβάνω και το άλλο. Τούτες οι φορτίσεις, τούτες οι δύσκολες στιγμές είναι που τελικά νοηματοδοτούν τη ζωή μας. Και κάνουν τις ηλιόλουστες μέρες μας λαμπρότερες. Το πράσινο πλαίσιο στο video δεν έχει πολιτική χροιά αλλά παραπέμπει στην ελπίδα. Θυμήσου, λοιπόν...Mην ξεχάσεις να κλείσεις πρώτα την μουσική του blog (στα δεξιά του) προηγουμένως.

Κείμενο τιμής στη μνήμη του Θεόφιλου Καΐρη


Διαβάστε εδώ ένα μικρό κείμενο τιμής στη μνήμη του Θεόφιλου Καΐρη που έγραψε ο δημοσιογράφος κ. Δημήτρης Καμπουράκης. Προσυπογράφω.

Iστορίες νεοελληνικού διαφωτισμού

Διαβάστε εδώ το άρθρο του κ. Στ. Θεοδωράκη για το που υπηρετούν κάποιοι Ελληνες Εκπαιδευτικοί... Κι εμείς που υπηρετήσαμε στις εσχατιές της πατρίδας, στα χωριά των 300 και 400 κατοίκων, δεν είχαμε ψυχή άραγε; Μόνο κάποιοι νεότεροι συνάδελφοι έχουν; Και οι προστάτες τους τι θα απαντήσουν στη συνείδησή τους; Αν έχουν συνείδηση...

Προβληματίζομαι...

Επισκέπτομαι σήμερα... ένα forum που θα έπρεπε να επισκέπτονται πολλοί Με κερνούν κεράσματα για τη σκέψη και τη ψυχή. Θέλω να δοκιμάστε κι εσείς από αυτά. Κι απλά να σκεφθείτε...


Τα παρακάτω μπορεί να είναι λόγια ενός παιδιού που μπορεί να μη βρίσκεται μακριά σας...



Δεν είμαι αλήτης, ούτε χαραμοφάης. Είμαι μόνος. Διψάω για την εκτίμησή σας. Απέτυχα και πάλι στις εξετάσεις. Μη με εγκαταλείψετε τώρα.



Πατέρα μου, άκουσέ με.
Την πρώτη φορά μου είπες να φύγω από το σπίτι επειδή σε απογοήτευσα. Δεν είχα που να πάω. Κλείστηκα στο δωμάτιό μου και έμεινα μόνος.



Πατέρα, γνωρίζω ότι έχεις πετύχει πολλά και με κόπο, μόνος σου. Ότι εγώ τα έχω όλα. Μου το έχεις πει τόσες φορές. Το άκουγα σαν απειλή, σαν υποτίμηση. Τα έχω όλα, πατέρα. Δεν μπορώ να αποδώσω στις εξετάσεις. Έχω άγχος.



Πατέρα, μητέρα, όταν καυγαδίζετε για μένα, έχω ενοχές. Βροντάς την πόρτα και φεύγεις και μένω άγρυπνος από φόβο μήπως δεν ξαναγυρίσεις.
Δεν είμαι ο γιος που προσδοκούσες φαίνεται, αλλά είμαι το παιδί σου.
Ξέρω ότι είστε πολυάσχολοι, αλλά είμαι η πρώτη σας προτεραιότητα.



Πατέρα, μητέρα, ντρέπομαι.
Τι θα πείτε τώρα στη θεία, στους συγγενείς όλους και στους περίεργους φίλους που θα ρωτούν πώς τα πήγα;
Δυο πράγματα μπορείτε να πείτε.
Ή ότι δεν έχετε παιδί ή ότι το παιδί σας είναι γερό και θα προσπαθήσει κάτι άλλο να κάνει. Θα προσπαθήσει πολύ.
ΔΙΑΛΕΞΤΕ



Πατέρα, δεν μπορώ μόνος μου, αλλά και δεν μπορώ να γυρίσω. Φοβάμαι το βλέμμα σου.
Ξέρεις πού θα με βρεις. Ο εγωισμός και ο φόβος μου δε με αφήνουν να επιστρέψω.
Έλα σύντομα, πατέρα, φοβάμαι, σε έχω ανάγκη.



Πατέρα, μητέρα, θα τρομάζατε αν μπορούσατε να διαβάσετε τις σκέψεις της μοναξιάς μου.



Σας αγαπάω, πάντοτε σας αγαπούσα.



Είναι δύσκολοι οι καιροί, πατέρα, για τα παιδιά.

Αράδες που διάβασα κι μ΄ άρεσαν...

Άναψε φως στά… σκοτεινά .

Στο μαύρο δώσε χρώμα .

Και φτιάξε εσύ τον πίνακα .

Όσο διαρκεί το γιόμα .



Διάβασα σε ένα forum τα παρακάτω λόγια...

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ..

Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις
κι εσύ αρχίζεις να δίνεις συμβουλές
δεν έκανες αυτό που σου ζήτησα.

Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις
κι εσύ αρχίζεις να μου λες γιατί
δε νοιώθω και τόσο ωραία.

Ποδοπατείς τα αισθήματα μου.

Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις
και νοιώθεις υποχρεωμένος να κάνεις κάτι
για να λύσεις τα προβλήματα μου,
δεν με κατάλαβες, όσο κι αν φαίνεται παράξενο.

Ίσως γι' αυτό η προσευχή
αποδίδει σε μερικούς ανθρώπους
επειδή ο Θεός είναι βουβός και δεν προσφέρει συμβουλές
και δεν προσπαθεί να τακτοποιήσει πράγματα.

Ο Θεός ακούει μόνο κι εμπιστεύεται εσένα
να τα βγάλεις πέρα με τον εαυτό σου.

Γι' αυτό, σε παρακαλώ,
πρόσεξέ με κι άκουσέ με.
Κι αν θέλεις να μιλήσεις
περίμενε μια στιγμή,
θα 'ρθει η σειρά σου.
Σου υπόσχομαι να σ' ακούσω κι εγώ προσεκτικά.

ΛΕΟ ΜΠΟΥΣΚΑΛΙΑ


ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΓΑΝ ΑΥΤΟ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ Μ..
__________________
Τι όμορφα που είναι ν' αγαπάς

και ν 'αγκαλιάζεις ότι η ψυχή κι αν βλέπει,

το να μη νοιάζεσαι που βρίσκεσαι που πάς,

ούτε να στέκεσαι στο πρέπει ή δεν πρέπει.


Τα παραπάνω τα διαβάζω ξανά και ξανά. Διαβάστε κι εσείς αν έχετε παιδιά. Σκεφθείτε και προβληματιστείτε. Κι ακούστε τα δικά σας παιδιά. Ακούστε τα όμως...

Το στρες των εκπαιδευτικών και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην επαγγελματική εξουθένωση

ΑΝ είστε εκπαιδευτικός διαβάστε εδώ για το στρες που που επικρατεί στο ψυχικό μας κόσμο πολλές φορές. Ας συνειδητοποιήσουμε κάποια πράγματα.

Προβλήματα συμπεριφοράς παιδιών: Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς

Διαβάστε εδώ το άρθρο με αυτό το τίτλο. Αν είστε γονέας σας ενδιαφέρει.

Η Ψυχική υγεία του παιδιού και ο ρόλος του ευρύτερου περιβάλλοντος

Διαβάστε εδώ σχετικά με την ψυχική υγεία των παιδιών και ενημερωθείτε.

Aπόψεις δασκάλων για το ρόλο του σχολικού ψυχολόγου

Διαβάστε εδώ το σχετικό άρθρο. Αν είστε εκπαιδευτικός σας ενδιαφέρει.

Εικόνες μουσείου Μαραθωνείου Δρόμου

Οι παρακάτω εικόνες τραβήχτηκαν από μένα πρόσφατα , στο χώρο του Μουσείου του Μαραθωνείου Δρόμου, που βρίσκεται στο κέντρο του Μαραθώνα.



Στην είσοδο του Μουσείου.




Στο διάδρομο που οδηγεί στην αίθουσα εκδηλώσεων.




Μια γωνιά του μουσείου.




Μια παλιά αθλητική εφημερίδα και ένα βιβλίο που δωρήθηκε πρόσφατα στο μουσείο και το οποίο αναφέρεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936.



Μια προθήκη με αντικείμενα του Μαραθωνοδρόμου Στέλιου Κυριακίδη.




Η ίδια προθήκη από άλλη οπτική γωνία.




Και η ταμπέλα που υπάρχει στη βιβλιοθήκη που φαίνεται πιό κάτω.




Μια από τις βιβλιοθήκες του Μουσείου.

Θέματα και λύσεις μαθηματικής σκυταλοδρομίας

Διαβάστε παρακάτω θέματα και λύσεις από το διαγωνισμό "Μαθηματική Σκυταλοδρομία" που οργανώνει η Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία.

Πως εξετάζονται οι μαθητές του Γυμνασίου στα Μαθηματικά

Διαβάστε παρακάτω το πως εξετάζονται οι μαθητές του Γυμνασίου στα Μαθηματικά, στη διάρκεια των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων.Το κείμενο που ακολουθεί είναι από επίσημο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Ο τρόπος εξετάσης ισχύει μέχρι σήμερα. Το έγγραφο έχει αρ. πρωτ. 62078/Γ2/13-5-2008.


Σχετικά με τον τρόπο επιλογής των θεμάτων κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Μαθηματικά του Γυμνασίου σας ενημερώνουμε ότι και κατά το σχολικό έτος 2007-08, οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών του Γυμνασίου θα διεξαχθούν σύμφωνα με το Π.Δ. 508/77, άρθρο 3, παρ. Δ και την ενημερωτική εγκύκλιο Γ2/2764/6-5-96 της Δ/νσης Σπουδών της Δ/θμιας Εκπ/σης του ΥΠ.Ε.Π.Θ., η οποία για τα θέματα των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο μάθημα των Μαθηματικών του Γυμνασίου αναφέρει τα εξής:

α) Θεωρία: Οι μαθητές υποχρεούνται σε διαπραγμάτευση ενός απλού από δύο τιθέμενα θέματα θεωρίας της διδαγμένης ύλης. Κάθε θέμα θεωρίας μπορεί να αναλύεται σε τρεις το πολύ ερωτήσεις της ίδιας ενότητας.

β) Ασκήσεις: Οι μαθητές υποχρεούνται να λύσουν δύο από τρεις ασκήσεις ή προβλήματα. Κάθε ένα από τα θέματα των ασκήσεων ή προβλημάτων δεν πρέπει να αποτελείται από δύο ή περισσότερες διαφορετικές ασκήσεις ή προβλήματα. Μπορεί όμως κάθε άσκηση ή πρόβλημα να αναλύεται σε βήματα.

Η απάντηση στο θέμα της θεωρίας και η κάθε μία από τις λύσεις των ασκήσεων ή προβλημάτων βαθμολογούνται ισότιμα.

Επειδή το περιεχόμενο των νέων βιβλίων των Μαθηματικών του Γυμνασίου χωρίζεται σε δύο μέρη (Α΄ μέρος: Άλγεβρα και Β΄ μέρος: Γεωμετρία), τα οποία διδάσκονται παράλληλα, προτείνουμε, κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών του Γυμνασίου, η επιλογή των θεμάτων να γίνει ως εξής:



· Για μεν τις Α΄ και Β΄ τάξεις:

α) Θεωρία: Ένα θέμα από την Άλγεβρα και ένα θέμα από τη Γεωμετρία.

β) Ασκήσεις: Δύο ασκήσεις από την Άλγεβρα και μία από τη Γεωμετρία ή δύο ασκήσεις από τη Γεωμετρία και μία από την Άλγεβρα.

· Ενώ για τη Γ΄ τάξη, στην οποία η σχέση ωρών Άλγεβρας –Γεωμετρίας είναι περίπου 70/30:

α) Θεωρία: Ένα θέμα από την Άλγεβρα και ένα θέμα από τη Γεωμετρία.

β) Ασκήσεις: Δύο ασκήσεις από την Άλγεβρα και μία από τη Γεωμετρία.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι δεν αποτελεί εξεταστέα ύλη, κατά τις προαγωγικές εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου, η ύλη του 7ου Κεφαλαίου της Άλγεβρας της Α΄ Γυμνασίου και του 2ου Κεφαλαίου της Γεωμετρίας της Α΄ Γυμνασίου, την οποία διδάχθηκαν οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου στην αρχή του σχολικού έτους, επειδή δεν την είχαν διδαχθεί κατά το προηγούμενο σχολικό έτος.



Οι διδάσκοντες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.


O ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ


ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Πως εξετάζονται οι μαθητές του Γυμνασίου στην Ιστορία

Διαβάστε παρακάτω το πως εξετάζονται οι μαθητές των Γυμνασίων στο μάθημα της Ιστορίας, στην περίοδο των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων



Π.Δ.319/2000 (Φ.Ε.Κ.261/τ.Α΄/27.11.00)



Αρθρο 4

Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο ορίζεται, τροποποιούμενης ως προς αυτό το μάθημα της διάταξης της περίπτωσης ΙΑ' του άρθρου 3 του Π.Δ. 508/77 (ΦΕΚ 161 Α), ως ακολούθως :

Δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων Α και Β. Η ομάδα Α περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις τρεις. Η ομάδα Β περιλαμβάνει τέσσερις ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις δύο. Οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα.

Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες (4 Χ 5=20). Η Ομάδα Α περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν τη γνώση και την κατανόηση της ιστορικής ύλης που διδάχθηκαν οι μαθητές/τριες (εξήγηση ιστορικών όρων και εννοιών, περιγραφή ή ταξινόμηση ιστορικών γεγονότων, φαινομένων ή περιόδων, κατανόηση ή συνοπτική απόδοση του περιεχομένου μιας γραπτής ή εικαστικής ιστορικής πηγής, κατανόηση και περιγραφή των σχέσεων που υφίστανται ανάμεσα σε διαφορετικά ιστορικά γεγονότα, φαινόμενα κ.λ.π.).

Η Ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν την ικανότητα των μαθητών/τριών να αναλύουν στοιχεία και σχέσεις, να αξιολογούν τη δράση προσώπων ή ομάδων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο, να συνθέτουν ιστορικά δεδομένα.

Στη Γ' τάξη Γυμνασίου μπορεί να τίθεται και ερώτηση που αναφέρεται στη διάκριση ανάμεσα στην αντικειμενική ιστορική πληροφορία και στην υποκειμενική γνώμη που εκτίθεται σε μια ιστορική πηγή κ.λ.π.

Και στις δύο ομάδες ερωτήσεων μπορεί να δίνεται στους/στις μαθητές/τριες φωτοτυπημένο ιστορικό υλικό προς επεξεργασία. Το υλικό αυτό δεν είναι υποχρεωτικό να , προέρχεται αποκλειστικά από το σχολικό τους βιβλίο.


Σκέψεις...

Δε στο κρύβω...

Αγαπούσα κι αγαπώ,
περισσότερο τώρα,
τον εσωτερικό μονόλογο και τις μεγάλες σιωπές...

Σερφάρω στη στάνη...

Διαβάστε εδώ το ενδιαφέρον δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ. Μου άρεσε πολύ.

Η μάχη των e-readers.

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ σχετικά με την "μάχη των e-readers".

2010: Μεγάλες προσδοκίες από το επιστημονικό υπερθέαμα

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΕΛΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ που υπογράφει ο κ. Σπύρος Μανουσέλης.

Ποτάμια -Σωλήνες αποβλήτων

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ σχετικά με την μόλυνση των ποταμών. Προβληματιζόμαστε άραγε;