Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το ιστολόγιο onlinecounselingdimouli.blogspot.gr/

Ομιλία του Τεύκρου Μιχαηλίδη στο 3ο Γυμνάσιο Λαμίας.

Δείτε παρακάτω το ενδιαφέρον βίντεο.

Τι αλλάζει στις κρατήσεις των εκπαιδευτικών από 1-6-2016

Διαβάστε εδώ τι αλλάζει στις κρατήσεις των εκπαιδευτικών από 1/6/2016 για το πρώην ΤΕΑΔΥ και τώρα ΕΤΕΑ. Η είδηση προέρχεται από το δικτυακό τόπο της Δ.Δ.Ε. Φθιώτιδας.

8 ασκήσεις-θέματα εξετάσεων στις πολυωνυμικές εξισώσεις και ανισώσεις

Δείτε τα θέματα εδώ όπως μας τα δίνει από το ιστολόγιό του ο συνάδελφος Σωκράτης Ρωμανίδης

Η μεγαλύτερη απόδειξη στην ιστορία των Μαθηματικών φτάνει τα 200 terabyte

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το in.gr

Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016

H Λασκαρώ της Μαρίνας Καραγάτση.....

Χτες αργά το απόγευμα, στη διάρκεια μιας...αναμονής, αποφάσισα να διαβώ στις κιτρινισμένες σελίδες ενός....αντριώτικου αναγνώσματος. Ενός αναγνώσματος που μου προσφέρθηκε τις προάλλες στο νησί. Συγγραφέας η λογοτέχνης Μαρίνα Καραγάτση της οποίας η γραφή με ξεσήκωσε... Μεταφέρθηκα αυτοστιγμεί στη Χώρα, λίγο πάνω απ τα σκαλάκια που οδηγούν στην Πλακούρα και σε στενά αγαπημένα με έντονες τις δονήσεις...... της αγάπης. Μην προσπαθήστε να κάνετε διάφορους συνειρμούς.... Η μητέρα μου είχε περάσει μέρος της ζωής της εκεί.... Δεν άργησα να.....περπατήσω και στα στενά  της Βουρκωτής αφού η συγγραφέας με...οδηγούσε εκεί , με τις μνήμες μου να είναι κι αυτές έντονες απ την προ δεκαπενθημέρου επίσκεψή μου στο χωριό. Η γραφή της Μ.Κ. καθηλωτική, έντονα δυναμική, διεισδυτική στη σκέψη..... Η ηρωίδα της, η Λασκαρώ, γυναίκα της Ελληνικής επαρχίας, της Άνδρου μιας άλλης εποχής, με έκανε να συγκινηθώ, να θέλω εγώ να δράσω αντί για εκείνη....... Ομολογώ πως απέτυχα.....Προσπάθησα να τιθασεύσω τη συγκίνησή μου και να προσπερνώ τις σελίδες του αναγνώσματος..... Εκ των πραγμάτων σταμάτησα σύντομα. Μια συνάντηση με την.....αθηναϊκή Άνδρο ήταν η αιτία. Συνεχίζω σήμερα την ανάγνωση για τη Λασκαρώ και για τ΄ άλλα..... Η γραφή με ταξιδεύει ακατάπαυστα. Ευχαριστώ το παπα-Γιάννη το Στάμο για τη δωρεά του βιβλίου της Μ.Κ. Το θεωρώ ευλογία. Καλό βράδυ να έχουμε.

Τρίτη, 24 Μαΐου 2016

Bίντεο με τον πατέρα Ιωάννη Στάμο.

Δείτε παρακάτω ένα βίντεο που πήρα με τη ζωντανή ιστορία της Αντριώτικης Εκκλησίας , π. Ιωάννη Στάμο, στη Χώρα της Άνδρου.


Σώπα δάσκαλε.....

Από τις αρχές του 20ου αιώνα που ο Καζαντζάκης έγραφε για τον Περίανδρο Κρασάκη, η ζωή και η φύση έξω από το σχολείο έγιναν  ακόμα πιο ενδιαφέρουσες. Ε, δεν είναι κάπως γελοία η εικόνα του γραφικού δασκάλου που μιλάει και διορθώνει  μόνος του, χωρίς να τον ακούει κανείς; ΄Αλλο πράγμα θέλει ο νέος σήμερα, άλλο κι ο δάσκαλος. Μόνο οι εξουσίες θέλουν πάντα το ίδιο…
«Μια μέρα, ήταν άνοιξη, χαρά Θεού, τα παράθυρα ήταν ανοιχτά […]ένα πουλί είχε καθίσει στο πλατάνι της αυλής του σκολειού[…]. Τότε πια ένας μαθητής, χλωμός, κοκκινομάλλης, που ’χε έρθει εφέτο από το χωριό, Νικολιό τον έλεγαν, δε βάσταξε, σήκωσε το δάχτυλο: Σώπα, δάσκαλε, φώναξε. Σώπα, δάσκαλε, ν’ ακούσουμε το πουλί!»
(Ν.Καζαντζάκης, «Αναφορά στον Γκρέκο»)

Μαγικά σχολεία υπάρχουν! Οι φοιτητές του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου το αποδεικνύουν με ένα "μαγικό" βίντεο

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το eirinika.gr

Μαμά, μπαμπά, σώστε με από τους γονείς μου!

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το antikleidi.com. Μου άρεσε πολύ.

Βιβλίο ή e-book; Ποιο είναι καλύτερο για τη μνήμη, την αντίληψη και την κατανόηση

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το antikleidi.com

Ο πιο θερμός χειμώνας της 80ετίας

Διαβάστε εδώ το ενδιαφέρον δημοσίευμα του Γιάννη Ελαφρού που αναφέρεται στο χειμώνα που μας πέρασε.

Σύνολο ήχων.....


Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016

Mερικές σκέψεις που ίσως βοηθήσουν.

Αύριο οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας διαγωνίζονται στα Μαθηματικά. Καταλαβαίνω την αγωνία των περισσοτέρων από αυτούς/αυτές. Είναι το μάθημα δυσνόητο, ίσως. Όμορφο όμως θα πω, σαν καταλάβει ο νους τα βήματα που απαιτούνται για  τη λύση του κάθε προβλήματος.
Οι συνάδελφοι του σχολείου είμαι σίγουρος πως θα έχουν επιλέξει θέματα για να βοηθήσουν τα παιδιά μας. ΄Αλλωστε διαχρονικά οι εκπαιδευτικοί και γνωρίζουν τις δυνατότητες των μαθητών τους , άρα επιλέγουν κατάλληλα θέματα, αλλά και προσπαθούν να βοηθήσουν στην επίτευξη ενός θετικού αποτελέσματος στις σχολικές εξετάσεις.
Αύριο τώρα...τι πρέπει να προσέξουν τα παιδιά μας αύριο...
1.  Να διαβάσουν καλά τις εκφωνήσεις των θεμάτων. Να τις διαβάσουν και δυο και τρεις και τέσσερεις φορές κι  όχι βιαστικά. Οι εκφωνήσεις θα είναι σαφώς διατυπωμένες ώστε να μπορούν να κατανοηθούν εύκολα άρα οι μαθητές να προχωρήσουν με ευκολία προς τη λύση.
2. Μετά από αυτό να ξεκινήσουν να γράφουν το θέμα που τους είναι το πιο βατό απ΄ όλα.
3. Αν πρόκειται για άσκηση να ΜΗ τη γράψουν τη λύση απευθείας στο "καλό"  αλλά να την επεξεργαστούν στο πρόχειρο και θα συνιστούσα με μολύβι. Να μη βιάζονται, να προχωρούν από το ένα βήμα στο επόμενο με ηρεμία ( ο χρόνος θα είναι αρκετός ) και να σκέφτονται τα σημεία της θεωρίας που επικαλούνται για τη λύση. Μόνο όταν είναι σίγουροι για την ορθότητα της λύσης , τότε να τη μεταφέρουν στο "καλό". 
4. Να ελέγξουν την ορθότητα των πράξεών τους. Αν κάπου έχουν αμφιβολία γι αυτήν να προσπαθήσουν να θυμηθούν τα σημεία της θεωρίας που εφάρμοσαν. Η ορθότητα καλό είναι να ελεγχθεί δυο και τρεις φορές για την αποφυγή λαθών.
5. Να γράφουν ΚΑΘΑΡΑ και ευανάγνωστα όχι τόσο για τους καθηγητές που θα διορθώσουν το γραπτό,  όσο για τους ίδιους τους μαθητές. Κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο μαθητές να κάνουν αδικαιολόγητα λάθη επειδή οι ίδιοι δε διέκριναν τι είχαν γράψει στη προηγούμενη σειρά. Κι έτσι η άσκηση τελικά να λυθεί λανθασμένα, ενώ θα μπορούσε να λυθεί σωστά.
6. Είναι δυνατό κι αυτό συμβαίνει κάποιες φορές οι μαθητές να ισχυρίζονται ότι με την ανάγνωση των θεμάτων το μυαλό τους σταμάτησε και δε θυμήθηκαν το παραμικρό. Τούτη η άποψη ισχύει και οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στο άγχος τους. Συνιστώ να διαβάσουν και πάλι τις εκφωνήσεις και να προσπαθήσουν να θυμηθούν τι ακριβώς σημαίνουν οι όροι της εκφώνησης του θέματος. Αν κάνουν αυτό που συνιστώ θα κατανοήσουν τις εκφωνήσεις καλύτερα. 
7.  Θεωρώ πως η γνώση των ταυτοτήτων, οι βασικές πράξεις των αλγεβρικών παραστάσεων είναι βασικά εφόδια για μια επιτυχή εξέταση, κι όχι μόνο αυτά. Από την άλλη οι ορισμοί που είναι στην εξεταστέα ύλη πρέπει όχι μόνο να έχουν προσεχθεί αλλά και κατανοηθεί πλήρως. Η κατανόηση των ορισμών αλλά και των θεωρημάτων της ύλης θα βοηθήσει στην επιτυχή αντιμετώπιση και επίλυση των θεμάτων.
8. Τα παιδιά μας ας σκεφτούν ψύχραιμα.  Ας μην έρθουν στο σχολείο νηστικά ή με ελάχιστη τροφή που έχουν λάβει πριν. Το πρωί ο οργανισμός μας χρειάζεται εφόδια για την αντιμετώπιση όλων των δραστηριοτήτων της νέας ημέρας άρα και των εξετάσεων.  Δε συνιστάται όμως πολυφαγία.
9.  Η ψυχραιμία είναι ένα άλλο εφόδιο για να γράψουν καλά. Το σχολείο δεν τιμωρεί μέσω των εξετάσεων τα παιδιά του. Το σχολείο αξιολογεί μέσω αυτών, δείχνει πάντα την απαιτούμενη επιείκεια και τα θέματα θα είναι  τέτοια ώστε το σύνολο των μαθητών μας να τα αντιμετωπίσει με επιτυχία. 
Εύχομαι λοιπόν όλα να πάνε καλά αύριο και θα πάνε.
Θα είμαι πολύ ευχαριστημένος αν κάποιες απ τις παραπάνω σκέψεις μου συμβάλλουν στην επιτυχή έκβαση των εξετάσεων σε κάποια απ τα παιδιά μας. Καλό βράδυ.

Στο φαράγγι της λίμνης


Στη διάρκεια ενός οδοιπορικού στο φαράγγι της λίμνης, εδώ στο Μαραθώνα.

Tα Μαθηματικά και το σύμπαν

Τα μαθηματικά αποτελούν τμήμα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, όπως και η τέχνη,  η λογοτεχνία και η μουσική. Ως άνθρωποι, διψάμε να ανακαλύψουμε κάτι καινούργιο, να συλλάβουμε μια νέα έννοια, να κατανοήσουμε καλύτερα το σύμπαν και τη θέση μας σε αυτό. 
................................................................................................................
Τα μαθηματικά κατευθύνουν τη ροή του σύμπαντος, κρύβονται πίσω από τις μορφές και τις καμπύλες του, κρατούν τα ηνία των πάντων, από τα μικροσκοπικά άτομα μέχρι τα μεγαλύτερα αστέρια.

Έρωτας και Μαθηματικά ( σελ. 18 )
του Edward Frenkel
Εκδόσεις Αλεξάνδρεια

Έχουμε διδαχτεί από την κρίση;

Διαβάστε εδώ την ανάρτηση από το ιστολόγιο του συναδέλφου Νίκου Τσούλια.

Ξωκκλήσι

Στην όμορφη περιοχή των Αγ. Αποστόλων εδώ στο Μαραθώνα.


Eδώ....

Στη διάρκεια μιας πτήσης πάνω απ τον κόλπο του Μαραθώνα.


Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

Ξωκκλήσι....

Στιγμές σιωπής...

Στιγμές προσευχής...

Στιγμές γαλήνης...

Στιγμές κατάθεσης...

Στιγμές ανάτασης...

Στιγμές ανθρωπιάς...

Στο ξωκκλήσι!!!


Καλύτερες επιδόσεις θα δώσουν τα ευκολότερα θέματα

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του Απόστολου Λακασά που αναφέρεται σε προβλέψεις βαθμών που θα λάβουν οι υποψήφιοι των φετεινών πανελληνίων εξετάσεων.

Προαγωγικές εξετάσεις 2016 για όλες τις τάξεις του Λυκείου

Δείτε εδώ θέματα των εξετάσεων όπως αναρτώνται στο ιστολόγιο του καλού συναδέλφου Μάκη Χατζόπουλου.

Θέματα εξετάσεων στα Μαθηματικά.

Δείτε εδώ θέματα απολυτηρίων εξετάσεων στα Μαθηματικά του Γυμνασίου, όπως δημοσιεύτηκαν σε γνωστό ιστολόγιο.

Κλειδαριές...


Διαγενομένου του Σαββάτου...

Βροχή εαρινή χτες...

Κι εγώ λίγο κάτω απ τις πολεμίστρες....

Νόμισα πως βρέθηκα στις πολεμίστρες του κάστρου της Ρίβας....

Λες κι ήμουν στο νησί....

Αχ αυτές οι θύμησες απ το νησί....

Τυραννικές πολλές φορές καθίστανται....

Η ματιά καθηλώθηκε απ τις ροπές των αντίρροπων δυνάμεων....

Βίωνα την κατάσταση ισορροπίας από αυτές...

Ο χρόνος είχε καταστεί ασύμβατος με τις μετρήσεις μου....

Κι εγώ...εγώ τότε σάλπαρα προς το νησί, διαγενομένου του Σαββάτου!!!


Στο Κουρταλιώτικο φαράγγι.


Στην Έδεσσα....


Δωρεάν γράψιμο και διάβασμα!

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το ιστολόγιο του συναδέλφου Νίκου Τσούλια.

Αξιόλογο άκουσμα

Επειδή Μαθηματικά και Μουσική συνδέονται.


Tέλειοι αριθμοί.

Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το ιστολόγιο του καλού συναδέλφου Σωκράτη Ρωμανίδη.

Τα σχόλια της Μαθηματικής Εταιρείας για τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

Διαβάστε εδώ το σχολιασμό των θεμάτων στα Μαθηματικά της Γενικής Παιδείας των Πανελληνίων Εξετάσεων από τη Μαθηματική Εταιρεία.