Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2010

Σκέψεις του Gabriel Garcia Markez


Gabriel Garcia Markez


Θεέ μου αν μπορούσα


Aν ο Θεός ξεχνούσε για μια στιγμή ότι είμαι μια μαριονέτα φτιαγμένη από κουρέλια και μου χάριζε ένα κομμάτι ζωή, ίσως δεν θα έλεγα όλα αυτά που σκέφτομαι, αλλά σίγουρα θα σκεφτόμουν όλα αυτά που λέω εδώ. Θα έδινα αξία στα πράγματα, όχι γι' αυτό που αξίζουν, αλλά γι' αυτό που σημαίνουν. Θα κοιμόμουν λίγο, θα ονειρευόμουν πιο πολύ, γιατί για κάθε λεπτό που κλείνουμε τα μάτια, χάνουμε εξήντα δευτερόλεπτα φως. Θα συνέχιζα όταν οι άλλοι σταματούσαν, θα ξυπνούσα όταν οι άλλοι κοιμόταν.

Θα άκουγα όταν οι άλλοι μιλούσαν και πόσο θα απολάμβανα ένα ωραίο παγωτό σοκολάτα! Αν ο Θεός μου δώριζε ένα κομμάτι ζωή, θα ντυνόμουν λιτά, θα ξάπλωνα μπρούμυτα στον ήλιο, αφήνοντας ακάλυπτο όχι μόνο το σώμα αλλά και την ψυχή μου. Θεέ μου, αν μπορούσα, θα έγραφα το μίσος μου πάνω στον πάγο και θα περίμενα να βγει ο ήλιος. Θα ζωγράφιζα μ' ένα όνειρο του Βαν Γκογκ πάνω στα άστρα ένα ποίημα του Μπενεντέτι κι ένα τραγούδι του Σερράτ θα ήταν η σερενάτα που θα χάριζα στη σελήνη.

Θα πότιζα με τα δάκρια μου τα τριαντάφυλλα, για να νοιώσω τον πόνο από τ' αγκάθια τους και το κοκκινωπό φιλί των πετάλων τους... Θεέ μου, αν είχα ένα κομμάτι ζωή... Δεν θα άφηνα να περάσει ούτε μία μέρα χωρίς να πω στους ανθρώπους που αγαπώ, ότι τους αγαπώ. Θα έκανα κάθε άνδρα και γυναίκα να πιστέψουν ότι είναι οι αγαπητοί μου και θα ζούσα ερωτευμένος με τον έρωτα.

Στους ανθρώπους θα έδειχνα πόσο λάθος κάνουν να νομίζουν οτι παύουν να ερωτεύονται όταν γερνούν, χωρίς να καταλαβαίνουν ότι γερνούν όταν παύουν να ερωτεύονται!
Στο μικρό παιδί θα έδινα φτερά, αλλά θα το άφηνα να μάθει μόνο του να πετάει. Στους γέρους θα έδειχνα ότι το θάνατο δεν τον φέρνουν τα γηρατειά αλλά η λήθη. Εμαθα τόσα πράγματα από σας, τους ανθρώπους...

Εμαθα πως όλοι θέλουν να ζήσουν στην κορυφή του βουνού, χωρίς να γνωρίζουν ότι η αληθινή ευτυχία βρίσκεται στον τρόπο που κατεβαίνεις την απόκρημνη πλαγιά. Έμαθα πως όταν το νεογέννητο σφίγγει στη μικρή παλάμη του, για πρώτη φορά, το δάχτυλο του πατέρα του, το αιχμαλωτίζει για πάντα.

Εμαθα πως ο άνθρωπος δικαιούται να κοιτά τον άλλον από ψηλά μόνο όταν πρέπει να τον βοηθήσει να σηκωθεί. Είναι τόσα πολλά τα πράγματα που μπόρεσα να μάθω από σας, αλλά δεν θα χρησιμεύσουν αλήθεια πολύ, γιατί όταν θα με κρατούν κλεισμένο μέσα σ'αυτή τη βαλίτσα, δυστυχώς θα πεθαίνω. Να λες πάντα αυτό που νιώθεις και να κάνεις πάντα αυτό που σκέφτεσαι.

Αν ήξερα ότι σήμερα θα ήταν η τελευταία φορά που θα σ' έβλεπα να κοιμάσαι, θα σ' αγκάλιαζα σφιχτά και θα προσευχόμουν στον Κύριο για να μπορέσω να γίνω ο φύλακας της ψυχής σου. Αν ήξερα ότι αυτή θα ήταν η τελευταία φορά που θα σ'έβλεπα να βγαίνεις απ' την πόρτα, θα σ'αγκάλιαζα και θα σου 'δινα ένα φιλί και θα σε φώναζα ξανά για να σου δώσω κι άλλα.

Αν ήξερα ότι αυτή θα ήταν η τελευταία φορά που θα άκουγα τη φωνή σου, θα ηχογραφούσα κάθε σου λέξη για να μπορώ να τις ακούω ξανά και ξανά. Αν ήξερα ότι αυτές θα ήταν οι τελευταίες στιγμές που σ' έβλεπα, θα έλεγα "σ' αγαπώ" και δεν θα υπέθετα, ανόητα, ότι το ξέρεις ήδη.
Υπάρχει πάντα ένα αύριο και η ζωή μας δίνει κι άλλες ευκαιρίες για να κάνουμε τα πράγματα όπως πρέπει, αλλά σε περίπτωση που κάνω λάθος και μας μένει μόνο το σήμερα, θα 'θελα να σου πω πόσο σ' αγαπώ κι ότι ποτέ δεν θα σε ξεχάσω.

Το αύριο δεν το έχει εξασφαλίσει κανείς, είτε νέος είτε γέρος. Σήμερα μπορεί να είναι η τελευταία φορά που βλέπεις τους ανθρώπους που αγαπάς. Γι' αυτό μην περιμένεις άλλο, κάν' το σήμερα, γιατί αν το αύριο δεν έρθει ποτέ, θα μετανιώσεις σίγουρα για τη μέρα που δεν βρήκες χρόνο για ένα χαμόγελο, μια αγκαλιά, ένα φιλί και ήσουν πολύ απασχολημένος για να κάνεις πράξη μια τελευταία τους επιθυμία.

Κράτα αυτούς που αγαπάς κοντά σου, πες τους ψιθυριστά πόσο πολύ τους χρειάζεσαι, αγάπα τους και φέρσου τους καλά, βρες χρόνο για να τους πεις "συγνώμη", "συγχώρεσε με", "σε παρακαλώ", "ευχαριστώ" κι όλα τα λόγια αγάπης που ξέρεις.

Κανείς δεν θα σε θυμάται για τις κρυφές σου σκέψεις. Ζήτα απ' τον Κύριο τη δύναμη και τη σοφία για να τις εκφράσεις. Δείξε στους φίλους σου τι σημαίνουν για σένα."

Το φαράγγι της Σαμαριάς

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του ) πεταχτείτε για λίγο στο φαράγγι της Σαμαριάς, στον Ομαλό της Κρήτης.

Kreta - Samaria Schlucht from Andre F on Vimeo.


Περιήγηση στο νησί των ανέμων

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το βιντεο και ταξιδέψτε δωρεάν στο νησί του Θεόφιλου Καΐρη.


I want to go back to Andros from Thierry Dehesdin on Vimeo.


To σπήλαιο της Μελισσάνης στην Κεφαλονιά

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το video που σας ταξιδεύει στο σπήλαιο της Μελισσάνης στη Κεφαλλονιά.



Melissani from spyros epipantos on Vimeo.


Kεφαλλονίτικες ομορφιές

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το video και ταξιδέψτε δωρεάν στο νησί του Αγ. Γερασίμου.


Beaches of Kefalonia from Dominic Sotirescu on Vimeo.


Mουσείο Μπενάκη

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του ) πάτε μια βόλτα να δείτε το μουσείο Μπενάκη με τη βοήθεια του παρακάτω video.


Benaki from elculture.gr on Vimeo.


Ποιος τη ζωή μου, ποιος την κυνηγά...

Αφιερωμένο σε σένα που χτες εκείνος ο κυνηγός της ζωής σου, σε φόρτισε ιδιαίτερα... Να θυμάσαι όμως πως καθένας μας έχει το δικό του κυνηγό... Είπαμε όμως να οπλιστείς με εκείνη την ιδιότητα... τη δυσκολακατάχτητη και μάλιστα επαρκώς. Μα σου επαναλαμβάνω και το άλλο. Τούτες οι φορτίσεις, τούτες οι δύσκολες στιγμές είναι που τελικά νοηματοδοτούν τη ζωή μας. Και κάνουν τις ηλιόλουστες μέρες μας λαμπρότερες. Το πράσινο πλαίσιο στο video δεν έχει πολιτική χροιά αλλά παραπέμπει στην ελπίδα. Θυμήσου, λοιπόν...Mην ξεχάσεις να κλείσεις πρώτα την μουσική του blog (στα δεξιά του) προηγουμένως.

Κείμενο τιμής στη μνήμη του Θεόφιλου Καΐρη


Διαβάστε εδώ ένα μικρό κείμενο τιμής στη μνήμη του Θεόφιλου Καΐρη που έγραψε ο δημοσιογράφος κ. Δημήτρης Καμπουράκης. Προσυπογράφω.

Iστορίες νεοελληνικού διαφωτισμού

Διαβάστε εδώ το άρθρο του κ. Στ. Θεοδωράκη για το που υπηρετούν κάποιοι Ελληνες Εκπαιδευτικοί... Κι εμείς που υπηρετήσαμε στις εσχατιές της πατρίδας, στα χωριά των 300 και 400 κατοίκων, δεν είχαμε ψυχή άραγε; Μόνο κάποιοι νεότεροι συνάδελφοι έχουν; Και οι προστάτες τους τι θα απαντήσουν στη συνείδησή τους; Αν έχουν συνείδηση...

Προβληματίζομαι...

Επισκέπτομαι σήμερα... ένα forum που θα έπρεπε να επισκέπτονται πολλοί Με κερνούν κεράσματα για τη σκέψη και τη ψυχή. Θέλω να δοκιμάστε κι εσείς από αυτά. Κι απλά να σκεφθείτε...


Τα παρακάτω μπορεί να είναι λόγια ενός παιδιού που μπορεί να μη βρίσκεται μακριά σας...



Δεν είμαι αλήτης, ούτε χαραμοφάης. Είμαι μόνος. Διψάω για την εκτίμησή σας. Απέτυχα και πάλι στις εξετάσεις. Μη με εγκαταλείψετε τώρα.



Πατέρα μου, άκουσέ με.
Την πρώτη φορά μου είπες να φύγω από το σπίτι επειδή σε απογοήτευσα. Δεν είχα που να πάω. Κλείστηκα στο δωμάτιό μου και έμεινα μόνος.



Πατέρα, γνωρίζω ότι έχεις πετύχει πολλά και με κόπο, μόνος σου. Ότι εγώ τα έχω όλα. Μου το έχεις πει τόσες φορές. Το άκουγα σαν απειλή, σαν υποτίμηση. Τα έχω όλα, πατέρα. Δεν μπορώ να αποδώσω στις εξετάσεις. Έχω άγχος.



Πατέρα, μητέρα, όταν καυγαδίζετε για μένα, έχω ενοχές. Βροντάς την πόρτα και φεύγεις και μένω άγρυπνος από φόβο μήπως δεν ξαναγυρίσεις.
Δεν είμαι ο γιος που προσδοκούσες φαίνεται, αλλά είμαι το παιδί σου.
Ξέρω ότι είστε πολυάσχολοι, αλλά είμαι η πρώτη σας προτεραιότητα.



Πατέρα, μητέρα, ντρέπομαι.
Τι θα πείτε τώρα στη θεία, στους συγγενείς όλους και στους περίεργους φίλους που θα ρωτούν πώς τα πήγα;
Δυο πράγματα μπορείτε να πείτε.
Ή ότι δεν έχετε παιδί ή ότι το παιδί σας είναι γερό και θα προσπαθήσει κάτι άλλο να κάνει. Θα προσπαθήσει πολύ.
ΔΙΑΛΕΞΤΕ



Πατέρα, δεν μπορώ μόνος μου, αλλά και δεν μπορώ να γυρίσω. Φοβάμαι το βλέμμα σου.
Ξέρεις πού θα με βρεις. Ο εγωισμός και ο φόβος μου δε με αφήνουν να επιστρέψω.
Έλα σύντομα, πατέρα, φοβάμαι, σε έχω ανάγκη.



Πατέρα, μητέρα, θα τρομάζατε αν μπορούσατε να διαβάσετε τις σκέψεις της μοναξιάς μου.



Σας αγαπάω, πάντοτε σας αγαπούσα.



Είναι δύσκολοι οι καιροί, πατέρα, για τα παιδιά.

Αράδες που διάβασα κι μ΄ άρεσαν...

Άναψε φως στά… σκοτεινά .

Στο μαύρο δώσε χρώμα .

Και φτιάξε εσύ τον πίνακα .

Όσο διαρκεί το γιόμα .



Διάβασα σε ένα forum τα παρακάτω λόγια...

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ..

Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις
κι εσύ αρχίζεις να δίνεις συμβουλές
δεν έκανες αυτό που σου ζήτησα.

Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις
κι εσύ αρχίζεις να μου λες γιατί
δε νοιώθω και τόσο ωραία.

Ποδοπατείς τα αισθήματα μου.

Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις
και νοιώθεις υποχρεωμένος να κάνεις κάτι
για να λύσεις τα προβλήματα μου,
δεν με κατάλαβες, όσο κι αν φαίνεται παράξενο.

Ίσως γι' αυτό η προσευχή
αποδίδει σε μερικούς ανθρώπους
επειδή ο Θεός είναι βουβός και δεν προσφέρει συμβουλές
και δεν προσπαθεί να τακτοποιήσει πράγματα.

Ο Θεός ακούει μόνο κι εμπιστεύεται εσένα
να τα βγάλεις πέρα με τον εαυτό σου.

Γι' αυτό, σε παρακαλώ,
πρόσεξέ με κι άκουσέ με.
Κι αν θέλεις να μιλήσεις
περίμενε μια στιγμή,
θα 'ρθει η σειρά σου.
Σου υπόσχομαι να σ' ακούσω κι εγώ προσεκτικά.

ΛΕΟ ΜΠΟΥΣΚΑΛΙΑ


ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΓΑΝ ΑΥΤΟ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ Μ..
__________________
Τι όμορφα που είναι ν' αγαπάς

και ν 'αγκαλιάζεις ότι η ψυχή κι αν βλέπει,

το να μη νοιάζεσαι που βρίσκεσαι που πάς,

ούτε να στέκεσαι στο πρέπει ή δεν πρέπει.


Τα παραπάνω τα διαβάζω ξανά και ξανά. Διαβάστε κι εσείς αν έχετε παιδιά. Σκεφθείτε και προβληματιστείτε. Κι ακούστε τα δικά σας παιδιά. Ακούστε τα όμως...

Το στρες των εκπαιδευτικών και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην επαγγελματική εξουθένωση

ΑΝ είστε εκπαιδευτικός διαβάστε εδώ για το στρες που που επικρατεί στο ψυχικό μας κόσμο πολλές φορές. Ας συνειδητοποιήσουμε κάποια πράγματα.

Προβλήματα συμπεριφοράς παιδιών: Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς

Διαβάστε εδώ το άρθρο με αυτό το τίτλο. Αν είστε γονέας σας ενδιαφέρει.

Η Ψυχική υγεία του παιδιού και ο ρόλος του ευρύτερου περιβάλλοντος

Διαβάστε εδώ σχετικά με την ψυχική υγεία των παιδιών και ενημερωθείτε.

Aπόψεις δασκάλων για το ρόλο του σχολικού ψυχολόγου

Διαβάστε εδώ το σχετικό άρθρο. Αν είστε εκπαιδευτικός σας ενδιαφέρει.

Εικόνες μουσείου Μαραθωνείου Δρόμου

Οι παρακάτω εικόνες τραβήχτηκαν από μένα πρόσφατα , στο χώρο του Μουσείου του Μαραθωνείου Δρόμου, που βρίσκεται στο κέντρο του Μαραθώνα.



Στην είσοδο του Μουσείου.




Στο διάδρομο που οδηγεί στην αίθουσα εκδηλώσεων.




Μια γωνιά του μουσείου.




Μια παλιά αθλητική εφημερίδα και ένα βιβλίο που δωρήθηκε πρόσφατα στο μουσείο και το οποίο αναφέρεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936.



Μια προθήκη με αντικείμενα του Μαραθωνοδρόμου Στέλιου Κυριακίδη.




Η ίδια προθήκη από άλλη οπτική γωνία.




Και η ταμπέλα που υπάρχει στη βιβλιοθήκη που φαίνεται πιό κάτω.




Μια από τις βιβλιοθήκες του Μουσείου.

Θέματα και λύσεις μαθηματικής σκυταλοδρομίας

Διαβάστε παρακάτω θέματα και λύσεις από το διαγωνισμό "Μαθηματική Σκυταλοδρομία" που οργανώνει η Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία.

Πως εξετάζονται οι μαθητές του Γυμνασίου στα Μαθηματικά

Διαβάστε παρακάτω το πως εξετάζονται οι μαθητές του Γυμνασίου στα Μαθηματικά, στη διάρκεια των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων.Το κείμενο που ακολουθεί είναι από επίσημο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Ο τρόπος εξετάσης ισχύει μέχρι σήμερα. Το έγγραφο έχει αρ. πρωτ. 62078/Γ2/13-5-2008.


Σχετικά με τον τρόπο επιλογής των θεμάτων κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Μαθηματικά του Γυμνασίου σας ενημερώνουμε ότι και κατά το σχολικό έτος 2007-08, οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών του Γυμνασίου θα διεξαχθούν σύμφωνα με το Π.Δ. 508/77, άρθρο 3, παρ. Δ και την ενημερωτική εγκύκλιο Γ2/2764/6-5-96 της Δ/νσης Σπουδών της Δ/θμιας Εκπ/σης του ΥΠ.Ε.Π.Θ., η οποία για τα θέματα των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο μάθημα των Μαθηματικών του Γυμνασίου αναφέρει τα εξής:

α) Θεωρία: Οι μαθητές υποχρεούνται σε διαπραγμάτευση ενός απλού από δύο τιθέμενα θέματα θεωρίας της διδαγμένης ύλης. Κάθε θέμα θεωρίας μπορεί να αναλύεται σε τρεις το πολύ ερωτήσεις της ίδιας ενότητας.

β) Ασκήσεις: Οι μαθητές υποχρεούνται να λύσουν δύο από τρεις ασκήσεις ή προβλήματα. Κάθε ένα από τα θέματα των ασκήσεων ή προβλημάτων δεν πρέπει να αποτελείται από δύο ή περισσότερες διαφορετικές ασκήσεις ή προβλήματα. Μπορεί όμως κάθε άσκηση ή πρόβλημα να αναλύεται σε βήματα.

Η απάντηση στο θέμα της θεωρίας και η κάθε μία από τις λύσεις των ασκήσεων ή προβλημάτων βαθμολογούνται ισότιμα.

Επειδή το περιεχόμενο των νέων βιβλίων των Μαθηματικών του Γυμνασίου χωρίζεται σε δύο μέρη (Α΄ μέρος: Άλγεβρα και Β΄ μέρος: Γεωμετρία), τα οποία διδάσκονται παράλληλα, προτείνουμε, κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών του Γυμνασίου, η επιλογή των θεμάτων να γίνει ως εξής:



· Για μεν τις Α΄ και Β΄ τάξεις:

α) Θεωρία: Ένα θέμα από την Άλγεβρα και ένα θέμα από τη Γεωμετρία.

β) Ασκήσεις: Δύο ασκήσεις από την Άλγεβρα και μία από τη Γεωμετρία ή δύο ασκήσεις από τη Γεωμετρία και μία από την Άλγεβρα.

· Ενώ για τη Γ΄ τάξη, στην οποία η σχέση ωρών Άλγεβρας –Γεωμετρίας είναι περίπου 70/30:

α) Θεωρία: Ένα θέμα από την Άλγεβρα και ένα θέμα από τη Γεωμετρία.

β) Ασκήσεις: Δύο ασκήσεις από την Άλγεβρα και μία από τη Γεωμετρία.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι δεν αποτελεί εξεταστέα ύλη, κατά τις προαγωγικές εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου, η ύλη του 7ου Κεφαλαίου της Άλγεβρας της Α΄ Γυμνασίου και του 2ου Κεφαλαίου της Γεωμετρίας της Α΄ Γυμνασίου, την οποία διδάχθηκαν οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου στην αρχή του σχολικού έτους, επειδή δεν την είχαν διδαχθεί κατά το προηγούμενο σχολικό έτος.



Οι διδάσκοντες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.


O ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ


ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Πως εξετάζονται οι μαθητές του Γυμνασίου στην Ιστορία

Διαβάστε παρακάτω το πως εξετάζονται οι μαθητές των Γυμνασίων στο μάθημα της Ιστορίας, στην περίοδο των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων



Π.Δ.319/2000 (Φ.Ε.Κ.261/τ.Α΄/27.11.00)



Αρθρο 4

Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο ορίζεται, τροποποιούμενης ως προς αυτό το μάθημα της διάταξης της περίπτωσης ΙΑ' του άρθρου 3 του Π.Δ. 508/77 (ΦΕΚ 161 Α), ως ακολούθως :

Δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων Α και Β. Η ομάδα Α περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις τρεις. Η ομάδα Β περιλαμβάνει τέσσερις ερωτήσεις από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις δύο. Οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα.

Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες (4 Χ 5=20). Η Ομάδα Α περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν τη γνώση και την κατανόηση της ιστορικής ύλης που διδάχθηκαν οι μαθητές/τριες (εξήγηση ιστορικών όρων και εννοιών, περιγραφή ή ταξινόμηση ιστορικών γεγονότων, φαινομένων ή περιόδων, κατανόηση ή συνοπτική απόδοση του περιεχομένου μιας γραπτής ή εικαστικής ιστορικής πηγής, κατανόηση και περιγραφή των σχέσεων που υφίστανται ανάμεσα σε διαφορετικά ιστορικά γεγονότα, φαινόμενα κ.λ.π.).

Η Ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν την ικανότητα των μαθητών/τριών να αναλύουν στοιχεία και σχέσεις, να αξιολογούν τη δράση προσώπων ή ομάδων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο, να συνθέτουν ιστορικά δεδομένα.

Στη Γ' τάξη Γυμνασίου μπορεί να τίθεται και ερώτηση που αναφέρεται στη διάκριση ανάμεσα στην αντικειμενική ιστορική πληροφορία και στην υποκειμενική γνώμη που εκτίθεται σε μια ιστορική πηγή κ.λ.π.

Και στις δύο ομάδες ερωτήσεων μπορεί να δίνεται στους/στις μαθητές/τριες φωτοτυπημένο ιστορικό υλικό προς επεξεργασία. Το υλικό αυτό δεν είναι υποχρεωτικό να , προέρχεται αποκλειστικά από το σχολικό τους βιβλίο.


Σκέψεις...

Δε στο κρύβω...

Αγαπούσα κι αγαπώ,
περισσότερο τώρα,
τον εσωτερικό μονόλογο και τις μεγάλες σιωπές...

Σερφάρω στη στάνη...

Διαβάστε εδώ το ενδιαφέρον δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ. Μου άρεσε πολύ.

Η μάχη των e-readers.

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ σχετικά με την "μάχη των e-readers".

2010: Μεγάλες προσδοκίες από το επιστημονικό υπερθέαμα

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΕΛΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ που υπογράφει ο κ. Σπύρος Μανουσέλης.

Ποτάμια -Σωλήνες αποβλήτων

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ σχετικά με την μόλυνση των ποταμών. Προβληματιζόμαστε άραγε;

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου 2010

Σκουπίδια: ένα αυξανόμενο πρόβλημα

Διαβάστε εδώ για την ανακύκλωση, την επεξεργασία των απορριμάτων μα για το πως μπορούμε να παράγουμε λιγότερα σκουπίδια. Τα παραπάνω αφορούν κυρίως τους νέους και προέρχονται από την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης.

Ενημερωτικό φυλλάδιο για τους νέους

Διαβάστε εδώ το ενημερωτικό φυλλάδιο της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης για τις τιμές της αγοράς που αναφέρεται στους νέους.

Ιστοσελίδα του Υφυπουργού

Κάντε κλικ εδώ για να μεταφερθείτε στην ιστοσελίδα του Υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Γιάννη Πανάρετου.

Το πλήθος των ψηφίων του αριθμού π

Διαβάστε εδώ για το πλήθος των ψηφίων του αριθμού π. Εντυπωσιάζει το άρθρο.

Ποτέ δεν είναι αργά για να μάθεις.

Διαβάστε εδώ το σχετικό δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ.

Mεταστέγαση του ΓΕΛ Μαραθώνα

Μια από τις αίθουσες του νέου σχολείου.




Οι μαθητές ενώ παρακολουθούν τον αγιασμό.




Άποψη μιας πτέρυγας.




Από αριστερά: μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου, η Αντιδήμαρχος κ. Καλέμη, ο Δήμαρχος κ. Σπ. Ζαγάρης, ο εφημέριος π. Παναγιώτης και δεξιά η δ/ντρια του ΓΕΛ κ. Στ. Κόλια.



Σήμερα το πρωί για το ΓΕΛ Μαραθώνα το κουδούνι μετά από χρόνια χτύπησε σε ένα νέο χώρο. Στο νέο ενοικιαζόμενο κτίριο που θα το φιλοξενεί στην είσοδο του Μαραθώνα. Καινούργιο φρεσκοβαμμένο το κτίριο υποδέχτηκε καθηγητές και παιδιά και η καλή διάθεση όλων ήταν εμφανής. Και βεβαίως οι ευχές όλων όσων βρεθήκαμε εκεί με την ευκαιρία του αγιασμού που τέλεσε ο εφημέριος π. Παναγιώτης. Καλή δύναμη σε όλους και πάντα επιτυχίες για τους μαθητές του.

Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου 2010

Ενημέρωση

Όπως με ενημέρωσαν από το Γενικό Λύκειο Μαραθώνα από αύριο το σχολείο θα λειτουργεί στο νέο κτίριο, δίπλα από τη ταβέρνα του Λουλά. ΄Αρα οι μαθητές του πρέπει από αύριο και στο εξής να ακολουθούν νέο δρομολόγιο από και προς το σχολείο. Και με την ευκαιρία: Καλορίζικο το νέο κτίριο συνάδελφοι και παιδιά. Καλές σπουδές εκεί. Φυσικά τα μαθήματα στο Γυμνάσιο θα αρχίσουν κανονικά στις 08.15 το πρωί. Αρκετά καθήσαμε, δε νομίζετε;

Τα ανάλεκτα του Κομφούκιου

Αν σας ενδιαφέρει να διαβάσετε τα ανάλεκτα του Κομφούκιου, ρίξτε μια ματιά παρακάτω.
ΤΑ ΑΝΑΛΕΚΤΑ - ΚΟΜΦΟΥΚΙΟΣ

Ετυμολογικό λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας

Διαβάστε παρακάτω από το δικτυακό τόπο scribd.com το ετυμολογικό λεξικόι της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας.

Ετυμολογικό Λεξικό Αρχαίας Ελληνικής - Hofmann

Τετάρτη, 6 Ιανουαρίου 2010

Στο μέσο της νύχτας

Στο μέσο της νύχτας...

εκείνη η φωνή από το παρελθόν

αραχνιασμένη και κενή στοιχείων

δε διαπερνά το ύψος του ακουστικού πόρου.

Δυσνόητο το κίνητρο του ακούσματος.

Αντιπαρέρχομαι τον ανεπιθύμητο ήχο.

Τραγικά άστοχη η πορεία του.

Το να ξέρει να χάνει κανείς

είναι σημαντικό.

Και αναγκαίο.

Η τελετή του αγιασμού των υδάτων στην παραλία του Μαραθώνα σήμερα.

΄Εγινε σήμερα το πρωί στην παραλία του Μαραθώνα και στο ύψος της πλατείας του Αγ. Παντελεήμονα η τελετή του αγιασμού των Υδάτων. Προηγουμένως εντός του Ι.Ν. του Αγ. Παντελεήμονος είχαμε ακούσει το "εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου Κύριε...". Μετά από αυτό οι επίσημοι με επικεφαλής το Δήμαρχο κ. Σπύρο Ζαγάρη μετέβησαν στην εξέδρα που είχε στηθεί για τον εορτασμό δίπλα από τη θάλασσα. Η φιλαρμονική του ενοριακού πνευματικού Κέντρου επαιάνιζε κατάλληλα. Παρέστησαν ο Δήμαρχος, οι αντιδήμαρχοι, πολλοί Δημ. Σύμβουλοι, ο Αντινομάρχης κ. Γ. Πλακίτσης, ο διοικητής του αστυνομικού τμήματος, αντιπροσωπεία αξκών του Λιμενικού Σώματος, ο admin του blog και πολύ κόσμος. Αξιοσημείωτη η παρουσία συνεργείου από τηλεοπτικό κανάλι της Ισπανίας βιντεοσκόπησε το γεγονός.


Ιδιοκτήτες μικρών σκαφών ανάβουν φωτοβολίδες



Αλλη φωτό με φωτοβολίδες και τη θάλασσα να σκάει με ορμή.



Αλλη εικόνα της θάλασσας. Στο βάθος η χερσόνησος της Κυνοσούρας και πίσω η Εύβοια.



Οι τολμηροί κολυμβητές που έπεσαν για το Σταυρό.



Αψηφώντας το κρύο για να προσκυνήσουν το Σταυρό.



Ο π. Ιωσήφ ετοιμάζεται να ρίξει το Σταυρό και πίσω τα παιδιά του Ενορ. Πνευμ. Κέντρου




Η θάλασσα ήταν αγριεμένη.




Φαίνεται κι εδώ ο πιό πάνω ισχυρισμός.



Περιμένοντας ή μάλλον τουρτουρίζοντας μέχρι να πέσουν για το Σταυρό

Xρόνια Πολλά και καλή φώτιση για όλους μας...


Χρόνια Πολλά και του χρόνου. Ας μας φωτίζει ο σημερινός αγιασμός και ας πορευόμαστε με ειρήνη και σύνεση. Να είμαστε όλοι καλά. Στη φωτό ο Οικ. Πατριάρχης ενώ ετοιμάζεται να ρίξει το Σταυρό στο Βόσπορο.

Μήνυμα από το Αγαθονήσι


Διαβάστε εδώ για την επίσκεψη του Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών κ. Δημ. Δρούτσα , στο Αγαθονήσι. Μια επίσκεψη-μήνυμα με πολλούς αποδέκτες.

Για έναν πράσινο πλανήτη.

Διαβάστε εδώ την έκδοση της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ για ένα πράσινο πλανήτη. Είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

Ενας δεκάλογος ευτυχίας

Διαβάστε εδώ ένα δεκάλογο για να γίνουμε ευτυχέστεροι και να βιώσουμε τις αλήθειες της ζωής μέσα στο 2010. Το προτείνει ένας Βρετανός γιατρός.

Η κοπή της πίτας του Συλλόγου Γυναικών Μαραθώνα

Στο μικρόφωνο η Πρόεδρος του Ενορ. Πνευματικού Κέντρου Αγ. Παντελεήμονος κ. Χρυσάνθη Μάνδηλα, που όπως κάθε χρόνο πρόσφερε ένα ρολόι για εκείνον-ην που θα εύρισκε το νόμισμα της πίτας. Δίπλα της η Πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών κ. Γ. Κάτσα. Εμπρός από αριστερά ο Δημ. Σύμβουλος κ. Γιώργος Μπέλλος, ο Δήμαρχος κ. Σπύρος Ζαγάρης και η Αντιδήμαρχος κ. Αικ. Καλέμη.




Ο admin του blog και Δ/ντής του Γυμνασίου Μαραθώνα ενώ απονέμει πλακέτα.




Στο μικρόφωνο η Δ/ντρια του ΓΕΛ Μαραθώνα κ. Στ. Κόλια.




Και εδώ η Δημ. Σύμβουλος κ. Σταματία Μυλωνά απευθύνει χαιρετισμό.


Προχτές Δευέρα στις 19.00 έγινε η κοπή της πίτας του Συλλόγου Γυναικών Μαραθώνα και η ταυτόχρονη επίδοση πλακετών στους επιτυχόντες μαθητές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ που πέτυχαν στις περσινές Πανελλήνιες Εξετάσεις. Ευγενέστατη η Πρόεδρος κ. Γεωργία Κάτσα είχε να πει ένα καλό λόγο για τον καθένα. Σημαντική η προσέλευση γυναικών κάθε ηλικίας στη "ΤΕΤΡΑΠΟΛΗ". Εκτός του Δημάρχου μας κ. ΣΠύρου Ζαγάρη παρέστησαν οι δύο αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι και η Δ/ντρια του ΓΕΛ Μαραθώνα.

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2010

Jonny Halliday-Que Je T'Aime


Τούτη η μουσική με γύρισε πίσω, με γύρισε πολύ πίσω. Εκεί στον 7-ο όροφο της γυάλινης πολυκατοικίας στο Μπερούτι. Τ΄ άκουγα το τραγούδι αυτό , θυμάμαι, το βράδυ και το φως της "Al Manara" μου έκανε παρέα, ήταν συνοδοιπόρος στα εφηβικά μου όνειρα... Στο βάθος η πολύβουη παραλιακή λεωφόρος και στο βαθος το απόλυτο σκοτάδι της Μεσογείου. Προσπαθούσα να διακρίνω κανένα μικρό φως από την πατρίδα που μου έλειπε. Μάταια όμως. Η πραγματικότητα ήταν αμείλικτη. Κι έτσι συνέχισα να ταξιδεύω, στα μέρη των δυνατοτήτων....
Μας θυμάμαι όλους εκεί. Σχεδιάζω μια εξόρμηση. Εκεί στο σχολείο του Μkalles, στη λέσχη, και όπου αλλού οι ΄Ελληνες κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Εκεί που κάποτε βρισκόμουν κι εγώ.

H θλίψη και η οργή

Αφού κλείστετην μουσική του video ( στα δεξιά του ) ακούστε την μουσική και διαβάστε τα λόγια του video. Μου άρεσαν πολύ.

Μια μικρή συνέντευξη του Xορχε Μπουκάι

Αφού κλείστε τη μουσική του video ( στα δεξιά του ) ακούστε λίγες σκέψεις του Χόρχε Μπουκάι.

Αλκυόνη Παπαδάκη

Κλείστε πρώτα την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) και μετά ακούστε μουσική διαβάζοντας τα λόγια στο βιντεάκι...

Λουδοβίκος των Ανωγείων-Πορτραίτο μιας νεράιδας

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του) δείτε το βίντεο κι ακούστε μουσική.

Φραγκοκάστελο

Αφού κλείστε την μουσική του blog (στα δεξιά του) ακούστε παραδοσιακή μουσική και δείτε το βίντεο.

Ενα πολύ ωραίο βίντεο.

Αξίζει να δείτε το βίντεο αυτό. Σαν πρώτο βήμα κλείστε τη μουσική του blog ( στα δεξιά του) και μετα ακούστε μουσική ενώ διαβάζετε... Ταξιδέψτε. Γεωργία σε ευχαριστώ για την αποστολή της...ιδέας.

Πρόβλημα του μήνα από site με προβλήματα ολυμπιάδων

Σε μια ακολουθία αριθμών οι δέκα πρώτοι όροι είναι:

1,2,2,3,3,3,4,4,4,4,...

Να βρεθεί ο 500-ος όρος.

Θέματα επαρχιακού διαγωνισμού Λυκείου

Δείτε εδώ τα θέματα και λύσεις του επαρχιακού διαγωνισμού Λυκείου στα Μαθηματικά, που έγινε το 2009, από την Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία.

Θέματα επαρχιακού διαγωνισμού

Δείτε εδώ θέματα και λύσεις του επαρχιακού διαγωνισμού Γυμνασίου στα Μαθηματικά, έτους 2009, που έγινε από την Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία

Φωτό σιδηροδρομικών σταθμών

Δείτε παρακάτω φωτό από διάφορους σιδ. σταθμούς της χώρας μας.





Καλάβρυτα.



Ζευγολατιό Κορινθίας



Ο σταθμός του σιδηροδρόμου Αθηνών-Λαυρίου, λίγο έξω από το Δασκαλειό της Κερατέας.




Αργος Πελοποννήσου




Αίγιο



Σ.Σ. Δεκέλειας.



Χαλκίδα




Μπραλος



Λιανοκλάδι

Πω ςνα γράφουμε σωστά Ελληνικά

Δείτε παρακάτω το πόνημα του Καθηγητή κ. Δημ. Ν. Μαρωνίτη σχετικά με το πως πρέπει να γράφουμε σωστά τη γλώσσα μας. Η εργασία υπάρχει στο δκικτυακό τόπο www.scribd.com.

Πώς να γράφουμε σωστά ελληνικά

Nεότερη ελληνική ιστορία

Διαβάστε παρακάτω μια σύντομη επισκόπηση της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Είναι από πανεπιστημιακές σημειώσεις, αλλά διαβάζονται ευχάριστα( από το δικτυακό τόπο www.scribd.com).
Νεότερη Ελληνική Ιστορία - Πανεπιστημιακές Σημειώσεις

Κυριακή, 3 Ιανουαρίου 2010

Ασκήσεις Κατεύθυνσης Γ Λυκείου

Τις ασκήσεις αυτές φόρτωσα στο scribd.com μετά από άδεια του εκλεκτού συναδέλφου κ. Μπάμπη Στεργίου. Δείτε τις και ασχοληθείτε με αυτές...
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ-ΣΤΕΡΓΙΟΥ

Λίγα λόγια ενός μεγάλου της σκέψης...

Γλύτωσα από τις βυζαντινές έγνοιες,

τις ομορφιές και τα χρώματα.

Ολοένα, μου φαίνεται,

γλυτώνω από τα περιτά βάρη,

ξαναγυρίζω στα απλά στοιχεία:

στο χώμα και τη θάλασσα,

στη μοναξιά και τον αγέρα.

Θυμάστε το Διόνυσο,

που κίνησε απ΄τις Ινδίες

με πλούσια μεταξωτά πέπλα,

με βραχιόλια κι αλυσίδες.

Κι όσο ζύγωνε στην Ελλάδα,

ντρέπουνταν γαι τον περιττό φανταχτερό φόρτο

και τον πετούσε.

Ωσότου, φτάνοντας πια

στον κόλπο της Ελευσίνας,

βγήκε κολυμπώντας

στο ελληνικό ακρογιάλι γυμνός.

Να ένα μεγάλο μάθημα.

Λόγια του Χόρχε Μπουκάϊ

Εγώ μ΄ εσένα

Εσύ μ΄ εμένα.

Εγώ μ΄ εμένα.

Εσύ μ΄ εσένα.

Εμείς με τον κόσμο.

Oι ευχές του σχολικού μας συμβούλου των Μαθηματικών


Κάντε κλικ στο κείμενο , που έχει φορτωθεί ως εικόνα για να διαβάστε καλύτερα. Μου το έστειλε ο Σχολικός Σύμβουλος των Μαθηματικών στη δικαιοδοσία του οποίου ανήκει το σχολείο μας.

Eνα βιβλίο με επιμέλεια του κ. Μπαμπη Στεργίου

Πιό κάτω θα δείτε ένα βιβλίο που ανάρτησα στο scribd.com με την άδεια του πονήσαντος, εκλεκτού περί τα Μαθηματικά συναδέλφου, κ. Μπάμπη Στεργίου. Είναι εξαιρετικό.

Ma Thematic A - 130 Problems in Geometry

Δικά μου...

Τις προηγούμενες μέρες είχα διαβάσει στα ΝΕΑ μια συνέντευξη του ψυχοθεραπευτή Χόρχε Μπουκάϊ, στο δημοσιογράφο Σταύρο Θεοδωράκη. Είχα εκπλαγεί από τη δύναμη του λόγου, του νοτιοαμερικανού ψυχοθεραπευτή. Τα γραφόμενα στην εφημερίδα τα διάβαζα ξανά και ξανά και ανακάλυπτα αλήθειες... Φυσικά έψαξα και βρήκα βιβλία του που κυκλοφορούν στη γλώσσα μας. Και μιας και το χούι...δεν βγαίνει εύκολα, κατέθεσα... στο βιβλιοπώλη μου ένα μικρό ποσό κι αγόρασα το βιβλίο του " Να βλέπεις στον έρωτα με τα μάτια ανοιχτά". Εντυπωσιάζομαι από το διάβα μου στις σελίδες αυτού του βιβλίου. Μέσα στη σχόλη και την ξεκούραση των ημερών ρουφώ το περιεχόμενο και αναλογίζομαι, προβληματίζομαι , μαθαίνω. Συνειδητοποιώ καταστάσεις, διεισδύω σε κοινωνικά ποροβλήματα, ανατέμνω πράξεις και συμπεριφορές μου, μα και κάτι ακόμη. Θέλω να μιλήσω στο παιδί μου για το βιβλίο αυτό. Πρέπει να μιλάμε στους νέους και να τους ακούμε περισσότερο. Και θα της το δώσω ή μαλλον θα το πάρω στην κόρη μου να το διαβάσει. Θέλω να της γράψω μια αφιέρωση...
"Στη ζωή σου πάντα να σκέπτεσαι, πάντα να μαθαίνεις, να μη θεωρείς τίποτε δεδομένο. Μα και να ενδοσκοπείς συνεχώς, να "καθαρίζεις" πρώτα τον εαυτό σου από τα ζιζάνια της σκέψης. Για να μπορέσεις να ευτυχήσεις βιώνοντας το πραγματικό νόημα της ζωής."

Δώσε...

Διάβασα...

Δώσε στα όνειρα που ξέχασες την αξία των πραγμάτων που δε γνωρίζεις.

Α.Μπρετόν-Π. Ελυάρ.