Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2011

Ενα βίντεο που μας ταξιδεύει...

Αφού κλείστε τη μουσική του ιστολόγιου ( στα δεξιά του ) ακούστε μουσική βλέποντας ένα βίντεο, κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης.

Δεν υπάρχει καθόλου τσίπα;;;

Διάβασα την είδηση....Πως θέλετε, λέει,  να μπεί στο τραπέζι το θέμα των αναδρομικών σας... Μα καλά δε ντρέπεστε;  Στις γκρίζες αυτές μέρες που πολλοί άνθρωποι δεν έχουν τα στοιχειώδη ως προς το ζειν, εσείς μιλάτε για αναδρομικά; Χάθηκε εντελώς η ντροπή; Χάθηκε εντελώς η στοιχειώδης τσίπα;;; Κρίμα...
Όταν ο νεοδιόριστος καθηγητής θα έχει μισθό 680€ το μήνα, εσείς συζητάτε για αναδρομικά;
Αναδρομική σκέψη που υπάρχει άραγε;

Εθισμός στη βαρβαρότητα

Διαβάστε ο άρθρο του Νίκου Βατόπουλου, κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης, Με απογοήτευσε...

Πώς να προστατεύσετε τα παιδιά από τους κινδύνους στο Ίντερνετ

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το ενδιαφέρον άρθρο που αναφέρεται στη σχέση των παιδιών μας με το διαδίκτυο.

Την κερκόπορτα στους ιούς την ανοίγουμε μόνοι μας

Διαβάστε το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ που αναφέρεται στις "μολύνσεις" των υπολογιστών μας.

Τραγωδία σε εξέλιξη

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το άρθρο της Μαρίας Κατσουνάκη.

Αλαλα χέρια

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το άρθρο του Οδυσσέα Ιωάννου.

Φωτό από την Άνδρο.

  
Πηγαίνοντας για τη Ρίβα και βλέποντας δεξιά.

  

Το σπίτι του Θεόφιλου Καίρη και στο βάθος το Παραπόρτι.

  
Στενό και στο βάθος ο Νειμποργιός.

Στενό πλάι από την Παναγία.

Η λέξη αισιοδοξία

Διαβάστε το άρθρο του Τάκη Θεοδωρόπουλου κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης.

Αγνωστος και άγνωστοι

Διαβάστε το άρθρο του Κώστα Γεωργουσόπουλου, κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης.   Μου άρεσε...

Kάντε τον έξυπνο...

Ας υποθέσουμε πως θέλετε να κάνετε τον/την έξυπνο/η  διατυπώνοντας μια μαθηματική πρόταση...
Λέτε λοιπόν σε κάποιον να σκεφτεί έναν αριθμό δίχως να σας τον πει. Του λέτε να προσθέσει αυτόν με τους 4 αμέσως μεγαλύτερους θετικούς ακέραιους αριθμούς και να σας ανακοινώσει το  άθροισμά τους.
 Αν το άθροισμα το διαιρέσετε με το 5 και από το πηλίκο αφαιρέσετε το 2 ο αριθμός που βρήκατε είναι ο αριθμός που είχε σκεφτεί ο συνομιλητής σας και του τον λέτε!!!
Μπορείτε να εξηγήστε τη διαδικασία εύρεσης;

Σε ξένα χέρια η διοίκηση

Διαβάστε το άρθρο του Αγγελου Στάγκου, κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης.

Τα κοινωνικά τείχη υψώνονται ήδη

Διαβάστε το άρθρο της Τασούλα Καραϊσκάκη κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης.

Το «συμβόλαιο» να αντιπαλέψει τη ζούγκλα;

Κάντε κλικ για να διαβάστε το άρθρο τοτυ Χρήστου Γιανναρά από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Η μεγάλη σιωπή

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Σε εφεδρεία ο αρχαιολόγος της ομηρικής Ιθάκης...

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης για να διαβάστε ένα ενδιαφέρον δημοσίευμα από αρχαιολογικές ανασκαφές στη Κεφαλονιά.

H 7η πότε;

Ε! λοιπόν αυθόρμητα μου βγήκε τούτο.   Μη κανείς για το πότε η 7η...   Μην  πει.... Εδώ θα είμαστε δίχως 7η. Σωστά;;;

Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2011

Η αναδιάρθρωση του κράτους

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

«Επικήρυξαν» καθηγήτρια, επειδή ήταν αντίθετη στις καταλήψεις

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ. Τι άλλο έχουμε να ακούσουμε ακόμη; Φοβάμαι πως πολλά.....

Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2011

Θέματα διαγωνισμού Κανγκουρώ.

Κάντε κλικ στην αντίστοιχη γραμμή για να διαβάσετε θέματα του Ελληνικού διαγωνισμού Κανγκουρώ για το έτος 2006. 









Θέματα προαγωγικών εξετάσεων Α΄ Γυμνασίου

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης,  θέματα προαγωγικών εξετάσεων στα Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου από ένα Γυμνάσιο της χώρας.

Θέματα προαγωγικών εξετάσεων Α΄ Γυμνασίου

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης θέματα προαγωγικών εξετάσεων στα Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου του Μουσικού Γ/σίου Κομοτινής.

Οι ερωτήσεις στη διδασκαλία των Μαθηματικών

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης,  τι προτείνει ο Σχολικός Σύμβουλος των Μαθηματικών Δημήτρης Μπουνάκης, σχετικά με τη διδασκαλία των Μαθηματικών.

Οδηγίες για τη διδασκαλία των Μαθηματικών

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης,  τις οδηγίες του Υπουργείου μας για τη διδακτέα ύλη των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο.

Αν γίνει ευάλωτη η καθημερινότητα

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης,   το άρθρο της Μαρίας Κατσουνάκη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Μισθοί και ανεργία

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα του Σάββα Ρομπόλη από ΤΑ ΝΕΑ.

Λιτή αφθονία, ο νέος τρόπος ζωής

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης,  τις απόψεις του Καθηγητή Σερζ Λατους για την κρίση, την αποανάπτυξη κλπ.

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2011

Πρόχειρο διαγώνισμα Β΄ Γυμνασίου

Δείτε παρακάτω τα θέματα ενός προχείρου διαγωνίσματος στα Μαθηματικά, στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές ενός Γυμνασίου. Αν και πολλά οι μαθητές έγραψαν!!!


Με αφορμή το πρόσφατο δημοσίευμα από την εφημερίδα ΑΝΔΡΙΑΚΗ.

Η εφημερίδα ΑΝΔΡΙΑΚΗ στο τελευταίο φύλλο της είχε ένα μικρό αφιέρωμα για την καλοκαιρινή εκδήλωση του Συνδέσμου Ανδρίων Ποιητών-Λογοτεχνών, στην οποία έλαβε μέρος και ο admin. H εκδήλωση είχε πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Θέατρο της Χώρας, στην Ανδρο, στο τελευταίο σ/κ του  περασμένου Ιουλίου. Μαζί με το αφιέρωμα , που παραθέτω , έβαλα και λίγες φωτό από την εκδήλωση.


  
Τα παιδιά που μας ταξίδεψαν με τα τραγούδια που έπαιξαν. Διακρίνεται και ο π. Ιωάννης Στάμος.


  
Η εμψυχώτρια και συνδιοργανώτρια της εκδήλωσης κ. Ειρήνη-Φάνια Παπιδά. Δίπλα της μόλις διακρίνεται ο έτερος συνδιοργανωτής κ. Βασίλης Ξένος


  
Και ο admin.

  
Kαι ο αγαπητός φίλος κ. Μιχάλης Χαλάς του Παπανεστάση.


Και το μικρό αφιέρωμα από την ΑΝΔΡΙΑΚΗ.









Βεβαίως ο μακαριστός Διονύσιος Ψαριανός, για τον οποίο μίλησα, δεν ήταν αρχιμανδρίτης αλλά Μητροπολίτης Σερβιων και Κοζάνης και είχα την ευλογία να με βαπτίσει. Η αγαπητή ΑΝΔΡΙΑΚΗ ας μου συγχωρέσει την υπενθύμιση.

Ενστασεις

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης,  το δημοσίευμα του Τάκη Καμπύλη που δημοσίευσε η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και αναφέρεται στο μεγάλο Μαθηματικό Κων/νο Καραθεοδωρή.

Κι όμως, ζουν ανάμεσά μας

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης , το άρθρο του Τάκη Θεοδωρόπουλου από ΤΑ ΝΕΑ.

Πρόβλημα για μαθητές Α΄ Γυμνασίου

Ενα πλαστικό ενυδρείο σπιτιού αν το γεμίσουμε πλήρως με νερό ζυγίζει 8 κιλά. Αν στο ίδιο ενυδρείο βάλουμε τη μισή ακριβώς ποσότητα  νερού από εκείνην που μπορεί να δεχτεί , ζυγίζει 5 κιλά. Μπορείτε να βρείτε το βάρος του ενυδρείου δίχως να έχει νερό μέσα του;

Απάντηση στις χτεσινές ασκήσεις.

Η απάντηση για το ποιος είναι ο αριθμός Α.
Το πρώτο μέλος της ισότητας ισούται με 56 - 14 ( που μας δίνει η παρένθεση) δηλ τελικά 42.
Άρα και το δεύτερο μέλος, λόγω της ισότητας μας δίνει 42.
Έτσι αφού από τον αριθμό ( 56 - Α )  αφαιρούμε το 14 και πέρνουμε 42, άρα ο αριθμός 56 - Α είναι ίσος με 56.  ΄Αρα Α = 0.

Στην άλλη άσκηση η απάντηση έχει ως εξής:
Αφού διαιρώντας τον αριθμό μας με το 25 παίρνουμε 12 τότε ο αριθμός μας είναι ο 25 . 12 δηλ. ο 300. ( αν λάβουμε υπόψη την τατυτότητα της διάιρεσης). Άρα αν κάναμε πολλαπλασισμός θα πέρναμε 300 . 25 = 7500.



Το αίσθημα βαθιάς αδικίας

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης για να διαβάστε το άρθρο του Πανεπιστημιακού Π. Ιωακειμίδη.

Να κρατήσουμε τα σχολεία ανοιχτά, ζωντανά

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης, το δημοσίευμα του Νίκου Ξυδάκη, που αναφέρεται στις καταλήψεις των σχολείων μας.

Γιατί έστειλα την επιστολή για τις αναπηρικές

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης τη  μαρτυρία μιας Αθηναίας....Με προβλημάτισε αρκετά...

Αγαπητή κυρία Αγκελα Μέρκελ...

Διαβάστε κάνοντας κλικ στο τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα του Τάσου Τέλογλου από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Η οικονομία χρειάζεται την αξιοποίηση του Ελληνικού

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης τι είπε ο αρχιτέκτονας Σπύρος Πολλάλης στη δημοσιογράφο Μαργαρίτα Πουρνάρα.

Απλή έκφραση.

Φίλε σ΄ευχαριστώ για όλα τα χτεσινά. Μου άρεσαν οι δημοσιεύσεις του περιοδικού της  Ένωσης για τη Διδακτική των Μαθηματικών.  Και σαφώς η συναντήση με τους συναδέλφους μας είναι πάντα ζητούμενη από εμάς. Βεβαίως ίσως να είχαμε πάει νωρίτερα στον ΙΑΝΟ. Αλλά έστω κι έτσι, πήραμε κάτι. Διαφωνείς;

Στη Ραφήνα χτες το μεσημέρι.


Τραβηγμένες στη Ραφηνα χτες μεσημέρι οι φωτό. Τα πλοία δεμένα λόγω απεργίας, το κρύο έντονο αλλά ο μεζές στα ¨καβούρια του Ασημάκη" όλος νοστιμιά...

Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011

Άσκηση για μαθητές Α΄ ή και Β΄ Γυμνασίου

Αν ισχύει η ισότητα  56 - ( 28 - 14 ) = ( 56 - Α ) - 14 ποιος είναι ο αριθμός Α;

΄Ασκηση για μαθητές Α΄ Γυμνασίου

Ο Γιάννης ήθελε να πολλαπλασιάσει έναν αριθμό με το 25. Λανθασμένα αντί για πολλαπλασιασμό έκανε διαίρεση και έδωσε για απάντηση τον αριθμό 12. Ποιός αριθμός θα ήταν το σωστό αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού;

Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2011

Άγχος και κατάθλιψη σε καιρούς οικονομικής κρίσης

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον άρθρο.

15 Mαθηματικές προκλήσεις...

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτηση,ς για να διαβάστε μια εξαιρετική εργασία του συναδέλφου Μάκη Χατζόπουλου που αναφέρεται σε προβλήματα θεωρίας αριθμών για μαθητικούς διαγωνισμούς.

ΤΟ ΒΗΜΑ - Δ. Χριστοδούλου: «Τα ελληνικά ΑΕΙ έχουν μείνει 30 χρόνια πίσω» - κοινωνία

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης για να διαβάστε τις απόψεις του Καθηγητή Δημ. Χριστοδούλου.

Ποιοι πλήττονται και πόσο από τις αλλαγές στη φορολογία

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης για να διαβάστε το δημοσίευμα από τη σημερινή ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Η επίτευξη του ακατόρθωτου

Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης, για να διαβάστε το δημοσίευμα που υπογράφει ο Χρήστος Τσόλκας στη σημερινή ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Μαθησιακές δυσκολίες αντί τεμπελιάς και αδιαφορίας

Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης για να διαβάστε ένα δημοσίευμα που αναφέρεται στις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών μας.

Οι δύο χρόνοι που τρέχουν.

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το άρθρο του Καθηγητή Γιάννη Βούλγαρη.

Ο κοινωνικός αναλφαβητισμός

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το άρθρο του Τάκη Θεοδωρόπουλου από ΤΑ ΝΕΑ.

Τέσσερις αλλαγές που πρέπει να κάνουμε οπωσδήποτε για να πετύχουμε τον στόχο μας

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης, το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Τα πώς και τα γιατί που μας οδήγησαν στο «σημείο μηδέν»

Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης, το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.