Σάββατο, 28 Αυγούστου 2010

Mια κουβεντούλα στο Άνω Βαρίδι

H εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου στο Κάτω Βαρίδι.



Σπίτια στο Ανω Βαρίδι. Διακρίνεται κι ο δρόμος προς το Ζόργκο.



Η αυγουστιάτικη πανσέληνος. Θυμάμαι την κουβεντούλα μας φίλε...



Το σχολείο του Γιάννη...



Φίλε Γιάννη σε ευχαριστούμε για τη φιλοξενία, τα τραταρίσματα και την καλή σου διάθεση. Περάσαμε πολύ όμορφα στα μέρη σου, απολαύσαμε την αυγουστιάτικη πανσέληνο, και η διάθεσή μας να σε ακούμε ήταν ανεξάντλητη. Πρέπει και θέλω να καταγράψω εδώ πολλά απ΄ όσα μας είπες για την Άνδρο, για την ποίηση για διάφορα δρώμενα... Θέλω να ξανάρθουμε στο χωριό σου και να επισκεφτούμε το Ζόργκο που φέτος δεν πήγαμε μιας και ξέρεις πως ο χρόνος μας ήταν ελάχιστος. Βλέπεις η πολιτιστική διάσταση της Άνδρου μας είναι μεγάλη. Σου αφιερώνω τις φωτό που τράβηξα εκεί...

Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Άνδρο

Παρακάτω δείτε σελίδες από το φυλλάδιο του Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Ανδρο που φέτος φιλοξενεί έκθεση του Isamu Noguchi.


Πληροφόρηση.



Βιογραφικό του καλλιτέχνη.



Εξώφυλλο.


Κάντε κλικ πάνω στη κάθε εικόνα να τη δείτε σε μεγάλο μέγεθος.

Φωτό από τα Λειβάδια της ΄Ανδρου


To καμπαναριό της εκκλησίας του Αγ. Κων/νου στα Λειβάδια της ΄Ανδρου. Αφιερωμένη σε όλες τις Λειβαδιανές και τους Λειβαδιανούς. Πάνω αριστερά διακρίνονται σπίτια από το χωριό Βραχνού. Αν κάνετε κλικ στην εικόνα θα τη δείτε στο πραγματικό της μέγεθος.

Φωτό από: admin

Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2010

Aύριο το απόγευμα...



Αύριο το απόγευμα στην ΄Αρτα η κοινωνία μα και η πολιτεία θα πουν το ύστατο χαίρε στον αετό του Αιγαίου μας Σμηναγό(Ι) Αναστ. Μπαλατσούκα, που χτες το πρωί έδωσε τη ζωή του για να είναι οι ουρανοί μα και το έδαφος της πατρίδας λεύτερα. Συνειδητοποιώ πως η επιλογή του να πιλοτάρει τα σιδερένια πουλιά της Πολεμικής μας Αεροπορίας ήταν πράξη λεβεντιάς και προσφοράς στην Ελλάδα. Καλό ταξίδι σμηναγέ. Από εκεί που ήδη πήγες... θα ατενίζεις καθημερινά το απέραντο γαλάζιο του αρχιπελάγους, χωρίς να σε ενοχλεί κανείς. Η προσφορά της ζωής σου για μια Ελλάδα ανεξάρτητη είναι ανεκτίμητη!!! ΄Εδωσες ό,τι πιό πολύτιμο είχες.

Όταν θυμάμαι τον Οδυσσέα Ελύτη...


αποσπάσματα από τα “ΔΟΛΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΕΝΑ”:

Μια φωτογραφική μηχανή κρυμμένη μέσα στην κακή ποίηση μας καταδικάζει να ξαναβλέπουμε αυτά που πολλές φορές είδαμε – και να μη βλέπουμε αυτά που δεν είδαμε ποτέ.
Σίγουρα η παρατηρητικότητα είναι μεγάλο ελάττωμα για τον ποιητή· που καταντά, στο τέλος, τα σύννεφα να τα παίρνει για σύννεφα.

Τη μαγεία δεν την πιάνεις με την ερμηνεία της μαγείας, πόσο μάλλον με την περιγραφή της ερμηνείας της μαγείας. Ή κελαηδάς ή σωπαίνεις. Δε λες: αυτό που κάνω είναι κελαηδητό. Αλίμονο. Αν νογούσανε τα πουλιά, θα μας έπαιρναν με τις πέτρες – συγγνώμην, με τις κουτσουλιές ήθελα να πω.

Νέε, θυμήσου: δε γίνεσαι δούλος όταν σε υποτάσσει μόνον αυτός που έχει την εξουσία – αλλά κι εκείνος που την πολεμάει.

Προσοχή στη συγκίνηση. Αν είναι γόησσα, δεν παύει να ’ναι και ρουφιάνα.

Η απόσταση από το “τίποτε” στο “ελάχιστο” είναι πολύ μεγαλύτερη παρ’ ό,τι από το “ελάχιστο” στο “πολύ”.

από τα “ΜΙΚΡΑ ΕΨΙΛΟΝ”
“ΕΝ ΛΕΥΚΩ” Εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ

Η Υπουργός μας στο MEGA

Aφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το βίντεο με τη συνέντευξη της Υπουργού μας στο MEGA.


26-8-2010 Στην εκπομπή "Πρωινό Mega" from Anna Diamantopoulou on Vimeo.


Eλληνες εικαστικοί ανοίγουν τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης


Να σπάσουν τον αποκλεισμό της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, έστω για μόνο ένα μήνα, κατάφεραν 101 Έλληνες εικαστικοί. Έπειτα από 30 χρόνια σιωπής, η Σχολή θα ανοίξει για να φιλοξενήσει την έκθεση «Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη». Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί από τις 28 Αυγούστου ώς τις 23 Σεπτεμβρίου στο Σισµανόγλειο Μέγαρο και την Θεολογική Σχολή της Χάλκης, ενώ στις αρχές Οκτωβρίου θα μεταφερθεί στην «Τεχνόπολι» στην Αθήνα. «Η ιδέα µε ενθουσίασε. Είναι µια ευκαιρία να έρθουν σε επαφή ο ελληνικός και ο τουρκικός κόσµος. Ιδιαίτερα σηµαντικό δε είναι που ξανανοίγει και η Σχολή της Χάλκης. Είναι µια ευκαιρία να συνδεθεί ο Ελληνισµός µε το παρελθόν του. Η Τέχνη είναι ο µοναδικός τρόπος για να έρθουν κοντά οι δύο λαοί. Μόνο όταν θα χτίσουν µια ανιδιοτελή, πνευµατική σχέση θα καταφέρουν να έχουν και υλική σχέση. Όταν υπάρχει εχθρική στάση, σηµαίνει πως δεν υπάρχει πνευµατικός σύνδεσµος» δήλωσε στα Νέα, ο Αλέκος Φασιανός, έργα του οποίου περιλαμβάνει η έκθεση. Σύμφωνα με την επιμελήτρια της έκθεσης Ίριδα Κρητικού, τα έργα, που δηµιουργήθηκαν στο μεγαλύτερο ποσοστό τους για τις ανάγκες της έκθεσης, ιχνηλατούν και αναγιγνώσκουν στιγµιότυπα μυθολογικά, ιστορικά και καθηµερινά, ενθυµήσεις από την αρχαιότητα, βυζαντινές μνήμες, βίους αυτοκρατόρων και αγίων, χορούς δερβίσηδων, ροµαντικές περιπλανήσεις περιηγητών, χειρόγραφα σηµειωµατάρια και χάρτες, νεώτερα ενθυµήµατα και ιστορικές φωτογραφίες και κειµήλια. Παράλληλα με την έκθεση, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο της Θεολογικής Σχολής θα προβάλλεται το 50λεπτο ντοκιμαντέρ «Ιχνηλατώντας την Πόλη». Την έκθεση διοργανώνει η εταιρεία White Fox σε συνεργασία µε την Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης, το ελληνικό προξενείο στην Κωνσταντινούπολη και την «Τεχνόπολι» του Δήµου Αθηναίων. Στην «Τεχνόπολι», δε, η έκθεση θα εμπλουτιστεί µε εκθέµατα από το Μουσείο Αdalar στα Πριγκιπόννησα που αφορούν στη γεωµορφολογία και την ιστορία της Χάλκης.

Aπό το δικτυακό τόπο in.gr

Φωτό από την ΄Ανδρο

Το Mπατσί



Πάμε ξανά για ένα καφεδάκι με κουβεντούλα εκεί;



Ο "βάπορας" ή F/B "Super Ferry II", προσπαθώντας να δέσει στο λιμάνι του Γαυρίου.



΄Ενα τμήμα της αμμουδιάς στο Γαύριο.



Και η προκυμαία του Γαυρίου.



Τα Γαυριονήσια



Η παραλία στο Κυπρί.



Διακρίνεται η παραλία της χρυσής άμμου και πίσω η είσοδος για το λιμάνι του Γαυρίου.


Οι φωτό τραβήχτηκαν από τον admin.

Φωτό από τη νυχτερινή Άνδρο

Τούτες τις φωτό τις τράβηξα τις προάλλες καθώς βρέθηκα στη Χώρα της Άνδρου μια μαγική βραδιά, τη παραμονή της Πανσελήνου. Είχε προηγηθεί ένα δείπνο με υπερβάσεις..., στα "Σκαλάκια" και ένας περίπατος προς τη Ρίβα ήταν αναγκαίος. Ε! ο φακός μου δεν έχασε την ευκαιρία...


Η εκκλησία της Παναγίας στη Χώρα, φωταγωγημένη το βράδυ.



Και το διπλανό "ιστορικό" ξενοδοχείο ΑΙΓΛΗ.



Η στεγασμένη οδός Θεοσκεπάστου πίσω από το παλιό βιβλιοπωλείο Καραουλάνη, καθώς πήγαινα στη Ρίβα.



Η οδός Θεοσκεπάστου όπως την κατέγραψε ο φακός.



Και η οδός Σόλωνος της θείας Μαριόγκας, κατεβαίνοντας προς Ρίβα δεξιά, κοντά στο παλιό φούρνο του Σαλονίκη.

Eπιστροφή

Μια καλημέρα σε όλες και όλους που επισκέπτονται το ιστολόγιό μου. Έλειψα για μερικές μέρες στο νησί των ανέμων, την Άνδρο, και ετοιμάζομαι να αναρτήσω εδώ πλούσιο φωτογραφικό υλικό από εκεί. Να είστε ολες και όλοι καλά και ας ευχηθώ καλό χειμώνα όπως συνηθίζουμε να ευχόμαστε μετά το τέλος των καλοκαιρινών μας διακοπών.

Κυριακή, 22 Αυγούστου 2010

Ο μαύρος λαϊκισμός των χρυσών παιδιών

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ που υπογράφει ο κ. Π. Παπακωνσταντίνου.

Βρέθηκε το παλάτι του Οδυσσέα;

Αφού κλείστε την μουσική του blog ( στα δεξιά του ) δείτε το βίντεο. Ισως σας ενδιαφέρει...



Πολιιστικές εκδηλώσεις στο Αργοστόλι.

Δείτε την αφίσα και αν βρίσκεστε στο νησί να επισκεφθείτε την έκθεση. Κάντε κλικ πάνω στη φωτό για να τη δείτε σε μεγάλο μέγεθος.


Και λίγα λόγια για την έκθεση...

Στο πεδίο της ζωγραφικής στις αρχές του 20ου αιώνα, εμφανίστηκε ένα σύνολο καλλιτεχνικών ρευμάτων και κινημάτων όπου έδρασαν πέρα από τα όρια της ακαδημαϊκής ζωγραφικής, προσεγγίζοντας την αφαίρεση στο ανώτατο επίπεδο.
Οι τρεις βασικές πρωτοποριακές τάσεις ήταν ο εξπρεσιονισμός, η αφαίρεση και ο σουρεαλισμός και αναδείχθηκαν μεγάλες μορφές όπως ο Πικάσσο, ο Ματίς, ο Κλεε, ο Καντίνσκυ, ο Νταλί, ο Μοντρεάν, ο Πόλλοκ κ.α.
Παράλληλα υπήρχαν και πιο βραχύβια κινήματα όπως ο φωβισμός (αγρίμια), το νταντα, στον πυρήνα των προθέσεων των οποίων βρίσκονταν η διάθεση να συγκρουστούν με ότι σήμερα θα ονομάζαμε κοινωνικό και καλλιτεχνικό κατεστημένο, αδιαφορώντας για το μέγεθος της πρόκλησης και τις συνέπειες της ακόμη και για την αντιδημοτικότητα.
Η μοντέρνα τέχνη πέρασε ποικίλες φάσεις και εξελίχθηκε προς απρόοπτες κατευθύνσεις κάποτε ακόμη και σε αλλόκοτες και αποτρεπτικές μορφές στη λογική του ότι η τέχνη είναι ανεξάρτητη από τις εγκόσμιες αξίες (πολιτική, ηθική κ.α.) και στη βάση μιας υπαρξιακής ελευθερίας έκφρασης, πνευματικότητας και μαχητικότητας δίνοντας μικρότερη σημασία στην αισθητική μορφή της τέχνης.
Μεταπολεμικά η τέχνη με βάση αυτά τα προπολεμικά ευρωπαϊκά κινήματα μετεξελίσσεται σε διεθνές επίπεδο στο έδαφος της Αμερικής. Σε μια περίοδο που ήταν η εποχή της μαζικοποιήσης , της διαφήμισης, της ψυχαγωγίας με μαζικά μέσα και του μετασχηματισμού επί παντός επιστητού.
Η μορφή-φόρμα που είχε κληρονομήσει η Αναγέννηση «θρυμματίζεται» και αναδομείται μέσω του αφηρημένου εξπρεσιονισμού και του αμορφικού ύφους. Η μορφή αυτή θα χαρακτηριστεί ως μια τέχνη συνδεδεμένη με τη ζωή και τον άνθρωπο που εισαγάγει σε κόσμους άγνωστους, έτοιμους να σου αποκαλύψουν την αλήθεια για την τέχνη και ταυτόχρονα τη μοίρα της ανθρώπινης ύπαρξης για να φτάσει στο τέλος και να εκφυλιστεί σε κενή χειρονομία, φάση που θεωρήθηκε οριακή η οποία ευτυχώς ξεπεράστηκε χωρίς να επαληθευτεί η φράση «ο θάνατος της τέχνης».
Μέσα σε αυτήν την πολυπλοκότητα και πολυμορφία της τέχνης κάποιος, ακόμα και απληροφόρητος για όλα αυτά, μπορεί να αναγνωρίσει τα καίρια χαρακτηριστικά ενός έργου και να εκτιμήσει την ποιότητά του μέσα από το ρίγος, το ξάφνιασμα που μπορεί να εισπράξει εάν αυτό έχει τη σπίθα της δημιουργικότητας.
Βέβαια σύμφωνα και με τον Ντενί, ένας πίνακας είναι μια «επιφάνεια που τοποθετήθηκαν χρώματα σε ορισμένη τάξη». Η αυταπάτη της απεικόνισης ορίζεται καθαρά στην αλληλεπίδραση του υποκειμένου (θεατή) με το έργο τέχνης και η ερμηνεία του σαφώς φέρεται και εξαρτάται από αυτόν.
Με την τελευταία αυτή σκέψη θα ήθελα να σας προσκαλέσω να δούμε μαζί την 3η έκθεση της Ανοιχτής Καλλιτεχνικής Τριλογίας Κεφαλονιάς το απόγευμα της Τετάρτης 25 Αυγούστου στο Δημοτικό Θέατρο Αργοστολίου «Κέφαλος».
Κεραμειές 20-08-2010
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ
ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. ΛΕΙΒΑΘΟΥΣ