Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

Φωτό από Σιδηροδρομικούς σταθμούς

Το κτίριο του Σ.Σ. στους Μύλους Αργολίδας.



Φωτό από το Σ.Σ. Ναυπλίου.

Φωτό από την πυραμίδα στο Ελληνικό Αργολίδας

Η πινακίδα έξω από τον χώρο της πυραμίδας.



Η πυραμίδα καθώς φαίνεται έξω από την περίφραξη.



Η εκκλησία της Αγ. Τριάδας δίπλα από την πυραμίδα.



Το πίσω μέρος της εκκλησίας.



Ο Αργολικός κόλπος και στο βάθος το Ναύπλιο όπως φαίνονται από το χώρο της πυραμίδας.



Τα απομεινάρια του ρουκετοπόλεμου... της Ανάστασης , που προηγήθηκε.



Άλλη άποψη από την είσοδο του χώρου.



Ενα όμορφο μωσαϊκό από λουλούδια του αγρού.



Το χωριό Ελληνικό Αργολίδας, σε ώρα προχωρημένου δειλινού.




Το τρίγωνο στο πάνω μέρος της εισόδου στην πυραμίδα.
Ο διάδρομος της εισόδου.



Άλλη μια όψη του χωριού Ελληνικό.



Τα σπίτια του χωριού, όπως φαίνονται από το διάδρομο της πυραμίδας.



Μια έδρα...



Κι άλλη έδρα.

“Στα δεξιά εκείνων που έρχονται από το Αργος προς την περιοχή της Επιδαύρου, υπάρχει οικοδόμημα πάρα πολύ όμοιο με πυραμίδα, φέρει δε ασπίδες αργολικές κατά το σχήμα επεξεργασμένες. Λέγουν ότι εδώ έγινε η μάχη μεταξύ Προίτου και Ακρισίου για την εξουσία, που κατέληξε ισόπαλη και επήλθε έκτοτε συνδιαλλαγή, αφού βέβαια κανένας από τους δύο δεν μπορούσε να επικρατήσει. Λέγουν δε ότι οι δύο και το στράτευμα για πρώτη φορά τότε είχαν οπλισθεί με ασπίδες. Προς τιμή δε των νεκρών, των δύο παρατάξεων, διότι ήταν συμπολίτες και συγγενείς, κατασκευάσθηκε εδώ κοινό μνημείο.” (Παυσανία:”Ελλάδος Περιήγησις” Κορινθιακά, XXV).


Ο Προίτος και ο Ακρίσιος είναι απόγονοι του πανάρχαιου Δαναού, βασιλιά του Αργους. Επίσης είναι γνωστό ότι το Αργος και η Θήβα συνδέονται μυθολογικά και ιστορικά με την Αίγυπτο. Εξάλλου ο ίδιος ο Ορφέας “τον ιερό λόγο εξελόγχευσε στην Αίγυπτο” όπου δίδαξε τους ίδιους τους Αιγυπτίους τα θέσφατα.(Βλ. Ι. Πασσά: “Τα Ορφικά”). Στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί περί τα 26 πυραμιδοειδή κτίσματα, από την Θήβα έως την Κρήτη. Η Πυραμίδα του Ελληνικού βρίσκεται στον ομόνυμο οικισμό 7χλμ νότια του Αργους. Το κτίσμα βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση αν και έχει υποστεί πολλές φθορές από τους ίδιους τους ανθρώπους, που δεν γνώριζαν την χρήση του, αλλά και από τα στοιχεία της φύσης. Η πυραμίδα έχει διαστάσεις 12,60μ. επί 14,50μ. και έχει κάτοψη ορθογωνική. Δεν αποκλείεται να είχε λατρευτική χρήση. Ακόμη σημαντική είναι επίσης και η πυραμίδα που βρίσκεται στο χωριό Λυγουριό της Επιδαύρου. Η κατασκευή της είναι παρόμοια με του Ελληνικού. Δυστυχώς η κατάσταση του μνημείου είναι πολύ άσχημη, λόγω της μεταφοράς λίθων από τους κατοίκους για οικοδομικούς σκοπούς. Είναι επίσης ορθογωνική διαστάσεων 12,00μ. επί 13,50μ. Αξιόλογη είναι και η κλιμακωτή πυραμίδα του Αμφείου στην Θήβα, η πυραμίδα της Δαλαμανάρας(νότια του Αργους), της Καμπίας (Νέα Επίδαυρος), της Σικυώνας (βόρεια του Αργους). (Βλ. Χρήστου Λάζου:”Πυραμίδες στην Ελλάδα” και περιοδικό “Δαυλός” τ.χ 172,181).

Το σημαντικότερο γεγονός είναι η χρονολόγηση των πυραμίδων του Ελληνικού και του Λυγουριού. Οι μετρήσεις έγιναν με την μέθοδο της θερμοφωταύγειας στο εργαστήριο Πυρηνικής Χρονολογήσεως του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου υπό του καθηγητή κ.Galloway και του εργαστηρίου Αρχαιομετρίας του “ΕΚΕΦΕ-ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ” υπό του κ. Ι. Λυριτζή. Έτσι η μέση ηλικία της πυραμίδος του Ελληνικού ανέρχεται στο 2720(±580,±1050)π.Χ, ενώ της πυραμίδος του Λυγουριού στο 2100(±610)π.Χ! Με την ίδια μέθοδο της θερμοφωταύγειας, χρονολογήθηκε μυκηναϊκό τείχος και έδειξε (1100±180) έτη π.Χ, ενώ η παλαιότερη αρχαιολογική εκτίμηση έδινε ηλικία 1280π.Χ (=1100+180). Λειτουργώντας προσθετικά διαπιστώνουμε ότι η ηλικία της πυραμίδος του Ελληνικού είναι (2720+580=3300π.Χ), ενώ του Λυγουριού (2100+6100=2710π.Χ), που τις κατατάσσουν αρχαιότερες των Αιγυπτιακών σύμφωνα με ανακοίνωση της Ακαδημίας Αθηνών. Επίσης έγιναν μετρήσεις με την μέθοδο γεωφυσικής διασκοπήσεως με την χρησιμοποίηση φορητού πρωτονιακού μαγνητόμετρου και ηλεκτρομαγνητικής συσκευής, κατέληξαν δε ότι η πυραμίδα του Ελληνικού ανάγεται στην 3η χιλιετία π.Χ!


Διαβάστε εδώ και εδώ πρόσθετες πληροφορίες

από τα τεύχη 172 και 181 του περιοδικού ΔΑΥΛΟΣ.




Ενα μόνο βιβλίο δεν φέρνει την άνοιξη

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα του κ. Σπ. Μανουσέλη από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, στο οποίο θα βρείτε τιτλους αξιόλογων βιβλίων που προτείνονται για ανάγνωση.

Στα εξήντα κορυφώνεται η αυτοεκτίμηση

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ με τον παραπάνω τίτλο.

Γλυκό, ατόφιο χρυσάφι

Διαβάστε εδώ πως ένας Αθηναίος έκανε πράξη την έννοια της αποκέντρωσης...

Σοβαρότητα και ευτυχία

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ με τον παραπάνω τίτλο.

Σκέψεις μετά από μια επίσκεψη

Οταν επισκέπτεσαι μέρη που η ιστορία έχει οριστικά θέσει τη δική της σφραγίδα, γίνεσαι εραστής της τελευταίας. Κάθε γειτονιά στ΄Ανάπλι έβλεπα να μου "μιλάει" για τις δικές της ιστορικές καταβολές και τα δικά της ιστορικά τεκμήρια. Κι έπιασα τον εαυτό μου να συμμαχεί με την υπερβολή, στη φωτογραφική καταγραφή του τόπου... Τον συγχώρεσα όμως. Ιστορία είν΄ αυτή. Και οι ασχολούμενοι με τη γλώσσα των αριθμών , κατά κανόνα, την αναζητούν στις πνευματικές τους ενασχολήσεις....Και ύστερα από πολλά-πολλά χρόνια εκπληρώθηκε η επιθυμία μου να επισκεφθώ τη γενέθλια γη του παππού μου, κάτι που μου άρεσε πολύ. Αν και το χωριό του είναι μικρό και σχετικά άγνωστό, ακόμη και σ΄ αυτό η ιστορική καταγραφή περιλαμβάνει σημαντικά στοιχεία. Στοιχεία που έχουν να κάνουν με τις μαθηματικές γνώσεις των προγόνων του μακρινου παρελθόντος. Και το ερώτημα εξακολουθεί να μένει αναπάντητο για μένα...Σε τι χρησίμευσε η κατασκευή της τετραγωνικής κανονικής πυραμίδας εκεί στην Αργολίδα; Ηταν κι εκεί τόπος μια αξιοσημείωτης ενέργειας; Πως είχε μετρηθεί η τελευταία; Και σε τι χρησίμευε ο χώρος στο εσωτερικό της;

Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΠΘ