Πέμπτη, 5 Αυγούστου 2010

Αποτύπωμα σκέψεων...

Σε ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

Σε ευχαριστώ για το άκουσμα.

Σε ευχαριστώ για το περπάτημα.

Σε ευχαριστώ για την περιήγηση.

Σε ευχαριστώ για την μύηση.

Σε ευχαριστώ για το πλησίασμα.

Σε ευχαριστώ για τα χρώματα.

Σε ευχαριστώ για τους ήχους της αυγουστιάτικης βραδιάς.

Σε ευχαριστώ που με βοήθησες να πολλαπλασιάσω τα όνειρά μου

κάτω από το κάστρο, ατενίζοντας τ΄ αυγουστιάτικο φεγγάρι.

Σε ευχαριστώ για τη διαφορά.

Ναι, αυτή η διαφορά δεν ήταν δύο αριθμών.

Αλλά μια διαφορά καταστάσεων και συναισθημάτων.

Σε ευχαριστώ!!!

Δελτίο τύπου του ΥΠΔΒΜΘ

Από το ΥΠΔΒΜΘ μου σταλθηκε σήμερα το παρακάτω δελτίο τύπου.

Δελτίο Τύπου

05/08/2010

Σημεία συνέντευξης της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, από την εκπομπή ΠΡΩΙΝΟ MEGA

Σχετικά με τα κενά στα σχολεία και τις αποσπάσεις:

«Στόχος μας είναι να ξεκινήσουν τα σχολειά με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς στην τάξη»

Όταν αναλάβαμε ως κυβέρνηση, επί 25 μέρες δε μπορούσε κανείς να μου δώσει τον πραγματικό αριθμό των κενών. Τα κενά στα σχολεία ήταν από 5-7.000, ενώ είχαν ξεκινήσει τα σχολειά εδώ και 2 μήνες και ενώ έχουμε 180.000 εκπαιδευτικούς.

Στην Παιδεία έπρεπε εδώ και πολλά χρόνια να κάνουμε αλλαγές.

Εάν δεν αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργούν τα σχολεία, εάν δεν έχουμε έναν εξορθολογισμό, απλά λέμε λόγια που δεν γίνονται πράξεις.

Από το Νοέμβριο και κάθε Τρίτη λειτουργεί συντονιστικό όργανο, με στόχο το Σεπτέμβρη. Τώρα που μιλάμε ολοκληρώθηκε η μετακίνηση πάνω από 4.500 χιλιάδων εκπαιδευτικών από τα γραφεία στα σχολεία. Το να γυρίσει ένας τόσο μεγάλος αριθμός ανθρώπων δεν είναι καθόλου εύκολο και δεν είναι και ανθρώπινο, καθώς καθένας ρύθμισε τη ζωή του ανάλογα με το πώς βόλευε και πώς μπορούσε εκείνο το διάστημα.

Εδώ πρέπει να πω, ότι είχα και τη σύμφωνη γνώμη και των συνδικάτων, οι οποίοι επανειλημμένα είπαν ότι πρέπει να τελειώσει το θέμα των αποσπάσεων και οι εκπαιδευτικοί να είναι στις θέσεις τους.

Οι αποσπάσεις αυτές έγιναν γιατί, για πάρα πολλά χρόνια το πολιτικό σύστημα και η διοίκηση δεν προσλάμβανε διοικητικό προσωπικό και έβαζε εκπαιδευτικούς σε θέσεις γραφείων.

Φέτος στο Υπουργείο Παιδείας θα έχουμε 400 λιγότερους εκπαιδευτικούς από ότι πέρυσι. Από τους 1.100, οι 650 θα φύγουν και το Υπουργείο θα κληθεί να λειτουργήσει με 400 λιγότερους. Θα μπορέσει; θα μπορέσει. Οργανώνουμε διαφορετικά τις υπηρεσίες για να πάνε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Έχουμε έμπειρους εκπαιδευτικούς.

Τέλος Αυγούστου θα έχουμε τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων που αλλάζει πολλά δεδομένα και στόχος μας είναι να ξεκινήσουν τα σχολειά, με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς στην τάξη - όσο γίνεται καλύτερα - και θεωρώ ότι η όλη προεργασία που έγινε θα έχει θετικά αποτελέσματα.

Σχετικά με αυτοαξιολόγηση:

Φέτος πάμε στο θεσμό της αυτοαξιολόγησης. Έχουν δηλώσει συμμετοχή 600 σχολεία εθελοντικά -γιατί την πρώτη χρονιά θα πάμε πιλοτικά. Θεωρώ ότι είναι ένα μήνυμα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί, ότι και οι ίδιοι θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα στα σχολεία.

Επειδή λέγονται πολλά για το ότι δεν υπάρχουν υποδομές στα δημόσια σχολειά, οι δάσκαλοι είναι λίγοι, έχουμε κενά, πρέπει να ξεκινάμε από τα βασικά, αλλά την ίδια στιγμή πρέπει να γίνονται και όλα τα άλλα.

Σχετικά με τις αλλαγές στα σχολεία:

«Λιγότερη ύλη σε όλες τις βαθμίδες ώστε να μπορεί το παιδί να αφήνει την τσάντα στο σχολείο και να κάνει με το δάσκαλο, αυτά που έκανε στο σπίτι ή στο φροντιστήριο»

Το Σεπτέμβριο θα ανακοινώσουμε το «Ψηφιακό Σχολείο». Στόχος είναι φέτος να αλλάξει το κλίμα. Οι γονείς θέλουν να δουν κάτι να αλλάζει στο σχολείο, το παιδί να μπαίνει στην νέα εποχή. Σε όλες τις χώρες το «νέο» είναι το ψηφιακό σχολείο, είναι το ψηφιακό περιεχόμενο, ο νέος τρόπος διδασκαλίας, ο διαδραστικός πίνακας,.

Υπάρχει ο αντίλογος που λέει ότι τα σχολεία μας είναι χάλια, είναι χάλια τα οικήματα. Δεν θα περιμένουμε να κάνουμε τη σχολική στέγη τέλεια στην Ελλάδα και μετά να φέρουμε το ψηφιακό σχολείο.

Ξεκινώντας το σχολείο, πρέπει να υπάρχουν τα βιβλία, να υπάρχει ο δάσκαλος και να έχει εξασφαλιστεί το θέμα της μεταφοράς των μαθητών, ιδίως στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό, τα παιδιά μας θα μπουν σε μια κοινωνία πολύ ανταγωνιστική, με νέα δεδομένα.

Από φέτος 800 σχολειά ξεκινάνε με νέο πρόγραμμα και νέες δράσεις, με νέες δραστηριότητες, με περισσότερες ώρες στο σχολείο.

Σχετικά με τα ολοήμερα, η λογική είναι να κάνουν μια σειρά μαθημάτων μέχρι τις 2.30 που θα περιλαμβάνει και δραστηριότητες, γιατί ένα μικρό παιδάκι μέχρι τις 2.30 δε μπορεί να κάνει μόνο μάθημα. Να είναι ένας συνδυασμός, παιχνίδι, διάβασμα βιβλίου.

Λιγότερη ύλη σε όλες τις βαθμίδες ώστε να μπορεί το παιδί αφήνει την τσάντα στο σχολείο και να κάνει με το δάσκαλο, αυτά που έκανε στο σπίτι ή στο φροντιστήριο.

Πάμε στην αλλαγή του λυκείου με 4 μαθήματα, με εργασίες, όχι απλά με εξετάσεις, με συνολικές δραστηριότητες των παιδιών, με μαθήματα επιλογής. Αυτό συνδέεται με την αλλαγή στα Πανεπιστήμια. Το παιδί θα μπαίνει σε σχολή και όχι σε τμήμα και θα μπορεί να κινηθεί και να κάνει και άλλες επιλογές. Το πώς πάει από το λύκειο στο Πανεπιστήμιο, θα συνδέεται με το συνολικό του βαθμό, όχι μόνο από μια εξέταση. Το Πανεπιστήμιο θα ορίζει ποια μαθήματα θέλει η συγκεκριμένη σχολή και τι συντελεστή βάζει σε κάθε μάθημα.

Η αλλαγή θα αφορά τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου Α’ λυκείου. Στόχος είναι η αλλαγή να γίνει ομαλά την επόμενη χρονιά.

Σχετικά με τις απουσίες στο Λύκειο:

Είναι ντροπή για τη χώρα στο τέλος της χρονιάς το παιδί - επειδή έχει δικαίωμα 150 απουσιών, το οποίο θα αλλάξουμε από φέτος- να προσκομίζει ψεύτικες βεβαιώσεις. Να πηγαίνει ο γονιός το πλαστό πιστοποιητικό που έχει δώσει ο γιατρός και να το δέχεται ο δάσκαλος. Δηλαδή στα 18 του να ξέρει ένα παιδί ότι μπορεί να πάρει πλαστά χαρτιά από το δημόσιο σύστημα υγείας. Είναι αδιανόητο. Θα κατέβει πολύ το όριο των απουσιών και θα υπάρχει και τεκμηρίωση σοβαρή.

Σχετικά με τις προσλήψεις και τις αναπληρώσεις:

Για τους αναπληρωτές και τους προσωρινούς αναπληρωτές να σας πω αρχικά για τις προσλήψεις. Ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα πάρουμε σε κάθε ειδικότητα εξαρτάται από τις ανάγκες . Γιατί πρέπει να επισημάνω ότι πέρυσι υπήρχε νομός της χώρας που είχε πάρει 77 υπεραρίθμους γυμναστές, υπήρχε νησί όπου είχε 6 υπεράριθμους γαλλικής φιλολογίας.

Τι έγινε με τον καινούργιο νόμο και ισχύει από εφέτος. Ο ωρομίσθιος είχε μειωμένα δικαιώματα, δεν είχε τα ίδια δικαιώματα με τους αναπληρωτές. Φέτος θα έχει κανονικά όλα τα δικαιώματα, γιατί πραγματικά ήταν πάρα πολύ άδικο να υπάρχουν εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων.

Σχετικά με την ανακοίνωση των βάσεων :

Θυμάστε ότι είχαμε την απεργία των βαθμολογητών για αυτό είχαμε καθυστέρηση. Στις 26 με 27 Αυγούστου θα έχουμε τα αποτελέσματα.


H πανήγυρις του Σωτήρος αύριο.



Tου Σωτήρος αύριο. Γιορτάζει και το μικρό ξωκκλήσι στα Δαυγάτα της Κεφαλονιάς, τα οποία επισκέφτηκα πρόσφατα, αφού φίλοι καλοί είχαν την καλοσύνη να με φιλοξενήσουν. Απόψε, σύμφωνα και με την σχετική αφίσα, στο χωριό υπάρχει πανηγύρι. Πολύ θα ήθελα να βρισκόμουν σε αυτό, αλλά η Αττική με καλούσε εδώ. Αναρτώ παρακάτω μερικές φωτό από το χωριό, στο οποίο υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον μουσείο φυσικής ιστορίας που σας προτείνω να επισκεφθείτε, αν πάτε στην Κεφαλονιά. Μέσα στις προσεχείς μέρες θα σας έχω ένα μικρό φωτογραφικό αφιέρωμα για το πανέμορφο νησί. Ευχαριστώ και πάλι τους καλούς μου συναδέλφους που με φιλοξένησαν εκεί. Να είναι όλοι καλά.

Η αφίσα για το πανηγύρι



Ανεβαίνοντας για τα Δαυγάτα η πινακίδα μας πληροφορεί για τη θέση της μικρής εκκλησίας του Σωτήρος.



Το εκκλησάκι του Σωτήρος που γιορτάζει αύριο.



Η στήλη με τα ονόματα κατοίκων των Δαυγάτων που έπεσαν σε αγώνες του Έθνους μας.



Ο κεντρικός δρόμος του χωριού. Στο βάθος τα Διλινάτα.



Η πινακίδα στην είσοδο του Μουσείου της Φυσικής Ιστορίας.

Το παλιό κοινοτικό κατάστημα Δαυγάτων