Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

H ομιλία του ψυχολόγου Αλέξη Μορντώ στο Παν/μιο της Αθήνας.

Ήταν εξαιρετική η ομιλία του κλινικού ψυχολόγου Αλέξη Μορντώ, στο, οικείο για μένα, αμφιθέατρο "Αλκης Αργυριάδης", στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου της Αθήνας. ΄Ολοι,  όσοι παρακολουθήσαμε τις εργασίες της ημερίδας της Βαρβακείου Σχολής, κατευχαριστηθήκαμε απ΄ όσα μας είπε. Θα προσπαθήσω να συνθέσω εδώ όσες σημειώσεις κράτησα με σκοπό να σας γνωστοποίησω τα όσα χρήσιμα άκουσα.

΄Οσον αφορά τη νοητική και συναισθηματική λειτουργία των εφήβων ο ομιλητής μας είπε ότι η ζωή των εφήβων χαρακτηρίζεται από:

- Έντονες μεταπτώσεις
-Παρορμητισμό, πειραματισμό, αυθορμητισμό
-Αναζήτηση νέων ερεθισμάτων
-Σκέψη εκτός πλαισίου
-Συναισθηματική ένταση
-Ζωή στο παρόν
-Ελλειπή κατανόηση του κόσμου
-Ιδιωτικότητα-Μυστικότητα
-Ενασχόληση με την εμφάνιση
-Σημασία των συνομιλήκων
-Ανάγκη να ξεχωρίζουν και να εντάσσονται
-Ανάγκη να "σπρώξουν" όρια

Μας μίλησε ακόμη για αναπτυξιακούς στρεσσογόνους παράγοντες των εφήβων που σχετίζονται με τη σωματική και διανοητική ανάπτυξή τους. Μας επισήμανε ότι η εφηβική ηλικία χαρακτηρίζεται από σωματική ανάπτυξη ( ήβη ) , σεξουαλική ανάπτυξη και μετατόπιση του ενδιαφεροντός του από το οικογενειακό περιβάλλον στους συνομιλήκους και στις "δυαδικές σχέσεις".

Μου άρεσε πολύ η επισήμανση που έκανε ο κ. Μορντώ για σχολικούς στρεσσογόνους παράγοντες που είναι:

-Σχολική απόδοση και βαθμολογία
-Μαθησιακά προβλήματα.
-Δυσκολίες συγκέντρωσης και προσοχής
-Δυσκολίες στις σχέσεις με εκπ/κούς
-Διαμάχες μεταξύ σχολείου και σπιτιού
-Δυσκολίες με συμμαθητές
-Παρενόχληση από συμμαθητές
-Διακρίσεις, προκαταλήψεις, διαφορετικότητα
-Φήμη μεγαλύτερου αδελφού ή γονιού
-Έλλειψη γονικού ενδιαφέροντος για σχολικά θέματα ή γονική πίεση που εκφράζει απαιτήσεις
-Οικογενειακοί στρεσσογόνοι παράγοντες ( Διαζύγιο, γονικός αυταρχισμός, τριγωνοποίηση του εφήβου)
-Οικογενειακή βία ( Λεκτική, συναισθηματική, σωματική, σεξουαλική κακοποίηση)
-Παραμέληση ( ..............πλούσια ορφανά )
-Γονική χρήση και κατάχρηση ουσιών
-Γονική κατάθλιψη, φοβίες, διαταραχές
-Ιατρικές ασθένειες ( χρόνιες ή και οξείες )
-Απώλεια γονιού ή στενού συγγενούς

Μας ανέφερε κοινωνικούς στρεσσογόνους παράγοντες των εφήβων που κάποιοι από αυτούς είναι 

-Οικογενειακές οικονομικές δυσκολίες
-Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο μελών της οικογένειας
-Κοινωνική βία

Μας μίλησε για συμπτώματα εφηβικού στρες που υπάρχουν στην όψη, στη συμπεριφορά και στα συναισθήματα

Όσον αφορά στην όψη οι έφηβοι....

-Αλλάζουν παρουσιαστικό
-Φέρουν ρουχισμό που σκεπάζει το σώμα σε ψηλές θερμοκρασίες
-Σημαντική αλλαγή στο βάρος τους
-Προβλήματα ατομικής καθαριότητας

Όσον αφορά τη συμπεριφορά οι έφηβοι  παρουσιάζουν.......

-Δραματική αλλαγή συμπεριφοράς
-Απομόνωση
-Υπερβολική κοινωνικότητα
-Δραματικές αλλαγές στην παρέα τους
-Αλλαγές στην όρεξη
-Διαταραχές ύπνου
-Εριστικότητα, έλλειψη συνεργατικότητας
-Υπερβολική προσπάθεια να ευχαριστούν όλους
-Υπερβολική αποφυγή κάθε διαμάχης
-Μυστικοπάθεια
-Υπερβολικά ελεγμένη συμπεριφορά
-Μείωση σχολικής απόδοσης, συχνές απουσίες, καθυστερήσεις
-Επιθετική συμπεριφορά ( καταστροφή περιουσίας, βανδαλισμούς

-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου