Οι κορυφαίες βαθμολογίες Κινέζων εφήβων σε πρόσφατο παγκόσμιο ακαδημαϊκό τεστ αποδεικνύουν ότι η βρετανική κυβέρνηση έχει κάνει μια καλή κίνηση εισάγοντας τη μέθοδο μάθησης στα μαθηματικά τύπου Σαγκάης στα αγγλικά σχολεία τα τελευταία πέντε χρόνια.
Στο τελευταίο Πρόγραμμα για τη Διεθνή Αξιολόγηση Φοιτητών, κοινώς γνωστό ως PISA, που διευθύνεται από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, 15χρονοι μαθητές από το Πεκίνο, τη Σαγκάη, το Jiangsu και το Zhejiang, ξεπέρασαν τους συνομηλίκους τους από τα άλλα 78 εκπαιδευτικά συστήματα που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μαθηματικών και άλλων επιστημών με μεγάλη διαφορά. Στις βαθμολογίες κατανόησης ανάγνωσης, μόνο η Σιγκαπούρη πλησίασε.
Στην πραγματικότητα, το 10 τοις εκατό των πιο μειονεκτούντων μαθητών σε αυτές τις τέσσερις περιοχές της Κίνας - που έχουν συνολικό πληθυσμό περίπου 180 εκατομμυρίων - παρουσίασαν καλύτερες δεξιότητες ανάγνωσης από αυτές του μέσου μαθητή σε όλες τις χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. ή του ΟΟΣΑ, και απέδωσαν ισάξια με το 10% των πιο προνομιούχων μαθητών σε ορισμένους από αυτούς.
Οι μαθητές της ηπειρωτικής Κίνας συμμετείχαν για πρώτη φορά στα τεστ το 2009, όταν μαθητές από τη Σαγκάη κατετάγησαν στην κορυφή, και η πόλη διεκδίκησε επίσης την πρώτη θέση ξανά στο τεστ PISA του 2012, όταν μαθητές από το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβαν την 26η θέση στα μαθηματικά.
Η κατάταξη PISA προκάλεσε παγκόσμιο ενδιαφέρον για τις κινεζικές μεθόδους και ως εκ τούτου η Βρετανία αύξησε τις ανταλλαγές με Κινέζους δασκάλους και σχολεία για να ανακαλύψει πώς να βελτιώσει την ποιότητα.
Σχεδόν 600 δάσκαλοι, τόσο από την Αγγλία όσο και από την Κίνα, κυρίως από δημοτικά σχολεία, έχουν συμμετάσχει στην ανταλλαγή από το 2014 και περίπου 5.000 από τα 16.000 δημοτικά σχολεία της Βρετανίας έχουν υιοθετήσει τη μέθοδο διδασκαλίας των μαθηματικών της Σαγκάης.
Οι ειδικοί είπαν ότι τα συνεχή καλά αποτελέσματα της Σαγκάης στα μαθηματικά έχουν υπογραμμίσει την αξία της κατανόησης του τι κρύβεται πίσω από την επιτυχία της Κίνας και του τι μπορεί να εφαρμοστεί σε άλλα πλαίσια.
Ο Ντέιβιντ Τζόνσον, αναγνώστης συγκριτικής και διεθνούς εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δήλωσε: «Οποιοδήποτε παράδειγμα επιτυχίας και καλής απόδοσης σε άλλη χώρα, είναι κάτι που κάθε χώρα πρέπει να εξετάσει σοβαρά.
«Είναι ένας δικαιολογημένος λόγος να δούμε την Κίνα πολύ σοβαρά όσον αφορά την απόδοση της στα μαθηματικά και αυτό ήταν το απόλυτο σωστό», είπε.
Ο Mark Boylan, καθηγητής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Sheffield Hallam, δήλωσε: «Η κινεζική επιτυχία στο PISA 2009 και 2012 οδήγησε το English Department for Education να αναπτύξει ένα πρόγραμμα ανταλλαγής δασκάλων για να μάθει και να υιοθετήσει μεθόδους διδασκαλίας μαθηματικών από τη Σαγκάη.
"Η συνεχιζόμενη επιτυχία στο PISA 2018 είναι πιθανό να ενθαρρύνει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στην Αγγλία να συνεχίσουν και να ενισχύσουν τους δεσμούς με την Κίνα", δήλωσε ο Boylan, ο οποίος ηγήθηκε της αξιολόγησης του Mathematics Teacher Exchange. "Αυτή η προσέγγιση έχει πλέον εξαπλωθεί πέρα από τα μαθηματικά στον αλφαβητισμό. Η επιτυχία της Κίνας στα τεστ ανάγνωσης PISA μπορεί να ενθαρρύνει περαιτέρω αυτές τις εξελίξεις."
Η αξιολόγηση πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια και περιλαμβάνει περισσότερους από 500.000 μαθητές σε όλο τον κόσμο που λαμβάνουν δίωρα τεστ.
Στο τελευταίο τεστ PISA 2018, μαθητές από τις τέσσερις περιοχές της Κίνας σημείωσαν κατά μέσο όρο 591 πόντους στα μαθηματικά, πάνω από 100 βαθμούς υψηλότερους από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, ενώ οι Βρετανοί μαθητές έλαβαν μέση βαθμολογία 502, πηδώντας από την 27η θέση πριν από τρία χρόνια σε 18η στη διεθνή κατάταξη για τα μαθηματικά.
Χαιρετίζοντας το αποτέλεσμα του PISA, το Εθνικό Κέντρο Αριστείας στη Διδασκαλία των Μαθηματικών, δήλωσε: «Είναι πολύ νωρίς για να υπάρξει οποιαδήποτε άμεση σύνδεση μεταξύ των αποτελεσμάτων και των αλλαγών στη διδασκαλία των μαθηματικών στα αγγλικά σχολεία».
Ο Τζόνσον είπε, αν και δεν μπορεί απαραίτητα να προσδιοριστεί μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του προγράμματος ανταλλαγής της Σαγκάης και της βελτιωμένης απόδοσης των Άγγλων μαθητών, «φαίνεται ότι, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως, οι δάσκαλοι που συμμετείχαν είναι αρκετά άνετοι και χαρούμενοι. να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις μεθόδους».
Από δημοσίευμα της εφημερίδας China Daily.