Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009

Δείτε που ψηφίζετε...


Κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε που ψηφίζετε μεθαύριο(από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών).


http://www.ypes.gr/Services/eea/eeagr/eea.htm

Αφιέρωμα στον ΄Αγγελο Σικελιανό

Αφιέρωμα στον ΄Αγγελο Σικεκιανό (από το περιοδικό Αέροπος).

Άγγελος Σικελιανός (αφιέρωμα περιοδικού Αέροπος)
Άγγελος Σικελιανός (αφιέρωμα περιοδικού Αέροπος) bagsta Χαρά στον κρύφιον έρωτα, που σού 'πε πάντα «ανέβα»,ώσπου ν' ανοίξει μόνη της ψηλά του νού σου η φλέβα,(...) Τι εδώ ψυχή είν' η θέληση· και πέλαγο είν' η μνήμη·και μούσα η μάνα των Μουσών, μια αθάνατη Επιστήμη.Κ' εδώ είν' ο λόγος προσταγή και δύναμης πλημμύρα,για να βυθίσεις μέσα του των νεύρων σου την λύρα.(Άγγελος Σικελιανός, «Δελφικός Λόγος»)Άγγελος Σικελιανός (1884-1951)Ο Αγγελος Σικελιανός γεννήθηκε στη Λευκάδα όπου πέρασε τα παιδικά και γυμνασιακά του χρόνια. Αποφοίτησε σε ηλικία 16 χρονών και γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1901) χωρίς ποτέ να περατώσει τις σπουδές του. Στράφηκε για ένα διάστημα προς το θέατρο, ταξίδευε και έγραφε ποιήματα.1907-1921.Σταθμός στη ζωή του στάθηκε η γνωριμία του με την Eva Parlmer, νεαρή Αμερικανίδα που σπούδαζε στο Παρίσι Ελληνική αρχαιολογια και χορεογραφία, με την οποία παντρεύτηκε το 1907, στις ΗΠΑ. Εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα (1908) όπου ο Σικελιανός γνωρίστηκε με πολλούς πνευματικούς ανθρώπους. Tο 1909 δημοσίευσε την πρώτη του συλλογή ποιημάτων, τον "Αλαφροϊσκιωτο", που προκάλεσε γενικό ενδιαφέρον και απετέλεσε το φιλολογικό γεγονός της χρονιάς, και σταθμό στην ιστορία των νεοελληνικών γραμμάτων για τον έξοχο λυρισμό του, τον πλούτο της γλώσσας του, τη λαμπρότητα των εικόνων του και την υψηλή σύλληψη της ζωής. Αρχιζε έτσι η περίοδος της αναζήτησης. Tο 1910 συλλαμβάνει την ιδεα των Συνειδήσεων" και όταν γνωρίστηκαν με τον Νίκο Kαζαντζάκη ξεκίνησαν μαζί (1914-1915,1917) να πραγματοποιήσουν την περιήγηση της Ελλάδας "αναζητώντας τη συνείδηση της γης και της φυλής τους". Από το 1915 ως το 1917 δημοσίευσε τους τέσσερεις τόμους της συλλογής ποιημάτων πρόλογος στη ζωή: η συνείδηση της Γης μου" (1915), η Συνείδηση της Φυλής μου" (1915), η "Συνείδηση της γυναίκας" (1916), η "Συνείδηση της Πίστης" (1917).Λιγο πιο ύστερα (1917-1920) γράφει τα πιο χαρακτηριστικά ίσως ποιήματά του, την ευρύτερη σύνθεση "Tο Πάσχα των Ελλήνων", και το "Μήτηρ Θεού".Συνεργάζεται με τα λογοτεχνικά περιοδικά της εποχής, περιηγείται την ελληνική ύπαιθρο, σχεδιάζει και εκτελεί ένα ταξίδι στους Αγίους 'όπους, ένα προσκύνημα που πάντα το ονειρευόταν.1922-1939.Tην περίοδο αυτή ο Σικελιανός είναι ολόκληρος δοσμένος στην πραγματοποίηση της ιδέας που είχε συλλάβει από το 1910 και που, με τα μεγάλα εθνικά και διεθνή γεγονότα και τις επιπτώσεις τους για τον άνθρωπο, είχε ωριμάσει μέσα του: να δημιουργηθεί ένας παγκόσμιος πνευματικός πυρήνας που να ενώσει τους πνευματικούς ανθρώπους μέσα σε μια νέα πίστη ικανή να συνθέσει τις αντιθέσεις και να αδελφώσει τους λαούς, όπως αδελφώθηκαν στους Δελφούς "ο Διόνυσος με τον Απόλλωνα, το γόνιμο πάθος με το φωτεινό λόγο". Αυτή ήταν η Δελφική Ιδέα. Για την πραγματοποίηση της ιδέας αυτής ο Σικελιανός, με σύντροφο και βοηθό του την Εύα, δε λογάριασε καμιά θυσία. Tο πρακτικό αποτέλεσμα ήταν "ένα πλήθος άρθρα, μελέτες και διαλέξεις που έκαμε ο ποιητής σ΄ όλη την Ελλάδα, και οι δυο παραστάσεις του Προμηθέα Δεσμώτη και των Ικέτιδων του Αισχύλου, στα 1927 και στα 1930 μπροστά στο καταπληκτικό από θαυμασμό κοινό που είχε έρθει από όλα τα μέρη του κόσμου". Tο 1929 η Ακαδημία Αθηνών απένειμε στο ζεύγος Σικελιανού αργυρά μετάλλια "δια την γενναίαν προσπάθειαν προς ανασύστασιν των δελφικών αγώνων". Tο 1932 ο Σικελιανός έγραψε μέσα σε μια εβδομάδα τον "Διθύραμβο του Ρόδου", την πρωτη από τις τραγωδίες του. Tο 1934 δημοσίευσε το πρώτο απόσπασμα απο τον "Πρόλογο στο Λυρικό Βίο", το 1935 έγραψε τα ποιήματα "Ιερά Οδός" και ""του Οσίου Λουκά το Μοναστήρι", το 1939 τα ποιήματα "Μελέτη Θανάτου" και "Στυγός Ορκος", και συνέχισε το γράψιμο της τραγωδίας του ""ίβυλλα". Tο τμήμα αυτό του έργου του αποτελεί συνέχεια αδιάσπαστη της πορείας του, αλλά και προμήνυμα νέων αναζητήσεων και νέων εξελίξεων.1940-1951.Η ιδεολογία του Σικελιανού μεταβάλλεται σε αμφίσημη πνευματική πράξη. Από το ένα μέρος, ο ποιητής οδηγούμενος από την προφητική διαίσθηση και φαντασία του αναζητάει τη μεταφυσική και την ποίηση ενός προλογικού και χθόνιου ουμανισμού που θα ξανατοποθετήσει

Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη

Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη, τον ποιητή του Αιγαίου, από το περιοδικό Αέροπος.


Οδυσσέας Ελύτης (αφιέρωμα περιοδικού Αέροπος)
Οδυσσέας Ελύτης (αφιέρωμα περιοδικού Αέροπος) bagsta «Είναι, το ξέρω, άτοπο ν' αναφέρεται κανείς σε προσωπικές περιπτώσεις. Και ακόμη πιο άτοπο να παινά το σπίτι του. Είναι όμως κάποτε απαραίτητο, στο βαθμό που αυτά βοηθούν να δούμε πιο καθαρά μιαν ορισμένη κατάσταση πραγμάτων. Και είναι σήμερα η περίπτωση. Μου εδόθηκε, αγαπητοί φίλοι, να γράφω σε μια γλώσσα που μιλιέται μόνον από μερικά εκατομμύρια ανθρώπων. Παρ' όλ' αυτά, [b]μια γλώσσα που μιλιέται επί δυόμιση χιλιάδες χρόνια χωρίς διακοπή και μ' ελάχιστες διαφορές[/b]. Η παράλογη αυτή, φαινομενικά, διάσταση, αντιστοιχεί και στην [b]υλικο-πνευματική οντότητα της χώρας μου. Που είναι μικρή σε έκταση χώρου και απέραντη σε έκταση χρόνου.[/b] Και το αναφέρω όχι διόλου για να υπερηφανευθώ αλλά για να δείξω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας ποιητής όταν χρησιμοποιεί για τα πιο αγαπημένα πράγματα τις ίδιες λέξεις που χρησιμοποιούσαν μία Σαπφώ ή ένας Πίνδαρος π.χ. -χωρίς ωστόσο να έχει το αντίκρυσμα που είχαν εκείνοι επάνω στην έκταση της πολιτισμένης τότε ανθρωπότητας. Εάν η γλώσσα αποτελούσε απλώς ένα [b]μέσον επικοινωνίας[/b], πρόβλημα δεν θα υπήρχε. Συμβαίνει όμως ν' αποτελεί και [b]εργαλείο μαγείας και φορέα ηθικών αξιών[/b]. Προσκτάται η γλώσσα στο μάκρος των αιώνων ένα ορισμένο [b]ήθος[/b]. Και το ήθος αυτό γεννά υποχρεώσεις. Χωρίς να λησμονεί κανείς ότι [b]στο μάκρος εικοσιπέντε αιώνων δεν υπήρξε ούτε ένας, επαναλαμβάνω ούτε ένας, που να μην γράφτηκε ποίηση στην ελληνική γλώσσα[/b]. Να τι είναι το μεγάλο βάρος παράδοσης που το όργανο αυτό σηκώνει. Το παρουσιάζει ανάγλυφα η νέα ελληνική ποίηση.»(Από τόν λόγο του Οδυσσέα Ελύτη κατά την τελετή απονομής του Νόμπελ Λογοτεχνίας, 10-12-1979.)«Αυτό που θαυμάζουμε στην ελληνική τέχνη της ακμής, δεν είναι αυτό που πίστεψαν οι Δυτικοί ότι συνεχίστηκε με την Αναγέννηση. Ούτε αυτό που πραγματοποιήσανε αργότερα με τα νεοκλασσικά κτίρια που κοσμούν τις πρωτεύουσές τους. Είναι μια ειδική αίσθηση για τα πράγματα και τις αναμεταξύ τους σχέσεις, που οδηγεί στην ευγένεια, είτε καταπιάνεσαι με μεγάλα είτε με ταπεινά έργα. Για την αντίληψή μου -θα μπορούσα να πω για την αντίληψη ολόκληρης της γενεάς μου- η συνέχεια του πνεύματος εκείνου πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά και μόνον από τον λαϊκό πολιτισμό. Μια εσωτερική αυλή σπιτιού με τους ασβεστωμένους τοίχους, τα λουλούδια στους τενεκέδες, τα πέτρινα σκαλάκια, ή ένας περίβολος μοναστηριού με τα κυπαρίσσια, τη στέρνα, τις στοές και τα κελλιά, βρίσκονται πολύ πιο κοντά στην αντίληψη που έφτιαχνε τους Απόλλωνες και τις νίκες, τους Οσίους και τις Θεομήτορες, απ' όλες τις μεγαλόπρεπες κολόνες και μετόπες των Ευρωπαϊκών Ανακτόρων. Και αυτό συνέβη επειδή, αξεδιάλυτα συνυφασμένα, το τοπίο και η γλώσσα, επιβιώσανε μέσα στο ομαδικό υποσυνείδητο, διατηρηθήκανε μέσα στους ύμνους της Ορθοδοξίας και στα Δημοτικά Τραγούδια -το παρατηρούμε αυτό εντελώς ιδιαίτερα στην Κύπρο- και έφτασαν ώς τις μέρες μας, είτε οι καιροί ήτανε καλοί είτε χαλεποί. Τολμώ, μάλιστα, να πω ότι λειτουργήσανε πιο οργανικά και πιο έντονα στη δεύτερη περίπτωση - κάτι που γεννά την απορία των ξένων και παραμένει για την αντίληψή τους ακατανόητο. Πολύ συχνά μου έτυχε να με ρωτήσουνε στις συνεντεύξεις: Για ποιό λόγο η ποίηση η ελληνική γυρίζει στην μοίρα του φορέα της; Καμιά σχεδόν ποίηση ξένης χώρας δεν ασχολείται με την Ιστορία και την μοίρα του λαού της. Τους απάντησα: Επειδή ο Ελληνισμός έζησε πάντοτε κοντά στον κίνδυνο. Επειδή ό,τι κινδυνεύει, ζητάς να το διασώσεις. Επειδή νιώθουμε μόνοι. Επειδή σαν πολιτιστική μονάδα δεν έχουμε συγγενείς. Και επειδή -προσθέτω εγώ τώρα μεταξύ μας- στο βάθος μας φοβόντουσαν πάντοτε, όσο αδύναμοι και αν είμασταν. Και μας πολεμούσανε, «Πέλαγο μέγα πολεμά, βαρεί το καλυβάκι!», για να ξαναθυμηθώ τον Σολωμό. Ή μήπως αυτό δεν συμβαίνει σήμερα με την Κύπρο;»(Από την ομιλία του Οδυσσέα Ελύτη στο πολιτικό μνημόσυνο του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, Λευκωσία 5-8-1980.)

Μοναστηράκι

Πεθύμησα ένα καφέ εκεί. Παρέα με φίλους και με κριτική για τα βιβλία που θα πάρουμε. ΄Αντε περιμένω. Θα αργήσει να έρθει η στιγμή; Δε ξεχνώ τις "δονήσεις" του τόπου. Σίγουρα οι Αθηναίοι του τότε ήξεραν πολύ περισσότερα από τους σύγχρονους...

Πολιτιστική Πύλη του Αρχιπελάγους του Αιγαίου

Κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο και διαβάστε για το πολιτισμό του Αιγαίου της Ελλάδας μας. Η δημιουργία της ιστοσελίδας από το ίδρυμα του Μειζ. Ελληνισμού είναι εγγύηση για τη ποιότητα του site. To άρθρο είναι από την εφημερίδα "Καθημερινή".

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_03/06/2009_282867

«Ψιλά γράμματα» και στο διαδίκτυο

Κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο και διαβάστε ένα ενδιαφέρον άρθρο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Βασικό να ξέρουμε για τούτη την ασφάλεια. Αφορά όλους μας. Από την εφημερίδα "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ".

http://www.enet.gr/?i=news.el.episthmh-texnologia&id=51137

Ναυάγιο οι ζωές μας στον Σαρωνικό

Κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο για να διαβάσετε το άρθρο της εφημερίδας "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ", με αφορμή τη παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος.

http://www.enet.gr/?i=news.el.worldenvironmentday&id=51136

Xαμένο μπλουζ...

Κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο για να κατεβάσετε ελεύθερα, το βιβλίο του βουλευτή Μίμη Ανδρουλάκη, "Χαμένο Μπλουζ". Εμένα, όταν το διάβασα σε κανονικό βιβλίο, μου άρεσε πολύ. Να σκεφθείτε... το άρχισα όταν ξεκίνησα από το Πειραιά για να πάω με πλοίο στη Σίφνο και το τέλειωσα λίγο πριν μπει το πλοίο στις Καμάρες, το λιμάνι του νησιού. Πιστεύω ότι θα σας αρέσει και σε εσάς.

http://hamenoblues.blogspot.com

Παγκύπριες Εξετάσεις

Κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τα θέματα των Παγκύπριων Εξετάσεων του 2009, από το Κυπριακό Υπουργείο Παιδείας. Αφορά εξετάσεις στο σύνολο των εξεταζομένων μαθημάτων

http://www.moec.gov.cy/ypexams/panexams/themata_exams2009.html

Στο Κόρθι...

Μια βουτιά στα νερά του βράχου αυτού, πάντα ξεκουράζει.


Ο ΄Ορμος από ψηλά.



Ναι, πρώτα ο Θεός θα βρεθούμε στον Όρμο το καλοκαίρι. Να πούμε τα δικά μας, τα εκπαιδευτικά, να λύσουμε "τα προβλήματα του κόσμου"......., να κάνουμε "κουσέλι" όπως οι ντόπιοι αποκαλούν την ανασκόπηση των κοινωνικών δρώμενων.... Παρέα με το μελτέμι του Αιγαίου, την αυγουστιάτικη φεγγαράδα, τη μυρωδιά της θάλασσας ενώ τριγύρω μας θα χορεύουν εκείνα που ονειρευόμαστε. Σου εύχομαι καλή τοποθέτηση εκεί, να δημιουργείς κι εκεί, να εμπνευστείς από εκεί, να ζήσεις ζωή με νόημα εκεί. Να είσαι καλά με την οικογένειά σου και είμαι σίγουρος... Δίνουμε ραντεβού στον ΄Ορμο το κατακαλόκαιρο... Και ξέρεις κάτι...Πεθύμησα να κατέβω το απότομο μονοπάτι για τη μικρή παραλία "Το πήδημα της γριάς". Θέλω να αισθανθώ το χάδι του θαλασσινού νερού του νησιού της μάνας.

Γονείς & έφηβοι: Μπορούν να επικοινωνήσουν;

Κάντε κλικ στο σύνδεσμο που ακολουθεί και θα διαβάσετε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για την επικοινωνία γονιών και εφήβων. Είναι από το περιοδικό VITA.

http://www.vita.gr/html/ent/407/ent.8407.asp

Τεστ: Είστε έτοιμοι να αλλάξετε για έναν καλύτερο κόσμο;

Κάντε κλικ στο σύνδεσμο που ακολουθεί για να κάνετε ένα τεστ του περιοδικού VITA.

http://www.vita.gr/html/ent/238/ent.9238.asp

Γραφικές παραστάσεις

Κάντε κλικ στο παρακάτω σύνδεσμο για να σχεδιάσετε στο ίδιο σύστημα αξόνων τις γραφικές παραστάσεις τριών συναρτήσεων ταυτόχρονα.

http://www.didefth.gr/Graph.html

Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος

Σήμερα ειναι η παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος. Με την αφορμή αυτή ας διαβάσουμε το μήνυμα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Γεωπόνων Ελλάδας.
5η Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Βρισκόμαστε σε μια περίοδο που ολόκληρος ο κόσμος παρακολουθεί με ανησυχία τις εξελίξεις γύρω από την προσπάθεια για περιορισμό των κλιματικών αλλαγών και την φροντίδα του Περιβάλλοντος. Η δυσμενείς εξελίξεις σε σχέση με το περιβάλλον θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή στο πλανήτη και δημιουργούν αβεβαιότητα για τις νέες και επερχόμενες γενιές.
Η καταλήστευση των φυσικών πόρων του πλανήτη, η αλόγιστη χρήση των ορυκτών καυσίμων και η ανάπτυξη με κάθε τρόπο και κόστος έχουν δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο.
Έστω και τώρα χρειάζεται να ευαισθητοποιηθούμε όλοι, πολίτες, κοινωνίες και κυβερνήσεις και να προχωρήσουμε σε αποφάσεις και πράξεις που θα μας επιτρέψουν να κληροδοτήσουμε στις επόμενες γενιές ένα βιώσιμο πλανήτη.
Η Παγκόσμια οικονομική κρίση δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι το άλλοθι για ακόμη μεγαλύτερες βλάβες στο περιβάλλον.
Η έξοδος από την παρούσα κρίση θα έχει ισχυρά θεμέλια, μόνο αν βασιστεί σε μια παγκόσμια συμφωνία για αλλαγές στο αναπτυξιακό μοντέλο, που θα οδηγήσουν στον περιορισμό της αλόγιστης χρήσης των φυσικών πόρων, στην απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα, στην προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, τη νέα πράσινη οικονομία και την νέα τεχνολογική επανάσταση, που ήδη επενδύει σε περιβαλλοντικές λύσεις.
Η Ελλάδα πρέπει να είναι παρούσα και να συμμετέχει ενεργά στις εξελίξεις αυτές,, και για αυτό χρειάζεται μακροχρόνιο όραμα, σχεδιασμός και άμεση δραστηριοποίηση.
Η ΠΟΣΓ εφιστά την προσοχή για όλα τα θέματα που άπτονται της Γεωπονικής επιστήμης και αφορούν το Περιβάλλον, την Eλληνική Γεωργία αλλά και την Ελληνική κοινωνία γενικότερα, όπως:
- Αρδευτική πολιτική και αντιμετώπιση της λειψυδρίας

- Σύνταξη Κτηματολογίου

- Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο και χρήσεις γης

- Διαχείριση περιβάλλοντος σε σχέση με τις ανθρωπογενείς παρεμβάσεις στη Γεωργική Γή

- Περιβαλλοντικά μέτρα και αποκατάσταση πυρόπληκτων περιοχών

- Αναβάθμιση του πρασίνου εντός των αστικών και περιαστικών περιοχών και τοποθέτηση σε νέα βάση των λειτουργιών της φυτοκοινωνίας στο αστικό περιβάλλον

- Προστασία και διατήρηση της βιοποικιλότητας

- Διαχείριση των φυτικών υπολειμμάτων και αξιοποίηση τους στην αγορά αέριων ρύπων, καθώς επίσης και παραγωγή κομπόστ


Όλα τα παραπάνω είναι υποχρέωση του Γεωπονικού κλάδου να τα διαχειριστεί και να τα αξιοποιήσει με οφέλεια του κοινωνικού συνόλου, του περιβάλλοντος αλλά και της οικονομικής ανάπτυξης.
Η πράσινη ανάπτυξη έχει στο επίκεντρο της το περιβάλλον και κατά συνέπεια τον άνθρωπο και αναδεικνύει νέα μοντέλα ανάπτυξης που θα βοηθήσουν οικονομία και περιβάλλον να μην συγκρούονται αλλά να συνεργάζονται εποικοδομητικά.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γεωπόνων γιορτάζει την 5η Ιουνίου που είναι Παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος και καλεί τους πολίτες να δείξουν έμπρακτα τον σεβασμό και την αγάπη στο περιβάλλον αλλά και την Πολιτεία να συνεισφέρει με πολιτικές που θα προστατεύουν το περιβάλλον και ενισχύουν την αειφόρο ανάπτυξη.
Ο Γεωπονικός κλάδος και η Γεωπονική επιστήμη θα έχει ως οφείλει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εκστρατεία για μία ισόρροπη ανάπτυξη με το πράσινο στο επίκεντρο της.
Το Δ.Σ.