Οι μέλισσες μπορούν να λύσουν βασικά μαθηματικά προβλήματα κι όχι μόνο απλά. Διαβάστε παρακάτω την ανάρτηση από τη κινεζική εφημερίδα news ctgn.
Γνωρίζουμε ότι οι μέλισσες είναι σκληρά εργαζόμενες, αλλά ξέρετε ότι μπορούν επίσης να λύσουν βασικά μαθηματικά προβλήματα;
Μια μελέτη έδειξε ότι οι μέλισσες, παρά τους μικροσκοπικούς εγκεφάλους τους, είναι σε θέση να λύσουν βασικά προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης – ένα εκπληκτικό επίτευγμα λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο γνωστικής ικανότητας που απαιτείται για την αριθμητική.
Η έρευνα, με επικεφαλής τους επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο RMIT στην Αυστραλία, περιελάμβανε την εκπαίδευση μεμονωμένων μελισσών για να εισέλθουν σε έναν λαβύρινθο όπου θα συναντούσαν από ένα έως πέντε σχήματα, χρώματος είτε μπλε είτε κίτρινου.
Αν τα σχήματα ήταν μπλε, η μέλισσα έπρεπε να προσθέσει έναν αριθμό, και αν ήταν κίτρινα η μέλισσα έπρεπε να αφαιρέσει έναν για να βρει τη λύση.
Οι μέλισσες θα έκαναν την επιλογή τους μπαίνοντας σε ένα τούνελ είτε με τη σωστή είτε με λανθασμένη απάντηση, όπου θα ανταμείβονταν αν το έκαναν σωστά.
Αρχικά οι μέλισσες έκαναν τυχαίες επιλογές, ωστόσο, μετά από περίπου 100 δοκιμές εκμάθησης που διήρκεσαν τέσσερις έως επτά ώρες, έσπασαν τον κωδικό ότι το μπλε σήμαινε συν ένα και το κίτρινο σήμαινε μείον ένα και στη συνέχεια μπορούσαν να εφαρμόσουν τον κανόνα σε νέους αριθμούς.
«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η προηγμένη αριθμητική γνώση μπορεί να βρεθεί πολύ ευρύτερα στη φύση μεταξύ μη ανθρώπινων ζώων από ό,τι υποψιαζόμασταν προηγουμένως», δήλωσε ο αναπληρωτής καθηγητής του RMIT Adrian Dyer.
Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα πρωτεύοντα θηλαστικά, τα πουλιά, τα μωρά, ακόμη και οι αράχνες μπορούν να προσθέτουν και να αφαιρούν και τώρα οι μέλισσες μπορούν να ενταχθούν σε αυτήν την ομάδα με μεγάλη επιτυχία.
Η επίλυση μαθηματικών προβλημάτων απαιτεί δύο επίπεδα εξελιγμένης γνώσης, το πρώτο είναι να τηρούνται οι κανόνες σχετικά με την πρόσθεση και την αφαίρεση στη μακροπρόθεσμη μνήμη και, δεύτερον, να χειρίζονται νοητικά ένα συγκεκριμένο σύνολο αριθμών χρησιμοποιώντας βραχυπρόθεσμη μνήμη.
Η αναγνώριση ότι οι μέλισσες μπορούν να το κάνουν αυτό με τον σχετικά απλό εγκέφαλό τους θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες επιπτώσεις.
«Εάν τα μαθηματικά δεν απαιτούν τεράστιο εγκέφαλο, μπορεί επίσης να υπάρχουν νέοι τρόποι για να ενσωματώσουμε αλληλεπιδράσεις τόσο των μακροπρόθεσμων κανόνων όσο και της μνήμης εργασίας σε σχέδια για τη βελτίωση της ταχείας εκμάθησης τεχνητής νοημοσύνης νέων προβλημάτων», είπε ο Dyer.
Link: https://news.cgtn.com/news/3d3d414e7a456a4e32457a6333566d54/index.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου