Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα ενός συναδέλφου που αναφέρεται στην τσάντα των βιλίων των μαθητών μας.
Eπισκέπτεστε το ιστολόγιο του Δημ. Σπυρόπουλου, Καθηγητή Μαθηματικών. Θέλω να σας επισημάνω οτι τα μαθηματικά που είχα την προνομία να σπουδάσω είναι ένα εργαλείο σκέψης και προβληματισμού. Χαίρομαι να το χρησιμοποιώ στη ζωή μου... Kι όπως είπε ο μεγάλος Κ. Παλαμάς "Κι αν πλήθος τ΄άσχημα, κι αν είν΄ τ΄ άδεια αφέντες, φτάνει μια σκέψη, μια ψυχή, φτάνεις εσύ, εγώ φτάνω, να δώσουμε νόημα στων πολλών την ύπαρξη. ΄Ενας φτάνει..."
Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011
Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011
Aσκήσεις Αλγεβρας Α΄ Λυκείου
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης ασκήσεις Άλγεβρας που προτείνει ο εκλεκτός συνάδελφος Μπάμπης Στεργίου, για το διαγωνισμό "Ο ΘΑΛΗΣ".
Στη Ι. Μονή Παντοκράτορος σήμερα...
Η Ι. Μονή από το χώρο σταθμευσης των αυτοκινήτων
Η εκκλησία της Ι. Μονής.

O Πύργος στην είσοδο

Φιλοξενία στον επισκέπτη, Δ/ντή του Γ/σίου Μαραθώνα.
Το είχα σκεφτεί πολλές φορές. Μα πάντα κάτι τύχαινε και δε μπορούσα να κάνω πράξη τη σκέψη μου. Να επισκεφθώ δηλ. το Μοναστήρι του Παντοκράτορος, στη Περιοχή Νταού Πεντέλης. Πήγα κάμποσες φορές βράδυ όμως εκεί και φυσικά το μοναστήρι ήταν κλειστό για επισκέπτες. Αφορμή των βραδυνών μου μεταβάσεων οι νοστιμιές μιας γειτονικής ταβέρνας...που όπως και να το κάνεις αυξάνουν τις μετρήσεις της χοληστερίνης...Μα αδυναμίες είναι αυτές....
΄Ετσι σήμερα το πρωί καθώς βρήκα την ευκαιρία πετάχτηκα ως εκεί. Είχα επισκεφθεί ξανά το μοναστήρι στις αρχές της δεκαετίας του 1980 μα και στο 1966 όταν με την τότε 29η Ομάδα Προσκόπων της Τ.Ε. Λυκαβηττού είχαμε κατασκηνώσει έξω ακριβώς από την είσοδο του Μοναστηριού...
Με εντυπωσίασε η ιστορία του τόπου όπως μου τη διηγήθηκε μια μοναχή. Τόπος αγιασμένος , προσφέρει ευκαιρία για πρόσληψη γαλήνης και ανασυγκρότησης της σκέψης του κάθε επισκέπτη, πιστεύω. Άκουσα με προσοχή τα γεγονότα του παρελθόντος και δεν ήξερα φυσικά πως η εκκλησία του Αη Γιώργη του Βρανά εδώ στο Μαραθώνα μα και το μικρό εκκλησάκι στον Αγιο Αντρέα λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα, ήταν μετόχια της Μονής Παντοκράτορος.
Ευχαριστώ και από εδώ τη σεβαστή Γερόντισσα Στυλιανή, Ηγουμένη του Μοναστηριού, για τα δώρα της προς εμέ. Τόσο ο ψηφιακός δίσκος όσο και η περίτεχνη εικόνα που μου δώρησε θα είναι αφορμή για μια ακόμη προσευχή μου στις δύσκολες ώρες.
'Εφυγα από το Μοναστήρι νωρίς με γεμάτες μπαταρίες. Θυμήθηκα τις στιγμές με τους φίλους προσκόπους μόλις είδα τα μεγάλα πλατάνια στην είσοδο....Χρόνια της νιότης μας, αξέχαστα. Έφυγα από εκεί καθώς είχα καταθέσει μια μικρή αυτοσχέδια προσευχή για βοήθεια στη ζωή μου όσες φορές αντιμετωπίζω δυσκολίες. Και έφυγα με τη βεβαιότητα πως οι οσιομάρτυρες που εσφαγιάσθησαν εκεί μα και ο Παντοκράτωρ θα έρχονται αρωγοί στο διάβα μου.
Ενα βίντεο για την Ελληνική Εκπαίδευση
Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης για να δείτε ένα βίντεο που αναφέρεται στα της Ελληνικής Παιδείας. Ίσως προβληματίσει κι εσάς...
Επίκαιροι λόγοι....μεγάλων ανδρών.
Διαβάστε παρακάτω κάνοντας κλικ στην αντίστοιχη γραμή, τους λόγους των δυό μεγάλων ποιητών μας στην απονομή του βραβείου Νόμπελ στον καθένα τους.
Η ελληνική κοινωνία βιώνει το τέλος μιας εποχής με βίαιο τρόπο
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης, το δημοσίευμα του Σταύρου Λυγερού από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Γαϊτανάκι» ευθυνών για τις καταλήψεις
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης σχετικά με τις καταλήψεις των σχολείων μας.
Δημοκρατία χωρίς νομιμότητα; Οχι ευχαριστούμε
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα της Μαρίας Κατσουνάκη, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Σάντος: Η γιορτή μετά το ματς στη Γεωργία
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ που αναφέρεται στη χτεσινή μεγάλη νίκη της Εθνικής Ελλάδος επί της αντίστοιχης της Κροατίας στο ποδόσαφαιρο. Και ο δικός μου λόγος...
ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!
Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011
Στις 772 εκτινάχθηκαν οι καταλήψεις σχολείων
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, που αναφέρεται στα σχολεία που κλείνουν οι μαθητές μας..
Σταφίδες με φυτοφάρμακο στα σχολεία
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης τοπ δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Ο κόσμος έχει μπερδέψει την κατανάλωση με την πρόοδο
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης τις απόψεις της κ. Νίκης Γουλανδρή, όπως αυτές καταγράφηκαν στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011
Ολόκληρο το νομοσχέδιο για το νέο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και την εργασιακή εφεδρεία
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από το δικτυακό τόπο της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, που αναφέρεται στο νέο μισθολόγιο και στην εργασιακή εφεδρεία.
Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011
Επιστροφή στο σχολείο: Η προσαρμογή των παιδιών και εφήβων
Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το άρθρο.
Medlook - Πώς θα κάνετε τη δουλειά σας, να σας ικανοποιεί περισσότερο;
Κάντε κλικ στην προηγούμενη γραμμή ή στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το άρθρο αυτό.
Γονείς... Μεγάλοι Αδελφοί
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Αλλάζουν θέση τα «στέκια» των ναρκωτικών
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. Με προβλημάτισε....
Εισαγγελείς και καταλήψεις
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης την άποψη του κ. Ιωάννη Τέντε που είναι Εισαγγελέας στον Αρειο Πάγο, όπως αυτή δημοσιεύεται στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Σαφάρι με καροτσάκια στο κυνήγι του χαλκού
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Δημόσιο και ποιότητα δεν είναι ασυμβίβαστα
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα που καταγράφει απόψεις του Πανεπιστημιακού Στέφανου Τροχανά.
Τα συμπεράσματα από μια εισβολή
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. Με προβλημάτισε αρκετά...
Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011
H αρχική συνάρτηση
Διάβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης μια εργασία του συναδέλφου Μπάμπη Στεργίου από το δικτυακό τόπο mathematica.gr, που αναφέρεται στην αρχική συνάρτηση.
Για την Ιστορία και τα παιδιά μας
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα του Νίκου Ξυδάκη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Ο άρχοντας του κομπολογιού
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από ΤΑ ΝΕΑ.
Γονεϊκή στοργή και αξιοκρατία δεν συμβιβάζονται
Διαβάστε το δημοσίευμα του Πανεπιστημιακού Μίμη Σουλιώτη από ΤΑ ΝΕΑ, κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης.
O μπαμπάς μου...
Αναδημοσιεύω ένα μικρό κείμενο που μου έστειλαν. Το ίδιο κείμενο θυμήθηκα πως το είχα διαβάσει στις αρχές της δεκαετίας του 1970 σε μια ταβέρνα στην Πλάκα. Νομίζω πως περιέχει σοφία...
Τα στάδια στη ζωή ενός ανθρώπου:
4 ετών: Ο μπαμπάς μου μπορεί να κάνει τα πάντα!
7 ετών: Ο μπαμπάς ξέρει τόοοσα πολλά!
8 ετών: Ο μπαμπάς μου δεν ξέρει τελικά και τόσα πολλά.
12 ετών: Ο μπαμπάς μου δεν ξέρει τι του γίνεται.
14 ετών: Ο πατέρας μου? Ασε καλύτερα!
21 ετών: Ωχ πάλι αυτός μπροστά μου!
25 ετών: Κάτι ξέρει για το θέμα ο πατέρας μου αλλά όχι και πολλά πράγματα.
30 ετών: Θα πρέπει να μάθω τι ξέρει ο πατέρας μου για το θέμα.
35 ετών: Πριν αποφασίσουμε ας ζητήσουμε και τη γνώμη του μπαμπά.
50 ετών: Τι άραγε να πίστευε ο πατέρας γι΄ αυτό?
60 ετών: Τελικά ο πατέρας μου είχε τεράστια εμπειρία!
65+ετών: Α, ρε πατέρα! Μακάρι να ζούσες και να μιλούσαμε σήμερα οι δυο μας!
Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011
Η εκπαίδευση στον 21ο αιώνα
Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.
Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011
Το Facebook και η συλλογική αφέλειά μας
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.
Ανοιχτά σχολεία, η μόνη μας άμυνα
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Τα τρία κακά της μοίρας μας
Διαβάστε κάνοντας κλικ στον τίτλο της ανάρτησης το άρθρο του Απόστολου Δοξιάδη.
Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011
Πίσω στον Μαθουσάλα
Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης για να διαβάστε το δημοσίευμα του Κώστα Γεωργουσόπουλου.
Σιγουριά τέλος για τους δασκάλους
Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα που αναφέρεται στις προοπτικές απασχόλησης των νέων δασκάλων.
Σκληρό μήνυμα προς καταληψίες
Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Στο facebook από το... νηπιαγωγείο τα ελληνόπουλα
Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το ενδιαφέρον αυτό άρθρο από ΤΑ ΝΕΑ.
Φθινοπωριάζει στην Υμηττού
Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα της Μαρίας Κατσουνάκη.
Οι μικρές αγγελίες και η κρίση
Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Εις αναζήτησιν λύσεων για την οικονομία
Κάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα του Θαν. Βασιλείου από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Επίκαιρες και σήμερα οι διδαχές του Θουκυδίδη
Kάντε κλικ στον τίτλο της ανάρτησης και διαβάστε το δημοσίευμα από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Ενα χαμόγελο... αντίδοτο στην κούραση
Ήταν Τετάρτη μεσημέρι προχτές. Είχα σχολάσει και πριν πάρω την ανηφόρα για το σπίτι στο Σταυροκοράκι, έπρεπε να ψωνίσω λίγα πράγματα από το σούπερ μάρκετ της περιοχής, αυτό που βρίσκεται στην αρχή του δρομου για το Γραμματικό.
Η κούρασή μου ήταν μεγάλη. Είχα να ασχοληθώ εκείνη τη μέρα με πλήθος πραγμάτων. Πέρα από τα τρέχοντα με απασχολούσε πολύ το ενδεχόμενο μιας κατάληψης του σχολείου και με προβλημάτιζε το γεγονός πως όλοι μας σήμερα ζητάμε τα πάντα από τους πάντες....Έτσι κάνουμε τη ζωή μας πιό δύσκολη απ΄ ότι είναι...Το να ζητάς σημαίνει πως θές κι άλλα...και η κτήση δεν προσθέτει πάντα χαμόγελο στη ζωή....
Εκείνο το πρωί ένας γονιός ζητούσε να τροποποιηθεί το δρομολόγιο του σχ. λεωφορείου, ένας άλλος να αλλάξει ο χρόνος διέλευσης κ.ο.κ. Είπαμε ο καθένας ζητάει...Δεν είναι κακό φυσικά. Μα δεν ξέρω αν ζητάμε και από τον εαυτό μας. Αν τον υποβάλλουμε στη διαδικασία της προσφοράς.... Αν και αμφιβάλλω...
Απορροφημένος από τις σκέψεις μου και ψάχνοντας στα ράφια να βρώ αυτά που ήθελα να αγοράσω, μια νεανική ζωηρή φωνή ήχησε....."Γειά σας Κύριε.....". Ήταν μια παρέα από 3 μαθητές του σχολείου μας , μια παρέα από τρία "πρωτάκια". Χαιρέτισα κι εγώ τα παιδιά, παρατηρώντας τα και ρωτώντας γιατί δεν πήγαν σπίτι και ήταν στο κατάστημα. Και οι τρείς μου είπαν πως μένουν στο Γραμματικό και περίμεναν το λεωφορείο της γραμμής που αργεί συνήθως... Διέκρινα το χαμόγελο και στα τρία πρόσωπα. Μα ιδιαίτερα το πρόσωπο του ενός από τους τρείς ήταν πιό έντονο. Ενα χαμόγελο σ΄ένα ζωντανό πρόσωπο, ένα χαμόγελο που μου έδινε αισιοδοξία καθώς η κούραση της μέρας ήταν έντονη για μένα.
Είπα στα παιδιά πως καταλαβαίνω το πρόβλημα της αργοπορίας του λεωφορείου, πως κάνουμε ενέργειες με το Δήμο μας να το εξομαλύνουμε και πως καταλαβαίνω την επιθυμία τους να βρίσκονταν ήδη στο σπίτι τους. Ο χαμογελαστός μαθητής όμως....απάντησε, σε πείσμα της μιζέριας των καιρών....., "Δε πειράζει Κύριε κι αν αργήσουμε λιγάκι, δεν έγινε κάτι, μια χαρά είμαστε".....Ε! λοιπόν με άγγιξαν πολύ κείνα τα λόγια του μαθητή μας. Ενα παιδί με καθαρά ρούχα, μ΄ ένα μοντέρνο αλλά αξιοπρεπές κούρεμα, με ευγένεια, και κυρίως με χαμόγελο....Ρωτώντας τον πως το λένε κατάλαβα πως δεν είχε γεννηθεί εδώ στην Ελλάδα. Παιδί μεταναστών που ζητούν καλύτερη μοίρα στη ζωή τους....Με εντυπωσίασε η ευγένειά του μα και των άλλων συμμαθητών του. Μα κυρίως εκείνο το χαμόγελο και η απάντησή του για την αργοπορία έκανε κι εμένα να χαμογελάσω μα και να κάνω συγκρίσεις...Πολλές συγκρίσεις. Πάρα πολλές συγκρίσεις.... Γιατί δυστυχώς ο νόμος της τριχοτομίας για τα Μαθηματικά έχει εφαρμογή και στην καθημερινότητα....
Ενιωσα την ανάγκη, ναι την ανάγκη, να πω στα τρία παιδιά πως τα περιμένω στο γραφείο να τα γνωρίσω πιό πολύ και να ακούσω τις σκέψεις τους. Επειδή πάντα προσλαμβάνω ενδιαφέρουσες απόψεις καθώς ακούω τους μαθητές μου, ιδιαίτερα σε στιγμές γαλήνης. Είναι κι αυτό κάτι που προσδίδει στην εκπαιδευτική μου ιδιότητα μιαν άλλη όμορφη διάσταση...
Kαλό μήνα!!!
Καλό μήνα να έχουμε. Να προσπαθούμε να πορευομαστε με χαμόγελο σε πείσμα των γκρίζων καιρών μας.
Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011
Φτιάξε καρδιά μου το δικό σου παραμύθι.
Στις ανταποκρίσεις των ενδοιασμών...
τεντωμένες παρέμεναν οι αισθήσεις...
Λακωνικά ήταν τα ανακοινωθέντα της καρδιάς...
Αφού οι ρυθμοί των εποχών είναι στοιχεία
ενός πεπερασμένου συνόλου ...
Για να σκούστε τη μουσική κλείστε προηγουμένως τη μουσική του ιστολόγιου(στα δεξιά του)
Για να σκούστε τη μουσική κλείστε προηγουμένως τη μουσική του ιστολόγιου(στα δεξιά του)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)